Poll

Welke drie eigenschappen vind jij het meest belangrijk voor een mol?

adaptief
62 (15.4%)
creatief
27 (6.7%)
misleidend
15 (3.7%)
sociaal
43 (10.7%)
besluitvaardig
12 (3%)
manipulatief
44 (10.9%)
observerend
8 (2%)
stressbestendig
105 (26.1%)
brutaal
13 (3.2%)
meedogenloos
15 (3.7%)
overtuigend
37 (9.2%)
zelfverzekerd
22 (5.5%)

Totaal aantal stemmen: 135

Auteur Topic: Welke 3 eigenschappen vind jij het meest belangrijk voor een mol?  (gelezen 2005 keer)

Offline NVR_95

• Forumlid
Re: Welke 3 eigenschappen vind jij het meest belangrijk voor een mol?
« Reactie #20 Gepost op: 6-01-2025, 13:58:36 »
Ik vond trouwens ook wel dat sommige eigenschappen iets teveel op elkaar lijken, als je het alleen in de context van wie is de mol bekijkt. Of in ieder geval is het zo dat een persoon die X is vrijwel ook altijd Y is.

Als je creatief bent dan ben je ook adaptief, lijkt me. Misleidend is vrijwel hetzelfde als manipulatief. Brutaal, zelfverzekerd en overtuigend gaan ook vaak hand in hand. Misschien had er wel iets meer gesneden kunnen worden in de mogelijke eigenschappen.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 6-01-2025, 20:48:46 »
Een mol moet in mijn opinie vooral iemand zijn die zoveel mogelijk van deze 7 S-eigenschappen in zich weet te verenigen:

Slim
Sympathiek
Sluw
Slinks
Subtiel
Stabiel
Sexy

Maar de mol moet vooral ‘sichself sijn’.  :)

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 6-01-2025, 22:15:19 »
Ik vond trouwens ook wel dat sommige eigenschappen iets teveel op elkaar lijken
Ja, vind ik ook!

Misschien dat daarom stressbestendigheid er wel zo uitspringt.

Als je vindt dat een mol kalm moet kunnen blijven op lastige momenten, stem je op stressbestendig.

Als je vindt dat een mol goed moet zijn in mensen beïnvloeden, kun je zowel stemmen op manipulatief als overtuigend als misleidend.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2025, 22:21:03 door Floortje »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 6-01-2025, 22:50:35 »
Ja, vind ik ook!

Misschien dat daarom stressbestendigheid er wel zo uitspringt.

Als je vindt dat een mol kalm moet kunnen blijven op lastige momenten, stem je op stressbestendig.

Als je vindt dat een mol goed moet zijn in mensen beïnvloeden, kun je zowel stemmen op manipulatief als overtuigend als misleidend.

Dat is de reden waarom ik denk dat ze de stemkeuzes van de test hebben meegenomen in de mol-bepaling. Uiteindelijk zijn die eigenschappen subjectief en ook wel een beetje vaag. Als één kandidaat eruit springt omdat die meer punten heeft gekregen voor eigenschappen die voor de kandidaten die ze daar hebben neergezet helemaal niet het meest horen bij de mol (en alleen maar bij hun beeld van die persoon) vertekent dat het beeld. De enige vraag waarop een concreet antwoord gegeven kan worden is 'Wie is de mol?'.

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #24 Gepost op: 7-01-2025, 10:37:16 »
Als ik op de zaken vooruit loop, lijkt het dat "stressbestendig" en "adaptief" de meeste stemmen krijgen. De derde plaats gaat tussen "sociaal" en "manipulatief". Alle andere eigenschappen lopen toch wel ver achter.

Als we aannemen dat de mol (deels of geheel) gekozen is door middel van "moleigenschappen" die toegewezen zijn, is het dus interessant wie na de eerste opdracht stressbestendig, adaptief, sociaal en manipulatief lijken. Ik denk hier zelf het volgende over:

Stressbestendig: iedereen die loog over hun kans op de joker en elke verdenking van "kans op een joker" van zich wist af te schudden is stressbestendig. Dus dat gaat over Gabriel, Maaike, Roos, Stijn en Teun. Maaike werd nog even naar voren geschoven, maar wist zichzelf uit die situatie te redden. Ray en Sam deden het meest warrig, dus dat leek niet zo stressbestendig. Maar buiten de opdracht om: Ray is commando en dus zou je verwachten dat hij stressbestendig is (we zagen ook in beeld dat twee kandidaten hem die eigenschap toedichten).

Adaptief: de enige die van tactiek moest wisselen en daarbij het gewenste resultaat behaalde was Maaike. Ik vind dat adaptief.

Sociaal: iedereen die zonder morren ervoor uitkwam dat ze kans op een joker hadden is "sociaal", omdat ze het groepsbelang boven hun eigen belang plaatsten. Dus dat kan gaan over Bridget, Nora, Sophie. We zien kandidaten dit toedichten aan Bridget en Nora.

Manipulatief: ik denk dat kandidaten kiezen voor iemand die in de eerste opdracht het groepsplan een beetje probeerde te dwarsbomen. Dus dat kan gaan over Ray of Sam.

Andere gedachten?

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2025, 11:26:32 »
Ik denk vooral dat mensen die opdracht helemaal niet zo veel laten meewegen in hoe ze eigenschappen verdelen. Nora en Bridget kregen veel sociaal, maar dat is gewoon persoonlijkheid, niet per se hoe ze de opdracht speelden. Ray krijgt ongetwijfeld veel stressbestendig, maar dat is gewoon omdat hij commando is, heeft met de opdracht niks te maken.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #26 Gepost op: 7-01-2025, 14:13:48 »
Als ik op de zaken vooruit loop, lijkt het dat "stressbestendig" en "adaptief" de meeste stemmen krijgen. De derde plaats gaat tussen "sociaal" en "manipulatief". Alle andere eigenschappen lopen toch wel ver achter.

Ik ben het eens over de eigenschappen. Volgens mij vergeet je Teun, die je qua 'one for the team' sociaal en manipulatief kan geven, wat ook gebeurde volgens mij...

Offline Belgian Mol

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 7-01-2025, 14:29:04 »
Zelfverzekerd. Misschien wel de meest cruciale. Een desbetreffende mol die dit niet was, is helemaal door het ijs gezakt.

Overtuigend. In al je acteren, liegen, acties, doen en laten moet je overtuigend blijven. Als het niet overtuigend overkomt, ben je verdacht.

Creatief. Deze is meer persoonlijke voorkeur, maar ik heb altijd graag creatieve mollen die zelf veel creativiteit inbrengen. Denk maar aan een Dennis, of de Belgische mol in Duitsland.

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 7-01-2025, 19:20:13 »
sociaal
besluitvaardig
overtuigend