Auteur Topic: Splinter's Niet de Mol  (gelezen 5469 keer)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Splinter's Niet de Mol
« Reactie #40 Gepost op: Gisteren om 14:07:19 »
Nu komt het moeten optreden in een sexy jurkje niet zo heel vaak voor.  Is er ooit eerder zoiets geweest?

In de Nederlandse Mol hadden we al eens iemand die verkleed als Elvis Presley een opdracht moest doen en in de Vlaamse Mol hadden we een complete drag queen show.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: Gisteren om 14:19:28 »
Het ging haar ook om de bewegingen en de achtergronden van de dans, namelijk dat er meerdere Goden werden geeerd, maar dat zij alleen aan 1 God mag denken: haar eigen God. In meerdere afleveringen heeft ze dit dilemma ook uitgesproken. Tja als dat nu zo'n gebod voor je is dan denk ik ook, ga dan niet meedoen.

De fout ligt hoe dan ook bij de makers. Zij casten iemand met bepaalde diepgewortelde religieuze overtuigingen, terwijl ze hadden kunnen weten dat een paar opdrachten daar lijnrecht tegenin gingen. Als kandidaat weet je niet welke opdrachten je kunt verwachten.

Zij hebben Nora benaderd, niet andersom.

En dan geef je haar als cadeau zo'n edit mee, waardoor half het land over haar valt.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: Gisteren om 14:55:53 »
Fair enough hoor ::ok:: zeker een foute edit ::niet-ok::
De Blondine is de Mol, Stijn dus :)

Offline suuuus

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: Gisteren om 14:58:32 »
Wat een gezeur om niks. Er zijn toch wel vaker kandidaten die afhaken bij een bepaalde opdracht. Wat naar om te zeggen dat ze dan helemaal niet mee moet doen met het programma, ze is hartstikke ver gekomen.  Eens met de edit, duidelijkere uitleg had fijn geweest

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: Gisteren om 14:59:37 »
Fair enough hoor ::ok:: zeker een foute edit ::niet-ok::

Ze hadden gewoon moeten ingrijpen bij de verdeling en Nora aan die andere opdracht mee moeten laten doen. Het was niet dat er geen alternatief was. Dat daar niet voor is gekozen is jammer. Ik vind het dapper dat Nora bij zichzelf is gebleven.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: Gisteren om 15:04:04 »
Ja maar dat neemt niet weg wat Amethyst zegt, ben het daar wel mee eens, want als je goed let op die edit die ze krijgt, vast goedbedoeld, dan maakt die het juist erg:
De fout ligt hoe dan ook bij de makers. Zij casten iemand met bepaalde diepgewortelde religieuze overtuigingen, terwijl ze hadden kunnen weten dat een paar opdrachten daar lijnrecht tegenin gingen. Als kandidaat weet je niet welke opdrachten je kunt verwachten.

Zij hebben Nora benaderd, niet andersom.

En dan geef je haar als cadeau zo'n edit mee, waardoor half het land over haar valt.
De Blondine is de Mol, Stijn dus :)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #46 Gepost op: Gisteren om 15:27:24 »
Goede edit. Not done wat ze heeft gedaan. Ze had uit het programma gezet moeten worden.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: Gisteren om 16:12:45 »
Goede edit. Not done wat ze heeft gedaan. Ze had uit het programma gezet moeten worden.

De editors??

Splinter zei nog bij niet de mol van die week ''kandidaten mogen altijd een opdracht weigeren''

En ik vind het enorm dom van de makers vooral, je hebt nu een heleboel heisa om iets wat zo makkelijk voorkomen had kunnen worden.

Offline Lotje00

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: Gisteren om 16:34:15 »
Ik vind het nogal overdreven om te zeggen dat Nora maar helemaal niet mee had moeten doen omdat ze bepaalde opdrachten zou kunnen verwachten? Moeten mogelijke kandidaten met bijvoorbeeld hoogtevrees dan ook maar bedanken voor de uitnodiging omdat er misschien een opdracht met hoogte zou kunnen zijn die ze dan niet zouden willen doen? Is er destijds ook zoveel heisa geweest omtrent Miljuschka die de glazen brug niet op durfde? Dat is even het eerste voorbeeld dat me te binnen schiet, maar er zijn in het verleden meerdere kandidaten geweest die om verschillende redenen iets niet wilden doen. Je weet van tevoren nou eenmaal niet wat je kan verwachten, maar ja zeggen tegen het programma betekent nog niet dat je dan maar alles klakkeloos moet doen en uitvoeren puur omdat je nou eenmaal ja hebt gezegd tegen het programma.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #49 Gepost op: Gisteren om 17:46:10 »
Gebeurt inderdaad wel vaker dat kandidaten een opdracht weigeren. Ik kan me nog voorstellen dat je een angst als een andere soort reden ziet maar als je een probleem hebt met mensen die vanuit een bepaalde overtuiging iets niet doen kun je net zo goed vallen over Teun die geen dode dieren wil eten. 'Dat had je kunnen verwachten' is ook niet meer van toepassing op het een dan op het ander, hoe vaak hebben de kandidaten de afgelopen jaren nu zelf iets met religieuze uitingen moeten doen? Nora gaf duidelijk aan dat haar weigering naast wat andere factoren specifiek met het religieuze aspect van deze opdracht te maken had, wat verder bijna niet voorkomt in het programma. Kwam gewoon even ongelukkig uit dus dat zij uitgerekend bij die deelopdracht zat. Verder heeft ze gewoon met alles meegedaan net als de andere kandidaten. Dat zij, Teun of iemand anders die niet alles kan, durft of wil doen nee had moeten zeggen tegen het programma vind ik dus onzin. Als de makers van tevoren weten dat er meer opdrachten van een bepaalde aard in een seizoen zitten is het aan hen om daar rekening mee te houden bij de casting. In dit geval was het één opdracht, dus ook daar zie ik weinig problemen.

Wel mee eens dat ze haar dit gewoon even kort in een biecht hadden kunnen laten uitleggen, blijkbaar had ze daar in ieder geval achteraf zelf geen problemen mee. Het standpunt van de makers is kennelijk dat er geen reden hoeft te worden gegeven, je mag altijd weigeren. Mooi dat er zo'n veilige omgeving wordt gecreëerd voor de deelnemers, maar het valt als kijker wel op als er verder zo veel overbodige biechten tussen zitten. Nu lijkt het een beetje alsof ze bang waren voor kritiek op haar religieuze overwegingen, die er ongetwijfeld hoe dan ook zou zijn gekomen gezien de kant die de discussie hier af en toe al op ging op basis van speculatie. Toch kan ik me ergens ook voorstellen dat ze misschien dachten gedoe te voorkomen door het niet te benoemen, je ziet de comments van mijlenver aankomen als je dat wel doet. Ik denk alleen niet dat ze willen uitdragen dat religie een minder normale of acceptabele reden is om specifieke opdrachten te weigeren dan hoogtevrees, vegetarisme of wat dan ook. Als mensen die dat wel vinden niet de doelgroep zijn hoef je dit ook niet voor hen te 'verbergen'.

Fijn in ieder geval dat nu is opgehelderd dat ze er niet gewoon geen zin in had of iets dergelijks.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #50 Gepost op: Gisteren om 17:47:43 »
Ik vind het nogal overdreven om te zeggen dat Nora maar helemaal niet mee had moeten doen omdat ze bepaalde opdrachten zou kunnen verwachten?

Ja, eens. En ik denk ook dat het prima was als de makers haar redenen erin hadden gelaten. Dat had een hoop speculatie gescheeld en dan krijg je als kijker een completer beeld.

Bovendien: Teun heeft ook geweigerd om een spin te eten, omdat hij vegetariër is. Dan had hij eigenlijk ook niet mee gemogen als je die redenering zou doortrekken.  ;)
Ik vind ook dat een kandidaat prima 'nee' kan zeggen. Je weet ook nooit hoe een opdracht ter plekke is. Ikzelf roep ook stoer dat ik wil bungee-jumpen, maar misschien wordt dat ook een 'nee' als je op dat randje staat.  ;D

Maar graag wel een compleet verhaal als zoiets gebeurt. Die extra biecht - zoals Hadwychisdemol ook al aangeeft - had er hier echt wel bij gekund.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: Gisteren om 18:42:24 »
Ik ben eens dat die biecht erin moest zitten waarom Nora bij die opdracht afhaakte. Het is logisch, maar het is wel goed om dat nog in een biecht te zeggen.

Online tureluurs

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: Gisteren om 21:40:55 »
Las op nu.nl (interview met de afvaller) dat ze wel degelijk een biecht had gedaan met uitleg, maar dit is niet in de uitzending terecht gekomen, iets dat Nora zelf heel jammer vond.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: Gisteren om 23:18:35 »
Las op nu.nl (interview met de afvaller) dat ze wel degelijk een biecht had gedaan met uitleg, maar dit is niet in de uitzending terecht gekomen, iets dat Nora zelf heel jammer vond.
Oh bijzonder keuze van de makers!

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: Vandaag om 00:14:21 »
Ik weet niet of mensen hier het politieke klimaat in Nederland, Europa en Amerika meekrijgen of wel eens wat tijd op X doorbrengen (en laat ik Israël en Palestijnen maar helemaal achterwege laten)? Maar de moslimhaat is al een tijdje beslist niet te harden. Zag na bekendmaking van de kandidaten al akelig gezwam dat zo'n 'hoofddoek' niet mee zou mogen doen of Nora natuurlijk de mol zou zijn in kader van links diversiteitsbeleid etcetera.

Ik denk dat het de onverstandige keuze was de biecht weg te laten maar kan me wel voorstellen dat het programma niet op de haat en bedreigingen zaten te wachten die hier zeker op zijn gekomen.

Je kan ook als potentiële kandidaat weten dat een programma dat al een kwart eeuw bestaat zulke opdrachten kan hebben en dus besluiten te bedanken voor de eer.

Serieus? Je kan weten dat je een opdracht moet doen waarin meerdere goden worden geëerd? Kan me niet herinneren dat er eerder zo'n opdracht met religieus tintje is geweest.

De makers kunnen er ook gerust rekening mee houden. Ik als atheïst zou ook niet zitten te wachten op opdrachten met religieus tintje er aan.

De rest is al langs gekomen. Had Teun moeten weigeren want opdracht met vlees eten?

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #55 Gepost op: Vandaag om 01:29:29 »
Ik vind het nogal overdreven om te zeggen dat Nora maar helemaal niet mee had moeten doen omdat ze bepaalde opdrachten zou kunnen verwachten? Moeten mogelijke kandidaten met bijvoorbeeld hoogtevrees dan ook maar bedanken voor de uitnodiging omdat er misschien een opdracht met hoogte zou kunnen zijn die ze dan niet zouden willen doen? Is er destijds ook zoveel heisa geweest omtrent Miljuschka die de glazen brug niet op durfde? Dat is even het eerste voorbeeld dat me te binnen schiet, maar er zijn in het verleden meerdere kandidaten geweest die om verschillende redenen iets niet wilden doen. Je weet van tevoren nou eenmaal niet wat je kan verwachten, maar ja zeggen tegen het programma betekent nog niet dat je dan maar alles klakkeloos moet doen en uitvoeren puur omdat je nou eenmaal ja hebt gezegd tegen het programma.
Jup helemaal mee eens hoor. Ik wil gewoon naar een spelletje kijken waarin 10 mensen opdrachten spelen en als iemand zegt dit gaat over mijn grens en daarom het niet wil doen, is dat het goed recht van diegene. Wat beter had gekund was dat er even wat uitleg over haar keuze kwam.

Ik weet niet of mensen hier het politieke klimaat in Nederland, Europa en Amerika meekrijgen of wel eens wat tijd op X doorbrengen (en laat ik Israël en Palestijnen maar helemaal achterwege laten)? Maar de moslimhaat is al een tijdje beslist niet te harden. Zag na bekendmaking van de kandidaten al akelig gezwam dat zo'n 'hoofddoek' niet mee zou mogen doen of Nora natuurlijk de mol zou zijn in kader van links diversiteitsbeleid etcetera.
De groepen van Wie is de mol is ook een beetje een afspiegeling van de maatschappij (dus dat er nu pas iemand met hoofddoek meedoet verbaast me zelfs), er zit bijna altijd wel iemand die van de LHBT is in, oudere deelnemers, jongere deelnemers, deelnemers met migratieachtergrond /van kleur. Dat afgeven om iemand om al die stomme politieke/religieuze zaken die in de gewone wereld allemaal al voor zoveel gezeik en ellende zorgen, dat hoef ik niet ook niet bij WIDM te zien.  ::niet-ok:: Sterker nog, daar zie je soms wel conflicten tussen mensen (dat is speltechnisch), maar tegelijkertijd ook verbinding tussen mensen die je totaal niet zou verwachten. Ik kan me voorstellen dat dit seizoen ook meer moslimgezinnen Widm zijn gaan kijken door de deelname van Nora.

Als iemand echt iets niet wil doen, dan is dat zo. Voorbeelden zijn al gegeven inderdaad, het zijn mensen en die spelen een spel, maar het blijven wel mensen en iedereen kan een reden hebben om iets niet te doen. En als Nora de mol was geweest had ze in de andere groep kunnen komen in overleg met productie of zo. Nu zonder context dacht ik dat ze misschien niet lekker was geworden of misschien fysiek/motorisch niet meekon met het uitbeelden, wat ook prima is. Alleen ja nu de ware reden bekend is, vind ik afgeven ook not done.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 01:34:10 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #56 Gepost op: Vandaag om 01:51:35 »

In de Nederlandse Mol hadden we al eens iemand die verkleed als Elvis Presley een opdracht moest doen en in de Vlaamse Mol hadden we een complete drag queen show.
Elvis is wel wat anders gezien dat niet gaat om je blootgeven. Bij de Vlaamse mol hebben ze ook met de groepsindeling rekening gehouden met het gemak van de kandidaten. Zo kan ik mij herinneren dat Philippe geen zin had om een dragqueen te spelen ondanks dat dit snel aan hem gekoppeld werd als homoseksuele man.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: Vandaag om 16:18:59 »
Jup helemaal mee eens hoor. Ik wil gewoon naar een spelletje kijken waarin 10 mensen opdrachten spelen en als iemand zegt dit gaat over mijn grens en daarom het niet wil doen, is dat het goed recht van diegene. Wat beter had gekund was dat er even wat uitleg over haar keuze kwam.
De groepen van Wie is de mol is ook een beetje een afspiegeling van de maatschappij (dus dat er nu pas iemand met hoofddoek meedoet verbaast me zelfs), er zit bijna altijd wel iemand die van de LHBT is in, oudere deelnemers, jongere deelnemers, deelnemers met migratieachtergrond /van kleur. Dat afgeven om iemand om al die stomme politieke/religieuze zaken die in de gewone wereld allemaal al voor zoveel gezeik en ellende zorgen, dat hoef ik niet ook niet bij WIDM te zien.  ::niet-ok:: Sterker nog, daar zie je soms wel conflicten tussen mensen (dat is speltechnisch), maar tegelijkertijd ook verbinding tussen mensen die je totaal niet zou verwachten. Ik kan me voorstellen dat dit seizoen ook meer moslimgezinnen Widm zijn gaan kijken door de deelname van Nora.

Als iemand echt iets niet wil doen, dan is dat zo. Voorbeelden zijn al gegeven inderdaad, het zijn mensen en die spelen een spel, maar het blijven wel mensen en iedereen kan een reden hebben om iets niet te doen. En als Nora de mol was geweest had ze in de andere groep kunnen komen in overleg met productie of zo. Nu zonder context dacht ik dat ze misschien niet lekker was geworden of misschien fysiek/motorisch niet meekon met het uitbeelden, wat ook prima is. Alleen ja nu de ware reden bekend is, vind ik afgeven ook not done.

Helemaal eens!  ::jaja::

Offline Danoontje88

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: Vandaag om 17:59:21 »
Door het stoppen met de opdracht, was het ook vrijwel direct duidelijk dat ze niet de mol was. Ik heb haar om die reden definitief afgeschreven, want anders had ze wel een boekje gepakt om in de andere groep te zitten. Dat vind ik ook best sneu voor haar, want zal zo ook het geval zijn geweest in de groep. Ik had echt gehoopt, dat ze in de finale zou komen.