Ik vind het nogal overdreven om te zeggen dat Nora maar helemaal niet mee had moeten doen omdat ze bepaalde opdrachten zou kunnen verwachten? Moeten mogelijke kandidaten met bijvoorbeeld hoogtevrees dan ook maar bedanken voor de uitnodiging omdat er misschien een opdracht met hoogte zou kunnen zijn die ze dan niet zouden willen doen? Is er destijds ook zoveel heisa geweest omtrent Miljuschka die de glazen brug niet op durfde? Dat is even het eerste voorbeeld dat me te binnen schiet, maar er zijn in het verleden meerdere kandidaten geweest die om verschillende redenen iets niet wilden doen. Je weet van tevoren nou eenmaal niet wat je kan verwachten, maar ja zeggen tegen het programma betekent nog niet dat je dan maar alles klakkeloos moet doen en uitvoeren puur omdat je nou eenmaal ja hebt gezegd tegen het programma.
Jup helemaal mee eens hoor. Ik wil gewoon naar een spelletje kijken waarin 10 mensen opdrachten spelen en als iemand zegt dit gaat over mijn grens en daarom het niet wil doen, is dat het goed recht van diegene. Wat beter had gekund was dat er even wat uitleg over haar keuze kwam.
Ik weet niet of mensen hier het politieke klimaat in Nederland, Europa en Amerika meekrijgen of wel eens wat tijd op X doorbrengen (en laat ik Israël en Palestijnen maar helemaal achterwege laten)? Maar de moslimhaat is al een tijdje beslist niet te harden. Zag na bekendmaking van de kandidaten al akelig gezwam dat zo'n 'hoofddoek' niet mee zou mogen doen of Nora natuurlijk de mol zou zijn in kader van links diversiteitsbeleid etcetera.
De groepen van Wie is de mol is ook een beetje een afspiegeling van de maatschappij (dus dat er nu pas iemand met hoofddoek meedoet verbaast me zelfs), er zit bijna altijd wel iemand die van de LHBT is in, oudere deelnemers, jongere deelnemers, deelnemers met migratieachtergrond /van kleur. Dat afgeven om iemand om al die stomme politieke/religieuze zaken die in de gewone wereld allemaal al voor zoveel gezeik en ellende zorgen, dat hoef ik niet ook niet bij WIDM te zien.

Sterker nog, daar zie je soms wel conflicten tussen mensen (dat is speltechnisch), maar tegelijkertijd ook verbinding tussen mensen die je totaal niet zou verwachten. Ik kan me voorstellen dat dit seizoen ook meer moslimgezinnen Widm zijn gaan kijken door de deelname van Nora.
Als iemand echt iets niet wil doen, dan is dat zo. Voorbeelden zijn al gegeven inderdaad, het zijn mensen en die spelen een spel, maar het blijven wel mensen en iedereen kan een reden hebben om iets niet te doen. En als Nora de mol was geweest had ze in de andere groep kunnen komen in overleg met productie of zo. Nu zonder context dacht ik dat ze misschien niet lekker was geworden of misschien fysiek/motorisch niet meekon met het uitbeelden, wat ook prima is. Alleen ja nu de ware reden bekend is, vind ik afgeven ook not done.