Auteur Topic: Het Wie is de mol Off-topic Topic  (gelezen 2021 keer)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Het Wie is de mol Off-topic Topic
« Gepost op: 12-02-2026, 09:38:38 »
Bespreek hier alle onderwerpen die niet met de serie te maken hebben of waar geen andere plaats is om deze te bespreken.
You'll never walk alone

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
Re: Het Wie is de mol Off-topic Topic
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2026, 09:47:10 »
Morgen begint niet alleen widm, maar ook het wielerseizoen. Als het je leuk lijkt om op Realitynet mee te doen aan een pool dan kan dat via onderstaande link

https://www.realitynet.org/Klassiekers2026/
You'll never walk alone

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #2 Gepost op: 27-02-2026, 20:00:32 »
Ik ben nog nooit zo onvoorbereid geweest op een seizoen van widm. Ik ken nog niet eens alle namen van de kandidaten  ::schaam::
Maar dat zal morgen gelukkig allemaal wel weer veranderen,  :D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2026, 23:16:13 »
1 ervan heb je vanavond al in actie kunnen zien, in De Slimste Mens.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #4 Gepost op: 28-02-2026, 12:11:00 »
Voor het eerst dat ik dit meemaak hier, drukte op de site:

Connection Problems
Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #5 Gepost op: 28-02-2026, 13:13:00 »
Ik ben nog nooit zo onvoorbereid geweest op een seizoen van widm. Ik ken nog niet eens alle namen van de kandidaten  ::schaam::
Maar dat zal morgen gelukkig allemaal wel weer veranderen,  :D
Ik heb hetzelfde, ik moet nog van bekomen dat Nathan Rutjes de Mol was en daar zie ik Rik alweer in Tanzania staan :o Ik laat me vanavond dus gewoon verrassen en dan kom ik vanzelf wel weer in de stemming :D
...óf niet!

« Reactie #6 Gepost op: 28-02-2026, 15:19:09 »

Connection Problems
Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later

Heb dit al een paar keer meegemaakt, maar na een tijdje werkt het weer  ::joehoe::

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #7 Gepost op: 28-02-2026, 15:21:12 »
Ik heb vannacht gedroomd over widm. Iemand anders dan Rik presenteerde het, maar vraag me niet wie. Ik denk gewoon een zelf verzonnen presentator.
Hij presenteerde het wel leuk eigenlijk.  ::rofl::
Nu terugdenkend keek ik ook geen tv, maar stond ik er middenin. Ik had verder geen invloed, dus meer een VR-experience.

Connection Problems

Er zijn helaas de laatste tijd nogal wat problemen met een bepaald soort bots die het forum bezoeken. Deze zorgen voor dusdanige problemen dat het forum eruit ligt en Compuart handmatig moet ingrijpen.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2026, 15:25:39 door Brtdm »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #8 Gepost op: 2-03-2026, 16:29:14 »
Goh wat vervelend voor jullie van de bot’s, ik hoop niet te veel overlast.

Offline tffny_

• Forumlid
WIDM kind of puzzel
« Reactie #9 Gepost op: 5-03-2026, 11:03:57 »
Ik ben heel benieuwd of jullie iets vinden/kunnen helpen. Ik heb de volgende tekst ontvangen. Het verwijst niet perse naar een kandidaat die mee doet maar als ik de juiste geheime aanwijzing kan vinden krijg ik wel extra punten in onze WIDM poule op werk..

Tanzania is een topbestemming voor wildlifesafari's en herbergt de "Big Five" en de jaarlijkse Grote Trek van miljoenen gnoes en zebra's in de Serengeti.
Natuurlijk leven er ook gravende knaagdieren die bekend staan als Afrikaanse molratten (Bathyergidae), zoals de zilverkleurige molrat en recent ontdekte soorten als Fukomys livingstoni.
Mollen zijn solitair, dus vaak leeft er maar één per locatie en ze verlaten hun gangenstelsel alleen als jonkie of om te paren.

Op safari kun je beter geen felle kleuren (rood, geel, wit) en donkere kleuren (zwart, donkerblauw) dragen, omdat felle kleuren dieren kunnen afschrikken en donkere kleuren insecten (vooral tsetse-vliegen) aantrekken, terwijl neutrale tinten (beige, kaki, olijfgroen) je laten opgaan in de omgeving en insecten afweren.
Er zijn dagen dat de kandidaten veel rondrijden in safarivoertuigen, dus het is dan raadzaam om lichte comfortabele kleding te dragen, zoals shirts met korte mouwen en katoenen/ linnen broeken of shorts.
In meerdere afleveringen van Wie is de Mol waren er “verborgen” aanwijzingen te vinden.

Heb jij de verborgen aanwijzingen ontdekt?

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #10 Gepost op: 10-03-2026, 11:27:52 »
Delilah heeft gisteravond tijdens haar zevende deelname bij De Slimste Mens haar vijfde dagwinst behaald, en wel met de tweede hoogste score ooit in het programma ::oink::

Als er nog een opdracht met algemene kennis komt in dit seizoen heeft zij dus geen enkel excuus ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11 Gepost op: 12-03-2026, 15:18:42 »
Ik zocht in het archief van WIDM-2007 naar het filmpje waarop stadsbeiaardier Frank Steijns te zien en te horen is, terwijl hij 1 van de herkenningsmelodieën van WIDM aan het spelen is.

Ik kan helaas alleen de vermelding ervan vinden. Bestaat die opname nog?

Offline RoyL

• Forumlid
  • Spelletje? It's a way of life!
« Reactie #12 Gepost op: 19-03-2026, 16:03:16 »
Hoii, beetje een longshot, maar ik heb twee tickets voor de Moltalk uitzending van 18 april waar ik wegens vakantie helaas niet bij kan zijn. Ik vroeg me af of er heel toevallig iemand was die tickets heeft voor een van de eerdere uitzendingen en deze eventueel zou willen ruilen.

Offline Mol-NL

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 23-03-2026, 17:47:10 »
Weet iemand welke tablets er worden gebruikt in WIDM? Ik zoek dan specifiek die met het kleine toetesenbord.

Ik gok puur op een IPad van Apple. Maar weet dit niet zeker. Wie kan me verder helpen?

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #14 Gepost op: 23-03-2026, 18:03:13 »
Je bedoelt bij test en executie? Ik denk de lenovo yoga book 9i.
Of Microsoft surface pro (10?) als je die andere tablets bedoelt die o.a. bij de Masai gebruikt werden.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2026, 18:16:43 door Brtdm »

Offline Mol-NL

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 24-03-2026, 19:23:33 »
Ik bedoel de tablet die bv in de laatste aflevering terug komt bij de laseropdracht met de lassers. Daar zit zo’n klein toetsenbordje bij/aan vast.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #16 Gepost op: 24-03-2026, 20:18:00 »
ahja, dat is dan de Microsoft surface pro 10 of 11

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #17 Gepost op: 29-03-2026, 00:00:01 »
In mijn verslapingschaos vanavond was ik de eerste minuut bij het terugkijken volledig kwijt in welk land ze nou zaten. Was het nou ergens Azië? Huh, waarom kom ik er niet op? Ohja, Masai, wilde dieren. Afrika. Zimbabwe? Nee.. Tanzania!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 29-03-2026, 00:19:37 »
In mijn verslapingschaos vanavond was ik de eerste minuut bij het terugkijken volledig kwijt in welk land ze nou zaten. Was het nou ergens Azië? Huh, waarom kom ik er niet op? Ohja, Masai, wilde dieren. Afrika. Zimbabwe? Nee.. Tanzania!

Heb je anesthesie gehad?  ::rofl::

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #19 Gepost op: 29-03-2026, 00:27:58 »
Ik kan gewoon zó slecht tegen het verzetten van de klok dat ik op voorhand al van de leg ben.  ::rofl::