Auteur Topic: [WIDM] Wie verdenkt wie?  (gelezen 15134 keer)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Wie verdenkt wie?
« Reactie #240 Gepost op: 4-05-2026, 14:29:05 »
Dit is nog over bepaalde Daan verdenkingen gezegd in RTL boulevard door twee kandidaten.

Quinty: Ik had al vrij snel gedacht volgens mij is dat hem (ik denk misschien zelf al voor de koffiebonenopdracht, maar toen wist ze het misschien zeker)
Matteo: Ik zat ook op Daan en blijkbaar hadden we allemaal op Daan gezeten en had ik net slechter gescoord, gaat over toen hij afviel

« Laatst bewerkt op: 4-05-2026, 14:34:29 door Mol1991 »
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #241 Gepost op: 4-05-2026, 14:50:43 »
Ze hebben in elk geval weer behoorlijk geklooid in de wieverdenktwie. We mochten niet weten dat de finalisten op Daan zaten. Quinty zelfs al heel lang blijkbaar.
Matteo: Ik zat ook op Daan en blijkbaar hadden we allemaal op Daan gezeten en had ik net slechter gescoord, gaat over toen hij afviel
Ik heb de uitzending niet gezien en als ik op Videoland kijk zit er een slotje op. Staatsgeheim blijkbaar ::rofl::

Ja dat Matteo wel op Daan heeft ingevuld hoorde we in oude biechten. Maar de laatste twee tests? De vorige zat hij toch volledig op Milan. Hij bleef erin omdat Milan zelf volkomen fout zat, vml. terug op Matteo. Maar zijn laatste test? Rik heeft natuurlijk de cijfers en zei in de live uitzending dat hij niet op Daan zat. Matteo zei toen dat hij wel op Daan had gespreid dus weldegelijk Daan had verdacht in de serie. Ja dat klopt allemaal wel maar ik ga er toch vanuit dat Rik wel gelijk had en Matteo in zijn laatste test alles op een ander heeft gegooid, dat kan zowel Bram als Quinty zijn.
Vicekampioen Molpool 2026 :)

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #242 Gepost op: 4-05-2026, 14:58:52 »
Rik heeft natuurlijk de cijfers en zei in de live uitzending dat hij niet op Daan zat.
Misschien ging Rik af op het antwoord op vraag 20. Maar als je spreidt dan is het zaak om antwoorden te kiezen waarbij je zoveel mogelijk vragen goed hebt als één van jouw molverdachten de mol is. Vraag 20 is dan juist de vraag om in te vullen op de kandidaat die bij de andere 19 vragen minder vaak bij jouw antwoord zit. Zeg maar een vraag voor de veiligheid, mocht die niet vaak genoeg aan bod zijn gekomen in de andere antwoorden.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2026, 15:00:24 door MartinJ »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 4-05-2026, 14:59:25 »
Het is ook vreemd en zeker als Quinty al heel lang Daan als mol zag. Waarom ging ze bij de deja-vu opdracht niet achter zijn scherm zitten? Door dat zij eerst koos, was er een soort volgorde gekomen en ging Bram achter Daan scherm zitten, daardoor kwam Daan bij hem in het vizier of ze twijfelde nog tussen Bram en Daan.

En over Matteo goede vraag, misschien spreidde hij in de aflevering dat Milan afviel nog op Daan en Milan. Ja, misschien had hij in aflevering 9 pas voor het eerst op de laatste vraag Daan ingevuld en denk ik ook Martin J.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2026, 15:01:57 door Mol1991 »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #244 Gepost op: 4-05-2026, 15:09:31 »
Ze ging vast bij Bram zitten om hem uit te sluiten, en dat is ook gebeurd hoorden we.
Misschien ging Rik af op het antwoord op vraag 20
Ik bedoel, Rik weet het rijtje van elke testuitslag. Die weet of het close was als iemand is afgevallen of dat iemand juist met enorm grote achterstand afviel. Ik kreeg wel de indruk dat hij bedoelde dat Matteo in zijn laatste test helemaal fout zat. Dan natuurlijk ook vraag 20. Want je tunnelt in die laatste test.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 4-05-2026, 15:18:11 »
Ze ging vast bij Bram zitten om hem uit te sluiten, en dat is ook gebeurd hoorden we.Ik bedoel, Rik weet het rijtje van elke testuitslag. Die weet of het close was als iemand is afgevallen of dat iemand juist met enorm grote achterstand afviel. Ik kreeg wel de indruk dat hij bedoelde dat Matteo in zijn laatste test helemaal fout zat. Dan natuurlijk ook vraag 20. Want je tunnelt in die laatste test.
Waar het mij om ging is dat Rik zegt dat hij niet op Daan zat. Dat kun je niet weten omdat er veel vragen zijn die goed zijn voor meerdere kandidaten. Alleen de kandidaat zelf weet waar hij op zat. Het kan ook zijn dat hij vragen gewoon fout had omdat zijn mol in een andere positie zat en het gewoon niet meer wist.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #246 Gepost op: 4-05-2026, 15:21:26 »
Daar heb jij helemaal gelijk in, alleen was dit de finaletest. Dan is er iemand met 38 goed, iemand met 35 goed.... en iemand met denk ik maar 10-20 goed. Omdat ie gewoon helemaal verkeerd zat. Alleen bij toeval wat vragen goed had omdat de mol in dat groepje zat.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 4-05-2026, 15:29:31 »
Ze ging vast bij Bram zitten om hem uit te sluiten, en dat is ook gebeurd hoorden we.
Ja, dat denk ik ook. Achteraf niet een slimme zet, want daardoor kwam Bram op Daan. Maarja dat wist ze niet en ging ze toch bij Daan zitten, was de finale misschien wel tussen Matteo en Quinty gegaan. Alleen daar komen we nooit achter.

Alleen de kandidaat zelf weet waar hij op zat. Het kan ook zijn dat hij vragen gewoon fout had omdat zijn mol in een andere positie zat en het gewoon niet meer wist.
Ik geloof Matteo wel dat hij echt op Daan zat, waarom zou je daar over liegen. Maar misschien pas bij de laatste test op de vraag wie is de mol Daan ingevuld. Dat kan, maarja hij had ook geen keuze toen Milan afviel.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2026, 15:33:42 door Mol1991 »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #248 Gepost op: 4-05-2026, 15:44:47 »
Ik geloof Matteo ook, hij zei dat hij wel op Daan gespreid had in de uitzending, dat is dus ergens bij aflevering 3-6 geweest ofzo. Of 1-7. Tot ie moest tunnelen. Ik heb jouw Boulevard gesprek verder dus niet gezien dus als jij een link hebt?

Natuurlijk niet 'misschien pas bij de laatste test op de vraag wie is de mol Daan ingevuld', dat kan niet. Dan tunnel je. Dat is de makkelijkste vraag. Dus dat is een zekerheidje. Het maakt verder ook niet zoveel uit of hij in aflevering 3 bijv. of in 5 of in 7 of in meerdere op vraag 20 Daan invult, dat is niet de interpretatie die ik bedoel althans.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 4-05-2026, 15:50:26 »

En over Matteo goede vraag, misschien spreidde hij in de aflevering dat Milan afviel nog op Daan en Milan. Ja, misschien had hij in aflevering 9 pas voor het eerst op de laatste vraag Daan ingevuld en denk ik ook Martin J.

Niet persé. Kijk naar de opdrachten van die aflevering.

Daan zat bij de onderwaterquiz bij Milan én deed samen met Milan acrobatiek. Die vragen heeft Matteo al juist indien hij vol op Milan zat.

klaar voor de strijd

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 4-05-2026, 15:52:47 »
De antwoord op de vraag van Matteo weet je al: Ik zat ook op Daan en blijkbaar hadden we allemaal op Daan gezeten en had ik net slechter gescoord, gaat over toen hij afviel, dit is ook het enige moment waar hij sprak.

Ik keek het via Videoland, dus kijk als het lukt. Maar hier: https://www.rtl.nl/boulevard/video/239bc894-e649-46b3-972e-f840a4afc763/daan-boom-en-bram-krikke-trots-op-vriendschap

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 4-05-2026, 15:54:39 »
Daan zat bij de onderwaterquiz bij Milan én deed samen met Milan acrobatiek. Die vragen heeft Matteo al juist indien hij vol op Milan zat.
Ik weet dit hoor, maar hij vond Daan al vaker verdacht merkte je tijdens de ontknoping aflevering en zag je aan de afleveringen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #252 Gepost op: 4-05-2026, 15:58:10 »
Ja hij heeft Daan zelfs vaak genoemd in eerdere testbiechten, dat hebben ze dan expres gedaan om over te laten komen dat Daan de mol niet was omdat hij immers afviel. Maar goed, als hij de eindtest ook op Daan getunneld heeft neemt dat wel iets van de glans van Daan af.  Ik zal hem nu gerankt laten zoals ik heb gedaan in de Rankings aller tijden en niet een plaatsje hoger zetten. Een hele goede mol maar op het eind toch gesnapt.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 4-05-2026, 16:04:34 »
En nu nog afwachten wat Nienke nog gaat delen en vertellen op Instagram.
Ze gaat sws wat dingen van haar molboekje laten zien, pagina’s en gaat vast ook nog vragen beantwoorden, en de vraag die ik stelde: heeft ze ooit de test ingevuld op Daan of een beetje? Daar wil ik nu ook wel eens duidelijkheid in hebben. Maar misschien klopt je theorie wel gewoon Lo.

Het lijkt btw dat Milan niet echt op Daan zat of helemaal niet. Dit lees ik op zijn instagram: Wat was je een geweldig mol en wat heb je me in het ootje genomen.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2026, 16:22:41 door Mol1991 »

Offline Poontang

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 4-05-2026, 16:57:20 »
Ben echt superbenieuwd wat nienke erop zal zeggen. Bedankt voor het delen!

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 4-05-2026, 17:03:35 »
Ben echt superbenieuwd wat nienke erop zal zeggen. Bedankt voor het delen!
Graag gedaan. Als ik meer weet, deel ik het hier.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 4-05-2026, 19:42:43 »
Als er echt maar 2 op Daan hadden gezeten was dat vast wel meer benadrukt bij de finale uitzending. Normaal als de mol amper wordt verdacht wordt dat meerdere malen benoemd. Dat dit nu niet is gebeurd doet me vermoeden dat er dus meer op Daan hebben ingezet bij de test.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 4-05-2026, 19:57:56 »
Dat is waar, we hebben er sws al nu drie: Bram, Quinty en Matteo.

Of het blijft zo of Nienke komt er misschien toch nog bij.

« Laatst bewerkt op: 4-05-2026, 22:03:03 door Mol1991 »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 11-05-2026, 18:17:01 »
Quinty zat vanaf het begin op de mol en neigde al vroeg te tunnelen op Daan. Check haar dagboek in de Quinty topic. Eigenlijk hadden we misschien achteraf kunnen weten dat ze al vroeg goed zat, want van alle kandidaten is haar verdenkingen het meest vaag gebleven door het hele seizoen.
« Laatst bewerkt op: 12-05-2026, 21:37:51 door Mol1991 »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 12-05-2026, 20:40:13 »
We hebben eindelijk het antwoord!
Nienke zat op Daan!

Sterker nog, Daan was vanaf de eerste aflevering mijn hoofdverdachte, want vallen met €1000,-? Classic mol-move. Maar ik bleef altijd spreiden, en tegen aflevering 6 was mijn top 3 Daan, Matteo en Bram. Achteraf heb ik mijn spreiding tijdens de test niet goed bijgehouden en onbedoeld te weinig ingezet op Daan en teveel op Matteo en Bram.

En Daan was heel blij dat ze eruit ging. Hij vond het echt niet fijn dat ze alles bijhield.
« Laatst bewerkt op: 12-05-2026, 20:48:45 door Mol1991 »