Als ik op de zaken vooruit loop, lijkt het dat "stressbestendig" en "adaptief" de meeste stemmen krijgen. De derde plaats gaat tussen "sociaal" en "manipulatief". Alle andere eigenschappen lopen toch wel ver achter.
Als we aannemen dat de mol (deels of geheel) gekozen is door middel van "moleigenschappen" die toegewezen zijn, is het dus interessant wie na de eerste opdracht stressbestendig, adaptief, sociaal en manipulatief lijken. Ik denk hier zelf het volgende over:
Stressbestendig: iedereen die loog over hun kans op de joker en elke verdenking van "kans op een joker" van zich wist af te schudden is stressbestendig. Dus dat gaat over Gabriel, Maaike, Roos, Stijn en Teun. Maaike werd nog even naar voren geschoven, maar wist zichzelf uit die situatie te redden. Ray en Sam deden het meest warrig, dus dat leek niet zo stressbestendig. Maar buiten de opdracht om: Ray is commando en dus zou je verwachten dat hij stressbestendig is (we zagen ook in beeld dat twee kandidaten hem die eigenschap toedichten).
Adaptief: de enige die van tactiek moest wisselen en daarbij het gewenste resultaat behaalde was Maaike. Ik vind dat adaptief.
Sociaal: iedereen die zonder morren ervoor uitkwam dat ze kans op een joker hadden is "sociaal", omdat ze het groepsbelang boven hun eigen belang plaatsten. Dus dat kan gaan over Bridget, Nora, Sophie. We zien kandidaten dit toedichten aan Bridget en Nora.
Manipulatief: ik denk dat kandidaten kiezen voor iemand die in de eerste opdracht het groepsplan een beetje probeerde te dwarsbomen. Dus dat kan gaan over Ray of Sam.
Andere gedachten?