Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen en afleveringstitels  (gelezen 47103 keer)

Offline Ellen62

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen en afleveringstitels
« Reactie #220 Gepost op: 5-04-2026, 12:36:48 »
Volgens mij heeft geen van de overgebleven kandidaten grijze ogen. Maar Matteo is wel de enige die echt grijs is.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #221 Gepost op: 5-04-2026, 13:11:44 »
Het ging toch ook over 'grijs struikgewas'? Dat zou dan ook op Matteo's baard kunnen slaan.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #222 Gepost op: 5-04-2026, 16:29:03 »
Titel ‘door de bril van een ander zien’ betekent iemand volgen in zijn oordeel / mening. Iedereen volgende Daan bij het diner!

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #223 Gepost op: 5-04-2026, 17:18:21 »
Wat betreft de plek van de molboekjes (gezien vanuit Rik) komen we met morsecode óók op DB uit lijkt het.

Als rechts = streep en links = punt dan zijn de eerste drie afleveringen de D (streep punt punt). Aflevering vier is een streep. Kan dus D B worden want aflevering vijf was links dus punt. Letter B is -…

D B is dus absoluut mogelijk! Daan Boom! Hebben we de mol? 🤷🏻

Dat vermoedde ik inderdaad al!  ;D

Ik heb hier een herziening op, waarbij je op DB uit kunt komen na aflevering 8.

1 > Links -
2 > Rechts •
3 > Rechts •

D compleet

4 > Links -
5 > geen eliminatie
6 > Rechts • (?)
7 > Rechts • (?)
8 > Rechts • (?)

B compleet

9 > Meestal geen reguliere afvaller meer. In dit geval zou het een finale zijn met 4 kandidaten, wat met het aantal kandidaten in aflevering 6 niet geheel onlogisch zou zijn.

Offline Meraikol

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 6-04-2026, 21:29:09 »
Wat mij opvalt is dat Rik heel vak een zonnebril op heeft, terwijl kandidaten dat niet hebben. Geen idee of hij dat in andere seizoenen ook deed, maar het is me in ieder geval nooit eerder opgevallen. Maar ivm het ogen thema kunnen we er nu misschien iets mee. Overigens geen idee wat dan hoor haha.

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #225 Gepost op: 7-04-2026, 00:51:56 »
Bovendien wordt het woord ‘mol’ bij de Nederlandse editie liever met een hoofdletter geschreven, maar dat gebeurt hier dus niet. In een soortgelijk, terugkerend stukje uit de leader zijn echter ook fouten tegen de Nederlandse taal te zien, bijvoorbeeld ‘het spel wat’ in plaats van ‘het spel dat’. Ik vermoed daardoor dat er geen sprake is van een hint, maar je hebt sowieso een scherp oog, MoleBuster!  ;D

Dank voor je compliment, dat stukje leader via jouw link had ik nooit gezien... maar, ik heb nog iets gevonden. Dichter bij een officiële hint kan ik niet komen denk ik.

Links: Een screenshot van de onscherpe klok die we bij mollicitaties steeds zien, ik dacht: daar moet toch iets mee zijn, staat weergeven op 12:26 kunnen we wel zien met wat moeite.

Rechts: De onscherpe klok links heb ik even via een illustratie voorzien van minutenstreepjes. Mijn idee was dat, door de wijzers 'door te trekken' naar de minuten toe er nog meer betekenis in kon zitten.

Wel, we weten al dat 26 een betekenisvol getal is dit seizoen. Ik kwam zodoende ook op het idee om het alfabet van 26 letters hierbij te betrekken.

Klokkijkend (zie: rechts)...

De kleine wijzer wijst naar het 2e streepje over het heel en de grote wijzer wijst naar het 4e streepje vóór het half."

Letter 4 v/h alfabet = D
Letter 2 v/h alfabet = B

Deze klok zegt dus: De Mol van Seizoen 26 (grote wijzer wijst naar minuut 26) is D.B, ofwel: Daan Boom

« Laatst bewerkt op: 7-04-2026, 01:00:34 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023, Realitynet F1 Manager 2025

Offline geennaam

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 7-04-2026, 06:58:40 »
Wat een goede hint ook weer MoleBuster!

Ik zag deze bij Mollevi;

In het Maa is
ol-” = mannelijk lidwoord (“de / het”)
“daan” = verwijst naar iets dat droog, verdord of dood is
👉 Samen: “ol-daan” ≈ een droge / dode tak, struik of stuk vegetatie

Vind dit wel erg toevallig met de hele uitleg erbij in de opdracht 😀

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 7-04-2026, 09:48:22 »
Dank voor je compliment, dat stukje leader via jouw link had ik nooit gezien... maar, ik heb nog iets gevonden. Dichter bij een officiële hint kan ik niet komen denk ik.

Links: Een screenshot van de onscherpe klok die we bij mollicitaties steeds zien, ik dacht: daar moet toch iets mee zijn, staat weergeven op 12:26 kunnen we wel zien met wat moeite.

Rechts: De onscherpe klok links heb ik even via een illustratie voorzien van minutenstreepjes. Mijn idee was dat, door de wijzers 'door te trekken' naar de minuten toe er nog meer betekenis in kon zitten.

Wel, we weten al dat 26 een betekenisvol getal is dit seizoen. Ik kwam zodoende ook op het idee om het alfabet van 26 letters hierbij te betrekken.

Klokkijkend (zie: rechts)...

De kleine wijzer wijst naar het 2e streepje over het heel en de grote wijzer wijst naar het 4e streepje vóór het half."

Letter 4 v/h alfabet = D
Letter 2 v/h alfabet = B

Deze klok zegt dus: De Mol van Seizoen 26 (grote wijzer wijst naar minuut 26) is D.B, ofwel: Daan Boom

Wauw goed gevonden weer!

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 9-04-2026, 07:10:37 »
De titel van aflevering 2 is “door het oog van de naald”. In deze aflevering zegt Milan op de markt “het is zoeken naar een speld in een hooiberg”. Als ik op internet op zoek ga naar het verschil tussen een naald en een speld krijg ik het volgende antwoord: ze zijn beide dun en puntig, maar een speld heeft geen oog.

https://jemaakthet.nl/wat-is-het-verschil-tussen-een-speld-en-een-naaimachine-naald/

Wellicht is het te ver doorgedacht dat de Mol (de speld) geen oog nodig heeft en de kandidaten wel om de Mol te kunnen ontdekken. Maar ik denk in ieder geval dat deze afleveringstitel aan Milan te linken is :)
« Laatst bewerkt op: 9-04-2026, 08:11:15 door marver1982 »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #229 Gepost op: 9-04-2026, 10:16:24 »
Vond dit nog opvallend, maar kan er geen hint van maken:
3 eieren
8 eieren
in de pan.

Omelet is anagram van mol eet
« Laatst bewerkt op: 9-04-2026, 13:13:26 door foxhunter »

Offline Pjotr1992

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #230 Gepost op: 9-04-2026, 12:17:54 »
Uit Trust Nobody de podcast:

De eerste woorden van Rik tegen de kandidaten in de afleveringen vormen tot nu toe het volgende:

Aflevering 1: Kandidaten
Aflevering 2: Je
Aflevering 3: Staat
Aflevering 4: Oog
Aflevering 5: In
Aflevering 6: Oog

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #231 Gepost op: 9-04-2026, 12:37:12 »

De eerste woorden van Rik tegen de kandidaten in de afleveringen vormen tot nu toe het volgende:

Aflevering 7: met (?)
Aflevering 8: een naam (?)

Zeker interessant om in de gaten te houden

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #232 Gepost op: 9-04-2026, 13:35:24 »

Aflevering 7: met
Aflevering 8: De mol

In aanvulling op Rik's molboekjes links-rechts-morse code.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2026, 13:37:03 door foxhunter »

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #233 Gepost op: 9-04-2026, 13:48:29 »
Dit is er een in de categorie 'te toevallig om toevallig te zijn'. En logisch dat we het pas tegen het einde kunnen weten.
Ik hoop alleen niet dat de makers nu weten dat wij het weten en opeens de edit gaan aanpassen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 9-04-2026, 15:49:35 »

Aflevering 1 is: Welkom. Rik zegt immers als eerste: ‘Welkom in Tanzania, kandidaten.’ Er zit vast een hint in, want in aflevering 6 begint Rik met: ‘Oog en oren open’, in plaats van het gebruikelijke ‘Ogen en oren open’.

Ik heb nog een ander argument waarom er sprake kan zijn van een hint. Wanneer Rik in een seizoen het woord ‘kandidaten’ gebruikt bij zijn eerste ontmoeting van de groep of een deelgroep in aflevering 1, was dat tot dusver altijd het eerste woord van de zin. Maar bij seizoen 26 is dat dus niet het geval, mogelijk omwille van een verborgen aanwijzing. Ik was daarom zelf ook al aan het puzzelen, maar ik nam steeds de 26e letter  ::ohno::

Offline Kriekendiek

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 9-04-2026, 18:01:48 »

Wauw wat een top hint! Ik moet steeds denken nu aan Rik die vaker een zonnebril droeg dit jaar en Bram die dat ook deed. Kunnen we daar nog iets mee als koppeling aan deze hint?

« Reactie #236 Gepost op: 9-04-2026, 20:23:26 »
Aflevering 7: met (?)
Aflevering 8: een naam (?)

Strikt genomen staan ze oog in oog met Rik.
::tandpastasmiley::

Online Joriannn

• Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 9-04-2026, 23:38:51 »
Strikt genomen staan ze oog in oog met Rik.
::tandpastasmiley::

Haha, dat zou toch jammer zijn als we dat te horen krijgen  ::rofl::

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 10-04-2026, 11:58:03 »
Nou ja er zit wel RIK in kRIKke...

Online Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #239 Gepost op: 10-04-2026, 12:32:54 »
In een poging een andere betekenis dan de morsecode qua molboekjes te vinden, omdat ik Daan to obvious vind als Mol...wordt ik alleen maar verder in de tunnel gezogen  :o
Damnit.

De boekjes voor de kijker liggen:
Rechts
Links
Links
Rechts
Onveranderd want geen eliminatie
Links

Dit is exact hoe Daan voor de kijker op de groepsfoto's beweegt: hij begint rechts, 1 naar links, 1 naar links, 1 naar rechts, onveranderd (Delilah is alleen weg), 1 naar links

Zie hier de fotos in volgorde:

« Laatst bewerkt op: 10-04-2026, 12:42:00 door Renske is helder »