Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Strikvraag  (gelezen 13227 keer)

Offline BigBoots

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - Strikvraag
« Reactie #40 Gepost op: 19-01-2025, 13:58:53 »
Was het ook een vraag in de test? Dan wil je als kandidaat alleen zien wat jouw mol doet en dan zo snel mogelijk weer door, lijkt mij. In "niet de mol" komt een zeer waarschijnlijke tunnel van Gabriël op Sophie naar voren, verklaart volkomen waarom hij weer teruggaat zodra hij merkt dat Sophie niet gaat slaan. Molminpunt Sophie.

Het is moeilijk vast te leggen, maar voor mij lijkt het dat Gabriel zijn blik volledig heeft gericht op Sam wanneer hij naar de gong rent
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Online Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 19-01-2025, 14:05:31 »
Ik kreeg bij dat fragment het gevoel dat je je antwoorden nog kon aanpassen en dat Sophie daarom terugging.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #42 Gepost op: 19-01-2025, 14:14:14 »
Interessante gedachte.  Dat je de vraag open kunt houden, gaat kijken wat jouw mol doet en dan de vraag pas gaat beantwoorden ? 

Blijft open dat het een extra 50 euro was als jezelf gaat slaan? Maar weegt 50 euro extra in een pot die je mogelijk wint (1/8 kans) op tegen de tijd die je verliest .

Online tureluurs

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 19-01-2025, 14:14:37 »
Ik denk niet dat je kon aanpassen maar wel even wachten met invullen. Sophie's reactie komt op mij over dat ze het niet heeft kunnen zien wat haar mol heeft gedaan. Komt toch erg kandidaats over op mij. 50 euro voor wel slaan is peanuts, dat kan de mol gewoon doen.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #44 Gepost op: 19-01-2025, 14:18:31 »
Dat de mol wel slaat voor 50 euro dat zie ik zeker kunnen, maar ik vind het opvallender dat er dus kandidaten zijn die niet slaan voor 50 euro. Wat ik daarvan het voordeel.

Enkel wat tijdwinst of dat je opvallend stopt in de hoop dat anderen dat mols gaan vinden.
Food for thought voor me bij het herbekijken

Offline Cowboy Roy

• Forumlid
  • ...zodat ik je goed kan zien!
« Reactie #45 Gepost op: 19-01-2025, 14:22:47 »
We zien dus niet of het Bridget of Nora is die als 5e op de gong slaat. Bewust uit de montage gehouden om een van die twee meer als Mol te framen?

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 19-01-2025, 14:34:07 »
Zeker molpunt Sophie. Het kan zijn dat zij en gabriel het verkeerd begrepen hebben en denken dat het er alleen om gaat dat er iemand op de gong slaat.

Maar iedereen die niet op de gong slaat is hier mols, hoe ze het ook verpakken.

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 19-01-2025, 14:47:09 »
We zien dus niet of het Bridget of Nora is die als 5e op de gong slaat. Bewust uit de montage gehouden om een van die twee meer als Mol te framen?

Ik neig naar Nora, haar stoel is leeg (was wel terug van de tempel) terwijl Bridget nog op haar stoel zit.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat Roos, Gabriel of Sophie van gedachte verandert en alsnog op de gong slaat.
Daarvoor zie ik Sophie wel aan. Haar eerste reactie bij de slag van Sam kwam vertwijfeld over, handen gaan omhoog "Wat nu dan?"
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 14:52:51 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #48 Gepost op: 19-01-2025, 16:06:30 »
De vraag over de gong kan zijn:
-mol slaat wel / niet op de gong
-mol slaat als 1e / 2e / 3e etc.
-Er wordt x aantal op de gong geslagen

Reden om wel / niet meer te slaan en door te gaan met de test.
Ook kunnen kandidaten wel / niet slaan om juist verdacht over te komen op de rest. €50 is geen significant bedrag.

Offline Draaksje

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 19-01-2025, 19:09:20 »
Dat de mol wel slaat voor 50 euro dat zie ik zeker kunnen, maar ik vind het opvallender dat er dus kandidaten zijn die niet slaan voor 50 euro. Wat ik daarvan het voordeel.

Mocht ik zien dat mijn Mol geslagen heeft zou ik zelf niet slaan.
Puur om de statiestiek wat te veranderen. Als iedereen slaagt is die vraag niets meer waard in de eindscores.
De mensen die mij als mol verdenken, vullen dan volgens mijn verdachte 1 vraag verkeerd in.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 19-01-2025, 19:26:10 »
Ik vraag me af of je ook de vraag open mocht laten staan, dan observeren, en daarna het antwoord pas invullen. Zien Gabriel of Sophie dan een van hun verdachten op de gong slaan dan zou het kunnen dat ze direct weer terug lopen om de testvraag snel in te vullen.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 19-01-2025, 20:13:34 »
ik denk eerlijk gezegd dat Sophie terug rent, omdat de totale tijd uiteindelijk ook telt.

Daarom had ik ergens het gevoel dat Nora af zou vallen. Ze was veel trager dan anderen.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #52 Gepost op: 19-01-2025, 20:22:04 »
Ja, maar daardoor kon ze wel al die 'live vragen' goed beantwoorden. Dat kan net het verschil hebben gemaakt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #53 Gepost op: 19-01-2025, 22:06:24 »
Deze opdracht was pure chaos. Ik vind de move van Roos top, door Sams plek in te nemen heeft ze de test geprobeerd voor zichzelf ten positieve te beïnvloeden. Er is 250 euro verdwenen, dit kan een actie zijn van de mol maar ook van een kandidaat die het geld nog niet heeft ingeleverd (in dat geval komt het geld later nog wel boven water). Als kandidaat had ik denk gewoon de test zo snel mogelijk afgerond, de opdracht kost immers tijd waardoor je bij een gelijkspel in het nadeel bent. Bijzonder dat niemand daarvoor heeft gekozen. Ik kon verder moeilijk volgen wat er nu precies gebeurde, we zien immers niet wat de deelnemers invullen bij de test. Sterker nog, we horen helemaal geen enkele verdenking bij deze test wat jammer is.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #54 Gepost op: 20-01-2025, 00:30:53 »
Ze moesten het geld toch inleveren? We zagen een aantal kandidaten met flappen wapperen. Even later hebben ze ze niet meer vast en geeft Rik Bridget 500 euro. Het moment dat ze het geld inleveren is er dus tussenuit geknipt. Waarom? Ik had graag willen zien wie nu wat heeft verdient.

Offline Fedde

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 20-01-2025, 13:05:33 »
Wie dit heeft bedacht, heeft oprecht dezelfde kronkels als mij... ::rofl::

Ja, naar de start in aflevering 1 waarbij ik weer even moest landen (omdat de start anders was dan voorgaande jaren) was dit ook weer zo'n moment van 'Wat gebeurt hier nou? Waarom?'

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 20-01-2025, 17:52:00 »
Weer zo'n opdracht die je moet terugkijken om te zien wat nou precies de opdracht was en dus ook de clue. En dan weet je het nog niet precies.
Ik heb begrepen dat ze, aangekomen bij vraag 16, de mededeling kregen dat ze geld konden pakken bij de tempel en dat ze daar ook voor €250 een joker konden kopen van Rik. De grap was kennelijk ook dat hier een vraag over was. Wanneer gaat de mol naar de tempel. Ik neem aan dat je hier moest kiezen tussen 1e, 2e etc. of de mol gaat niet. Dan is het natuurlijk van belang als kandidaat om te registreren wanneer jouw mol gaat. Het liefst ga je als eerste want dan weet je in ieder geval zeker dat de mol niet als eerste ging. En je hebt in ieder geval geld.
Dan was er de vraag slaat de mol op de gong. Vermoedelijk alleen een ja of nee vraag maar zeker weten doe ik het niet.
Vraag 19 was de bekende wie is de mol vraag en vraag 20 was nu of de mol gaat zitten op de voorste of achterste rij.
Dit zijn bij elkaar 4 vragen, dus dan missen we er nog een. Waren er 2 vragen voor 1 handeling, bijvoorbeeld slaat de mol op de gong en een andere vraag, als hoeveelste? We weten het allemaal niet. Of ligt dit aan mij en heb ik niet goed gekeken?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 20-01-2025, 17:53:54 »
Misschien was de ontbrekende vraag 'heeft de mol een joker gekocht?'.

Offline Klimduin

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 20-01-2025, 18:46:57 »
Goed gezien, hij heeft daar iets in zijn hand dat hij onder z'n shirt stopt...

Ik ben er wel van overtuigd dat Stijn hier iets onder zijn shirt heeft, (denk zelf geld,maar weet dit niet zeker) goed gezien door Keek.

Als ze komen aanlopen bij de laptops, voor de opdracht,  is er niets aan de hand en loopt Stijn niet met zijn hand in zijn zij, of als Stijn naar de tempel rent.
Nadat ze terug komen van de tempel (na de geld enveloppen), zie je dat Stijn zijn hand bij zijn zij houdt, zie toevallig het gifje van Bigboots, post van 13:40, 19 Jan. In dit topic., waarbij je dan op Stijn moet letten en je ziet dat zijn hand in de zij heeft.
Ook als ze naar de stoel lopen en Stijn gaat zitten zie je duidelijk zijn hand in de zij (53:18).
En zeker wat Keek ook al meldde zie je duidelijk op 53:35 dat Stijn daar iets heeft/verbergd.
Stijn ziet Sam zijn geld tellen, kijkt zelf naar wat hij heeft en kijkt dan zeer verbaasd naar de rest van de groep, net alsof hij denkt. Ze zullen toch niets gezien hebben.

Ik weet niet of uiteindelijk Stijn geld heeft afgegeven bij Rik. Want dit was niet in beeld.
Of dat Stijn het later nog gaat afgeven.
Maar waarom je geld op zak houden, terwijl de rest (Sam, Nora, Maaike, Bridget en Ray) het gewoon in hun hand hebben.

Blijft verdacht naar mijn mening. En Stijn stijgt op mijn  op lijstje.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2025, 19:00:23 door Klimduin »

« Reactie #59 Gepost op: 20-01-2025, 22:34:09 »
Kan iemand de tekst vertalen die op het tafeltje van de Gong staat? Wellicht zit hier wat in verborgen?