Auteur Topic: Aflevering 10 - Ontknoping  (gelezen 5420 keer)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #80 Gepost op: 3-05-2026, 13:49:56 »
Ik vraag me wel af of ze van tevoren niet gezegd is dat ze tussen de opdrachten door elkaar niet mogen bellen of via sociale media contact met elkaar opnemen. Ik vind dat bericht van Bram naar Daan nadat hij van de mol een opdracht heeft gekregen, heel dubieus. Het is niet de bedoeling dat je op zo’n manier hulp inschakelt. Het had meerdere voordelen voor Bram, nl 1. als Daan niet de mol is, extra hulp naast de hulp van de echte mol die ook zal willen voorkomen dat er geld verdiend wordt. 2. Als Daan de mol is, kan de mol openlijk hem gaan steunen, hoeft geen gas terug te nemen want ze zeggen later dat het vanuit hun bondje gebeurde. Dit was tevens nadelig voor de andere kandidaten, die het gedrag van Daan nu niet als mollig zagen maar als een vriendendienst.
Bram deed het waarschijnlijk vanuit zijn drive om te willen winnen, maar daarom is het belangrijk dat je duidelijke regels hebt. Ze waren niet voor niets op aparte kamers gezet voor die nacht.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2026, 14:03:36 door Run »

Offline Poontang

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 3-05-2026, 14:13:56 »
Leuk om te zien dat Daan echt zijn best moest doen om dat geld uit die buideltjes te halen.

Heeft iemand nog meegekregen welke envelop bij de jeepopdracht nu eigenlijk de ongeldige was?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 3-05-2026, 16:21:04 »
In extra beelden zegt Daan, dat dit eigenlijk niet mocht van de productie, maar Bram het toch stiekem gedaan heeft. En Daan dacht ik ga dit gesprek opnemen vanwege bewijs materiaal.
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #83 Gepost op: 3-05-2026, 17:02:14 »
Daan was zeker geen heel goede mol, het verbaast me dat er nog best wat mensen zijn die hem wel goed vinden. Denk dat mensen hem gewoon grappig vinden of zo. Qua molacties en onopgemerkt blijven was Renée Fokker (2021) veel beter dan Daan hoor. Maar zij kreeg een shitload aan haat over zich heen, pffff.

Mensen kijken gewoon liever naar een jonge frisse jongen die slecht en opzichtig molt dan naar een oudere vrouw die dat veel subtieler doet. Ook een man-vrouwding denk ik: Susan en Margriet vingen ook onterecht veel haat. Mannen hoeven maar een beetje grappig te doen en ze zijn een 'te gekke mol'. Ik ben zelf een man trouwens, maar dit valt me erg op.

Ik ben het hier grotendeels mee eens, al vond ik Renée niet zo goed omdat ze én niet zoveel molde én alsnog behoorlijk verdacht werd. Ik denk dat de makers Renée als mol anders voor zich hadden gezien, maar het kwam niet zo uit de verf. En het hielp haar ook niet dat de entertainmentfactor niet zo hoog was.

Wat Susanne en Margriet betreft ben ik het eens. Degelijke mollen; ze staan voor mij ergens net boven het gemiddelde maar boven Daan.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 3-05-2026, 17:07:58 »
Ik vond Susan ook goed, maar aan Margriet irriteerde ik gewoon heel erg. Daardoor vind ik haar een mindere mol, net zoals bij Patrick. Dat lag niet aan hun acties, maar meer aan mijzelf dat ik hun als persoon niet echt mocht.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 3-05-2026, 17:22:25 »
Ik vond Susan ook goed, maar aan Margriet irriteerde ik gewoon heel erg. Daardoor vind ik haar een mindere mol, net zoals bij Patrick. Dat lag niet aan hun acties, maar meer aan mijzelf dat ik hun als persoon niet echt mocht.

Ik vond één van haar eerste molacties toch wel legendarisch. De juiste persoon wordt gespot, Margriet staat er het dichtstbij en wordt gevraagd om het geld te vragen, en ze claimt gewoon glashard dat het de verkeerde persoon was en dat er geen geld was.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 3-05-2026, 17:33:15 »
Ik vond één van haar eerste molacties toch wel legendarisch. De juiste persoon wordt gespot, Margriet staat er het dichtstbij en wordt gevraagd om het geld te vragen, en ze claimt gewoon glashard dat het de verkeerde persoon was en dat er geen geld was.
Helemaal eens hoor, ook de actie in de trein blijft geweldig.
Maar als iemand eenmaal in je irritatiezone zit, komt die er ook niet meer uit, ook al heb je goede molacties.

Offline EdAnt

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 3-05-2026, 18:37:55 »
Gisteravond was ik als toeschouwer bij de live finale in De Hallen in Amsterdam. Het was leuk om de finale van dichtbij mee te maken. Voor de uitzending werden er twee teasers opgenomen, die later rond het achtuurjournaal zijn uitgezonden. Rik had ze er eigenlijk al vrijwel meteen goed op staan! Ook was het mooi om te zien hoe de kandidaten onderling met elkaar omgingen tijdens de uitzending, terwijl er een filmpje met een Mol-actie aan stond.

Voor de toeschouwers was alles goed geregeld. Bij binnenkomst kreeg je een pakje water en een consumptiemuntje. Na afloop kreeg iedereen een stoffen AVROTROS-tas met inhoud. Erin zaten WIDM?-spullen: een poster van dit seizoen, een drinkbeker, een sleutelhanger en een kaart van Daan.

Daarnaast was er een verloting voor het publiek, waarbij originele WIDM?-attributen van dit seizoen werden weggegeven. Iedereen kreeg bij binnenkomst een lootje en vóór de uitzending begon, werden de winnende nummers getrokken. Er werden 2 dierenpakken uit aflevering 9 verloot, 2 setjes Molgeld en een setje Mingeld, foto’s uit aflevering 1 (Lodge Game) en foto’s uit aflevering 7 van de opdracht ‘Freddie Mercury’. Ik had geluk en won die laatste set met foto’s!
« Laatst bewerkt op: 3-05-2026, 18:39:47 door EdAnt »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 3-05-2026, 19:19:54 »
Wat een leuke ervaring zeg EdAnt   :)

Offline Doreen

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 3-05-2026, 20:35:04 »
Wat leuk voor je.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #90 Gepost op: 3-05-2026, 21:18:01 »
Wat leuk EdAnt om dat zo mee te maken en gefeliciteerd met die prijs!
Wat er ook gebeurt, altijd blijven tunnelen. Het liefst vanaf aflevering 1. ;-)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 4-05-2026, 09:48:18 »
Via Instagram mag je vragen stellen aan Nienke over WIDM. Ik heb de vraag gesteld, waar bijna iedereen wel nieuwsgierig na is naar aanleiding van haar lijstje. Heeft ze Daan ooit meegenomen bij een test? Hopelijk krijgen we hier antwoord op. Zo ja, deel ik dit in de wie verdenkt wie topic.

« Reactie #92 Gepost op: 5-05-2026, 01:10:20 »
Wat leuk EdAnt!

Vond het een prima afsluiting, eens met anderen omdat er vaak gehint werd dat veel mensen toch wel Daan meenamen, maar veel molacties waren al in de uitzendingen te zien.
Wel geef ik mee dat het Joker gedoe bij de koffiebonen mooi geimproviseerd is!
Verbaasd mij echt dat kandidaten zo laat op Daan zaten (want ik had deze groep echt slim ingeschat), maar het was dus moeilijk (leek het) voor de editors om Daan minder verdacht te maken, of ze wilden alles meer laten zien ofzo. Had ook Quinty de winst gegund, omdat die niet 99% van de tijd met de Mol in dezelfde adem ruimte zat t.o.v de winnaar  :P Bram was een van mn favo kandidaten, jammer dat het duo zo het seizoen overnam van de rest..