Auteur Topic: Aflevering 8 - De finale  (gelezen 7939 keer)

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 8 - De finale
« Reactie #60 Gepost op: 21-12-2025, 03:03:35 »
Ik was overigens wel een beetje verbaasd over het app-contact tussen Nathan en Dennis?

Bizar….. nu kunnen we oprecht concluderen dat Wie is de Mol geen zuivere koffie is.

Een afgevallen kandidaat kan dus gewoon APPEN met een kandidaat en info geven.

Vind dit echt alleen al een reden om dit programma te cancellen.
Héle magie rondom het programma voor mij weg.

Ben echt pissed.

Offline milliemollie

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 21-12-2025, 05:15:22 »
Dit was toch niet tijdens de opnames nog? Dus van jou mogen kandidaten na de finale geen mobieltjes en geen contact met elkaar van januari tot 30 dec ?  :-X

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 21-12-2025, 07:46:55 »
Dit was wel tijdens de opnames …
Ik vind overigens een mol die er alles aan doet om zijn favoriete kandidaat in het spel te houden en hem toefluistert voor AM te gaan ook wel speciaal.

Offline Alex_Thunder

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • het leven; een feestelijk en hartstochtelijk spel
« Reactie #63 Gepost op: 21-12-2025, 07:48:32 »
Nathan's verhaal over hoe hij meer dan alles wilde dat iedereen plezier had heeft me echt geraakt. het voelde zo... eerlijk en het paste ook bij hem. Ik had het toevallig met een collega erover vrijdag en die zei dat ze op Merel zat. Toen gaf ik haar mijn verdenking op Nathan vanwege de hint die ik in de rechtbank heb opgepakt (Nathan zei als enige twee keer dat hij de mol was) en dat ik vermoede dat hij een hele fanatieke kandidaat speelde.
Het begin van het seizoen vond ik vrij saai maar door Nathan's verhaal heb ik weer vertrouwen gekregen. Ik kijk zeker uit naar seizoen 26 (of noemen we het 28 omdat we twee Jubilea meerekenen)
Het was ook eht eerste seizoen op dit forum voor mij. En dat heeft mijn vuur ook weer aangewakkerd. Dank je wel

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 21-12-2025, 08:20:40 »
Ik vind overigens een mol die er alles aan doet om zijn favoriete kandidaat in het spel te houden en hem toefluistert voor AM te gaan ook wel speciaal.
Hij adviseerde om te spreiden, dat vind ik niet zo’n gek advies. Snap ook dat hij zich schuldig voelde omdat hij een joker had gekregen. Sahil is er dus blijkbaar vol op Merel uitgevlogen (want hij vond het spreiden advies maar raar).
Weten we zeker dat het app contact tijdens de opnames was? Ik hoorde het in eerste instantie ook zo, maar kan ook zijn dat het tijdens de uitzendingen was?

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 21-12-2025, 08:59:50 »
Heel blij met deze ontknopingsaflevering. Mis die massa's buiten en dat overgeregiseerde totaal niet, en ook lekker chaotisch hoe mol NATHAN zijn rol bekendmaakte. Iets te snel leek het  ::rofl:: Maar lekker spontaan. Ook genoeg aandacht voor de molacties, die gewoon hartstikke OK waren. Nathan nam ook genoeg risico's, 
Dat impulsieve was de reden dat ik na een tijdje ging twijfelen, maar toch nog plaats 10 te pakken, jippie!
Ik vind hem een fantastische mol echter het had niet weinig gescheeld zegt hij zelf of Kim had hem betrapt.
Leuke aflevering, had wel de ex-winnaars uitgebreider willen horen, zij hebben toch voor -2000 gezorgd, of ze daar nog over gediscussieerd hebben.

Knap gedaan van Nathan! Ik heb bijvoorbeeld nog wel een flink vraagteken bij de portvaten opdracht. Waarom zette hij zichzelf buiten de vatenkelder, waardoor hij geen invloed had op de keuze van meerdere vaten...vertraging pakken met het rollen naar de boot had toch weinig tot geen effect?
Hij was ‘de actieve kandidaat’ die helaas drie foute vaten naar de boot rolt.
« Laatst bewerkt op: 21-12-2025, 09:12:31 door Run »

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 21-12-2025, 10:13:40 »
Hij was ‘de actieve kandidaat’ die helaas drie foute vaten naar de boot rolt.

Ja, maar hij was bij het kiezen van een groot deel van die vaten niet betrokken, dus je zou kunnen zeggen dat hij vooral geluk had met de fouten van anderen. Dat was bij best een aantal andere acties van hem net zo.

Ik ben het wel met veel mensen hier eens dat het lieve en oprechte heel veel daarvan redt. Ik vind hem een veel leukere mol dan ik puur op basis van de acties zou kunnen verantwoorden.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #67 Gepost op: 21-12-2025, 10:16:19 »
Ja qua acties had het beter gekund. Juist omdat de opdrachten goed in elkaar zaten, met meer lagen.

Aan het eind kwam ie wel wat meer in z'n element, bv. in het waterpretpark waar ik hem heel sterk vind mollen. Ik denk dat als dit seizoen nog 2 afleveringen meer had gehad hij nog wat beter uit de verf was gekomen. Merel was per slot van rekening de enige die hem verdacht vond.
You'll never walk alone

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 21-12-2025, 10:21:55 »
Ja, maar hij was bij het kiezen van een groot deel van die vaten niet betrokken, dus je zou kunnen zeggen dat hij vooral geluk had met de fouten van anderen. Dat was bij best een aantal andere acties van hem net zo.

Ik heb al heel veel seizoenen gezien en altijd maakt de mol natúúrlijk gebruik van de fouten die anderen maken. Maar ook deden kandidaten dingen goed en dat moest hij zijn plannen omgooien, zoals met de kofferopdracht. Dat deed ie goed maar toen kwam ie al wel bij mij in het vizier. Raar dat Sahil, die het verdacht vond, al zo snel weer van hem afstapte.
« Laatst bewerkt op: 21-12-2025, 10:25:15 door Run »

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #69 Gepost op: 21-12-2025, 11:19:46 »
Hij adviseerde om te spreiden, dat vind ik niet zo’n gek advies. Snap ook dat hij zich schuldig voelde omdat hij een joker had gekregen. Sahil is er dus blijkbaar vol op Merel uitgevlogen (want hij vond het spreiden advies maar raar).
Weten we zeker dat het app contact tijdens de opnames was? Ik hoorde het in eerste instantie ook zo, maar kan ook zijn dat het tijdens de uitzendingen was?

Ja dit weten we zeker, Dennis zei expliciet toen hij eruit was dat Nathan en hij de dagen erna nog appte en dat Nathan het had over Merel die hele gekke dingen deed…

Dat vind ik echt NIET ok.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #70 Gepost op: 21-12-2025, 11:26:53 »
Het was voor Dennis toch ook leuker om pas op de finaledag te merken dat het spel nog altijd was doorgespeeld door Nathan? Nathan wilde niet dat ook maar iemand zou weten dat hij de mol was, zelfs geen vertrouwenspersoon of wat. Vind ik eigenlijk heel OK ::ok::

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 21-12-2025, 11:44:20 »
Ik heb al heel veel seizoenen gezien en altijd maakt de mol natúúrlijk gebruik van de fouten die anderen maken. Maar ook deden kandidaten dingen goed en dat moest hij zijn plannen omgooien, zoals met de kofferopdracht. Dat deed ie goed maar toen kwam ie al wel bij mij in het vizier. Raar dat Sahil, die het verdacht vond, al zo snel weer van hem afstapte.
Inderdaad, al in de eerste opdracht maakte hij zich verdacht door de afspraak welke koffers ze zouden zoeken meteen te overrulen.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 21-12-2025, 12:05:05 »
Ik had wel even een uitleg verwacht waarom Loes zo hoog kon eindigen als ze al die tijd op de verkeerde zat.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #73 Gepost op: 21-12-2025, 12:06:45 »
Er moet toch IEMAND uit ::)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 21-12-2025, 12:22:24 »
En waarschijnlijk toch dingen goed beantwoord op Nathan of was sneller.
Achteraf misschien wel fijn dat ze er lang in zat, dat Merel daardoor zo nog lekker kon twijfelen.
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #75 Gepost op: 21-12-2025, 12:26:24 »
Aardige vent Nathan maar ben nooit zo'n enorme fan van hem geweest. Had wel verwacht dat ze hem als Mol zouden kiezen omdat er zo'n cultstatus om hem heen hangt binnen WIDM, dus wel leuk voor degenen van wie hij wel het type persoon is :).

Dat appcontact vind ik ook wel een dingetje ja. Bijzonder
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline KruitMol

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 21-12-2025, 12:29:36 »

Ik ben het wel met veel mensen hier eens dat het lieve en oprechte heel veel daarvan redt. Ik vind hem een veel leukere mol dan ik puur op basis van de acties zou kunnen verantwoorden.

Precies dit inderdaad :)

Offline Sophiee

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 21-12-2025, 12:43:37 »
Ik vond Nathan een leuke keuze als mol, maar geen goede mol. Voor dit jubileumseizoen vind ik dat helemaal oké. Het is ook nog altijd beter dan een slechte, én niet-leuke mol.

Dat gezegd hebbende vond ik de finale een beetje een afgang. Ja, de spontaniteit van Nathan is een charme, maar hoe Rik daarna driftig (en redelijk wanhopig) moest blijven proberen weer orde te creëren alsof hij een leraar voor een klas was, dat kwam niet heel professioneel over en deed voor mij wel af aan het moment. De chaos die daarna ontstond hielp ook niet mee. Ik had op zijn minst meer (ingezoomde) beelden willen zien van de shock van de kandidaten, in plaats van een grote stuiterende mensenmassa waar amper te zien wie waar is. En waarom zou je een kandidaat (zoals Nora) direct achter Rik plaatsen? Het was afleidend hoe ze haar bierviltje bestudeerde, maar ik kan het haar niet kwalijk nemen want wat een ongemakkelijke plek om te staan. Een vooraf opgenomen finale had ik veel leuker gevonden, maar ik ben wel dankbaar dat we in ieder geval niet de mensenmassa buiten hadden.
Lurker sinds 2007

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #78 Gepost op: 21-12-2025, 15:30:00 »

Was het ook niet zo dat Nathan met zijn voorkennis al had gezien dat Merel de verkeerde ton als grootste ton had aangemerkt? En al wist dat die ton waarschijnlijk foutief gekozen zou worden door de rest? Nathan was de aflevering ervoor net "ontmaskerd" door de oud-winnaars... Ik kan me heel goed voorstellen dat hij het nu even cool speelde. Beetje loeren of het overal goed fout gaat, en zich dan uit de voeten maken met een verkeerde tonnen zelf: daar kon de rest dan niet meer op terugkomen en hierdoor was Nathan zelf weer de goede gozer die lekker actief het zware sjouwwerk deed. Terwijl hij niet later geassocieerd werd met de foute beslissingen van de anderen. Vind ik een goede molactie. Hij is duidelijk geen control freak mol en kon het losjes spelen denk ik. Vind ik juist een fijne eigenschap van hem
« Laatst bewerkt op: 21-12-2025, 15:38:21 door Nat007 »

Online wouterv

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 21-12-2025, 16:33:23 »
Ik had wel even een uitleg verwacht waarom Loes zo hoog kon eindigen als ze al die tijd op de verkeerde zat.

Ze heeft gwn de test steeds niet het slechtste gemaakt, kijk naar vorig seizoen waar hetzelfde gebeurd met maaike
klaar voor de strijd