Poll

Wie is de Mol?

Bridget
13 (9.2%)
Gabriël
22 (15.5%)
Maaike
14 (9.9%)
Nora
20 (14.1%)
Ray
5 (3.5%)
Roos
17 (12%)
Sam
4 (2.8%)
Sophie
32 (22.5%)
Stijn
15 (10.6%)

Totaal aantal stemmen: 142

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 11454 keer)

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #60 Gepost op: 7-01-2025, 21:18:33 »
Voor nu staan Gabriel, Sophie en Stijn bovenaan mijn lijstje
Switch nu al  ::rofl::
Roos en Ray nu bovenaan. Maar streep de andere 3 nog niet af.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 8-01-2025, 19:02:29 »
Ik houd het voorlopig bij Sophie. Bij de kickoff leek ze niet op haar gemak. In de lift en in het busje was haar houding wat onrustig en de volgende ochtend zag ze er vermoeid uit. Riks blik was naar beneden gericht toen hij de mol toesprak. Het antwoord van de mol, "Absoluut. Ik kan het nog steeds niet geloven...", lijkt op wat zij in het interview in het Molboekje zegt, ervan uitgaande dat het niet door Rik is ingesproken. Bij de opdracht met de muzikanten gaat ze mee met Bridget, die de opdracht verkeerd uitvoert.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #62 Gepost op: 9-01-2025, 20:04:18 »
Het antwoord van de mol, "Absoluut. Ik kan het nog steeds niet geloven...", lijkt op wat zij in het interview in het Molboekje zegt, ervan uitgaande dat het niet door Rik is ingesproken.
De eerlijkheid gebiedt dat ook Nora en Stijn als antwoord 'absoluut' gaven op de vraag of ze voor de deelname al naar WIDM keken.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2025, 00:22:00 »
Dat klopt, en ook Bridget schijnt dit veel te zeggen. De zin "ik kan het eigenlijk nog niet geloven", is alleen aan Sophie te linken.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2025, 08:23:44 »
Sophie is de meest intrigerende kandidate op dit moment voor mij, maar ik heb twijfels of ze ook de mol is. Maar het kan zeker, om de redenen die Delightz benoemt.

Teun is ook een stevige kandidaat.

Op afstand gevolgd door Maaike, die ik gezond gespannen vond na het gesprek met Rik.
Ook Nora toont persoonlijkheid en kan de rol van mol aan denk ik.

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2025, 15:55:56 »
Voor mij is Roos de Mol van dit seizoen.
Kan enorm goed liegen, wordt vertrouwd, is sociaal, geeft opzichtig toe dat ze chaotisch is (telefoon vergeten) wat tevens een goed masker is en wilt gewoon brutaal in your ace mollen.
Denk een enorme leuke en goede Mol te hebben 'ontmaskerd'.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2025, 16:13:54 »
Waarom is Sophie zo verdacht? Ik probeer een open blik te houden en ver van tunnels te blijven. Ben benieuwd welke punten ik voor haar op kan schrijven.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2025, 18:16:37 »
Sophie is ook mijn hoofdverdachte gevolgd door Gabriël en Roos. Zij worden op de achtergrond gehouden en Sophie begon haar mollicitatie met "absoluut". Ik hou ook nog rekening met Nora en Teun.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2025, 18:22:32 »

Tunnelen op Maaike doe ik nog niet (best verstandig van mezelf  ;D ), al heb ik haar nu wel op 1.
Roos wordt bij nader inzien ook wel wat verdachter voor mij.

Ik ben al eerder van mol veranderd.  ::schaam::
Van Nora naar Maaike...
Maar nu twijfel ik of ik toch moet switchen naar Roos, om de redenen die Thiago noemt.

Voorlopig laat ik mijn stem op Maaike staan. (maar Roos of Nora zou ook prima kunnen)

Bij de mannen houd ik Gabriël en Ray nog als optie.

Nee, nog niet echt een tunnel hier.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 10-01-2025, 18:25:16 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Maple

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2025, 19:55:24 »
Op dit moment, Gabriël. In de enige opdracht waar er gemold kon worden, hij ging het diepst de boot op met zijn zoete drankjes, en is in een goede positie als laatste terug te lopen. Hij was niet verantwoordelijk voor het verdienen van het geld, en pas op de boot als er al bordjes stonden en tegelijk met taart om te kunnen saboteren.

Anders, Maaike, Ray, Nora.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2025, 19:57:03 door Maple »

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: Gisteren om 07:43:07 »
Na het herbekijken van de aflevering en in het bijzonder het gesprek met Rik en het aftasten in de auto’s erna switch ik naar Bridget. Ze straalt bij Rik, en kijkt in de auto eerder weg dan de anderen te observeren. Ze lijkt ook niet 100% op haar gemak. Nora lijkt dat ook op te merken, ook Roos verdenkt haar.
De ochtend erna is ze opvallend aan het rondvragen of ze goed geslapen hebben.

Waar ze in de eerste proef voor het geld ging, heeft ze in de tweede proef geen haast om geld binnen te halen en interpreteert ze ook de eerste opdracht verkeerd. Opmerkelijk verschil.

« Laatst bewerkt op: Gisteren om 08:57:32 door Molekule »

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #71 Gepost op: Gisteren om 16:06:03 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 2:
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Kersverse moderator!
« Reactie #72 Gepost op: Gisteren om 17:07:29 »
Met amper informatie over het gedrag van de Mol ga ik voorlopig voor Bridget. Hoewel ze haar sociale zelf blijft in het busje, vind ik haar reactie op de vraag van Roos 'Zijn jullie ook blij dat deze dag ten einde is?' opvallend afwezig. Ze zegt alleen 'prima' en kijkt even weg. Als het busje eenmaal rijdt kijkt ze veel uit het raam, alsof ze zich een beetje af wil zonderen.

Bovendien heb ik de theorie dat de eerste drie eigenschappen uit de brief (brutaal, sociaal en stressbestendig) wel eens de top 3 van de kandidaten kan zijn. Twee van de drie eigenschappen staan ook in de top 3 van dit forum. Ik denk dat de kandidaten Bridget hoog in zouden schatten op deze drie eigenschappen.

Als ze inderdaad de Mol is, heeft ze goed tijd weten te rekken bij de muziekopdracht. Eén klein bedrag wel verdiend, een andere niet, past precies bij wat de meeste Mollen doen aan het begin van het spel.
...óf niet!

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: Gisteren om 19:47:41 »
Gabriël, lekker in de schaduw gehouden.

Online MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #74 Gepost op: Gisteren om 19:59:04 »
Switch naar Bridget.

Verdacht genoeg in afl. 1. Leek op tijdrekken bij de xylofoon en op de boot alle kans om iets met de taart te doen, 2e opdracht samen met Sophie niet binnen de tijd.

Mijn schot voor de boeg Sophie vond ik te veel onderzoekende kandidaatse blikken vertonen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: Gisteren om 20:14:23 »
Gabriel, vooralsnog gevoelsmatig, op basis van lichaamstaal. Er is ook maar één opdracht om naar molacties te speuren.

Meteen na de bekendmaking van de kandidaten zag ik een filmpje van Wildebras  "Wilde buren" over een mol en kort daarna zijn rap. Het deed me denken aan Maurice  eerste afvaller die, uit frustratie, bij thuiskomst meteen een filmpje met gedurfde acties maakte.

Gabriel plaatste ik toen als vroege afvaller, zelfs bij de kick off zag ik in zijn gedrag een vroege afvaller. Bij het terugkijken van aflevering 1 (en nogmaals de kick off) is dat compleet omgedraaid naar potentiële mol. Eigenlijk als enige mol....Ben benieuwd of aflevering 2 meer info geeft.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: Gisteren om 20:19:37 »
Ik zit sinds vorige week op Bridget om precies de redenen die Molekule noemde, ik ben benieuwd of ik daar na vanavond nog zo over denk.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: Gisteren om 20:31:04 »
Ik blijf maar even bij Sophie

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #78 Gepost op: Gisteren om 20:43:35 »
Ik heb de pool op Bridget ingevuld deze keer. Afgestapt van Ray en Teun.

Edit: als Bridget het is dan molt ze zó opzichtig, dat is niet iets wat we normaliter in aflevering 2 al zo te zien krijgen.. Streep door Bridget voor nu, terug naar mol Ray
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 21:16:18 door Nat007 »

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #79 Gepost op: Gisteren om 21:42:16 »
Daar gaat onze hoofdverdachte!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.