Auteur Topic: Aflevering 8 - De finale  (gelezen 7941 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: Aflevering 8 - De finale
« Reactie #40 Gepost op: 20-12-2025, 23:16:23 »
Leuke finale, ik ben blij dat het Nathan is en hij heeft het goed gedaan (binnen de mogelijkheden die de makers bieden..).

Wat me niet helemaal duidelijk werd: tijdens die test met de spiegels, stond Nathan achter de kandidaat. Was er nou inderdaad een glimp van hem te zien? Ik zag het niet..

Ik had ergens de hoop dat ze het op hun monitor hadden kunnen zien, als ze zich niet hadden afleiden door hun omgeving..

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 20-12-2025, 23:20:47 »
Haha wat een heerlijk chaotische finale aflevering! Echt passend bij deze leuke en spontane kandidatengroep en mol.
Van mij mag er wel nog steeds wat meer aandacht voor de molacties zijn en wat meer rust om leuke anekdotes echt uit te werken, maar de sfeer was wel top.

Je merkt wel dat door Nathan als mol te kiezen er ook concessies gedaan zijn bij het uitvoeren van bepaalde molacties, waardoor hij vaak vrij passief gemold heeft.
Aan de andere kant ben ik blij dat ze voor verschillende ‘mol types’ blijven kiezen en zie je bij Nathan de liefde voor het spel eraf knallen.

Mijn favoriete molactie is toch wel hoe hij gestuurd heeft op fouten in het zwemparadijs. Vol in het zicht, maar toch heel subtiel.

Al met al een heel geslaagd seizoen! Echt genoten van de veranderingen die ze hebben doorgevoerd en het ‘meereizen’ met de kandidaten. Waar ik afgelopen seizoenen soms mijn aandacht er niet helemaal bij kon houden, bleef ik heel dit seizoen genieten.
Alleen de vorige aflevering kwam niet helemaal lekker uit de verf, maar je moet iets te wensen overhouden ☺️

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: 20-12-2025, 23:23:02 »
Hoop dat ze ooit weer teruggaan naar de oude stijl finales .. gewoon ergens in n kasteel oid met de groep zonder publiek waar alle tijd genomen wordt voor alles

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #43 Gepost op: 20-12-2025, 23:37:09 »
Ik was overigens wel een beetje verbaasd over het app-contact tussen Nathan en Dennis?

Ja, dat verbaasde mij ook.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 20-12-2025, 23:43:27 »
Ik zat het net weer even terug te kijken en ik denk niet dat ik ook zoveel chaos en enthousiasme heb gezien bij de onthulling. Ook Nathan die net iets te vroeg begint te roepen  ::rofl:: Toch wel een klein kippenvelmomentje hoor.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #45 Gepost op: 20-12-2025, 23:47:48 »
Ja, het was best chaotisch. Maar wel oprecht. Ik hou ervan dat het niet 'al te gepolijst is'.  ;D

Mooie aflevering en ontknoping. Ook fijn dat er ruimte was voor mollen-acties.
Al blijf ik wel benieuwd naar de cluedo-opdracht: was het Nathan of toch de kandidaten die hier aan het mollen waren?  ;D

En oei Sahil; hopelijk wint hij alsnog die Oscar.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 20-12-2025, 23:51:06 »

Zie hier het filmpje van de cluedo opdracht, maar hier is niet gemold door Nathan. Geprobeerd wel, maar niet gelukt.
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 20-12-2025, 23:56:30 »
Ja, het was best chaotisch. Maar wel oprecht. Ik hou ervan dat het niet 'al te gepolijst is'.  ;D

Mooie aflevering en ontknoping. Ook fijn dat er ruimte was voor mollen-acties.
Al blijf ik wel benieuwd naar de cluedo-opdracht: was het Nathan of toch de kandidaten die hier aan het mollen waren?  ;D

En oei Sahil; hopelijk wint hij alsnog die Oscar.  ;)

Ik ook! (Cluedo). Nergens wordt die genoemd. Ik geloof nog steeds dat ie daar op de rem moest, maar om de een of andere reden geeft de NL'se versie zulke dingen nooit toe.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #48 Gepost op: 21-12-2025, 00:05:18 »
Ik ook! (Cluedo). Nergens wordt die genoemd. Ik geloof nog steeds dat ie daar op de rem moest, maar om de een of andere reden geeft de NL'se versie zulke dingen nooit toe.

Hoe enthousiast ik ook ben over Nathan, wat er in de video over de Cluedo opdracht is gepost valt een heel klein beetje tegen. Dat was toch dé uitgesproken kans in dé beste opdracht van het seizoen om even een statement te maken. Misschien wilde hij op de rem trappen, misschien was het gewoon niet zijn opdracht, maar een gemiste kans dat hij daar geen sluw plan voor had.  (Ik was echt overtuigd dat hij fake bloedvlekken had geplant).

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 21-12-2025, 00:08:12 »
Nou gelukkig geven ze dit niet toe, want dan zou ik echt woedend zijn. Nu heb ik echt wel respect voor hem als mol en ik denk dat hem ook nog wel echt ga waarderen als mol. Ik had zelf wel een ander beeld verwacht van hem als hij de mol is en hij is niet mijn type mol, maarja prima dat accepteer ik wel.

Maar als je om welke reden ook minder moet mollen, omdat de pot zo laag staat, had dan als makers, dan de opdracht van pot leeghalen weggehaald. Want er was al €2000,- uit de pot dankzij de oud winnaars.  Zo lijkt het heel erg in mijn ogen dat hij door zulke opdrachten minder hoeft te mollen, daar kan ik gewoon heel slecht tegen.

En je verwacht inderdaad dat bij de cluedo-opdracht een te gekke molactie zou komen, want daar was deze opdracht perfect voor.
« Laatst bewerkt op: 21-12-2025, 00:24:11 door Mol1991 »

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 21-12-2025, 00:12:00 »
Mooi seizoen met leuke kandidaten en veelal aardige opdrachten, maar helaas niet mijn (type) mol. Vond Nathan nogal hysterisch toen hij zich bekendmaakte en Rik hem tot kalmte moest manen.

Hulde voor degenen die de meeste hints al hadden gevonden. Moet er wel bij zeggen dat ik de "mol onder de grond" hint van een verontrustend laag niveau vind.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #51 Gepost op: 21-12-2025, 00:24:10 »
De ongemakkelijkheid bij Rik vond ik wel een beetje jammer. "Jongens ga zitten, Sahil blijf gewoon zitten" en nog een paar momenten. Dat is wel het grote nadeel van een live finale, dan kun je dit er niet uitknippen.

Nathan was geen topmol, maar wat heeft hij genoten. En wij allemaal van hem.

Het was (behalve aflevering 7) een erg leuk seizoen, er zijn een hele hoop verbeteringen doorgevoerd. Hopelijk gaan ze op deze weg verder! ::ok::

Tot ergens in februari! ::zwaai::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Kriekendiek

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 21-12-2025, 00:29:46 »
Zo genoten van deze onthulling! Heb zitten juichen op de bank dat Nathan het was. Mijn wensmol! Wat een heerlijk seizoen was het  ::bravo::

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 21-12-2025, 00:31:30 »
Niet perse de beste molacties idd, maar een hele leuke enthousiaste mol om naar te kijken, en een heel leuk fantastisch seizoen wat mij betreft!
Ik kon de chaos finale wel waarderen, en denk dat de ontknoping ook wel reflecteerde hoe ongeremd en impulsief Nathan kan zijn, en daardoor wellicht niet de meest slinkse mol was.
Maar ik heb hoe dan ook genoten  ::bravo::

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 21-12-2025, 00:49:58 »
Als je normaal gesproken niet zo snel op de website kijkt voor extra materiaal: dit stuk van Nathan is echt mooi en aandoenlijk om te lezen/horen:

Voor het puzzelen/speuren vond ik het weer lastig. Maar achteraf kan ik zijn manier van mol zijn, héél erg waarderen.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 21-12-2025, 01:07:12 »
Wow wat ontroerend  ::love::

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 21-12-2025, 01:16:19 »
Heel mooi! Blijft een heel bijzonder en fanatisch mens vind ik!  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 21-12-2025, 01:17:56 door Mol1991 »

Offline Pak

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 21-12-2025, 01:17:54 »
Jongens ook hulde voor Nathan die wekenlang op reis een groep met 5 oudmollen en 4 oud-kandidaten compleet voor de gek heeft weten te houden.

Enkel Merel die op het laatste moment is geswitcht naar Nathan!

Dan heb je het echt gewoon als mol fantastisch gedaan  ::bravo::

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #58 Gepost op: 21-12-2025, 01:25:09 »
Als je normaal gesproken niet zo snel op de website kijkt voor extra materiaal: dit stuk van Nathan is echt mooi en aandoenlijk om te lezen/horen:

Voor het puzzelen/speuren vond ik het weer lastig. Maar achteraf kan ik zijn manier van mol zijn, héél erg waarderen.

Aww, zo leuk  ::ok:: Nathan heeft echt de gunfactor in alles, leuk om te zien hoe hij het molschap heeft ervaren

Offline garfreek

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #59 Gepost op: 21-12-2025, 01:48:48 »
Ook buiten de mol is het zo'n bevlogen bron van goed. Echt een prachtig mens, blij dat we hem weer 8 weken lang voorbij hebben mogen zien zoeven! 🤎🤎

En wat heb ik intens genoten van deze groep! Allemaal zo warm en slim en leuk! Echt een seizoen wat ik nog eens terug ga kijken! 🥰