Auteur Topic: [Kandidaat] Stijn de Vries  (gelezen 59371 keer)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Stijn de Vries
« Reactie #280 Gepost op: 13-02-2025, 21:02:28 »
Ik geloof best dat de meeste mensen hier op het forum goed zitten met Stijn als mol. Zeker als ik zie dat hij idd vaak op de juiste plekken staat om te mollen.
Maar waarom ik sterk blijf twijfelen aan hem is dat ik hem eigenlijk best slecht vind liegen of hij doet dit bewust.
En de grootste reden is voor mij, dat de vervormde stem die tegen Rik spreekt, al vanaf het begin op Stijn zijn stem lijkt en ook hoe de woorden uitgesproken worden. Als hij echt de mol is, waarom zouden de makers deze risico genomen hebben? Als best wel wat kijkers zijn stem herkennen en de molloten alles doen om te ontdekken wie de mol is. Dit is niet logisch vind ik en naar mijn ervaring passen ze hier ook voor op, dat het niet te makkelijk is. Als Stijn het wel is, waarom hebben ze deze risico genomen? Ik vind het vreemd en niet kunnen, had dan iemand anders laten inspreken van de crew voorbeeld tijdens het editen.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2025, 21:28:55 door Mol1991 »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #281 Gepost op: 13-02-2025, 21:09:36 »
Je hoort Stijn gewoon door de porto terwijl Ray nog aan het praten is.

En waarom heeft Stijn zich dan niet laten vangen voor hij de knop indrukte en Maaike aan 350 euro hielp? Waarom somt hij ongevraagd alle drankjes op, onthoudt de nummers en krijgt zo het slotje open?
Als jij dat zegt zal dat zo wel zijn. (Ik herbekijk nooit iets,ˋ alles wat ik hier schrijf herinner ik me van die ene keer kijken).
Zich al meteen laten vangen voor hij één knop had ingedrukt zou wel heel opzichtig zijn.
Ik zag hem hem hoogstens twee van de drankjes benoemen (de martini en iets dat hij “mierzoet” noemde), niet alle.
Hij krijgt, samen met iemand anders (herinner me niet meer met wie), inderdaad dat kistje open waarin de joker met zijn naam op zat. Maar dat deed Roos ook.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #282 Gepost op: 13-02-2025, 21:37:10 »
Als jij dat zegt zal dat zo wel zijn. (Ik herbekijk nooit iets,ˋ alles wat ik hier schrijf herinner ik me van die ene keer kijken).
Zich al meteen laten vangen voor hij één knop had ingedrukt zou wel heel opzichtig zijn.
Ik zag hem hem hoogstens twee van de drankjes benoemen (de martini en iets dat hij “mierzoet” noemde), niet alle.
Hij krijgt, samen met iemand anders (herinner me niet meer met wie), inderdaad dat kistje open waarin de joker met zijn naam op zat. Maar dat deed Roos ook.

Denk niet dat het was opgevallen wanneer Stijn zich eerder had laten vangen. Er liep een bewaker zijn richting op en Roos wordt ook gevangen voor ze iets kan doen.

Stijn begon met drankjes benoemen, benoemde aan de bar vrijwel alle drankjes. Geeft beneden aan welk drankje aan welk nummer gekoppeld is voor openen van het slot.

Roos daarentegen molt direct de grammofoon. Boven loopt ze als enige een andere richting op, vindt een sleutel en steekt de sleutel in haar zak. Pas als Sophie op ht knopje drukt en geluid hoort, rennen ze naar beneden en pakt Roos haar joker. Het geld laat ze liggen en heeft er geen enkele aandacht voor. Ze lijkt zo degene die het spel op gang brengt maar tegelijkertijd saboteert.

Het is precies wat Stijn zegt. Roos molt zich opzichtig een ongeluk en daarom denkt niemand dat zij de Mol zal zijn.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #283 Gepost op: 13-02-2025, 22:45:27 »
Het gaat over Stijn hier. Waar ik vrijwel geen molacties en veel kandidatenacties meen te zien.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #284 Gepost op: 14-02-2025, 00:16:28 »

Stijn begon met drankjes benoemen, benoemde aan de bar vrijwel alle drankjes. Geeft beneden aan welk drankje aan welk nummer gekoppeld is voor openen van het slot.

Ik denk dat het vooral strategie was om 1 kistje te openen (bij voorkeur waar 'zijn' joker in lag). En dat hij als mol van plan was om te rommelen met de servetten om een deel te laten mislukken (mijn invulling hoor): hij was al bezig met die servetten voordat Roos met het voorstel kwam om die servetten weg te werken. Mijn vermoeden is dat hij verrast was dat een kandidaat precies datzelfde voorstelde.  >:D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #285 Gepost op: 14-02-2025, 13:28:06 »
Precies dit. Er wordt vooraf besproken hoe de mol het beste kan mollen in iedere opdracht. Er waren 5 aanwijzingen:
Joker Roos (1): Het vinden van deze joker is een fluitje van een cent - aan sleutel van kistje zit een keyfinder die gaat piepen als je fluit.
Joker Maaike (2): Jaartal Teun + Roos opent de kist.
Joker Stijn (3): Cheers! James Bond & Big Lebowski & Sex and the City opent de kist.
Joker Gabriel/Sophie (4): Tafeltje dekje... (bundeltje) witte servetten & (bundeltje) rode servetten & (bundeltje) blauwe servetten open de kist
Joker Sophie/Gabriel (5): De grammofoonplaat opent de kist.
Bij het vinden van 1, 2, 3 en 5 kun je als mol weinig doen. Je kan moeilijk ongemerkt de grammofoonplaat kapot maken of de jaartallen op de schilderijen veranderen. Het verwisselen van de glazen zou wellicht op kunnen vallen.
Het is heel duidelijk dat die van de servetten het meest in aanmerking komt.

Wat ook nog wel grappig is dat Stijn over het tellen van de servetten in de biecht zegt: "Een beetje kut af en toe, altijd fijn". Ik denk dat we dit fragment nog terug gaan zien.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #286 Gepost op: 14-02-2025, 16:37:50 »
Precies dit. Er wordt vooraf besproken hoe de mol het beste kan mollen in iedere opdracht. Er waren 5 aanwijzingen:
Joker Roos (1): Het vinden van deze joker is een fluitje van een cent - aan sleutel van kistje zit een keyfinder die gaat piepen als je fluit.
Joker Maaike (2): Jaartal Teun + Roos opent de kist.
Joker Stijn (3): Cheers! James Bond & Big Lebowski & Sex and the City opent de kist.
Joker Gabriel/Sophie (4): Tafeltje dekje... (bundeltje) witte servetten & (bundeltje) rode servetten & (bundeltje) blauwe servetten open de kist
Joker Sophie/Gabriel (5): De grammofoonplaat opent de kist.
Bij het vinden van 1, 2, 3 en 5 kun je als mol weinig doen. Je kan moeilijk ongemerkt de grammofoonplaat kapot maken of de jaartallen op de schilderijen veranderen. Het verwisselen van de glazen zou wellicht op kunnen vallen.
Het is heel duidelijk dat die van de servetten het meest in aanmerking komt.

Wat ook nog wel grappig is dat Stijn over het tellen van de servetten in de biecht zegt: "Een beetje kut af en toe, altijd fijn". Ik denk dat we dit fragment nog terug gaan zien.

Roos maakt direct bij aanvang de grammofoon kapot waardoor die opdracht al niet meer kan lukken. Gooit direct een blauw servet onder de tafel. Verstopt een rood servet. Probeert Sophie een verkeerd jaartal aan te praten. Waarom dit toeschrijven aan Stijn?

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 14-02-2025, 18:00:04 »
Dat die grammofoonhoorn kapot is maakte niets uit voor de deelopdracht. Het was waarschijnlijk juist de bedoeling dat de muziek alleen in de eetzaal te horen was en niet in de kluis. Want we hoorden nog steeds in eetzaal het nummer “pink” van Aerosmith op de achtergrond spelen. Zachtjes, dat wel.
Dus dat kluisje had nog best geraden kunnen worden.

De locatie had trouwens ook een eigen escape room, dus misschien hebben ze die deels hergebruikt.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #288 Gepost op: 14-02-2025, 18:08:30 »
Dat die grammofoonhoorn kapot is maakte niets uit voor de deelopdracht. Het was waarschijnlijk juist de bedoeling dat de muziek alleen in de eetzaal te horen was en niet in de kluis. Want we hoorden nog steeds in eetzaal het nummer “pink” van Aerosmith op de achtergrond spelen. Zachtjes, dat wel.
Dus dat kluisje had nog best geraden kunnen worden.

Het was een reactie op: "Je kan moeilijk ongemerkt de grammofoonplaat kapot maken" terwijl dat het eerste was wat Roos deed.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #289 Gepost op: 15-02-2025, 10:30:57 »
Roos maakt direct bij aanvang de grammofoon kapot waardoor die opdracht al niet meer kan lukken. Gooit direct een blauw servet onder de tafel. Verstopt een rood servet.
Het is wel zo fijn als je enige onderbouwing geeft bij deze speculaties. Ik heb de opdracht nog eens teruggekeken en zie Roos niets van dit alles doen of alleen in de buurt hiervan zijn.
Alleen Sam en Sophie zijn bezig met die grammofoon. Sam had ook al die grammofoonplaat. Net voor het gevecht om de joker legt hij deze op een dienblad, Sophie pakt die op en geeft hem door aan Stijn, die de grammofoonplaat in een beweging op de grammofoon legt. De hoorn is er dan al vanaf. Sam houdt hem in de juiste positie en het lijkt erop dat hij dan nog steeds geluid maakt. Maar de plaat ziet er uit als een "moderne" LP en de groeven daarvan zijn volgens mij veel te fijn voor zo'n grammofoon met hoorn en zonder (elektrische) versterker.

Het viel mij ook op dat bij de onderonsjes met Roos en Stijn de audio van Stijn is weggedraaid want je ziet hem duidelijk spreken. Zou wel niet geschikt zijn geweest voor uitzending.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2025, 10:49:56 door MartinJ »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #290 Gepost op: 15-02-2025, 11:04:09 »
Het is wel zo fijn als je enige onderbouwing geeft bij deze speculaties. Ik heb de opdracht nog eens teruggekeken en zie Roos niets van dit alles doen of alleen in de buurt hiervan zijn.
Alleen Sam en Sophie zijn bezig met die grammofoon. Sam had ook al die grammofoonplaat. Net voor het gevecht om de joker legt hij deze op een dienblad, Sophie pakt die op en geeft hem door aan Stijn, die de grammofoonplaat in een beweging op de grammofoon legt. De hoorn is er dan al vanaf. Sam houdt hem in de juiste positie en het lijkt erop dat hij dan nog steeds geluid maakt. Maar de plaat ziet er uit als een "moderne" LP en de groeven daarvan zijn volgens mij veel te fijn voor zo'n grammofoon met hoorn en zonder (elektrische) versterker.

De opdracht is voorgelezen, men zoekt de sleutel, Roos vind direct de sleutel in de grammofoon hoorn en bij het pakken van de sleutel breekt ze de hoorn eraf.

Dat is geen speculatie, dat komt heel duidelijk in beeld. Waarna Roos biecht dat het stom toeval was dat ze direct de sleutel vond.

Overigens horen we later in het restaurant even de muziek klinken, dus de LP kan prima op de grammofoon afgespeeld worden. Ze horen beneden alleen niets omdat de hoorn eraf gebroken is.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: 15-02-2025, 11:44:51 »
Sorry, die had ik even gemist omdat ik op het verkeerde moment was ingestapt. Ik vraag me overigens wel af of ze die sleutel er wel uit had gekregen zonder dat die hoorn eraf ging. Ik weet ook niet of die er af is gebroken of dat hij er ervan is geschoten. Vermoedelijk zou je de hoorn met een hand op zijn plek moeten houden en met de andere hand de sleutel pakken. Maar kom daar maar op in alle haast.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #292 Gepost op: 15-02-2025, 11:55:30 »
Sorry, die had ik even gemist omdat ik op het verkeerde moment was ingestapt. Ik vraag me overigens wel af of ze die sleutel er wel uit had gekregen zonder dat die hoorn eraf ging. Ik weet ook niet of die er af is gebroken of dat hij er ervan is geschoten. Vermoedelijk zou je de hoorn met een hand op zijn plek moeten houden en met de andere hand de sleutel pakken. Maar kom daar maar op in alle haast.

Ja ze had die sleutel er wat voorzichtiger uit kunnen pakken. Het is ook heel gek. Ze breekt met een hand de hoorn eraf en legt hem dan maar ondersteboven op de lp. Niemand lijkt er acht op te slaan omdat ze de sleutel heeft en meteen naar de deur rent.

Later zegt ze dat 'zij' met die grammofoon bezig waren maar niets voor elkaar kregen. Alsof ze zelf geen onderdeel meer was van het spel.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #293 Gepost op: 15-02-2025, 12:07:32 »
Het viel mij ook op dat bij de onderonsjes met Roos en Stijn de audio van Stijn is weggedraaid want je ziet hem duidelijk spreken. Zou wel niet geschikt zijn geweest voor uitzending.

Dat iets niet geschikt is voor uitzending en weggeëdit is wil niet zeggen dat het mols is wat er gezegd wordt. Het kan maar zo zijn dat hetgeen Stijn daar zegt hem verraadt als kandidaat. Aangezien hij, zo het zich laat aanzien, de finale haalt moet hij nog als potentiële mol in beeld komen.

Ik probeer nog een geitenpaadje te zoeken naast al dat Stijn geweld  :-X

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #294 Gepost op: 15-02-2025, 14:02:15 »
Ik probeer nog een geitenpaadje te zoeken naast al dat Stijn geweld  :-X

Dat snap ik hoor; dat heb ik zelf ook al geprobeerd. Om dan toch weer hier uit te komen.  ;D
Ik houd graag opties open, maar voor de rest geldt dat er ook een aantal kandidaatse acties zijn. Of dat ze echt buitenspel staan.
Roos zou wat dat betreft, te mooi zijn om waar te zijn. Denk ik dan. En bovendien te opvallend met die grammofoon, verwisselen van plek bij de eliminatie, pleiten om voor Ray te stemmen bij wie-van-de-3 (wat klopte) en die 10 halen.
Stijn is wat mij betreft niet op dat soort acties te betrappen, dus tja.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Cornelis

• Forumlid
« Reactie #295 Gepost op: 15-02-2025, 16:21:30 »
Het gaat over Stijn hier. Waar ik vrijwel geen molacties en veel kandidatenacties meen te zien.

Als je in een tunnel zit, zie je altijd wat je wil zien en negeer je de dingen die hier niet bij passen. Zo werkt de geest nu eenmaal. Kijk maar wat er momenteel in de VS gebeurt. Tunnelvisie op grote schaal.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #296 Gepost op: 15-02-2025, 16:41:54 »
Als je in een tunnel zit, zie je altijd wat je wil zien en negeer je de dingen die hier niet bij passen. Zo werkt de geest nu eenmaal. Kijk maar wat er momenteel in de VS gebeurt. Tunnelvisie op grote schaal.

Dank voor het mansplainen. Zou het waarderen als je de shitshow in Amerika en de impliciete vergelijking met een Trump stemmer achterwege wil laten.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #297 Gepost op: 15-02-2025, 16:53:01 »
Ik zou best op Stijn willen stemmen maar het feit dat er én op dit forum, én bij Moltalk, én in het programma zelf nogal gestuurd wordt richting Stijn als mol, kan ik het eigenlijk niet geloven. Het stukje over de blauwe bril leek erin gemonteerd om hem nog verdachter te maken. Waarom zou het programma dat doen? Of is het niet Stijn en wil men de Belgische regisseur een fantastische eerste serie bezorgen door het zodanig te sturen dat 90 procent van Nederland fout zit?
« Laatst bewerkt op: 15-02-2025, 16:57:06 door Run »

« Reactie #298 Gepost op: 15-02-2025, 21:47:48 »
Nog dieper de Stijn tunnel in na deze aflevering
Super opvallend dat hij in de lift juist weinig reactie heeft voor iemand die normaal zo expressief is. Kan best dat Rik verteld heeft dat hij de mol is, en hij zich alvast bewust moet zijn van zijn houding in de lift.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #299 Gepost op: 15-02-2025, 21:50:07 »
Nog dieper de Stijn tunnel in na deze aflevering
Super opvallend dat hij in de lift juist weinig reactie heeft voor iemand die normaal zo expressief is. Kan best dat Rik verteld heeft dat hij de mol is, en hij zich alvast bewust moet zijn van zijn houding in de lift.

Ik denk ook dat ie wist dat zijn reactie nog een rol zou spelen! Zo niet, dan is het een mol die op dat moment beseft 'holy shit, ik ben onvoorbereid en nu heb ik stress'.

Ook z'n gedrag tijdens de laatste opdracht, z'n bod en de manier waarop ie het speelde..
« Laatst bewerkt op: 15-02-2025, 22:26:13 door Eva. »