Auteur Topic: [WIDM] In de Media  (gelezen 15470 keer)

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #80 Gepost op: 7-03-2025, 18:20:04 »
'vier van de allerbeste mollen' is gewoon televisietaal voor 'vier mollen die toevallig konden' want dat laatste zeg je natuurlijk niet. ;)

::jaja:: ::tandpastasmiley::

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 7-03-2025, 19:54:11 »
Nu vond ik Jeroen een fantastische mol in een heerlijk seizoen. Ik hou van de psychologische spelletjes.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #82 Gepost op: 8-03-2025, 10:58:55 »
Rik over het seizoen (en ook over gebrek aan adrenaline opdrachten) en zijn iets veranderende rol als host (en dat hij wat meer lacht :P )

Hij zegt hier iets opmerkelijks over:
"Nu kan ik me voorstellen dat de adrenalineopdrachten gemist werden, daar houden we dan volgend seizoen weer rekening mee. We luisteren elk jaar heel kritisch naar de geluiden van onze fans. Dat iedereen een mening heeft over hoe het programma eruit zou moeten zien, bewijst volgens mij alleen maar dat het programma na 25 seizoenen nog altijd leeft."

Ik heb begrepen dat jullie wel adrenalineopdrachten hadden ingepland, maar dat die niet door konden gaan.

"Dat klopt. Er gaan altijd dingen niet door. Soms omdat het ter plekke anders is dan verwacht, of omdat het weer ons parten speelt. Je hebt me een paar keer gezien in een regenjas. Voor onze cameramensen en geluidsmensen zijn dat niet de allerbeste omstandigheden. Je kunt elke opdracht in principe in de regen doen, maar voor de apparatuur is dat niet altijd prettig."

"En we zetten hoog in: bij de laatste opdracht wilden we de kandidaten op spectaculaire wijze naar het strand met de boomhutten brengen, maar het regende zo hard dat een speedboot geen optie meer was. Dat is maar een voorbeeld, maar dat gebeurt aan de lopende band. We moeten heel flexibel zijn en voortdurend onze plannen aanpassen.

Nu vind ik die speedboot niet heel speciaal, dat is enkel voor het beeld geweest dan. De jungle hebben we ook nauwelijks gezien naar mijn idee en we krijgen dus of bij het jubileumseizoen of in 2026 wat meer adrenaline :D
« Laatst bewerkt op: 8-03-2025, 11:07:00 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #83 Gepost op: 11-03-2025, 16:32:35 »
Ik wist niet dat ze al zo oud was 8)

Politiek verslaggever Charlotte Nijs gaat aan de slag bij Omroep MAX. Ze begint op maandag 17 maart, maakte de omroep dinsdag bekend. Nijs gaat met name werken voor Meldpunt en Tijd voor MAX. In de zomer gaat ze aan de slag bij MAX vakantieman..

"Charlotte heeft zich in het verleden bewezen als veelzijdig redacteur en verslaggever", zegt omroepbaas Jan Slagter over haar komst. "Heel fijn dat ze deze kwaliteiten nu ook voor MAX gaat inzetten en wij een eigen Haagse verslaggever en duider in huis hebben."

Nijs was vanaf december 2022 het gezicht van het EenVandaag Opiniepanel bij AVROTROS. De reden voor het niet verlengen van haar contract is niet bekendgemaakt. Nijs was eerder politiek verslaggever bij Hart van Nederland en vermeend Mol.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 12-03-2025, 21:20:36 »
.

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
« Reactie #85 Gepost op: 14-04-2025, 21:39:40 »
Pieter Jan Hagens was bezorgd toen zoon Sam bij Vandaag Inside ging zitten: ‘Bleek een geschenk’

Waar Pieter Jan Hagens vanaf nu van zijn pensioen kan genieten, is de loopbaan van Sam net ontloken. Een gesprek met vader en zoon Hagens. ,,Als ik mag zeggen wat jij van mama hebt, dan is het dat mensen je snel vertrouwen.”

Het is net over het geheim van zeilen gegaan. Over de spanning voor een uitzending van Buitenhof. Over interviewen als een dans. En dan, bijna uit het niets, zegt Sam Hagens tegen zijn vader: ,,Ik wil ook nog wel even zeggen dat ik echt heel erg trots op jou ben.”

,,Dank je wel”, is vader Pieter Jan (67) een tikkie ontroerd. ,,Vind ik heel bijzonder.” We zitten deze ochtend aan de koffie en de gemberthee in Barlow, aan het Plein in Den Haag. Hagens sr. zwaait af na 43 jaar. Zijn loopbaan voerde hem langs tv-programma’s als Buitenhof, Eenvandaag, Jules Unlimited, Wie is de Mol? en radiotitels als EenVandaag, Spijkers met koppen en de Verrukkelijke 15. Hagens had voorbeelden thuis. ,,Mijn broer Willem-Jan en zus Hetty zaten in de journalistiek. Als verslaggever en programmamaker. Dat vond ik heel stoer.”

Vader en zoon, ze hebben veel gemeen. Muzikale en journalistieke genen, de stem (,,‘Je klinkt net als je vader’, hoor ik dan”) en maniertjes, zo vernam senior laatst. ,,Toen zei Renzo, mijn opnameleider: ‘Ik zie aan hem dat hij jouw zoon is. Hoe hij luistert, kijkt, de intonatie, de kop erbij, met een al dan niet geveinsde werkelijke belangstelling.’”

,,Ik zat nog op de basisschool”, herinnert Sam Hagens zich. ,,Zaten we overdag in Kat in de Wijngaert of in De Tuin, kroegen in de buurt. Nam jij de kranten door en ik de sportbijlage.”

Pieter Jan was ‘stomverbaasd’ dat zoon Sam naar de School voor Journalistiek wilde (,,Had hij het nooit over gehad”). Na een stage werd Sam verslaggever bij Hart van Nederland en schoof hij aan bij Vandaag Inside, waar zijn naamsbekendheid een oppepper kreeg. Sinds dit jaar werkt hij voor de publieke omroep als WNL-presentator van Goedemorgen Nederland en Stand van Nederland: Aangehaakt en voor de radio voor Goed ingelichte kring bij PowNed.

Zie jij in Sam een jonge Pieter Jan?
Pieter Jan: ,,Jazeker, het enthousiasme, de onbevangenheid en scherpte. Dat had ik ook. Brutaal kunnen zijn, maar ook open staan voor mensen.”

Wat heb je van je vader in het vak dat je nu doet?
Sam: ,,Als journalist is het wel fijn dat je soms hard en zakelijk kunt zijn. Jij zegt altijd: ‘Zacht op de relatie, hard op de inhoud.’”
Pieter Jan: ,,Is niet origineel, hoor. Komt gewoon uit de communicatie. We hebben allebei een soort scherpte die in de journalistiek wel handig is. En als je dat kan combineren met een prettige manier van communiceren, dan is dat helemaal handig.”

Heb je ook iets van je moeder dat je in het vak gebruikt?
Sam: ,,Ik hoop empathie. Ook niet onbelangrijk in het vak, maar het is een kant van mezelf die ik nog moet ontwikkelen.”
Pieter Jan: ,,Als presentator, zeker in een programma als Buitenhof, moeten mensen zich goed voelen bij je. Ik zie interviewen als een dans. Je neemt elkaar mee de vloer op en kijkt samen wat eruit komt. Als ik mag zeggen wat jij van mama hebt, dan is het dat mensen je snel vertrouwen.”

Je vader werkte al vier decennia in de journalistiek. Voelt dat als een extra druk?
Sam: ,,In het begin vond ik dat soms wel lastig. Als stagiair en beginnende journalist voel je dat mensen mij met mijn vader gingen vergelijken. Je moet je nog meer bewijzen. Naarmate je verder komt, bouw je zelf iets op.”

Hoe keek jij daar als vader naar?
Pieter Jan: ,,Dat het fijn is dat hij zijn eigen weg gaat. Het verschil: ik was een presentator die wel eens een politicus interviewde. Sam heeft in de wandelgangen in Den Haag rondgelopen. Meters gemaakt en daardoor een goede politieke antenne ontwikkeld. Toen corona uitbrak, kon hij zich onderscheiden tijdens de persconferenties.”
Sam: ,,Er was alle reden om kritisch te zijn. Een heel gekke tijd. We hebben toen veel contact gehad. Liep ik bellend met jou rondjes om de Hofvijver. ‘Als ik nu dit vraag, dan komt hij met dat antwoord, hoe zal ik dan doorvragen?’ Tijdens de corona-persconferentie met die dansen-met-jansenrel vroeg ik drie keer aan Hugo de Jonge of hij vond dat hij kon aanblijven. ‘Dat doet-ie om op te vallen als journalist’, zei Johan Derksen. Nou ja, dat was wel zo, ja, al stond ik er wel achter. Ik werd toen ook gebeld door mensen rond het kabinet. Van ‘sorry, maar zo gaan we niet met elkaar om, hè’.”

Hoe keek jij daar als vader naar?
Pieter Jan: ,,Trots, maar ook een beetje bezorgd. Zo van ‘gaat dit wel goed?’ Blaas je niet te hoog van de toren met die scherpe vragen daar?”

Juichte je het toe dat Sam bij Vandaag Inside ging zitten?
Pieter Jan: ,,Natuurlijk! Juist goed dat hij zijn eigen weg zocht. Ik was aanvankelijk wat bezorgd. Het is nogal een programma, waarin het er hard aan toe gaat. Maar als je je daar staande kan houden, is het een uitstekende leerschool.”
Sam: ,,Vandaag Inside heeft mij veel gebracht. Een halfuur voor de uitzending kreeg ik nog alle politieke kopstukken aan de lijn. Iedereen wilde met me praten. Alleen omdat ik bij VI zat. Dit kabinet, het vorige kabinet, heel politiek Den Haag neemt VI serieus, en in het bijzonder Johan Derksen. Het gaf mij een vliegende start.”
Pieter Jan: ,,Qua contacten, maar ook de zichtbaarheid. Als je op zo’n podium kan laten zien wat je kunt, is dat een geschenk.”

Het gaat hard. Je bent 33 jaar, doet Goedemorgen Nederland, presenteert een eigen radioprogramma en straks een talkshow in de avond samen met Welmoed Sijtsma.
Sam: ,,En ik werk nog maar 3,5 maand bij WNL. Ja, het is eigenlijk heel bijzonder dat ik nu al zoveel kansen heb gehad.”

Waar kijk je met de meeste voldoening op terug, Pieter Jan?
Pieter Jan: ,,Buitenhof. Een uur lang gesprekken. Het leverde me vooraf ook stress op. Tot het laatst dacht ik nog: hoe moet dit allemaal goed komen? Maar áls het lekker ging en de uitzending voorbij was, dan dacht ik: doe er meteen nog eentje achteraan. Overigens stop ik niet met werken, hoor. Ik ga losse dingen doen. Als er ergens een debat of bijeenkomst geleid moet worden, voice-overklussen of invallen voor een radiopresentator.”

Maar eerst ga je vier maanden zeilen.
Pieter Jan: ,,Samen met mijn vrouw Renske, die ook stopt met werken. We hebben eerder tijdens een sabbatical veertien maanden gezeild. Waar we heen gaan, weten we nog niet. Ligt aan de wind. Die wil je in de rug hebben. Het geheim van zeilen is wachten op de goede wind. Jij vond het trouwens niet zo’n heel goed idee toch, dat zeilen?”
Sam: ,,Ik had gehoopt dat jullie vaker op onze kinderen zouden passen, zodat ik met mijn vriendin leuke uitjes kon plannen, haha. Maar we wachten wel eventjes, hoor. Het is jullie zeer gegund.”
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'