Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Feestje voor de Mol  (gelezen 7397 keer)

Offline ReneB

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Feestje voor de Mol
« Reactie #40 Gepost op: 5-01-2025, 16:49:33 »
Ik dacht dat het Roos was die Bridget en Sophie aanzette om het nog te proberen. Ik vond Bridget verdacht omdat die de muziekopdracht vol overtuiging verkeerd deed, daarmee veel tijd had gerekt en geen aanstalten wilde maken om aan de tweede opdracht te beginnen tot Roos zich ermee begon te bemoeien.

Het mollen kan ook op de boot gebeuren, en hoe meer kandidaten de stad in zijn des te minder pottekijkers. Aan de muzikanten en feestvierders viel niet te mollen, toch 2 afkeuringen. De aangegeten taart is voor mij duidelijk.
Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 5-01-2025, 20:03:50 »
Rik maakt niet bekend welke deelopdrachten er fout gingen. Dit lijkt me belangrijke informatie. Het zou zo kunnen zijn dat er een onverwachte deelopdracht fout ging (dus niet snacks of taart). En dat de productie dat niet kan weggeven zonder dat het te duidelijk is dat er gemold is.

In dat geval blijven alleen Ray en Wildebras over, waar misschien gemold kan zijn? Stiekem iets uit een glas gooien bijv. Beetje speculatief dit natuurlijk, maar vind het opvallend dat er niet bekend wordt gemaakt wat er mis ging.

Online Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: 5-01-2025, 21:34:54 »
Bij de snacks stond een weegschaal toch. Lijkt me dan dat daar een bepaald gewicht gehaald moest worden. Dus wellicht maakte het niet uit dat Roos er 1 op at. Volgens mij ook niet in beeld geweest dat ze het blad losgelaten heeft (werd wel op gehint, maar of dat zo is?). Dus kunnen zo maar eens de glazen zijn geweest.

Online Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #43 Gepost op: 5-01-2025, 22:21:10 »
Ze heeft overduidelijk het blad niet constant vast, dus als ze dat niet fout rekenen klopt de opdracht niet.  Ze moesten die bladen vasthouden en dat is niet gebeurd dus , voor mij, is deze “deelopdracht” zeker een van de twee die fout ging .

We zien ook duidelijk dat er van de taart werd gegegeten dus ook die is fout .

Waarom ze het niet benoemen, geen idee, maar ik verwacht niet dat daar een bewuste reden achter zal zitten

Offline Geel scherm

• Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
« Reactie #44 Gepost op: 5-01-2025, 23:18:11 »
Achterop de tuc tucs staat achter de woorden een soort logo/wapen. Het lijkt een onderdeel te zijn van een "groter plaatje". Misschien dat we daar mee moeten puzzelen. In de gaten houden of er komende afleveringen meer stukken in beeld komen.

Offline Treveo

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 6-01-2025, 10:03:42 »
De tuktuks hebben een X op hun dak, waarschijnlijk om het voor de dronepiloot makkelijker te maken ze te volgen. Maar misschien heeft het ook een andere betekenis?

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #46 Gepost op: 6-01-2025, 10:29:43 »
Wat ik nog niet gelezen heb, is dat de taart die aan de bovenkant kapot is niet van Maaike is maar van Nora.

Ik zal dat bewijzen.

Nora pakt de taart met de wijdere bogen onderaan (zie afbeelding waar ze de taarten pakken). Maaike pakt de taart met de kortere bogen.
Vervolgens zien we Maaike en Nora de taarten op de tafel zetten. Die van Maaike staat bij het bordje REKENTIJGERS, die van Nora aan de andere kant van de weegschaal.
In het derde shot zien we de taarten weer, maar nu van de andere kant. Het lijkt alsof we de kapotte bovenkant van Maaike's taart zien, maar het is die van Nora. Het is de taart met de lange bogen, dus die van Nora! Het gaat hier dus om de taart waar Maaike niet aan heeft gezeten...
« Laatst bewerkt op: 6-01-2025, 10:32:54 door ThaStayFan »

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 6-01-2025, 10:58:11 »
Scherp gezien! dat laatste shot is inderdaad vanaf de andere kant genomen. Dus dan is inderdaad Nora meer verdacht dan Maaike.

Wat ik nog niet gelezen heb, is dat de taart die aan de bovenkant kapot is niet van Maaike is maar van Nora.

Ik zal dat bewijzen.

Nora pakt de taart met de wijdere bogen onderaan (zie afbeelding waar ze de taarten pakken). Maaike pakt de taart met de kortere bogen.
Vervolgens zien we Maaike en Nora de taarten op de tafel zetten. Die van Maaike staat bij het bordje REKENTIJGERS, die van Nora aan de andere kant van de weegschaal.
In het derde shot zien we de taarten weer, maar nu van de andere kant. Het lijkt alsof we de kapotte bovenkant van Maaike's taart zien, maar het is die van Nora. Het is de taart met de lange bogen, dus die van Nora! Het gaat hier dus om de taart waar Maaike niet aan heeft gezeten...

Offline Gido Verheijen

• Forumlid
  • Die molloot met die youtubefilmpies.
« Reactie #48 Gepost op: 6-01-2025, 11:29:50 »
Ik heb even een overzichtje gemaakt van deze opdracht:

Offline Martialis1

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 6-01-2025, 13:35:50 »
Kan ook dat iemand anders op de boot aan die taart heeft gezeten (e.g Teun die op die boot is), maar wel waar dat we op basis van deze edit Maaike kunnen afschrijven als mol (want die zouden ze niet zo verdacht maken).

Offline Martialis1

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 6-01-2025, 13:56:06 »
Wacht, nu ik voor de tweede keer kijk, zegt Nora nu “we’re late to our own party”? Misschien een hint in combinatie met de titel?

De zin wordt ook specifiek in de edit gezet.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #51 Gepost op: 6-01-2025, 17:21:14 »
Mijn partner die van bakken houdt, weet dat zulke taarten op z’n plek blijven door stokjes (dowels) in de laag eronder te steken, waardoor de gestapelde delen niet kunnen zakken in de laag eronder. Als een taart inzakt en de stokjes kunnen niet verder dan de bodem, ’tillen’ ze als het ware de bovenkant eruit. Dat kan gebeurd zijn met deze taart, want je ziet het ‘dakje’ van de bovenste laag schuin opgetild. Een onschuldig scenario kan dus zijn: terwijl ze weg waren is de taart van Nora deels ingezakt.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 6-01-2025, 20:13:56 »
In twee vorige edities van de Vlaamse De Mol was de Mol steeds in de buurt van de taart te vinden. In het seizoen Griekenland (2020) was er in aflevering 2 ook een gelijkaardige opdracht waarbij de kandidaten items moesten aanbrengen voor een huwelijksfeest, onder andere dus ook een (bruids)taart. Eén van de twee die met de (verkeerde) taart aan het sjouwen waren bleek de Mol. Ook in seizoen 2022 op de Canarische eilanden begon de reeks met een opdracht waarbij er een taart op een feest moest geraken: de Mol had toen ook de taart gesaboteerd (door er ‘roosjes’ vanaf te nemen en die op te eten/weg te moffelen.

De regisseur is een Vlaming, had ik ergens opgevangen. Die heeft misschien wel heel wat inspiratie opgedaan uit seizoenen van De Mol. Net als de makers van deze WIDM 2025. Die twist ‘Er is nog geen mol gekozen’, zo weggelopen uit seizoen Vietnam 2019 (maar wel anders ingevuld qua opdracht).

Enfin, om maar te zeggen: de Mol is altijd te vinden in de buurt van de taart.  :)

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #53 Gepost op: 6-01-2025, 20:31:13 »
De overeenkomsten zijn inderdaad dik...

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #54 Gepost op: 6-01-2025, 22:48:30 »
Mijn partner die van bakken houdt, weet dat zulke taarten op z’n plek blijven door stokjes (dowels) in de laag eronder te steken, waardoor de gestapelde delen niet kunnen zakken in de laag eronder. Als een taart inzakt en de stokjes kunnen niet verder dan de bodem, ’tillen’ ze als het ware de bovenkant eruit. Dat kan gebeurd zijn met deze taart, want je ziet het ‘dakje’ van de bovenste laag schuin opgetild. Een onschuldig scenario kan dus zijn: terwijl ze weg waren is de taart van Nora deels ingezakt.
Ray ramde een stoel tegen de tafel met taart toen hij de limonade wegzette. Je ziet de top van de achterste taart instorten !!!!!!!! Molactie? Of ongelukje?

Online Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #55 Gepost op: 7-01-2025, 10:23:24 »
Op ditzelfde moment zie je maaike ook duidelijk met haar vingers in de voorste taart(ze lijkt iets van de bovenkant te snoepen ).

De achterste taart wiebelt inderdaad stevig doordat ray de stoel tegen de tafel stoot. Maar of hij instort dat is mij niet duidelijk uit de beelden

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #56 Gepost op: 8-01-2025, 14:59:34 »
Ik was wel een beetje verward over waarom alle kandidaten zo panisch leken over het op tijd terug moeten zijn bij de boot, terwijl dit uiteindelijk geen invloed leek te hebben op of een opdracht behaald was of niet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #57 Gepost op: 8-01-2025, 15:17:08 »
eeh, jawel, ze hadden 45 minuten, te laat binnen betekende opdracht niet gehaald.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 8-01-2025, 15:20:39 »
Is er eigenlijk expliciet gezegd welke items nu goedgekeurd waren? En waarom de taarten werden afgekeurd? En de schalen met die spinnen e.d., waarom waren die afgekeurd: we zagen dat Roos op een gegeven moment een schaal op haar schoot had en dus niet meer letterlijk in haar hand. Werd het daarom niet als correct beoordeeld? Ik vind wel dat ze dat even mogen zeggen, dat is een kleine moeite en vermijdt misverstanden. Vermeld gewoon even de reden waarom iets als fout werd beoordeeld.

En nog iets over deze opdracht: dat woord ‘rekentijger’, is dat een courante uitdrukking in Nederland? Hier in Vlaanderen is dat een onbestaand woord. Trouwens, ik zie geen enkel verband tussen rekenen en een tijger. Is er in Nederland ergens een tijger in een of andere zoo of circus die kan rekenen? :)

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #59 Gepost op: 8-01-2025, 15:26:09 »
-De uitslag vaag houden doet widm al jaren, om de mist zo lang mogelijk rond de mol te kunnen houden
-Rekentijger is een best gangbare term in NL als een rekenmethode op de basisschool