Opvallend, maar niet alle stoelen lijken gevuld in de promo
. Figuranten, kandidaten of toch een twist met minder kandidaten?
[knip]
Ik heb het tekstje nog eens gelezen op de website en er word nergens tien onbekende Nederlanders vermeld er staat alleen onbekende Nederlanders met geen aantal er bij. Normaal staat er in dat tekstje altijd tien bekende Nederlanders of als in streaming seizoen 1 tien onbekende Nederlanders. Ik ruik een twist.
Gisteren werd het volgende aangegeven:
In het adembenemende Kroatië staan onbekende Nederlanders aan de start van de zoektocht van hun leven en blijkt al snel dat niets is wat het lijkt. Ze bevinden zich in het speelveld van de Mol.
Opvallend genoeg ontbreekt inderdaad nu het aantal kandidaten. Dat moet haast wel bewust zijn gedaan, zou je zeggen, want de tekst bij het vorige streamingseizoen is vrij letterlijk overgenomen, behalve dan het aantal kandidaten:
Tien onbekende Nederlanders reizen af naar Oman. In dit betoverende land staan zij nietsvermoedend aan de start van de zoektocht van hun leven en blijkt al snel dat niets is wat het lijkt. Tot hun verbazing bevinden ze zich in het speelveld van de Mol.
Aan de andere kant, in de video van 4 november 2025 op Instagram waarin Hila het tweede streamingseizoen aankondigde, zei ze: ‘Tien lege stoelen, tien kandidaten, één Mol.’ Voorafgaand aan het seizoen was er dus in elk geval sprake van tien kandidaten. Ik ga er maar van uit dat er gewoon tien kandidaten zijn. Het ontbreken van het specifieke aantal kandidaten in het eerste citaat kan allerlei redenen hebben, bijvoorbeeld dat geen tiental daadwerkelijk aan het spel begint.
Twee andere zaken tot slot:
- De rode boogbrug in de vrijgegeven beelden is de Maslenicabrug. De mogelijkheid bestaat om hier te bungeejumpen vanaf een hoogte van 56 meter. In het aankomende streamingseizoen komt wellicht een bungeeopdracht voor.
- De onderstaande persfoto van Hila is genomen bij de Riva-promenade in de stad Split. Volgens de metadata is de foto op 14 maart genomen.