Auteur Topic: Aflevering 8 - De finale  (gelezen 7938 keer)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - De finale
« Reactie #80 Gepost op: 21-12-2025, 18:07:07 »
Ik had wel even een uitleg verwacht waarom Loes zo hoog kon eindigen als ze al die tijd op de verkeerde zat.
Loes haar antwoord op dit:
Loes verdacht Merel, maar merkte zeker in de eerste aflevering de oud-profvoetballer ook op. "Ik weet nog dat ik in de rechtbank zijn mollicitatievideo zag en dacht: oh, jij kan wel liegen. Dat moet ik even in de gaten houden. Hij heeft dus nog wel lange tijd in mijn spreidingslijstje gestaan, maar op een geven moment zat ik vol op Merel. Echt volle bak. Ik ging ook heel de tijd door", legt ze uit. Hoewel meer kandidaten Merel hoog op hun lijstje hadden staan, verdacht niemand de nieuwslezeres zo fanatiek als Loes. "Toch was ik steeds door, dus ik dacht: het kan haast niet anders dan dat het gewoon Merel is." Precies die gedachte had Merel ook lange tijd over Loes. "Zij zat tot aan de eennalaatste aflevering op mij."
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline de_witte

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 21-12-2025, 18:53:36 »
En minstens de halve groep zat op Merel, dus iedereen zal steeds ongeveer evenveel goede antwoorden gehad hebben
Wit is ook een kleur!

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #82 Gepost op: 22-12-2025, 15:49:07 »
ik ben sprakeloos, ik zat echt vol op Merel

nee ik had Nathan geen enkele keer verdacht, want ik maar zeggen ''Nathan is zo'n fanatieke kandidaat die kan het niet zijn''  ::rofl::
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 22-12-2025, 16:38:32 »
Nu ook een seizoen met de ex-winnaars, hebben ze wel verdiend! Ik zou dan een hele groep met ex-winnaars preferen.
« Laatst bewerkt op: 22-12-2025, 16:40:54 door Run »

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 22-12-2025, 20:39:17 »
Nathan is gewoon niet mijn soort mol waar ik van hou. Niks verkeerd bedoelt voor hem, dus ja ik vond een typisch Nathan manier, als kandidaat heel leuk, maar als mol beetje saai. Te weinig leuke molacties en hij had gewoon mazzel met de opdrachten.

Ja dit is ook precies mijn mening. Vind het jammer dat de mol weinig hoeft te doen en de opdrachten niet uitdagend meer zijn, al is het wel moeilijker speuren zo.

Offline Ralph21

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 23-12-2025, 21:38:03 »
Dus toch Nathan, ik vreesde er al voor.
Ik was 100% zeker dat het niet Merel was, maar hoopte eigenlijk op Loes, hoewel er steeds meer twijfels waren.
Ik vond Nathan niet echt een overtuigende mol en vond het een anticlimax-finale.

'laagste pot ooit' zegt meer over de moeilijkheidsgraad van de opdrachten dan over kwaliteit van de molacties.

Als kandidaat/mens vind ik Nathan overigens fantastisch, en zijn molschap heeft er wel voor gezorgd dat hij er tot de finale heeft ingezeten, dus dat vind ik dan wel weer positief :)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 24-12-2025, 12:34:21 »
In een van de vorige finales werd uitgebreid besproken wie wat had gestemd, ook de vroege afvallers. Ik had gehoopt dat dat erin zou blijven in de volgende finales, maar helaas.

Online wouterv

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 24-12-2025, 13:29:59 »
In een van de vorige finales werd uitgebreid besproken wie wat had gestemd, ook de vroege afvallers. Ik had gehoopt dat dat erin zou blijven in de volgende finales, maar helaas.

Ik denk dat het duidelijk was dat vanaf sahil iedereen op Merel zat
klaar voor de strijd

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 24-12-2025, 13:47:05 »
Ik denk dat het duidelijk was dat vanaf sahil iedereen op Merel zat
En daarvoor? Heeft nog iemand getunneld? Altijd leuk om te horen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 24-12-2025, 14:18:46 »
Wat ik uit een instagram reactie van Richard haal zat hij op Sahil. Maar bij Dennis en Immanuele weet ik het niet zo snel. Immanuele was helemaal in de war toen ze alle kandidaten zag, dus ik denk dat ze gewoon te veel gespreid heeft. Wat Dennis betreft ik gok iemand van de groep flitsers, zoiets zei hij ook in die aflevering dat hij denkt dat het daar vooral misging. En gok door deze aflevering dat Jurre een voordeel had door zijn penningmeesterschap dat hij op Jurre zat.
« Laatst bewerkt op: 24-12-2025, 14:26:01 door Mol1991 »
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 24-12-2025, 14:20:14 »
Als persoon vind ik het erg leuk dat Nathan de Mol was, en ik denk dat hij het ook heel goed gedaan heeft. Echter blijft bij mij toch een beetje teleurstelling hangen. De productie heeft het hem absoluut niet moeilijk gemaakt en geholpen waar kon, en ook zijn mede kandidaten waren niet van een bijster hoog niveau, waardoor mollen vaak zelfs niet eens hoefde. Hierdoor ontbraken voor mij toch een beetje de gewaagde acties, en ik hou persoonlijk van een hele brutale mol die de pot eigenhandig weet leeg te trekken.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 24-12-2025, 14:43:03 »
Wat mij trouwens ook opviel en misschien heb ik dit verkeerd onthouden hoor, maar ik was in de veronderstelling dat de Mol tijdens de ondervraging alleen Jurre hoorde en dus niet Rik. Nu zegt Nathan dus dat hij zowel Rick als Jurre hoorde, dat maakt het al een heel stuk makkelijker omdat je je dan volledig kan focussen op Rick zijn tekst en dus minder meekrijgt van de tekst van Jurre.

Dat vind ik erg jammer.

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 24-12-2025, 17:18:28 »
Wat mij trouwens ook opviel en misschien heb ik dit verkeerd onthouden hoor, maar ik was in de veronderstelling dat de Mol tijdens de ondervraging alleen Jurre hoorde en dus niet Rik. Nu zegt Nathan dus dat hij zowel Rick als Jurre hoorde, dat maakt het al een heel stuk makkelijker omdat je je dan volledig kan focussen op Rick zijn tekst en dus minder meekrijgt van de tekst van Jurre.

Dat vind ik erg jammer.

Vond ik ook. Maar goed, het is nergens gezegd dat de Mol niet ook Rik hoorde. Wel dat Jurre als enige tegen de mol kon praten. Ben nu voor het eerst seizoenen van De Mol (België) aan het kijken. Die opdrachten vind ik veel leuker en uitdagender. En het gaat daar ook nog om de grotere bedragen. Plus leuk dat er niet persee bekende Nederlanders mee doen. Vind ik eigenlijk een leuker concept. 
Ik vond het toch een leuk idee dat Nathan als fanatieke groep speler als Mol was gekozen. Wel jammer dat ik hem, net als vele anderen inclusief de oud winnaars hem vanaf begin doorhadden. Toen Jurre eruit lag was er bij mij geen enkele twijfel meer dat hij de Mol was. De hints vond ik echt wel to obvious. Ik bedoel die Pastel de Nata's overal, ook in Niet de Mol. En die hint in het scheikunde lokaal. Ze mogen het wel iets ingewikkelder maken. Het verbaasd mij ook dat enkel Merel Nathan in het vizier had.
Hopelijk wordt het bij het volgende seizoen weer iets spannender en moeilijker gemaakt vd kijker. Een jubileumseizoen is natuurlijk ook een jubelseizoen. Dus ik verwacht wel dat het volgend seizoen iets meer als vanouds is. Maar goed, als het naar de commerciële omroep gaat, dan weet ik niet of het karakter van Widm overeind blijft. Dus ja tis maar afwachten weer.
 ::zwaai::

Offline Kristel1976

• Forumlid
  • Oppermolloot
« Reactie #93 Gepost op: 5-01-2026, 21:58:01 »
Dus toch Nathan, ik vreesde er al voor.
Ik was 100% zeker dat het niet Merel was, maar hoopte eigenlijk op Loes, hoewel er steeds meer twijfels waren.
Ik vond Nathan niet echt een overtuigende mol en vond het een anticlimax-finale.

'laagste pot ooit' zegt meer over de moeilijkheidsgraad van de opdrachten dan over kwaliteit van de molacties.

Als kandidaat/mens vind ik Nathan overigens fantastisch, en zijn molschap heeft er wel voor gezorgd dat hij er tot de finale heeft ingezeten, dus dat vind ik dan wel weer positief :)

Je omschrijft precies wat ik voelde... Al was het aanwezig zijn bij de finale in De Hallen wel echt gaaf!