Auteur Topic: Wie is de mol 2026  (gelezen 117435 keer)

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Wie is de mol 2026
« Reactie #400 Gepost op: 28-02-2026, 14:56:30 »
zou het wat later beginnen vanavond? vanwege de extra nieuwsuitzendingen

Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #401 Gepost op: 9-03-2026, 20:23:01 »
Ik zit me af te vragen:

Verschillende kijkers zijn er vast van overtuigd dat Eveline de mol nog kan zijn.

Ik vraag me af: hoe dan, het was toch altijd een "ongeschreven wet" dat de mol nooit naar huis gaat (lees: afvalt, of een rood scherm krijgt)?

Splinter is na de uitzending van 28 februari bij Eveline op bezoek geweest, zij kreeg het eerste rode scherm.

Waar hebben we dan 28 en 7 maart precies naar zitten kijken? Er waren toch tests, eliminaties, en rode schermen? Maakte die eerste test, eliminatie en het rode scherm dan deel uit van een opdracht?

Alleen dán vind ik het nog enigszins "verdedigbaar".

Offline lunatic1985

• Forumlid
« Reactie #402 Gepost op: 9-03-2026, 23:55:57 »
Ik zit me af te vragen:

Verschillende kijkers zijn er vast van overtuigd dat Eveline de mol nog kan zijn.

Ik vraag me af: hoe dan, het was toch altijd een "ongeschreven wet" dat de mol nooit naar huis gaat (lees: afvalt, of een rood scherm krijgt)?

Splinter is na de uitzending van 28 februari bij Eveline op bezoek geweest, zij kreeg het eerste rode scherm.

Waar hebben we dan 28 en 7 maart precies naar zitten kijken? Er waren toch tests, eliminaties, en rode schermen? Maakte die eerste test, eliminatie en het rode scherm dan deel uit van een opdracht?

Alleen dán vind ik het nog enigszins "verdedigbaar".

In het verleden zijn hier diverse topics aan gewijd, zie deze uit 2024: https://www.wieisdemol.com/forum/2024/?topic=73774.0
Conclusie, in diverse buitenlandse versies van de Mol is het al gebeurd. Dus het kan. Dat er hier discussie ontstaat komt door het vaak genoemde tekstje van Rik in het verleden: "De mol hoeft nooit naar huis". Maar technisch gezien is Eveline niet naar huis, alleen een rood scherm en direct weer een mogelijkheid geboden om terug te komen in het spel.

In het verleden was er vaker de mogelijkheid dat de groep ook ervoor kon kiezen om de kandidaat NIET te laten terugkeren (bijvoorbeeld bij Ron). Als er zo'n duidelijk mogelijkheid is kun je, als de kandidaat terugkeert, er wel zeker van zijn dat het niet de mol is.
In dit geval bleef het een beetje vaag, er is niet expliciet gezegd dat Eveline niet zou terugkeren als niemand haar uit de jeep zou halen. Eveline zei: ik heb informatie voor je als je me er uit haalt. Als niemand Eveline uit de jeep zou halen, kans was overigens zeer klein aangezien elke kandidaat middels een brief in de overige jeeps lekker werd gemaakt voor een (persoonlijk) voordeel / belangrijke informatie, had Rik gewoon kunnen zeggen: Jullie hebben gemerkt dat er 1 extra sleutel was en dat Eveline weer terug is in het spel. Blijkbaar wilde niemand een persoonlijk voordeel. Eveline, welkom terug.....

Eveline voor 100% uitsluiten als mol kan dus nog niet.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #403 Gepost op: 10-03-2026, 00:39:15 »
Feit blijft dat Eveline niet zelfstandig in het spel kon terugkeren, en dat ze daar de hulp van de anderen voor nodig had.

Ron was afhankelijk van de anderen, om terug te komen in het spel, de anderen kozen ervoor om dat niet te laten gebeuren.

Als de anderen Eveline niet hadden bevrijd, was ze uit het spel. Net als Ron. Kom maar met een legitieme manier om Eveline terug te brengen in de groep, en dus het spel. Dat kan alleen met een ingreep van de productie.

Hoe wil je dat aan de groep verkopen als zij net te horen kregen dat ze alleen met hulp van de anderen bevrijd kan worden?

Dat kan dan alleen met hulp van de mol zijn geweest, de anderen weten dat Nienke de deur van de jeep open kreeg.

Daarmee "ontmasker" je Nienke als mol, en zet je Eveline simpelweg als zodanig buitenspel. Zichzelf bevrijden is hier immers niet aan de orde.

In deze context kán Nienke de mol zijn, maar het hoeft niet. Maar het sluit Eveline wel uit als mol.

« Reactie #404 Gepost op: 29-04-2026, 00:59:28 »
Ik zie een patroon in de groepsfoto's sinds 2023.

In 2023 stonden de drie finalisten gezamenlijk links in een groep.
In 2024 stonden de drie finalisten gezamenlijk rechts.
In 2025 stonden de drie finalisten gezamenlijk links.

Mocht dit patroon in seizoen 26 door gaan, dan zou het kunnen dat Quinty, Daan en Bram de finalisten van dit seizoen zijn.

Patroon zette zich dus wel voort.

Offline Poontang

• Forumlid
« Reactie #405 Gepost op: 29-04-2026, 01:19:08 »
Patroon zette zich dus wel voort.

::vergroot::
Waar kun je dit overzichtelijk bekijken?

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #406 Gepost op: 29-04-2026, 11:40:57 »
Bizar, mag toch hopen dat ze daar volgend seizoen weer vanaf stappen.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #407 Gepost op: 29-04-2026, 11:42:33 »
maar dat is toch puur toeval? De groepsfoto wordt in aflevering 1 gemaakt, dan zijn de winnaar en verliezer nog absoluut niet bekend.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Poontang

• Forumlid
« Reactie #408 Gepost op: 29-04-2026, 18:50:15 »
maar dat is toch puur toeval? De groepsfoto wordt in aflevering 1 gemaakt, dan zijn de winnaar en verliezer nog absoluut niet bekend.
::rofl:: ja moet wel toeval zijn.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #409 Gepost op: 29-04-2026, 19:21:08 »
Oh haha goed punt  ::rofl::

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #410 Gepost op: 29-04-2026, 22:26:01 »
Of ze maken meerdere groepsfoto's  ::rofl::

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #411 Gepost op: 29-04-2026, 22:46:49 »
Maar Daan, Quinty en Bram staan niet eens bij elkaar op de groepsfoto toch? Er staan van links-naar-rechts gezien gewoon mensen tussen hen in, waar dat in 2023-2025 niet het geval was.

« Reactie #412 Gepost op: 30-04-2026, 00:42:11 »
Maar Daan, Quinty en Bram staan niet eens bij elkaar op de groepsfoto toch? Er staan van links-naar-rechts gezien gewoon mensen tussen hen in, waar dat in 2023-2025 niet het geval was.

Bram, Daan en Quinty staan op dezelfde posities in de opstelling als Rosario, Fons en Anna.

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #413 Gepost op: 2-05-2026, 16:13:29 »