Auteur Topic: [WIDM] Wie verdenkt wie?  (gelezen 7444 keer)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
[WIDM] Wie verdenkt wie?
« Gepost op: 12-02-2026, 09:43:01 »
Het kan altijd helpen in de zoektocht. Wie verdenkt er wie?
You'll never walk alone

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [WIDM] Wie verdenkt wie?
« Reactie #1 Gepost op: 2-03-2026, 15:11:39 »
Matteo ?
Delilah Milan
Nasrdin 5 spreiden
Eveline Matteo, Nasrdin, Nienke, Delilah
Geraldine afwachtende mol
Daan niet Eveline
Milan Quinty
Bram Matteo

:)

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #2 Gepost op: 4-03-2026, 09:42:22 »
Op basis hiervan zou ik gokken dat Matteo of Geraldine de afvaller worden.

En juist Delilah, Milan en Bram niet.

Als Matteo veel verdenkingen blijft kijken valt hij ook wel hard af als mol.

Al met al kun je er nog weinig van zeggen en denk ik eigenlijk dat de afvaller 1 van de vrijstellers zal zijn..... Quinty/Nienke.

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 11-03-2026, 07:11:59 »
Aflevering 2

Nienke; Nasrdin
Bram; Matteo
Daan; Milan

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #4 Gepost op: 14-03-2026, 14:20:40 »
Op basis hiervan zou ik gokken dat Matteo of Geraldine de afvaller worden.
Ik had dus gelijk. Op basis van dit topic kan je veel halen. Ik lees nu veel dat Nienke gaat afvallen maar dat kan dan ook niet vanwege
Aflevering 2

Nienke; Nasrdin
Bram; Matteo
Daan; Milan
Eerder Quinty.

Ik denk verder dat Matteo al haast geen mol meer kan zijn, die krijgt veel te veel verdenkingen.

Offline Richie

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 15-03-2026, 18:53:52 »
Aflevering 3
Daan: Matteo
Milan: Bram en Daan? (Niet met naam, vond dat het feestvieren een molactie.)
Bram: Nienke en Quinty (Niet met naam, vond het ping-pongen raar)
Nienke: Milan en Delilah
Nasrdin: Eveline en Daan? (Vond situatie raar met hun boot, mogelijk niet op hun)
Delilah: Eveline en Daan? (Vond situatie raar met hun boot, mogelijk niet op hun)
Eveline: Daan
Matteo: Niet meer Milan? Bram, Daan en Quinty.
Quinty: Heeft mensen afgestreept.

Delilah zegt ook dat ze niet Eveline en Daan verdacht vond, maar ze kan niet bevatten wat er op het meer is gebeurt. Deze situatie word vaak genoemd, maar het kan ook betekenen dat mensen vinden dat hun zijn gestuurd. Zelf zit ik in een Daan tunnel, maar hij word wel heel vaak genoemd >:(
Gerechtigheid voor de gouden vrijstelling!

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #6 Gepost op: 16-03-2026, 11:21:16 »
Milan zei ook Delilah (eerdere biecht) en verder zag je Daan Bram Nasrdin in de testbiecht dus hij zal ook over de afvaller gespreid hebben, maar ach, hij had toch 2 jokers.

Ja Daan wordt te veel genoemd en dat heb ik ook bij Matteo over de hele serie gezien.

Op basis van de lijst is Quinty een logische pick om exit te gaan maar ik kies toch Bram, die is niet volmondig voor zijn verdachten gegaan, het hangt er wat tussen.... onduidelijk, dus hij exit.

Eveline en Daan staan er het beste voor te blijven, ook Matteo vind ik.

Offline Mollie25

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 19-03-2026, 09:46:46 »
We horen van Quinty niet wie ze verdenkt, wat me doet vermoeden dat ze op het goede spoor zit - zeker als ze straks dichter bij de finale komt.

Als ik dan zie hoe ze Nienke in de gaten houdt en uit de tent lijkt te lokken tijdens de voetbalopdracht (“zullen we eerst lekker wat drinken?”) en bij het zien van haar bodycam-beelden van de jeepopdracht bijna sarcastisch beschrijft hoe ze de ‘heldhaftige’ bevrijding van Eveline door Nienke gezien heeft.. vermoed ik dat ze op Nienke zit.

Wat voor mij pleit voor Nienke als mol, want ik heb het idee dat Quinty het allemaal heel goed in de gaten heeft.

« Reactie #8 Gepost op: 19-03-2026, 14:53:14 »
Op basis van de lijst is Quinty een logische pick om exit te gaan maar ik kies toch Bram, die is niet volmondig voor zijn verdachten gegaan, het hangt er wat tussen.... onduidelijk, dus hij exit.
Bram is door Daan expliciet gevraagd om (mee) te mollen, kan zijn dat hij daar vraagtekens bij zet en Daan verdenkt. Bram is verder niet zo’n ’leesbaar persoon’, die het achterste van zn tong laat zien, die blijft er m.i. nog wel even in.

Offline geennaam

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2026, 07:35:55 »
Ik verdenk Daan, maar het zit me niet lekker dat hij al zoveel wordt verdacht door de anderen. Hoe zien jullie dat? Normaal tonen de makers dit dan toch nooit zo?

Offline Richie

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 21-03-2026, 16:49:18 »
Ik verdenk Daan, maar het zit me niet lekker dat hij al zoveel wordt verdacht door de anderen. Hoe zien jullie dat? Normaal tonen de makers dit dan toch nooit zo?

Het is wel eens voorgekomen dat een mol word genoemd door meerdere kandidaten in de eerste afleveringen, maar dat valt het weg. Als Daan nog steeds verdacht is voor de andere, dan zou het vaak wel een teken zijn dat hij het niet is, maar voor nu lijkt het nog wel mogelijk.
Gerechtigheid voor de gouden vrijstelling!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 22-03-2026, 00:20:20 »
Kennelijk werd Delilah behoorlijk verdacht.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 22-03-2026, 10:25:32 »
Ja, en Bram zat aflevering 3 op Quinty. En Milan zoekt de mol buiten het bondje (hij heeft obv eerdere overzichten hier Delilah, Quinty en Matteo genoemd).

Quinty lijkt ook aardig veel verdacht door de kandidaten maar dat komt weinig in beeld. Toch lijkt het erop dat Matteo en Daan ook vaak verdacht worden en Bram en Milan een beetje (lees ik dat goed door de regels door?). Dat betekent dan dat Nienke en Eveline het minst verdacht wordt?

Delilah zei gespreid te hebben, maar vooral op twee personen. Waarschijnlijk zijn die twee dus fout. De overzichten hier suggereren dat Milan sowieso een van die twee verdachten is. Maar betekent dat ook dat een van de hoofdverdachten van de groep waarschijnlijk de mol is? Dat durf ik nog niet te zeggen.

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #13 Gepost op: 22-03-2026, 10:38:02 »
Ik denk dat Het Bondje wel flink op Delilah zat maar de pijlen nu richt op Quinty en Matteo. Matteo ligt er een beetje zielig buiten bij De Mannen. Ze zullen het vast niet zien in Eveline en Nienke.

Delilah zei gespreid te hebben, maar vooral op twee personen. Waarschijnlijk zijn die twee dus fout. De overzichten hier suggereren dat Milan sowieso een van die twee verdachten is.
Ze zegt zich schuldig te voelen misbruik te hebben gemaakt van Daan's angst..... dat betekent dat ze in elk geval niet op Daan is gaan tunnelen maar gaan tunnelen op inderdaad Milan zoals ze in aflevering 1 al zei.... daar zit ook een zekere rivaliteit i.v.m. het penningmeesterschap. Ik ben destijds van Delilah afgestapt omdat ze voor die rol ging, en er helemaal geen voordeel is gekomen uit dat penningmeesterschap.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 22-03-2026, 11:14:19 »
Ze zegt zich schuldig te voelen misbruik te hebben gemaakt van Daan's angst..... dat betekent dat ze in elk geval niet op Daan is gaan tunnelen.

Dat is een goede. Ja, klinkt niet alsof ze Daan verdacht. Toen ze het zei dacht ik nog “dat is een mooie quote als ze de mol is”, maar we weten inmiddels beter.

Haar afvallen past goed bij een molschap van Daan. Als Daan de mol is, suggereert de wie-verdenkt-wie dat Eveline en Matteo er nog wel even in blijven en Bram en Milan in de gevarenzone zitten. Klopt het dat we minder beeld hebben op wie Nienke / Quinty verdenken?

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #15 Gepost op: 22-03-2026, 11:51:06 »
Bram en Milan in de gevarenzone zitten
Er wordt wel gespeculeerd dat zij juist het bondje aan zijn gegaan met Daan omdat zij denken dat hij de mol is. Ik geloof zelf niet in deze theorie hoor. Maar dan zouden ze dus inderdaad gezamenlijk de finale halen zoals Bram zegt. Die daarna gecorrigeerd wordt door Milan die het heeft over de halve finale.... wat een must is als je denkt dat de mol buiten hun 3 zit. Ik vind Milan echt de minst verdachte figuur van het hele stel intussen, een pure kandidaat.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 22-03-2026, 11:59:20 »
Er wordt wel gespeculeerd dat zij juist het bondje aan zijn gegaan met Daan omdat zij denken dat hij de mol is. Ik geloof zelf niet in deze theorie hoor.

Daar zie ik geen enkele indicatie voor. Dat is dus pure speculatie en zo kan ik er ook nog wel paar.

Ik speculeer dat het eerste telefoontje op de silo de mol was die de stem van Rik nadeed. Ik speculeer ook dat Quinty als mol de 500 euro uit Delilahs kluis haalde en in haar eigen kluis deed om goed over te komen en dat Delilah dus eigenlijk geld had.

Dus ja, ook ik geloof weinig van die speculatie

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #17 Gepost op: 22-03-2026, 12:05:27 »
 ::rofl:: ja zo denk ik er ook over, maar je moet die argumenten in het andere topic maar eens nalezen.
dat Quinty als mol de 500 euro uit Delilahs kluis haalde en in haar eigen kluis deed om goed over te komen en dat Delilah dus eigenlijk geld had.
Even nog serieus ook.... maar dit kan toch echt niet want je kan niet andermans kluis in, je kunt alleen je eigen kluis in met je iris, alleen de kluisjes met mingeld reageren op ieders iris ::).... en bovendien heeft Delilah haar eigen kluis nooit bereikt >:D

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 22-03-2026, 12:16:24 »
::rofl:: ja zo denk ik er ook over, maar je moet die argumenten in het andere topic maar eens nalezen.

Even nog serieus ook.... maar dit kan toch echt niet want je kan niet andermans kluis in, je kunt alleen je eigen kluis in met je iris, alleen de kluisjes met mingeld reageren op ieders iris ::).... en bovendien heeft Delilah haar eigen kluis nooit bereikt >:D

Eens. Maar het is wel van dezelfde orde van vergezocht als sommige argumenten die ik in andere topics hoor.

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #19 Gepost op: 22-03-2026, 12:25:16 »
Ja het is weer Ockhams scheermes waarbij de eenvoudigste verklaring meestal de juiste is... ze hebben gewoon een plat normaal bondje 8)