Auteur Topic: [WIDM] Wie verdenkt wie?  (gelezen 7424 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: [WIDM] Wie verdenkt wie?
« Reactie #40 Gepost op: 4-04-2026, 22:08:23 »
Tsja, zoals de edit van afl.6 was lijkt het erop alsof de regisseur heeft gezegd, ‘we gooien het gewoon op straat’ en doen dat zo openlijk dat ze hopen dat kijkers gaan twijfelen. De enige knalboempatsclimax kan nog zijn dat Eveline de mol blijkt te zijn.
Zo in beeld brengen dat Eveline ‘D’ op 1 heeft… je zou toch bijna gaan twijfelen...

Offline Geel scherm

• Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
« Reactie #41 Gepost op: 5-04-2026, 08:14:50 »
Tsja, zoals de edit van afl.6 was lijkt het erop alsof de regisseur heeft gezegd, ‘we gooien het gewoon op straat’ en doen dat zo openlijk dat ze hopen dat kijkers gaan twijfelen. De enige knalboempatsclimax kan nog zijn dat Eveline de mol blijkt te zijn.
Zo in beeld brengen dat Eveline ‘D’ op 1 heeft… je zou toch bijna gaan twijfelen...

Dat was niet Eveline, maar Nienke die we de D zien opschrijven. Je ziet duidelijk dat het degene is met het citroenenshirt en in de scene ervoor heeft Nienke dat aan.
Zou dus betekenen dat Nienke op Daan zat. Maarja, misschien is niets wat het lijkt.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #42 Gepost op: 5-04-2026, 10:56:27 »
Dat heb jij goed gezien, je ziet de afvaller zelfs 1. Daan 2. M opschrijven op 42.58. Dat is haast wel zeker Milan op wie ze al steeds zat. Hoe dit dan klopt met het bondje dat ze heeft met Quinty die duidelijk op Bram zit weet ik niet.

Voor het eerst dat je wat af kan doen van Daan als mol. Iedereen moet dan nu flink op Daan zitten wil hij nog de mol zijn. Die paar jokers kunnen wel wat vertekenen maar is uiteindelijk ook maar 1 vraag.

Het lijkt mij dat het bondje Milan/Eveline duidelijk op Daan zit. Nu is er bijna een bondje Bram/Matteo bijgekomen die ook naar Daan uitkijkt. Het voelt alsof Quinty nu 'overblijft' en alleen maar meer op Bram gaat zitten nu haar bondje exit is.... immers had Nienke Bram niet in haar top, zegt ze over ongeveer 2 te spreiden, en is zij exit. Dan zou ik ook meer op de nummer 3 gaan inzetten, niet wetende dat iedereen al heel erg goed bezig is in de testen met scores van misschien wel 15 vragen goed.
:)

Online Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #43 Gepost op: 5-04-2026, 11:02:56 »
Als Daan de mol is en Quinty blijft inderdaad op Bram wat zo lijkt, kan het zo zijn dat ze er volgende keer uitvliegt. En de kans wordt denk ik nog groter door het feit dat ze met Milan gescheiden is van de groep en denk ik weinig echte invloed op de eerste opdracht heeft. En daardoor haar mol, maar ook de ‘echte’ mol niet in de gaten kan houden.
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #44 Gepost op: 5-04-2026, 11:08:18 »
Dat heb ik net ook gezegd in Wie is de afvaller..... haar dagen lijken nu wel geteld. Enig probleempje is, zij zit zo duidelijk op Bram dat je Bram dan ook wel kan schrappen. Dus het kan ook nog zo zijn dat eerst toch Bram afvalt die nu wel wat op Daan moet hebben ingevuld maar dat kan volgende week te weinig zijn, en volgende week Quinty. Maar dat is niet erg logisch, logischer is eerst Quinty en dan Bram exit.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 5-04-2026, 11:15:29 »
Alleen het probleem is bij Bram vind ik dat hij nog soort van geroepen wordt in de groep en Quinty eigenlijk niet lijkt het, als ik naar de laatste aflevering kijk. Dan denk ik eerder dat een kandidaat die toch nog wat verdacht wordt doorgaat om die spanning erin te houden. Ook al lijkt mij ook wel gaaf een grote shock in Nederland te krijgen als Bram eruit gaat.

Toch denk ik wel echt dat de afvaller zit bij Milan en Quinty, want het verleden bewijst dat als er kandidaten gescheiden worden op zo’n manier dat daar de afvaller tussen zit.

Ik gok dat als er drie finalisten zijn, dat Matteo, Daan en Eveline het wordt.
Bij vier finalisten zou Bram ook in de finale komen denk ik.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2026, 11:38:54 door Mol1991 »

Online Joriannn

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 5-04-2026, 13:18:11 »
Nu Nienke toch duidelijk Daan leek in te vullen op het blaadje twijfel ik toch wel erg aan Daan als mol. En als haar nr 2 Milan is, dan ga ik toch wel sterker neigen naar Matteo als mol... Lastig

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #47 Gepost op: 5-04-2026, 13:35:37 »
Volgens mij is Daan nummer 1 verdachte dus dan kan het.

Dit was de lijst:

Bram Daan
Daan Eveline/Nienke niet, wel ook Bram
Eveline x
Milan Matteo heeft gemold
Matteo Bram niet om 2 jokers
Quinty Matteo Bram
Nienke niet op 1 toespitsen

Milan is bewezen echt heel onverdacht in de groep, Nienke was nog de laatste die wat in hem zag, niets belet hem nu het spel te verlaten. Hij is ook door zijn jokers heen, eindelijk. Volgens mij gaat hij nu exit.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 5-04-2026, 13:39:12 »
Of we gaan een finale krijgen met Eveline, Matteo, Milan en Quinty. Dat lijntje ligt er ook.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #49 Gepost op: 5-04-2026, 14:30:29 »
Of met Daan, Milan, Quinty en Eveline, want:

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 5-04-2026, 14:33:19 »
Of we gaan een finale krijgen met Eveline, Matteo, Milan en Quinty. Dat lijntje ligt er ook.
Nou de laatste twee denk ik niet of misschien één van hen, want de kans zit er heel groot in dat één van hen eruit gaat. Omdat ze toch een deel gaan missen bij de eerste opdracht bij de volgende aflevering, wat de rest van de groep doet of de mol moet bij hen zitten. En dat schat ik wel heel klein in. Of je hebt geluk dat je bondje alles goed deelt met je of de rest maakt de test heel slecht kan.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2026, 14:35:50 door Mol1991 »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 5-04-2026, 14:45:34 »
Nou de laatste twee denk ik niet of misschien één van hen, want de kans zit er heel groot in dat één van hen eruit gaat. Omdat ze toch een deel gaan missen bij de eerste opdracht bij de volgende aflevering, wat de rest van de groep doet of de mol moet bij hen zitten. En dat schat ik wel heel klein in. Of je hebt geluk dat je bondje alles goed deelt met je of de rest maakt de test heel slecht kan.

Het ligt eraan wie ze verdenken

Stel dat Milan en Quinty vol op de goede mol invullen en de mensen in het achtergebleven groepje vol op de verkeerde invullen dan missen Milan en Quinty mss wat info maar zullen ze toch echt wel doorgaan.

Dus we weten t niet

Online MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #52 Gepost op: 5-04-2026, 15:16:44 »
Raar dat Rik heel duidelijk de volgorde Eveline en dan Nienke / Milan geeft. Bij het minst verdacht. Dan noemt hij in één adem Daan en Bram en Quinty en Matteo. Maar bij de doorfluister opdracht die kennelijk in volgorde minst verdacht naar meest verdacht gaat zijn de laatste 4 Bram en Quinty gevolgd door Daan en Matteo. Als je kijkt naar de namen die worden genoemd tijdens de tests dan zijn dit ook heel vaak Daan en Matteo.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #53 Gepost op: 5-04-2026, 16:57:22 »
Ja ik denk het ook, ik schreef al eerder dit
Er lijkt toch wel iets meer uit te halen dan je denkt, al wordt het wat verdonkeremaand. Rik geeft de 4 meest verdachte kandidaten willekeurig op. Maar als dan de tweetallen gevormd worden zegt hij RESPECTIEVELIJK Bram en Quinty.... en Daan en Matteo. Dat kun je tweevoudig lezen maar ik denk dat Bram meer verdacht wordt dan Quinty, en Daan meer dan Matteo. Zo kun je het wegpoetsen dat de daadwerkelijke volgorde gewoon 1 Daan 2 Matteo 3 Bram 4 Quinty is. Dat maken ze dan een beetje goed door de lijst van de afvaller te laten zien. Maar geen wonder dat die af kan vallen zelfs met Daan als hoofdverdachte.
Ik denk dus ook dat het gewoon weer een gemakkelijk seizoentje is met deze nieuwe regie.... ze gaan voor het Grote Publiek en daar staat Bram nog altijd met 30% eerste..... dat wij het snel goed hebben puur met 'simpel kijken' is blijkbaar nog geen reden de bakens te verzetten. Uiteindelijk was Nathan ook de simpele mol, puur gekozen voor het effectbejag op een lustrumeditie, en de finesse die een mol als Loes had gehad was nergens te vinden. We krijgen grof gezegd nu dus gewoon platte mollen, het is wat het lijkt.....

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 5-04-2026, 17:38:41 »
Het ligt eraan wie ze verdenken

Stel dat Milan en Quinty vol op de goede mol invullen en de mensen in het achtergebleven groepje vol op de verkeerde invullen dan missen Milan en Quinty mss wat info maar zullen ze toch echt wel doorgaan.

Dus we weten t niet

Klopt, maar het blijft je mist een deel van wat de rest doet en de kans zit er heel groot in dat de mol bij de andere zit. Ligt nog wel even aan wat Quinty en Milan moeten doen, hoe het loopt. Kan ook dat ze een troef kunnen winnen.

En als iedereen al goed zit, mis je gewoon informatie. Of je moet nog een bondje hebben die alles met je deelt, zoals Milan dat met Eveline heeft. Maar bij Quinty is haar bondje Nienke afgevallen.

Dus mij zou het echt niet verbazen en zeker als ik naar het verleden kijk. Is dit al vaker gebeurd.

Maar het kan natuurlijk ook dat één van hen wel de finale haalt en de andere niet.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2026, 17:43:28 door Mol1991 »

Online MartinJ

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 5-04-2026, 18:20:14 »
Ja ik denk het ook, ik schreef al eerder ditIk denk dus ook dat het gewoon weer een gemakkelijk seizoentje is met deze nieuwe regie.... ze gaan voor het Grote Publiek en daar staat Bram nog altijd met 30% eerste..... dat wij het snel goed hebben puur met 'simpel kijken' is blijkbaar nog geen reden de bakens te verzetten.
Mogelijk dat ze Daan niet uit de wind houden omdat iedereen op hem zit, althans iedereen die bij de laatste 4 zit. Als het dan toch duidelijk wordt waarom dan moeite doen. En misschien hopen ze erop dat het te duidelijk wordt dat er weer molloten zijn die gaan twijfelen.

Offline Poontang

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 8-04-2026, 18:06:33 »
Het lijkt mij dat het bondje Milan/Eveline duidelijk op Daan zit. Nu is er bijna een bondje Bram/Matteo bijgekomen die ook naar Daan uitkijkt. Het voelt alsof Quinty nu 'overblijft' en alleen maar meer op Bram gaat zitten nu haar bondje exit is.... immers had Nienke Bram niet in haar top, zegt ze over ongeveer 2 te spreiden, en is zij exit. Dan zou ik ook meer op de nummer 3 gaan inzetten, niet wetende dat iedereen al heel erg goed bezig is in de testen met scores van misschien wel 15 vragen goed.

Om Daan te blijven verdenken, moeten we dus echt aannemen dat het Milan/Eveline bondje Daan in de top 3 heeft, en dat het Bram/Matteo bondje dat ook heeft. Het is idd meer een bijna bondje. Matteo, kan zijn. Maar aannemen dat Bram Daan al in zijn top 3 heeft, vind ik wel lastig. Dat hij, ook heeft hij 1 joker, de test beter zou hebben gemaakt mbt Daan, dan Nienke. Dat is wel een leap of faith.

Moeilijk om te geloven dat Daan de Mol niet zou zijn. Maar dit is ook wel een behoorlijk lastige sprong.

Als we sprongen maken, dan zou de sprong, dat Eveline heeft gelogen over Bram als haar verdachte in aflevering 1, bijna een aannemelijkere sprong.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 8-04-2026, 20:26:09 »

Precies, ik vind het nog geen gelopen race met Bram en Daan in de finale.
Vooral de afgelopen 2 weken is meer duidelijk geworden wat betreft de verdenkingen. Bij het kijken van Déjà Vu en bij verhalen vertellen.

Quinty spreekt zich voor het eerst uit en  wilde graag het filmpje van Bram zien. Bij het maken van het lijstje bij Rik zet ze Matteo op de eerste plek.
Bij de test afl. 6 noemt ze zowel Matteo als Bram.

Milan, filmpje Eveline slechtste loting want zij kan de mol niet zijn. Hij lette vooral op Quinty en Matteo zijn hoofdverdachten. Daan niet verdacht maar reactie op Matteo was belangrijk. Matteo was erg zenuwachtig. Bij de test afl. 6 zegt hij dat Matteo heeft gemold.

Bram zat in het begin op Matteo, heeft Nienke en Quinty ook genoemd en begint nu ineens te twijfelen aan zijn bondgenoot Daan.

Daan zag het filmpje van Matteo, een verdachte van hem. Hij spreidt nu nog en neemt Bram ook af en toe mee.

Matteo zelf heeft in het begin Bram, Daan en Quinty genoemd. Hij twijfelt bij de test in afl.6 over Bram maar durft hem nog niet uit te schakelen.

Eveline's verdenkingen zijn onduidelijk en vaag. Het kan zijn dat ze goed zit en er een finale van vier komt. Vaak zijn vage verdenkingen ook een teken van een aanstaande exit en dan is de weg vrij naar een gewone finale en nog 2 afvallers.
Daan wordt bij de test niet  meer genoemd.  Opvallend zijn de verschuivingen in verdenkingen van Daan en Bram op elkaar. Als Eveline afvalt kan het maar zo zijn dat Daan en Bram de volgende zijn en Quinty,Milan en Matteo in de finale staan.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2026, 20:37:26 door Marimol »

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 8-04-2026, 22:41:17 »
Het past inderdaad niet zo goed met Daan als mol. Maar Nienkes afvallen is nog moeilijker te verklaren als Milan de mol is. Milan is één van de meest vertrouwde kandidaten, maar net de ene kandidaat die hem wel verdacht valt af?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #59 Gepost op: 9-04-2026, 11:05:03 »
aannemen dat het Milan/Eveline bondje Daan in de top 3 heeft
Dat je een bondje hebt wil nog helemaal niet zeggen dat je op dezelfde verdachten koerst, dat hebben we in de loop der jaren wel vaker gehoord. En nu was het zo dat binnen de Sister Act van Quinty en Nienke de eerste heel erg Bram verdacht maar we bij Nienke zien dat die niet eens in de top-2 staat. Dus die delen wel alles met elkaar maar gaan in de verdenkingen toch een andere kant op. Ik denk dat van alle spelers Milan nu wel het minste op Daan koerst en er wel snel uitsluitsel zal komen welke kant het opgaat met de finale.