Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Feestje voor de Mol  (gelezen 6777 keer)

Offline Theovv

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Feestje voor de Mol
« Reactie #80 Gepost op: 10-01-2025, 16:10:58 »
Wat ik nog niet gelezen heb, is dat de taart die aan de bovenkant kapot is niet van Maaike is maar van Nora.

Ik zal dat bewijzen.

Nora pakt de taart met de wijdere bogen onderaan (zie afbeelding waar ze de taarten pakken). Maaike pakt de taart met de kortere bogen.
Vervolgens zien we Maaike en Nora de taarten op de tafel zetten. Die van Maaike staat bij het bordje REKENTIJGERS, die van Nora aan de andere kant van de weegschaal.
In het derde shot zien we de taarten weer, maar nu van de andere kant. Het lijkt alsof we de kapotte bovenkant van Maaike's taart zien, maar het is die van Nora. Het is de taart met de lange bogen, dus die van Nora! Het gaat hier dus om de taart waar Maaike niet aan heeft gezeten...
Dit is heel erg interessant!

We denken allemaal dat Maaike haar taart saboteert, maar het is de taart van Nora die kapot is. En Nora's taart gaat juist kapot doordat Ray de stoel en tafel aantstoot!
Ik heb dit videofragmentje even uitgeknipt,zie: https://i.imgur.com/ZsqeLyk.mp4

Er rolt op zn minst wat van de top af. Ik weet alleen niet of de andere schade ook daar ontstaan is:

« Laatst bewerkt op: 10-01-2025, 16:13:08 door Theovv »

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #81 Gepost op: 10-01-2025, 16:12:57 »
De gif was al eerder geplaatst door @foxhunter, maakt niet uit, wel superinteressant om te zien dat Nora het ziet gebeuren  ;)

edit: fig = gif  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 10-01-2025, 16:23:40 door Mollem »

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 10-01-2025, 16:21:43 »
De fig was al eerder geplaatst door @foxhunter, maakt niet uit, wel superinteressant om te zien dat Nora het ziet gebeuren  ;)
Oh, sorry  :-[  ::tandpastasmiley::

Jammer dat we niet zeker weten of de stoot van Ray nu die schade heeft veroorzaakt die we op het eind zien of niet. Zou wel dubbeltof zijn. Ray wordt neergezet als fanatieke kandidaat, terwijl hij molt. En we zien de molactie ook nog in beeld, maar de aandacht gaat naar nepmolactie van Maaike.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2025, 16:23:55 door Theovv »

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #83 Gepost op: 10-01-2025, 16:26:29 »
Jazeker veroorzaakte de Ray-stoot het inzakken (close up shot) van de taart van Nora...

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 10-01-2025, 16:39:42 »
Jazeker veroorzaakte de Ray-stoot het inzakken (close up shot) van de taart van Nora...
Hoe weet je dat? Ik zie bij Ray zn stoot wel een parel ofzo wegrollen, maar het gat aan de andere kant van de top (die je bij het shot vanaf de andere kant ziet, aan het eind van de opdracht) zie je niet onstaan, omdat dit achter het topje van de taart zit en dus niet in beeld komt.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #85 Gepost op: 10-01-2025, 17:11:15 »
je ziet het topje instorten. Hoe de taart uiteindelijk helemaal is ingezakt heb ik aan het begin van dit topic al uiteengezet.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 10-01-2025, 18:16:56 »
je ziet het topje instorten. Hoe de taart uiteindelijk helemaal is ingezakt heb ik aan het begin van dit topic al uiteengezet.
Het is een optie, maar zeker is het niet.

Online Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: Gisteren om 16:26:24 »
In de portemonnee bij de drankjes lijken 5 briefjes te zitten + 1 blauw briefje. Het blauwe briefje is denk ik het briefje van 1000 riel dat ze in een winkeltje wisselen. Gabriel zegt in de biecht dat ze 10 dollar hadden, dan zouden het 5 briefjes van 2 dollar zijn. Maar 5 dollar is ongeveer 20.000 riel, dus 5 briefjes van 1 dollar in de portemonnee is logischer. Waarom zou er 10 dollar in de portemonnee gedaan zijn óf waarom zou Gabriel hierover liegen? De dollars kunnen ze niet in de winkeltjes omwisselen, het briefje van 1000 riel wel. Ze beginnen met een wisselpoging lopend in de richting waar ze vandaan kwamen, Ray vraagt waar een exchange bureau is en rent weer terug. Zijn ze toevallig de straat teruggelopen of stuurt Gabriel? Ik vind Gabriel niet meer zo onverdacht.