Bridget doet veel opvallende dingen die al een paar keer “niet echt bijdroegen tot het welslagen van een opdracht”, om het eufemistisch uit te drukken. We zien allemaal heel duidelijk in beeld wat ze doet. Ze zorgt voor veel mingeld met het snel meegrissen van het draakje zonder echt te checken of er geen vingerafdrukken op stonden. Dat fotograferen ging ook nooit goed.
Een onvoorbereide mol gaat wellicht wel eens heel opvallende sabotages uitvoeren, omdat het toch heel anders is qua insteek dan voor een mol die vooraf alles wist en weken voorbereidingstijd heeft gehad.
Ik herinner me van het seizoen van De Mol Vietnam dat, zeker in de eerste opdrachten, de onvoorbereide mol die ter plaatse was gekozen, heel opvallende dingen deed en die ook gewoon door de makers getoond werden (moedwillig een blokjestoren omstoten, een kwak saus bij een gerecht gooien die zeker niet in de bereidingswijze was vermeld).
Met dat in het achterhoofd kan Bridget echt wel de mol zijn. Ik vond vooral haar oogjes zo blinken bij Rik, toen die haar in afl. 1 vertelde “Jij bent…”. Ik zag daar een vrouw die heel gelukkig was met het nieuws dat ze net had gekregen, ze straalde gewoonweg! Heel mooi was dat!
Echt in de smiezen houden, die blonde Bridget!