Auteur Topic: [WIDM] Wie verdenkt wie?  (gelezen 7472 keer)

Offline Marimol

• Forumlid
Re: [WIDM] Wie verdenkt wie?
« Reactie #20 Gepost op: 22-03-2026, 12:53:37 »
. Als Daan de mol is, suggereert de wie-verdenkt-wie dat Eveline en Matteo er nog wel even in blijven en Bram en Milan in de gevarenzone zitten. Klopt het dat we minder beeld hebben op wie Nienke / Quinty verdenken?
We horen niet elke aflevering wie wie verdenkt en ook niet de verdenkingen van alle kandidaten. In de afleveringen zelf worden ook wel verdenkingen uitgesproken.

Het klopt inderdaad dat we van Quinty niets weten behalve dat ze vorige week  mensen heeft afgestreept. Nienke heeft achtereenvolgens Nasrdin, Milan en Delilah en Milan en Daan genoemd.

Eveline vertrouwde Matteo niet tijdens het abseilen maar twijfelde of het een molactie was.

Er lijkt zich een cluster te vormen tussen de verdenkingen van Bram, Matteo en Daan  ze verdenken elkaar. Daarnaast worden Quinty en Nienke genoemd door Matteo, Bram en Milan.

Nienke schuift op naar Daan. Het kan nog veranderen maar als Bram en Milan in de gevarenzone zitten lijkt het erop dat Quinty en Nienke niet de mol zijn. Omdat we van Quinty niets weten vrees ik eerder voor een exit van haar.

Nienke verdenkt Milan en Milan verdenkt Nienke dus daar omheen kan zich ook nog een cluster vormen.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2026, 13:01:16 door Marimol »

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 22-03-2026, 13:24:22 »
Ietwat speculatief, maar als ik het bij elkaar weeg kom ik op de volgende lijst:

Bram -> Quinty (Matteo)
Daan -> Matteo (Milan)
Eveline -> Daan (Matteo)
Matteo -> Bram, Daan, Quinty (Milan)
Milan -> Quinty (Nienke, Matteo)
Nienke -> Milan (Daan)
Quinty -> ?

Dat suggereert dat:
als Daan de mol is, Bram, Milan of Quinty zou moeten afvallen
als Matteo de mol is, Nienke of Quinty zou moeten afvallen
als Milan de mol is, Bram, Eveline of Quinty zou moeten afvallen
als Quinty de mol is, Daan, Eveline of Nienke zou moeten afvallen
als Bram, Eveline of Nienke de mol is, kan zo’n beetje iedereen afvallen

Van een afvallen van Quinty of Matteo leren we het minst. Een afvallen van Milan leren we het meest (dat zal dan waarschijnlijk wel niet gebeuren?).

Vanuit Daan als mol gedacht: Bram de volgende afvaller? Of maakt dat het voor ons te makkelijk om Quinty te strepen? Bram en Quinty allebei de komende twee afleveringen eruit?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #22 Gepost op: 22-03-2026, 13:47:25 »
In een ideale wereld heeft iedereen een gouden hoed.

Kortom; deze keer zagen we Delilah in een stuip schieten omdat ze dacht dat er 4 vrijstellingen in het spel zaten.... zij ging daarop verwoed tunnelen. Het is al vaak gebeurd dat er zomaar dikke vrijstellingen het reguliere patroon verstoren. We zien nu alweer in de vooruitblik dat er meer jokers het spel inkomen.

We kunnen er dus weinig van zeggen. Wel eens dat Milan erg goed zit... die heeft sowieso ook nog een joker. Voor de rest is het toch gokwerk. Het vertrek van Delilah hadden weinig mensen op de Molbeurs voorspeld..... ik heb er nog van gedroomd vannacht  ::rofl::
:)

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 22-03-2026, 14:13:11 »
Nog even een toevoeging uit de video van Kim Koghee: Bij het afscheid met Rik vertelde Delilah dat ze dacht dat ze nog redelijk goed aan het spreiden was..maar ze zat wel vrij sterk op twee namen. Bij het abseilen kiest ze eerst voor Nienke en als dat niet lukt kiest ze voor Daan. Grote kans dat dit haar 2 hoofdverdachten waren. Daan heeft ze ook al eerder genoemd. ::vergroot::

Deze 2 zakken dus  sterk op mijn lijstje.....Nienke vond ik al geen mol
en Daan krijgt een te verdachte edit.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #24 Gepost op: 22-03-2026, 14:15:25 »
Niet. Ze zegt dat ze Daan puur koos omdat ze niet wilde dat die in een koppeltje kwam met Bram...... niet omdat ze hem verdacht. Nienke lijkt me overigens wel. Kun je dus schrappen als mol idd.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #25 Gepost op: 22-03-2026, 14:26:51 »
Je kan zeker gelijk hebben, dus scherp gespot! Maar aangezien ze hier een persoonlijk voordeel kan behalen speelt ook mee wie ze denkt dat haar vertrouwen. Misschien heeft ze de beste band met Nienke en Daan van die vier.
...óf niet!

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #26 Gepost op: 22-03-2026, 14:31:21 »
Dank!

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 22-03-2026, 14:39:26 »
We kunnen er dus weinig van zeggen. Wel eens dat Milan erg goed zit... die heeft sowieso ook nog een joker. Voor de rest is het toch gokwerk.

Hier ben ik ook mee eens. Een grote troevenronde zou doorgaans geen verschil moeten maken voor wie volle overtuiging goed zit (afgezien van Joshuasituaties). Maar het is gevaarlijk voor wie er een beetje spreidend tussendoor glipt, dus dat vergroot het risico voor iemand als Matteo.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 22-03-2026, 16:15:00 »
Niet. Ze zegt dat ze Daan puur koos omdat ze niet wilde dat die in een koppeltje kwam met Bram...... niet omdat ze hem verdacht. Nienke lijkt me overigens wel. Kun je dus schrappen als mol idd.
Dat klopt ook niet helemaal. Ze zegt dit in "Niet de mol" en zegt wat weifelend:"Volgens mij wilde ik vooral niet dat hij in een koppeltje kwam met Bram en ik wilde ook zelf met Daan". Als Splinter vraagt:"Waarom?" Zegt ze dat ze dacht dat hij als was in haar handen zou zijn en dat zij hem kon kneden. Dat is niet gelukt en kan Daan juist verdachter hebben gemaakt in haar ogen.

Vreemde strategie ook als je de kans hebt om zonder scherm door te kunnen naar de volgende aflevering. Twee bondgenoten zullen elkaar ook helpen dus een grotere kans op geen scherm.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 22-03-2026, 16:23:03 »
Laten we het ook eens hebben over de verdenkingen van Daan. Bij de testbiechten horen we niets van hem, maar bij de abseilen opdracht zegt hij in de biecht dat hij Delilah verdenkt. Van Delilah weten we na die test dat zij niet de mol is. Wil de edit ons niet al te duidelijk maken dat Daan de mol is?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #30 Gepost op: 22-03-2026, 16:31:23 »
dat ze dacht dat hij als was in haar handen zou zijn en dat zij hem kon kneden
Ze heeft vervolgens van de uitkomst gezegd dat ze het allemaal heel erg vond voor Bram en dat ze diepbeschaamd was over haar eigen aanpak..... dat zijn uitspraken die je doet als je degene als kandidaat ziet. Als ze hem als mol zou hebben gezien had ze natuurlijk direct door Daan's toneelspelletje heengeprikt. Ze heeft nog steeds geen clue wie de mol is.....

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 22-03-2026, 16:40:49 »
Laten we het ook eens hebben over de verdenkingen van Daan. Bij de testbiechten horen we niets van hem, maar bij de abseilen opdracht zegt hij in de biecht dat hij Delilah verdenkt. Van Delilah weten we na die test dat zij niet de mol is. Wil de edit ons niet al te duidelijk maken dat Daan de mol is?

De vorige aflevering zat hij op Matteo. Mocht hij niet de mol zijn, gok ik dat hij wel zowel op Delilah en Matteo heeft ingezet, want het is toch te vroeg om te tunnelen.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 22-03-2026, 21:19:00 »
Ik lees een paar keer terug dat Daan erg verdacht is in de groep, maar dat betwijfel ik. Vooral hier op het forum volgens mij.

Toen Delilah rood kreeg zag je een aantal kandidaten (zoals Milan) enorm schrikken dat hun mol eruit lag. En Rik bevestigde ook dat ze erg verdacht werd in de groep. Het lijkt dus een gevalletje “Merel” (jubileum) of 1 van de andere voorbeelden, waar een groot deel van de groep op de verkeerde mol zit.

Ik kreeg wel het idee dat Delilah Daan vertrouwde omdat ze ook dacht dat hij maar 2x de telefoon had opgenomen (anders zou je dat toch meer wantrouwen?)

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 22-03-2026, 23:15:17 »
Ik lees een paar keer terug dat Daan erg verdacht is in de groep, maar dat betwijfel ik. Vooral hier op het forum volgens mij.

Enigszins eens. Ik schat in dat 3 kandidaten (Eveline, Matteo, Nienke) Daan als mogelijke verdachte hebben, dus dat wijst erop dat misschien 1-2 op het juiste spoor zitten. Als de spoeling dunner wordt, gaan er doorgaans meer goed zitten, dus dan komen we uit op mogelijk 2-4 kandidaten die het goed hebben. Dat is behoorlijk normaal.

Het lijkt inderdaad dat Delilah Daan niet verdacht. Dat was hier al opgemerkt.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 23-03-2026, 08:24:33 »
Toen Delilah rood kreeg zag je een aantal kandidaten (zoals Milan) enorm schrikken dat hun mol eruit lag. En Rik bevestigde ook dat ze erg verdacht werd in de groep.

Ja, dit soort beelden zeggen vaak meer dan wat we bij de testbiechten horen. Milan schrok behoorlijk, hij was er de vorige aflevering ook als de kippen bij toen Delilah op het platform wilde om de bootjes aan te sturen. Wilde hij haar in de gaten houden?

De reactie van Quinty zegt ook genoeg en juist zij had de bodycambeelden gezien en kandidaten weggestreept....Is zij de volgende die afvalt? Weten we daarom niets van haar verdenkingen.

Dat gebeurde ook bij Geraldine. We hebben geen verdenkingen van haar gehoord en nu in het afvallershotel horen we dat ook zij op Delilah zat...

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #35 Gepost op: 31-03-2026, 04:41:15 »
We hebben in de aflevering van afgelopen zaterdag geen nieuwe info gehad over verdenkingen, toch?

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 31-03-2026, 10:00:48 »
Nee, maar uit de reacties van de kandidaten bij het bekijken van de filmpjes valt wel veel informatie te halen.

Matteo zag het filmpje van Nienke maar Nienke was geen verdachte van hem.
Daan zag filmpje van Matteo die hij wel verdenkt.
Bram zag filmpje van Daan, was geen verdachte maar door het filmpje begint Bram te twijfelen.
Milan zag filmpje van Eveline die door haar rode scherm geen verdachte is. Milan  lette vooral op Quinty en Matteo die zijn hoofdverdachten zijn. Daan  verdenkt hij niet maar Milan vond het wel belangrijk om Daan's reactie op Matteo te zien.
Nienke zag filmpje van Milan. Hij staat op haar lijstje maar tsja.. zegt ze.
Quinty  wilde het filmpje van Bram graag zien. Hij zou een goede mol kunnen zijn. Ze heeft ook haar best gedaan om op deze plek te zitten.
Eveline zag filmpje van Quinty en had een vage reactie : "Wie weet is zij de mol".

Als ik dit combineer met eerdere verdenkingen zie ik nog steeds een cluster van Daan, Bram, Milan en Matteo die elkaar verdenken. Deze blijven nog wel even. Bram begint te twijfelen, daar kan dus een verschuiving in komen.

Offline OkeBenMolloot

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 4-04-2026, 21:48:01 »
Eveline schreef Daan op 1 op haar briefje voorafgaand aan de doorfluisteropdracht. Onduidelijk wat de rest heeft gedaan. Top vier verdachten is duidelijk, maar de volgorde niet geloof ik

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 4-04-2026, 21:55:26 »
Eveline schreef Daan op 1 op haar briefje voorafgaand aan de doorfluisteropdracht. Onduidelijk wat de rest heeft gedaan. Top vier verdachten is duidelijk, maar de volgorde niet geloof ik

Idd. Waarschijnlijk geen volgorde getoond omdat de groep al grotendeels goed zit.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #39 Gepost op: 4-04-2026, 21:59:45 »
Wel tof dat we nu weten welke mensen het meest verdacht worden. Milan en Eveline kunnen het wat mij betreft echt niet meer zijn, ook Quinty is van mijn lijstje. Matteo, Daan en Bram worden veel verdacht. Van Daan en Bram snap ik het, want zij doen alleen maar rare dingen. Matteo zou een onopvallendere mol zijn. In de groep wordt hij veel verdacht, wat mij toch wel doet vermoeden dat hij het zal zijn (wij zien zijn acties immers niet zo duidelijk).