Auteur Topic: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal en acties  (gelezen 1141 keer)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
Ray botst tegen de stoel en de achterste taart verliest zijn top.

« Laatst bewerkt op: 9-01-2025, 15:04:39 door foxhunter »

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal en acties
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2025, 13:21:56 »
Dan zou je ook een gifje moeten plaatsen van hoe hard Maaike de andere taart op tafel zet  ;)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2025, 14:11:42 »

Maar deze taarttop werd weer 'gerestaureerd'.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2025, 15:04:52 door foxhunter »

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2025, 14:19:46 »
Dank. Dit is ook het moment waarop Maaike net nog hoorbaar zegt 'sorry jongens', omdat ze de taart op de plek van Ray en Grabriel zet ('rekentijgers'). Daar hebben de taarten waarschijnlijk meer kans per ongeluk aan twee kanten aangeraakt te worden, wat prompt gebeurt. Mijn focus ligt meer op de vrouwen dan op Ray; vindt dat meer onhandig; maar die taart zakt wel in op dat moment, dat moet gezegd.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2025, 14:51:30 »
Ray botst tegen de stoel en de achterste taart verliest zijn top.

Als dat opzettelijk is is het wel uitermate gecoordineerd, want het is niet alsof hij er vol tegen aan loopt. (En met ook nog vrij minimaal effect)

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2025, 15:26:39 »
wie heeft die stoel daar neergezet  ???

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #6 Gepost op: 8-01-2025, 00:04:09 »
wie heeft die stoel daar neergezet  ???
De eersten op de boot waren Teun en Roos. Maar wij zien die stoel dan al zo staan. Blijven er drie over: regie, Teun of Roos. Maar ik geloof niet in indirecte molacties (mol zet stoel klaar, zodat een ander erover struikelt); wel in een voorgeprogrammeerde actie met een door de regie klaargezette stoel, waar de mol zelf gebruik van kan maken, indien nodig. Er hadden glazen limonade op die plek (rekentijger) waar de taart neergezet was moeten staan, die waren dan overgestroomd.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 8-01-2025, 10:55:35 »
Kom op jongens hij geeft de tafel een mini zetje, daar hoort een taart niet van kapot te gaan, en is al helemaal niet uit te leggen als een doelbewuste molactie. Laat staan dat iemand die stoel daar neer zet in de hoop dat iemand daarmee de tafel raakt, waardoor de taart kapot gaat.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #8 Gepost op: 8-01-2025, 15:40:43 »
Als Ray de mol blijkt te zijn, was dit niet per ongeluk, dat is het enige.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #9 Gepost op: 8-01-2025, 20:12:45 »
Kan iemand een gifje maken van het optrekken van de wenkbrauwen door maaike als ze met de ballonnen staat als rik wegloopt nadat hij heeft gezegd dat hij morgen iedereen zoiezo weer ziet .?

Ook roos die bij die uitleg opvallend aan haar ring zit te plukken graag

Offline Kaasfondue90

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 9-01-2025, 13:36:21 »
Het viel mij op dat Teun bij het biechten vaak links/rechts schuin omhoog keek. Ipv in de camera. Dat wil nog wel eens duiden op liegen.

Niet dat ik Teun per se mollerig vind of bovenaan m’n lijstje zet. Het is lastig kiezen na pas 1 aflevering en weinig info, maar wellicht iets om in de gaten te houden.  ::vergroot::

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #11 Gepost op: 9-01-2025, 15:03:36 »
Kan iemand een gifje maken van het optrekken van de wenkbrauwen door maaike als ze met de ballonnen staat als rik wegloopt nadat hij heeft gezegd dat hij morgen iedereen zoiezo weer ziet .?

Ook roos die bij die uitleg opvallend aan haar ring zit te plukken graag

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 9-01-2025, 17:19:38 »
Mooi gedaan van foxhunter!

Tja, gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal, interessant maar wat kan je eruit opmaken? Meestal leidt het tot foute interpretaties, soms is het betekenisvol.

Maaikes gezichtsuitdrukking als Rik wegloopt en zegt dat hij morgen sowieso iedereen terugziet: “Ja hoor, maar mij zie je vanavond al terug voor de briefing.”

Dat gefriemel van Roos aan haar (trouw?)ring: is het iets dat Roos vaker doet in bepaalde situaties? Wellicht wel, maar je kan het ook interpreteren als een stout (obsceen?) gebaar van Roos naar Rik: “Hé man, gaan wij straks samen…?”  :) (In dat geval: moet Roos’ partner (man?) zich zorgen maken?)
En die Rik begrijpt haar gebaar niet, getuige het opzetten van grote ogen door Roos: haar oogballen rollen bijna uit de kassen. “Allez vent, snap jij nou niet wat ik bedoel? Komaan zeg!…” (Mmh, mijn haar is ook wat vettig, straks even wassen voor Rik misschien toch langskomt op mijn kamer…)

En Sophietje kijkt zo teleurgesteld: “Wablieft Rik, zie ik je morgen pas terug? Die Rik ziet me niet eens staan! Ik ben nochtans de knapste van het hele stel hier! Hij heeft precies alleen maar oog voor Maaike en haar ballonnen. En niet voor mijn mooi opgestoken kapsel en mijn speciale Cambodjaanse nagellak.”

Je merkt dat lichaamstaal multi-interpretabel is.  :D

Mijn excuses aan de moderatoren voor dit bericht.

Offline edgomo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #13 Gepost op: 10-01-2025, 09:47:56 »
Aangezien Roos en Rik collega's zijn zal Roos wel weten dat Rik niet van de vrouwenliefde is.  ;)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 10-01-2025, 17:00:59 »
Aangezien Roos en Rik collega's zijn zal Roos wel weten dat Rik niet van de vrouwenliefde is.  ;)
Oh, dat wist ik totaal niet over de presentator. Ik ken die man ook enkel maar van WIDM, voor de rest heb ik hem nog nooit gezien. Dat heb ik wel meer met zogeheten BN’ers: ik woon in Vlaanderen en hier is 90 procent van alle bekende Nederlanders die al hebben meegedaan aan WIDM totaal niet bekend. Dat is logisch want ik volg de Nederlandse media zo goed als niet en vaak zijn de deelnemers acteurs, presentators, journalisten en dergelijke die op de Vlaamse tv en media bijna nooit te zien zijn (omdat ze bij commerciële zenders werken die in Vlaanderen niet te bekijken zijn).

Van de huidige lichting kandidaten zijn er negen die ik van haar noch pluim ken: ik had geen idee wie ze zijn, wat ze doen en waarom het BN’ers zijn. Alleen Roos herkende ik, die heb ik ooit wel eens in een nieuwsprogramma (of het tv-journaal?) gezien. De overige kandidaten zijn voor mij nobele onbekenden, die ik voor het begin van dit seizoen nog nooit eerder gezien had.

Dus ik ga wellicht in mijn onwetendheid hier nog dingen zeggen over die mensen die niet kunnen kloppen.

Allez jong, is Rik ‘voor de mannen’? Wist ik niet.

Offline Mollem

• Forumlid
  • saus eroverheen
« Reactie #15 Gepost op: 10-01-2025, 17:14:30 »
het Roos-rolt-met-haar-ogen-moment is trouwens van de dag ervoor bovenop het helidek, maar dat terzijde.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 10-01-2025, 20:37:16 »
Dat zou kunnen ja. Nu, van WieisdeMol herbekijk ik bijna nooit iets. Als ik al beelden (of gifjes) terugzie, dan is dat hier op het forum. Ik volgde in het recente verleden ook niet alle afleveringen, veel opdrachten waren ook uitermate saai en/of chaotisch, het herbekijken niet waard, maar dat is mijn mening (waarmee ik wellicht zo goed als alleen sta.)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2025, 20:39:22 door Klaartje76 »