Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen en afleveringstitels  (gelezen 47187 keer)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
[Hints] Verborgen aanwijzingen en afleveringstitels
« Gepost op: 12-02-2026, 09:46:15 »
In dit topic kunnen we alles plaatsen wat we als mogelijke verborgen aanwijzingen naar de Mol zien.

Klik hier voor een overzicht van alle officieel bevestigde hints in WIDM 1 t/m WIDM 25 en de (eerste) Streaming-editie.

Wat betekenen de titels van de afleveringen dit jaar en waar zitten de andere verborgen aanwijzingen? In dit topic is niets te gek, dus laat het weten als je iets gevonden denkt te hebben! ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 29-03-2026, 15:48:24 door Brtdm »
You'll never walk alone

Offline Sanmol

• Forumlid
  • professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #1 Gepost op: 28-02-2026, 21:58:30 »
Het zou mij niks verbazen als dit een afvallershint is en we elke aflevering een oog gaan krijgen van de afvaller ::vergroot::. Als er iemand in de eerste aflevering er uit gaat (wat wel zo lijkt, want ze maken allemaal de test) dan moet de hint al voor de eerste aflevering ergens te vinden zijn. Om de hint nu in de trailer te doen kan je de afvallershint alvast beginnen voor aflevering 1.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

::vergroot:: iemand al het oog gespot in aflevering 1?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #2 Gepost op: 28-02-2026, 22:28:19 »
Sorry, waar had jouw eigen geciteerde post ook alweer betrekking op?

Offline nielsbr

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 28-02-2026, 22:29:20 »
De groen oplichtende klok bij alle tablet videos staat volgens mij bij iedereen (?) op 0:26, en aan het einde bij Eveline is het zonder groen licht.

Getal 26 was belangrijk zei Rik...

Offline Sanmol

• Forumlid
  • professionele speurneus
« Reactie #4 Gepost op: 28-02-2026, 22:33:30 »
Sorry, waar had jouw eigen geciteerde post ook alweer betrekking op?

In de trailer van de bekendmaking van de kandidaten zag je een oog (gemaakt door zo'n irisscanner die in het molboekje staat) heel snel voor bij komen. Er werd geroepen dat dit het oog van de mol was, maar ik vermoedde dat het wel eens een afvallershint zou kunnen zijn. Als er in elke aflevering een oog word getoond weten we de aflevering er voor wie er afvalt in de aflevering daar na.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #5 Gepost op: 28-02-2026, 22:37:52 »
Aha ok. Dan wist je dat dat de iris van Eveline was, hoe kon je dat checken?

iets anders. 26 is belangrijk (26e minuut op de klok bij mollicitaties).  De Z van zebra die in beeld waren toen Geraldine in beeld was bij de test? Of de zebrabroek van Milan?
« Laatst bewerkt op: 28-02-2026, 23:11:57 door Mollem »

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: 28-02-2026, 23:15:32 »
In de eerste aflevering van Moltalk zit een mogelijke hint, zie een citaat van mezelf hieronder.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

« Reactie #7 Gepost op: 1-03-2026, 02:13:48 »
Als het antwoord van de Filippinepuzzel in het Molboekje een hint is naar de mol, dan kunnen deze woorden in de geposte foto ons naar de mol leiden.

Offline Nieuwe speurder

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 1-03-2026, 08:55:55 »
Hallo mede speurders,

Toch maar een account aangemaakt voor dit forum na het zien van de eerste Moltalk en aflevering 1. Als nieuwe speurder ben ik vast te enthousiast over mijn potentiële mol en ik zit nu al in een smalle tunnel: Matteo. Mijn theorie is als volgt:

Een mooie eerste aflevering welke geïnspireerd is op Griekse Mythologie. Een thema waar niet alleen ik liefde voor heb, maar ook de programmamakers en Matteo. Tijdens de Moltalk laat Matteo namelijk op zijn ‘homemade video’ de inhoud van zijn reiskoffer zien. Prominent bovenop zijn kleren ligt een boek. Het boek is Mythos van de schrijver Stephen Fry. Dit boek is onderdeel van een drieluik waarin de mooiste verhalen uit de Griekse Mythologie zijn opgenomen. Niet een ongebruikelijk boek om mee te nemen op reis. Maar het is ook niet perse vanzelfsprekend, het is namelijk geen recent boek (2020).
Ik zie het boek als voorteken dat hij kennis heeft over opdracht twee en drie. In beide opdrachten worden verhalen van de Griekse Mythologie verteld. En drie keer raden welke kandidaat de rol van een hoofdpersonage uit het verhaal speelt tijdens de opdrachten..

Opdracht 2: De tweede opdracht vertelt het verhaal van Odysseus, en in het specifiek het verhaal waarin Odysseus en zijn mannen een huiveringwekkend avontuur op het eiland van de Cyclopen (eenogige reuzen) beleven. Ze komen terecht in de grot van Polyphemus. Opgesloten in een grot met Polyphemus (een cycloop). Odysseus moet een list verzinnen om te ontsnappen uit de grot. In het kort, Odysseus liegt, ze voeren Polyphemus ’s avonds dronken en steken zijn oog uit. Vervolgens tast Polyphemus in het duister (titelverklaring aflevering 1). De volgende ochtend laat de blinde Polyphemus zijn schapen naar buiten. Hij voelt alleen de ruggen van de dieren. Odysseus en zijn mannen ontsnappen door zich vast te klampen aan de onderkant van de schapenbuiken. Vervolgens ontsnappen ze van het eiland door de andere Cyclopen te ontwijken.
Matteo speelt de rol van Odysseus. Hij is degene die zit opgesloten maar een list (geen geld in zijn kamer) moet verzinnen om te ontsnappen. Vervolgens als de kamer opengaat moet hij de andere cyclopen ontwijken (de parkwachters met een zaklantaarn (één oog)).
Wellicht gaat het te ver om de kleding van Matteo (witte outfit) als hint te zien naar het ontsnappen aan de onderkant van de schapenbuiken (witte vacht). In de derde opdracht speelt kleding wel een rol.

Opdracht 3: De derde opdracht vertelt het verhaal van de oorlog van Troje. Weer een verhaal uit de Griekse Mythologie. Het verhaal is hier eenvoudiger vertaald naar een verborgen inhoud van de houten olifant. Matteo roept hier stellig dat de olifant open moet. Het echte aanknopingspunt zit in het t-shirt dat Matteo aanheeft: Godenzonen. "Godenzonen" verwijst primair naar de bekende bijnaam van de voetballers en supporters van Ajax. Niet geheel toevallig is Ajax ook een Griekse Held. Sterker nog: was een Griekse held in de Trojaanse Oorlog. Matteo kruipt nogmaals in de rol van een hoofdpersonage.
Dit heeft mij in een tunnel gebracht. 

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #9 Gepost op: 1-03-2026, 11:30:14 »
Heel goed verhaal! Ik vond het paard van Troje ook opmerkelijk.
Bijgaand een lijst van 26 Griekse mythen en sagen.

Online Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 1-03-2026, 15:00:27 »
Nadat Daan in een verduisterde ruimte te horen krijgt of hij de Mol is geworden (volgens de montage), maakt hij een soort voelende of grijpende beweging met beide handen.

Offline wwg

• Forumlid
  • Wie is toch die mol...
Klok theorie 12:25
« Reactie #11 Gepost op: 1-03-2026, 15:51:35 »
De klok speelt een belangrijke rol in de mollicitatie, zoals in verschillende malloten videos al is besproken.

Tijdverschil  Nederland - Tanzania is +2 uur.

Dus moeten we ons focussen op 10:25 of 15:25 ? ::vergroot::

Offline Eva.

• Forumlid
Re: Klok theorie 12:25
« Reactie #12 Gepost op: 1-03-2026, 15:54:49 »
Volgens mij staat de klok op 12:26 of 00:26 uur.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: Klok theorie 12:25
« Reactie #13 Gepost op: 1-03-2026, 16:32:03 »
Klopt..... 26 duh lol
:)

Online Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #14 Gepost op: 1-03-2026, 17:22:16 »
Nadat Daan in een verduisterde ruimte te horen krijgt of hij de Mol is geworden (volgens de montage), maakt hij een soort voelende of grijpende beweging met beide handen.

OOh deze is goed gevonden ::ok::

Ik ben nu al dol op hem, ik hoop dat hij de mol is en anders er lekker lang inblijft. :)

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #15 Gepost op: 1-03-2026, 19:10:18 »
Ik dacht zelf ook aan het getelde "geld" door Delilah of Mateo.

Het duister is niks of ongrijpbaar... Door te doen alsof je meerdere briefjes in handen hebt, ben je dus in het duister aan het tasten.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #16 Gepost op: 1-03-2026, 20:31:04 »
Hallo mede speurders,

Toch maar een account aangemaakt voor dit forum na het zien van de eerste Moltalk en aflevering 1. Als nieuwe speurder ben ik vast te enthousiast over mijn potentiële mol en ik zit nu al in een smalle tunnel: Matteo. Mijn theorie is als volgt:

Een mooie eerste aflevering welke geïnspireerd is op Griekse Mythologie. Een thema waar niet alleen ik liefde voor heb, maar ook de programmamakers en Matteo. Tijdens de Moltalk laat Matteo namelijk op zijn ‘homemade video’ de inhoud van zijn reiskoffer zien. Prominent bovenop zijn kleren ligt een boek. Het boek is Mythos van de schrijver Stephen Fry. Dit boek is onderdeel van een drieluik waarin de mooiste verhalen uit de Griekse Mythologie zijn opgenomen. Niet een ongebruikelijk boek om mee te nemen op reis. Maar het is ook niet perse vanzelfsprekend, het is namelijk geen recent boek (2020).
Ik zie het boek als voorteken dat hij kennis heeft over opdracht twee en drie. In beide opdrachten worden verhalen van de Griekse Mythologie verteld. En drie keer raden welke kandidaat de rol van een hoofdpersonage uit het verhaal speelt tijdens de opdrachten..

Opdracht 2: De tweede opdracht vertelt het verhaal van Odysseus, en in het specifiek het verhaal waarin Odysseus en zijn mannen een huiveringwekkend avontuur op het eiland van de Cyclopen (eenogige reuzen) beleven. Ze komen terecht in de grot van Polyphemus. Opgesloten in een grot met Polyphemus (een cycloop). Odysseus moet een list verzinnen om te ontsnappen uit de grot. In het kort, Odysseus liegt, ze voeren Polyphemus ’s avonds dronken en steken zijn oog uit. Vervolgens tast Polyphemus in het duister (titelverklaring aflevering 1). De volgende ochtend laat de blinde Polyphemus zijn schapen naar buiten. Hij voelt alleen de ruggen van de dieren. Odysseus en zijn mannen ontsnappen door zich vast te klampen aan de onderkant van de schapenbuiken. Vervolgens ontsnappen ze van het eiland door de andere Cyclopen te ontwijken.
Matteo speelt de rol van Odysseus. Hij is degene die zit opgesloten maar een list (geen geld in zijn kamer) moet verzinnen om te ontsnappen. Vervolgens als de kamer opengaat moet hij de andere cyclopen ontwijken (de parkwachters met een zaklantaarn (één oog)).
Wellicht gaat het te ver om de kleding van Matteo (witte outfit) als hint te zien naar het ontsnappen aan de onderkant van de schapenbuiken (witte vacht). In de derde opdracht speelt kleding wel een rol.

Opdracht 3: De derde opdracht vertelt het verhaal van de oorlog van Troje. Weer een verhaal uit de Griekse Mythologie. Het verhaal is hier eenvoudiger vertaald naar een verborgen inhoud van de houten olifant. Matteo roept hier stellig dat de olifant open moet. Het echte aanknopingspunt zit in het t-shirt dat Matteo aanheeft: Godenzonen. "Godenzonen" verwijst primair naar de bekende bijnaam van de voetballers en supporters van Ajax. Niet geheel toevallig is Ajax ook een Griekse Held. Sterker nog: was een Griekse held in de Trojaanse Oorlog. Matteo kruipt nogmaals in de rol van een hoofdpersonage.
Mooi uitgewerkt.
In de vooruitblik aflevering twee zie je Matteo overdreven boos schreeuwen. Zou zomaar een vervolg kunnen zijn van de Griekse mythen uitbeelden.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 1-03-2026, 20:43:23 »
Op zich een leuke theorie. Ik heb maar een maar (een hele grote maar), waarom zouden de makers Griekse mythologie in de spotlight zetten terwijl ze in Afrika zitten? Dat slaat kant noch wal. Maar de olifant is natuurlijk wel geïnspireerd op het paard van Troje, dat lijkt me duidelijk.

Offline Nieuwe speurder

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 1-03-2026, 21:02:32 »
De link met Afrika in de Griekse Mythologie is inderdaad beperkt. Mogelijk heb ik, vanwege het zien van één van mijn favoriete boeken, te creatief aan wensdenken gedaan. Ik heb in ieder geval zin in aflevering 2.

Offline Kristel1976

• Forumlid
  • Oppermolloot
« Reactie #19 Gepost op: 1-03-2026, 21:27:51 »
Hallo mede speurders,

Toch maar een account aangemaakt voor dit forum na het zien van de eerste Moltalk en aflevering 1. Als nieuwe speurder ben ik vast te enthousiast over mijn potentiële mol en ik zit nu al in een smalle tunnel: Matteo.

Wow! Dat klinkt zeer interessant.
Wat zouden ogen en 26 hier verder mee te maken hebben?