Mooi gedaan van foxhunter!
Tja, gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal, interessant maar wat kan je eruit opmaken? Meestal leidt het tot foute interpretaties, soms is het betekenisvol.
Maaikes gezichtsuitdrukking als Rik wegloopt en zegt dat hij morgen sowieso iedereen terugziet: “Ja hoor, maar mij zie je vanavond al terug voor de briefing.”
Dat gefriemel van Roos aan haar (trouw?)ring: is het iets dat Roos vaker doet in bepaalde situaties? Wellicht wel, maar je kan het ook interpreteren als een stout (obsceen?) gebaar van Roos naar Rik: “Hé man, gaan wij straks samen…?”
(In dat geval: moet Roos’ partner (man?) zich zorgen maken?)
En die Rik begrijpt haar gebaar niet, getuige het opzetten van grote ogen door Roos: haar oogballen rollen bijna uit de kassen. “Allez vent, snap jij nou niet wat ik bedoel? Komaan zeg!…” (Mmh, mijn haar is ook wat vettig, straks even wassen voor Rik misschien toch langskomt op mijn kamer…)
En Sophietje kijkt zo teleurgesteld: “Wablieft Rik, zie ik je morgen pas terug? Die Rik ziet me niet eens staan! Ik ben nochtans de knapste van het hele stel hier! Hij heeft precies alleen maar oog voor Maaike en haar ballonnen. En niet voor mijn mooi opgestoken kapsel en mijn speciale Cambodjaanse nagellak.”
Je merkt dat lichaamstaal multi-interpretabel is.
Mijn excuses aan de moderatoren voor dit bericht.