Wat een superleuk seizoen!

WIDM is altijd leuk, maar dit vond ik ver boven gemiddeld. Het is vaak genoemd, maar wat een topgroep. De opdrachten in het eerste helft van dit seizoen waren echt top, maar de andere helft viel het wel tegen. Van wat ik hoor was het wel moeilijk om veel opdrachten waar te maken.
Ook iets dat minder was dat we iemand hadden die terug kwam EN dan een aflevering zonder afvaller. Persoonlijk, vind ik het leuk als iemand terugkomt, maar dan moeten we wel daarna iedere aflevering een afvaller hebben. Dit verstoorde wel het tempo voor mij. Het allerliefst heb ik aflevering 1 geen afvaller, dan heeft zelfs de eerste afvaller ECHT een kans gehad om de mol te zien, maar geen afvaller na aflevering 1 verstoord echt het momentum voor mij, vooral als iemand terug kwam.
Een ander minpunt waren de verborgen aanwijzingen, er waren weinig en ik vond ze niet zo sterk, verder heb ik er niet veel over te zeggen. Ook wat jammer was dat we in de finale niet goed hoorde op wie welke kandidaat zit. Dat moeten we toch gewoon weten voor aflevering 9?
Nu terug naar de plus punten, de montage was echt fijn. We zagen alle relevante bondjes, leuke gesprekken tussen de opdrachten, ook zagen we kleine manieren hoe dit spel ALTIJD door blijft gaan, en natuurlijk geweldig beeld van het land!
Nu over de mol, zelf heb ik sinds aflevering 2 Daan ingevuld als mol, en zelf vind ik dat hij het uitstekend heeft gedaan! Het was fijn dat hij vaak de mentaliteit had van "Eigenlijk valt dit wel op, maar als mol vind ik dat ik dit gewoon moet verpesten." En dat deed hij dan ook gewoon. Lekker! Ja, hij viel wel op bij molloten, maar ik heb flink lopen twijfelen, vooral over hoe brutaal hij was. Een groot voorbeeld voor mij wat dat hij Bram confronteerde. Ik dacht "Zou je echt ZO veel lef hebben als mol...?" Dus mooi gespeeld! Ik was nooit 100% zeker. Niet eens 90% zeker.
Hopelijk blijft dit programma het zo volhouden!!