Poll

Wie is de Mol?

Bridget
20 (13.9%)
Maaike
13 (9%)
Nora
20 (13.9%)
Ray
12 (8.3%)
Roos
14 (9.7%)
Sam
6 (4.2%)
Sophie
34 (23.6%)
Stijn
25 (17.4%)

Totaal aantal stemmen: 144

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 17558 keer)

Online Molest

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #40 Gepost op: 5-01-2025, 12:57:50 »
Ik denk een vrouw.

1. Nora - 'en dan komt de ontlading'.
2. Sofie
3. Bridget

Bij de mannen heb ik Stijn bovenaan. Gabriel op 2, maar zijn 'opluchting maar ook weer spanning, want wie dan?' kan ik eigenlijk alleen maar uitleggen als: niet gekozen.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 5-01-2025, 14:51:03 »
Door de twist van de makers kan je dus een mol krijgen die eigenlijk helemaal niet geschikt is om mol te zijn, maar wel goed past bij de moleigenschappen.
Ray is het archetype van een mol, geen wonder dat hij meteen op 1 stond in de app. Ik zei al, daarom is hij het niet. Dat gevoel wordt nu nog sterker. Want je vergeet dat naast de eigenschappen ook aan de kandidaten gevraagd werd wie zij denken dat de mol was. Ongetwijfeld kozen ook zij in hoge mate Ray. En dat zal het tegenovergestelde effect hebben in de weging. Dat telt ongetwijfeld als minpunten. Het laatste wat de productie de mol wil aandoen is hem EN onvoorbereid op pad sturen EN hem al een enorme tegenwind geven door degene te nemen die al bij voorbaat massaal verdacht is. De onderaan staande in het lijstje maakt dus veel meer kans. Ray kan je juist strepen.

Mijn verdenking naar Teun is ook wat gedaald, ik denk niet dat ze de mol helemaal als allerlaatste naar beneden laten gaan, met lood in de schoenen. Ook niet helemaal aan het begin, dan zit je een tijd 1 op 1 met iemand  ::ohno:: Het is fijner om wat middenin te zitten. Ik blijf op onze blondine, Sophie ::jaja::
De Blondine is de Mol :)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 5-01-2025, 14:54:34 »
Ik vraag me af of de kandidaten in hoge mate Ray zouden hebben gekozen, er waren er nog wel een paar die zich vreemd of opvallend gedroegen tijdens de jokeropdracht. Ik vond Ray daar nou niet per se de meest overtuigende en opvallende leugenaar of onruststoker.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #43 Gepost op: 5-01-2025, 15:04:49 »
Voor nu staan Gabriel, Sophie en Stijn bovenaan mijn lijstje

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 5-01-2025, 15:59:45 »
Mijn verdenking naar Teun is ook wat gedaald, ik denk niet dat ze de mol helemaal als allerlaatste naar beneden laten gaan, met lood in de schoenen. Ook niet helemaal aan het begin, dan zit je een tijd 1 op 1 met iemand  ::ohno:: Het is fijner om wat middenin te zitten.
Ik heb net het rijtje nog even nagekeken en zie dat het op alfabet ging. Dat komt in dit geval alleen maar heel mooi uit. Voor mij vallen Bridget, Gabriël, Teun en Maaike wel af als mol, Nora en Stijn waarschijnlijk ook. De fijnste molplekken hebben Ray, Roos, Sam en Sophie. Die gaan wat op in het gepeupel, de ergste spanning per auto is er al af, en er komen nog mensen na bij ook.

jokeropdracht
Hij gedroeg zich wel opvallend. Het was inderdaad niet zoals wij molloten ernaar kijken, dan zouden we zeggen "die heeft ook geen strategie, dus geen voorkennis". Maar dat hij opeens draaide kan best er bij 'domme' kandidaten ervoor zorgdragen dat ze hem juist verdenken. Het zorgde voor animositeit en dan gaan mensen je juist verdenken. We hebben al heel vaak gezien dat 2 kandidaten elkaar bijv. niet mogen, en dan om dat gevoel op diegene gaan tunnelen. Ray lijkt me in elk geval een natuurlijk aantrekkingskracht te hebben om te gaan verdenken, en daarmee is hij voor mij de mol niet.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
« Reactie #45 Gepost op: 5-01-2025, 17:08:49 »
Voor nu op Nora gestemd
You'll never walk alone

Online Molest

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 5-01-2025, 17:30:52 »
Goed, na nog eens kijken switch ik naar Maaike. Nora in de gaten houden bij de kaarsen, zich zorgen maken als ze de taart achterlaten. Erg stil in het busje. Ray uithoren tijdens het ontbijt. Sowieso nogal op de achtergrond, terwijl ze in het voorstelfilmpje zegt dat ze best wel aanwezig is.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #47 Gepost op: 5-01-2025, 17:34:17 »
Ik switch met je mee Molest!  ;D
Nora maar even op 2 voor mij. Het feit dat ik Maaike lijk te vergeten en ze niet op lijkt te vallen in het 2e deel van de aflevering... Toch wel wat verdachter dan het lijkt.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Molest

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 5-01-2025, 17:41:03 »
Ha, gezellig, Tunneltelevisie! En ik heb ook Nora op 2. Dus wat zijn we eensgezind zo aan het begin. ;D

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #49 Gepost op: 5-01-2025, 19:25:45 »
Ja leuk, Molest!

Tunnelen op Maaike doe ik nog niet (best verstandig van mezelf  ;D ), al heb ik haar nu wel op 1.
Roos wordt bij nader inzien ook wel wat verdachter voor mij.

Mijn voorlopige conclusie na het zien van afl. 1, is dat de mol dit jaar een vrouw is.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #50 Gepost op: 5-01-2025, 19:46:13 »
Het lijkt mij dat ze de mol een beetje in het midden plaatsen na de mol/ lift scène om in de auto niet op te vallen. Daarnaast heeft de mol waarschijnlijk opdrachten goed vervult, naar de boot gebracht en daar mee geklooid (bekers/ snacks/ taart). Met de instrumenten en mensen/ bezoekers zie ik dat wat minder…Kom ik toch bij Roos/ Nora/ Maaike uit denk ik…Als mol zou ik tevens kiezen voor relatief makkelijke opdrachten zoals bij deze dames.
Meer L

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 5-01-2025, 21:20:30 »
Ze gingen op alfabetische volgorde. Het zou natuurlijk wel toevallig kunnen dat de mol een van de middelsten is, maar de volgorde zelf zegt m.i.  niets.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 5-01-2025, 22:18:47 »
Hoofdverdachte: Stijn

Daarachter: Sam, Sophie en Bridget

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 5-01-2025, 23:38:26 »
de volgorde zelf zegt m.i.  niets.
Dat klopt niet. Stel (wat ik denk) dat ze de mol 'ergens in het midden' willen hebben. Maar de kandidaten kiezen Bridget of Teun als mol. Dan pakket ze niet de alfabetische volgorde maar pakken ze bijv. de volgorde zoals ze daar boven op dat helikopterplatform zitten. Dat is even goed verklaarbaar zonder argwaan te wekken. Zo van, eerst degene voorste rij links, rijtje af, dan achterste rij. Of andersom, wat maar zo uitkomt. Dan worden ze dus gewoon een voor een vanaf hun stoel opgeroepen. Ik wil maar zeggen, ditmaal was de alfabetische volgorde handig, maar dat wil niet zeggen dat die volgorde altijd geldig moet zijn.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 6-01-2025, 08:36:39 »
Op het helicopterplatform ging Rick ook alle kandidaten af in alfabetische volgorde. Volgens mij hebben ze dat deze aflevering consequent gedaan juist vanwege de twist en om elke discussie plat te slaan over de volgorde van de kandidaten en mol in de lift.

Online johan1973

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 6-01-2025, 15:37:26 »
Voor nu op Nora gestemd

Cruciale momenten zijn de reacties in de lift.
Ik zie daar maar vier verdachten:
* Maaike: zenuwtrekjes mond
* Nora: zenuwachtig met handen bij haar gezicht
* Roos: lachje
* Sophie: met hand aan haar hoofd

Bridget totaal niet, die gaat ook zeer ontspannen in het busje zitten.

In de tweede opdracht:
- worden Bridget (geen Nederlands liedje) en Maaike (van de taart eten terwijl het Nora haar taart is, misschien is die begonnen met snoepen) te verdacht in beeld gebracht.
- de mannen (en Sophie!) kijken erg clueless bij de uitleg van de opdrachten met de tuc tuc.
- Ook na het bekend maken van wat ze aan geld hebben gewonnen, heeft de meerderheid een clueless uitdrukking (let vooral op Ray en Gabriel). Alleen Roos is hier ontspannen, Nora neutraal en Maaike zou hier ook nog kunnen.

Nora stuurt in de voice-over/biecht een beetje geforceerd op het 'zogenaamd' niet aan zijn van alle kaarsjes.

Ik denk sterk in de richting van Nora.

Eventueel toch nog Maaike, ze is niet voor niks een actrice.
En een kleinere kans op Roos.

Dus vooral op deze 3 letten in de volgende afleveringen.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2025, 15:47:58 door johan1973 »

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #56 Gepost op: 6-01-2025, 15:40:06 »
Voor nu: Nora of Roos
Ich bin ein Bärliner!

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 6-01-2025, 19:17:10 »
Het is zo’n beetje op niks gebaseerd, maar ik stem Nora. Redenen: ik denk dat zij veel “sociaal” gestemd is en dat dat ook een veelgekozen moleigenschap is. Na die eerste opdracht zal niemand haar als mol gekozen hebben op de test (met anderen neem ik aan dat dat minpunten had opgeleverd). Ze begon gelijk anderen in het busje te ondervragen (wat ervoor zorgt dat je jezelf gelijk een kandidaatse houding kunt geven). En in de laatste opdracht was er ook met die kaarsjes een mogelijke molactie voor haar.

Maar ik zie ook potentie in Bridget, Gabriel, Maaike, Sophie. Bij Teun zie ik het niet zo, dus ben verbaasd dat hij hier bovenaan staat.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 6-01-2025, 19:46:30 »
Ik zie geen potentie in Bridget, Gabriel en Maaike, bij Teun evenmin dus dat ben ik wel met je eens, ook dat Nora een groot vraagteken is.

Cruciale momenten zijn de reacties in de lift.
Ik zie daar maar vier verdachten:
* Maaike: zenuwtrekjes mond
* Nora: zenuwachtig met handen bij haar gezicht
* Roos: lachje
* Sophie: met hand aan haar hoofd

Bridget totaal niet, die gaat ook zeer ontspannen in het busje zitten.
Sterke all around analyse ::ok:: Ik pik hier dan even Sophie uit als verdachte. Bridget inderdaad lijkt wel een schoolreisje te doen. Roos vond ik duidelijk erin knallen met molacties deze aflevering maar ja, is het dan zeker vast niet. Maaike heb ik zo'n vermoeden vliegt eruit zaterdag. Nora moet ik meer van zien.

Offline Hippie

• Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
« Reactie #59 Gepost op: 7-01-2025, 11:40:40 »
Ik hang bij de ingang van de Nora-tunnel, met Maaike als tweede:
- duo molde als enige subtiel (kaarsje vergeten, prutsen aan de taart)
- bij de kickoff begroette iedereen Nora enthousiast, zij heeft waarschijnlijk lang in het spel gezeten. Bij Maaike meer afstand, die lag er wrs snel uit, maar is ook een goede actrice dus ik schrijf haar niet af.
- verder wat hier al gezegd is: niet in de camera kijken in de lift, mensen ondervragen in de bus.

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat!