Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Feestje voor de Mol  (gelezen 7402 keer)

Offline Marimol

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Feestje voor de Mol
« Reactie #20 Gepost op: 4-01-2025, 22:50:45 »
De mol kent de teksten op de tuktuks's en welke opdrachten daar bij horen.
Ik denk dat de keuze die de mol maakt en met welke kandidaat hij de opdracht wil doen een grote rol speelt.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #21 Gepost op: 4-01-2025, 22:53:25 »
Kan zeker iets zijn om in se gaten te houden , wie in welke tuktuk wou.
Maar waas zou je dan als mol willen zitten en is het geen peanuts wat die opdrachtjes opleveren. Tevens wil je als mol soms ook goodwill kweken in je eerste opdracht waar geld meegemoeid is

Online molLin

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 4-01-2025, 22:53:47 »

Ray is super kandidaats en fanatiek, Gabriel kan weinig anders dan volgen.

Ja bizar toch dat Ray nog steeds het ijs in zijn shirt draagt - en Gabriel dus ook! - als het spel al is afgelopen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 4-01-2025, 22:59:45 »
De mol kent de teksten op de tuktuks's en welke opdrachten daar bij horen.
Ik denk dat de keuze die de mol maakt en met welke kandidaat hij de opdracht wil doen een grote rol speelt.

Ik moet oppassen, want ik vond Bridget erg verdacht tijdens deze aflevering en ik wil niet nu al in een tunnel rijden. Maar zij was erg sturend bij de tuktuks vond ik. Ze besloot zonder overleg met de rest om samen met Sophie als eerste in een tuktuk te stappen, waardoor er al geen mogelijkheid meer was om als groep even na te denken over de beste tactiek.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 4-01-2025, 23:00:15 »
Ja bizar toch dat Ray nog steeds het ijs in zijn shirt draagt - en Gabriel dus ook! - als het spel al is afgelopen.
ja, of hij is gewoon volledig zichzelf, of hij gebruikt dit perfect als molstrategie om later veel ruimte te krijgen om te mollen. Je ziet nu al dat Nederland hem veel meer vertrouwt. Voor de aflevering werd hij in zn eentje het meest verdacht, nu niet meer.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #25 Gepost op: 4-01-2025, 23:24:17 »
Bridget maakt de juiste molkeuzes.
Twee opdrachten afronden is bijna niemand gegeven en zeker een mol zou dat niet doen.
Bridget treuzelt enorm met de eerste opdracht en ze gaan daarna als laatste van de eerste ronde naar de boot.
Natuurlijk zien we Maaike van de taart snoepen, maar een molactie komt nu nog niet in beeld. Bridget kon bij het brengen van de muzikanten snel de taart vernielen en wat fried bugs weggooien. 300 verdient en 600 verspeeld. Ideale molkoers.
En ook prima uitvoerbaar voor een brutaal persoon.

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #26 Gepost op: 4-01-2025, 23:32:52 »
Ik vond de keuze van Bridget niet zo mols. Doordat ze eerst heel vrolijk gingen dansen, kregen ze genoeg publiek dat ook bij hun bleef toen ze die instrumenten gingen spelen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #27 Gepost op: 4-01-2025, 23:35:37 »
Wat mij betreft vooral de passieve jaknikkers die je in de gaten moet houden. Sophie, Stijn, Teun, boden weinig weerstand tegen het opzichtige gemol, Nora en Maaike deden bij bijna alles hun best, helemaal verdacht.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 4-01-2025, 23:35:50 »
Of dat publiek wel of niet blijft hangen is een onzekere variabele, dat je er veel tijd mee verliest is wel zeker. Ze waren vanwege de tijd ook al niet meer van plan om überhaupt nog een poging te doen voor de tweede opdracht, dat deden ze pas toen Roos ze ervan probeerde te overtuigen dat dat nog mogelijk was. Dat duidt er voor mij op dat de tactiek tijd rekken was, als ze de mol is. En in dit geval ook nog een niet zo goed voorbereide mol.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #29 Gepost op: 4-01-2025, 23:41:03 »
Een mol krijgt zulke opmerkingen op een presenteerblaadje en zal daar in mee gaan, zo fanatiek mogelijk. Mols van Maaike en/of Nora (hoewel ik obv de karaktereigenschappen Nora niet verdenk).

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #30 Gepost op: 4-01-2025, 23:49:24 »
Bridget maakt de juiste molkeuzes.
Twee opdrachten afronden is bijna niemand gegeven en zeker een mol zou dat niet doen.
Bridget treuzelt enorm met de eerste opdracht en ze gaan daarna als laatste van de eerste ronde naar de boot.
Natuurlijk zien we Maaike van de taart snoepen, maar een molactie komt nu nog niet in beeld. Bridget kon bij het brengen van de muzikanten snel de taart vernielen en wat fried bugs weggooien. 300 verdient en 600 verspeeld. Ideale molkoers.
En ook prima uitvoerbaar voor een brutaal persoon.
Opdracht is een perfecte taart op tafel. Dus als Maaike er met haar vingers inzit is de taart al niet meer perfect. Vraag is waarom ze er in zit, probeert ze een fout van Nora te herstellen, de opdracht te laten mislukken of wilde ze heel naïef gewoon even de smaak proberen?

En Roos heeft bij het bord al wat eraf gehaald en waarschijnlijk het bord niet de hele tijd vast gehad. Dus die opdracht was ook al mislukt.

Zie niet in wat Bridget hier nu extra gedaan hoeft te hebben.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 5-01-2025, 00:27:51 »
Sam en Stijn erg verdacht bezig maar ik hoop dat dat kandidatengedrag is want het viel erg op hoezeer ze het niet konden en ook dat sam zei ik wilde eigenlijk met iemand anders maar alleen stijn was nog over, zou je je als mol zo passief opstellen??

Nora en maaike weinig van gezien alleen verdacht dat de eerste keer blazen niet goed was en roos/teun worden (nu al) teveel in beeld gebracht om de mol te kunnen zijn..

Bridget was niet heel goed bezig en van gabriel krijg ik niet echt hoogte, maar waarom wil je als mol idd met ray die heel fanatiek is?

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #32 Gepost op: 5-01-2025, 00:57:37 »
Leuke opdracht, soms wat chaotisch en de deelopdrachten wat kort in beeld gebracht.

Ik had ook wel graag willen weten wat wel/niet goedgekeurd was.

Maar zeker niet verkeerd! :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 5-01-2025, 01:03:19 »
Volgens mij was heel duidelijk in beeld welke niet goed waren: de schaal en de taart. Juist fijn dat het zo goed in beeld was, vond ik.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 5-01-2025, 08:26:56 »
Door Roos gaat bij mij een voorzichtige streep als mol. Teun benadrukte hoeveel tijd ze aan het rekken was, maar ze waren helemaal niet te laat. Zij waren het enige duo die 2 opdrachten hebben gespeeld en ruim op tijd terug waren op de boot. Dat zou de regie er niet instoppen als zij de mol is volgens mij.

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 5-01-2025, 11:28:03 »
De opdracht met het ijs was hilarisch! Hoe Ray zich daar in stort en Gabriel weet mee te krijgen  ::rofl::
Om dan al die klontjes in het shirt te dumpen, zonder twijfel, ipv de bak te dragen. Misschien heb ik iets gemist en mocht dat niet, maar het moment was fantastisch om te zien.

Beetje jammer hoe simpel de volledige opdracht was. Zeker gezien dit de aftrap was. Weer zo typische widm NL stijl. Groep opgesplitst in dou's, zonder effect op elkaar. Geen gelaagdheid, dus. En sommige bepalende gebeurtenissen een beetje vaag in beeld brengen - terwijl andere volledig uitgelicht/ingezoomd - en dan niet toelichten welke er toe doen, want het eindresultaat onbesproken laten. En natuurlijk failure-by-design, vanwege gekozen tijdslimiet, altijd lekker voor de mol.

Offline el wee

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 5-01-2025, 11:33:51 »

waar wijst de pijl naar toe? Heeft daar een aanwijzing naar de mol gestaan?

Offline Lizard

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 5-01-2025, 13:37:19 »
Leuke opdracht met veel variatie in de mini-opdrachten, en je ziet gelijk hoe sommige kandidaten reageren op elkaar en op opdrachten. Dat is altijd interessant! Wel jammer dat pas bij Moltalk duidelijk werd welke twee opdrachten werden afgekeurd, dat had er best even meteen bijgekomen in WIDM zelf  ???.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 5-01-2025, 14:27:54 »
Ik vond dat ook raar, maar misschien hadden ze die ijsblokjes nog echt nodig voor de boot? Of het leverde gewoon een leuk shot op net als die ballonnen!

Online DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #39 Gepost op: 5-01-2025, 15:45:49 »

waar wijst de pijl naar toe? Heeft daar een aanwijzing naar de mol gestaan?

Dit is waarschijnlijk gewoon de blaasrichting.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?