Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Karakteristiek  (gelezen 5240 keer)

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 1] Opdracht 1 - Karakteristiek
« Gepost op: 4-01-2025, 17:53:35 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 1.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2025, 20:39:56 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Karakteristiek
« Reactie #1 Gepost op: 4-01-2025, 21:46:15 »
We weten niet welke eigenschappen bij de mollicitaties naar boven kwamen, we weten niet hoe de eigenschappen in deze opdracht werden verdeeld, we weten te weinig, dus we kunnen eigenlijk niets met deze...

Wel leuk dat zo'n solo-route meteen in aflevering 1 zit.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 4-01-2025, 21:51:36 »
Nu kunnen we speculeren over de manier waarop de mol is geselecteerd, jeuj. Ik denk dat ze een ranking hebben gemaakt van de mol-eigenschappen die ze tijdens de mollicitatie hebben moeten kiezen en de eigenschappen die ze elkaar hebben toebedeeld in Cambodja daarnaast hebben gelegd. Daar is een 'beste match' uitgekomen en die is de mol geworden.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 4-01-2025, 21:55:53 »
Ik dacht aan de aanpak die ik nu in moltalk hoor: de 12 bordjes vergelijken met de 8 woorden in de brief… de 4 die overbleveb zijn de moleigenschappen die de kandidaten hebben gekozen. Maar als daar overduidelijk Teun uitkomt zal die het wel niet zijn 😉

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 4-01-2025, 21:58:48 »
Ik vond het een interessante opdracht om de deelnemers snel te leren kennen. Bridget, Nora en Teun zijn meteen eerlijk. Ray is eerst eerlijk, maar trekt zich daarna terug. Sam is erg aanwezig, chaotisch en liegt slecht. Sofie, Roos, Maaike, Gabriel en Stijn houden zich op de vlakte of liegen glashard. We weten nu dat iedereen kandidaat was, denkend dat er een mol in het spel was.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #5 Gepost op: 4-01-2025, 22:02:04 »
Ik dacht aan de aanpak die ik nu in moltalk hoor: de 12 bordjes vergelijken met de 8 woorden in de brief… de 4 die overbleveb zijn de moleigenschappen die de kandidaten hebben gekozen. Maar als daar overduidelijk Teun uitkomt zal die het wel niet zijn 😉

Dat lijkt me idd ook niet, wel erg grappig dat Splinter zo uitgebreid ingaat op de opdracht. Hij betrekt de testuitslag er alleen niet bij, dus het blijft wel onvolledig.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: 4-01-2025, 22:26:34 »
Zouden ze niet naar de eigenschappen van de verdachte (aangevinkte) mollen hebben gekeken? Dat zijn blijkbaar de eigenschappen die de groep het meest verdacht vind. En dan wordt de mol de persoon met eigenschappen die het minst "genoemd" zijn.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 4-01-2025, 22:51:21 »
Bij moltalk hebben ze onderscheid gemaakt in de 12 eigenschappen. 8 kwamen er voor in de brief die ze in t begin kregen. Die werden gelinkt aan kandidaatschap, want die eigenschappen waren nodig om lang in het spel te blijven. De andere 4 duiden op molschap. Teun kreeg veruit de meeste van die 4 eigenschappen toebedeeld door de andere kandidaten.

Teun werd overigens ook 0x in beeld geassocieerd met de 8 kandidaatse eigenschappen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 4-01-2025, 23:01:52 »
Ik vraag me nu wel af of ze niet alleen punten hebben toegekend op basis van de gekozen eigenschappen, maar ook nog op basis van de testkeuzes; een extra punt voor elke keer dat iemand jouw naam heeft aangevinkt. Degene met de meeste punten = de mol.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #9 Gepost op: 4-01-2025, 23:08:54 »
Het lijkt me niet dat een kandidaat die toch al als meeste wordt verdacht een grotere kans heeft gekregen om tot mol te worden gekozen. Die punten zullen eerder in mindering worden gebracht.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #10 Gepost op: 4-01-2025, 23:13:00 »
Op basis daarvan zou degene die 'nee' zei en het minst verdacht wordt aangewezen kunnen zijn als mol. Met de testvraag als wassen neus.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 4-01-2025, 23:14:12 »
Waarom? Het hele punt is dat ze zelf de mol hebben gekozen. Ze weten amper nog bij wie ze welke eigenschappen hebben neergezet, laat staan dat ze weten wat de anderen hebben gedaan. Niemand deelt die informatie als ze het spel waaraan ze meedoen een beetje kennen. Dat geldt ook voor de test lijkt me. Bovendien wilden de makers een risico nemen en vonden ze het van tevoren allemaal erg spannend. Juist hierom denk ik.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #12 Gepost op: 4-01-2025, 23:21:14 »
Dan is aan het begin van afl.2 de meest verdachte (gestemde) persoon de mol. Niet lekker.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 4-01-2025, 23:23:07 »
Maar wij noch de kandidaten weten wie er het meest gekozen is in de test en wie de meeste punten heeft verzameld v.w.b. de karakteristieken. Ik zie hier geen groot risico.

Online Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 5-01-2025, 00:58:49 »
Zo leer je de kandidaten meteen goed kennen, ipv een ellenlange voorstellingsaflevering. Het zette de boel meteen op scherp, altijd leuk!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 5-01-2025, 01:02:31 »
Tijdens de mollicitatie moesten ze een top drie maken van meest bij de mol passende eigenschappen. Daar werden er een aantal benoemd, drie volgens mij. Wellicht zijn dat dan ook de door de kandidaten 3 meest gekozen en is gekeken wie die het vaakst toebedeeld heeft gekregen?

Online molLin

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 5-01-2025, 01:32:25 »
Ja, Roos noemde sociaal, Ray meedogenloos en Bridget creatief en sociaal bij de mollicitaties.

Online molLin

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 5-01-2025, 01:45:18 »
Wie wat bij wie dacht:

Bridget: Ray misleidend. Maaike stressbestendig en creatief. Sophie manipulatief en meedogenloos.

Gabriël: Roos overtuigend. Bridget sociaal. Maaike observerend. Ray stressbestendig en zelfverzekerd.

Maaike: Nora sociaal. Teun adaptief en manipulatief.

Ray: Teun zelfverzekerd. Roos observerend. Nora sociaal.

Roos: Sam brutaal. Teun manipulatief. Stijn overtuigend. Maaike creatief. Ray stressbestendig en misleidend.

Nora: Roos meedogenloos. Maaike besluitvaardig.

Teun: Stijn sociaal. Gabriël observerend. Ray misleidend.

Sophie: Ray adaptief. Stijn sociaal.

Stijn: Roos meedogenloos.

Sam: Nora observerend. Bridget zelfverzekerd, meedogenloos en brutaal.

Offline AggieMol

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 5-01-2025, 01:48:50 »
Wat een verrassende start van dit seizoen, een leuke opdracht en ook het feit dat de kandidaten ter plekke zelf de Mol moesten kiezen. Dit deed me denken aan seizoen 7 van de Belgische versie van dit programma, waarin de Mol ook ter plekke werd gekozen. Daarom weet ik ook dat dit voor een Mol een enorme uitdaging zal zijn. Wel mooi dat ze dit idee hebben overgenomen en er een eigen twist aan hebben gegeven!!!!

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #19 Gepost op: 5-01-2025, 01:59:01 »

Bovendien is het zo dat als ik de kruisjes van Moltalk natel het er maar 30 zijn en er zijn er 120 geplaatst...
Als je de 4 eigenschappen die apart genomenzijn, ook apart rekent, dan is dit ook maar 9/40 geplaatste bordjes.
dus letterlijk driekwart is onbekend...

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?