Prima ben je er niet mee eens. Ik zit zelf vaak genoeg fout, maar dat maakt mij niks uit of pas laat door, maar als ik eenmaal de mol heb komt het vaak juist wel door deze dingen of dat ik mensen kon uitsluiten. Zeker door sleutelposities, nerveus gedrag etc.
Roos was dan voorbeeld wel echt verdacht in beeld gebracht en deed best vaak rare dingen, maar toch kon ik haar zelf al heel snel afschrijven, vanaf aflevering 3 wist ik je bent kandidaat. Door juist de spanning in het gezicht en dat ze heel erg op de andere kandidaten letten hoe ze reageerde, je zag dat ze hen uittesten.
Bij Maaike en Sophie duurde het iets langer, maar toen Sam eruit ging wist ik dat Sophie niet meer kon zijn, rond die tijd kwam ik dit jaar voor het eerst op het forum en keek ik de afleveringen terug en zag ik ook duidelijk dat de kans klein is dat Maaike het was, vooral door te weinig sleutelposities en nog wat dingen. En ontdekte ik bij Stijn dat je het toch wel van zijn gezicht kon aflezen dat hij het was en natuurlijk de vele sleutelposities, al vanaf aflevering 2 merkte ik toen ik terugkeek.
Misschien had hij in het begin inderdaad minder biechten of minder verdachte acties die in beeld kwam, maar hij had al vanaf beginaf aan heel vaak de sleutelposities. Ik zat toen vooral op Sophie en dat viel mij toen ook op, omdat zij vaak ook die sleutelposities had. En achteraf je kan zeggen wat je wil over dit, maar hij is als mol helemaal niet uit de wind gehaald, door de ‘fake’ ingesproken molbriefings kon je vanaf beginaf aan bij Stijn komen. Ook al was zijn stem het dan officieel niet, maar het woordgebruik was 100% hoe hij spreekt, absoluut. Dit was mijn eerste gedachte ook toen ik dit hoorde, dit is een man en Stijn. Maar Ik dacht dit is wel heel makkelijk, dat doen de makers niet.
Ik weet van de jaren dat ik de mol snel doorhad, dat die persoon misschien minder biechten had, maar toch door gedrag en/of spel doorhad wie het was en die waren dus toen gewoon makkelijk te vinden, zonder dat de mol uit de wind is gehaald.
Zoals Klaas had ik in aflevering 1 al door, door zijn gedrag (was voor die grote hint), maar dat kwam ook, omdat hoe ik hem ken van tv zijn gedrag toch behoorlijk anders was. En Thomas had ik in aflevering 3 door, door de sleutelposities en alles wat er misging kwam grootste deel door hem, dat was ook in de aflevering goed te zien.
Naar mijn mening word de mol dus niet persé uit de wind gehaald, ja bij de biechten, maar verder valt reuze mee, ligt er gewoon aan wie je als mol hebt. Hoe je vooral de mol vind is naar mijn mening, hoe de mol reageert wat er verdiend is of juist niet en dat kan je vaak vanaf het eerst moment aan zijn of haar gezicht zien, dat is elk jaar zo en dat is vaak ook duidelijk in beeld te zien. Maar vaak zie ik dit pas als ik de mol eenmaal doorheb.
Ik geloof zeker dat bij de mol dit anders is.
Nog klein dingetje in aflevering 2 bij de kraak, was hij duidelijk niet uit de wind gehouden, want we zagen duidelijk in beeld dat hij ineens bij Roos was. Dit kon natuurlijk door Ray en Gabriël zijn of eventueel nog door Roos, maar dit is echt duidelijk in beeld gekomen.