Als Bridget een kandidaat is, mag ze wel eens wat geld gaan verdienen voor de pot. Want met al dat ‘opvallend (in beeld gebracht) geknoei’ kost ze de groepspot tot nog toe redelijk wat geld. Als ze de Mol is, is ze gewoon goed bezig. Soms wordt het echt te veel om het allemaal op ‘toeval’ en ‘onkunde’ of ‘pech’ te steken.
Bij de mol in Zuid-Afrika was het toch ook heel duidelijk (voor mij zelfs na aflevering 2 toen): de mol deed daar toen ook nooit iets ‘goed’, dat was ook heel opvallend in beeld allemaal. Voor de kijker was het overduidelijk, voor de kandidaten ter plaatse veel minder, want de mol in Zuid-Afrika werd niet echt verdacht. Het zou kunnen dat we nu ook weer zoiets hebben.
Ik heb lang niet alle seizoenen gezien (of volledig gevolgd), maar van degene die ik wel zag, was het vaak heel duidelijk wie de mol was: namelijk de persoon die nooit iets doet wat een opdracht helpt doen slagen, degene die constant ‘nooit iets goed doet’ en tegen wie je nooit een verdenking hoort (tenzij heel vroeg in de serie, door een latere (vroege) afvaller). In Zuid-Afrika was dat zo, het seizoen toen die zanger met zijn hoed de mol was ook, in het streaming seizoen…
‘Kandidaat’ Bridget mag dus eens een positieve bijdrage beginnen leveren aan de pot. Het wordt stilaan tijd, wil ze de verdenking naar haar die bij mij leeft ontkrachten. De eerste vier afleveringen is dat haar niet gelukt, om het zacht uit te drukken. Komaan Bridget, doe eens je best en haal eens een euro of 500 à 1000 binnen! Maar of ze dat gaat doen? Mijn twijfels worden met de week groter.