Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen en afleveringstitels  (gelezen 47142 keer)

Offline Rozz75

• Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #40 Gepost op: 5-03-2026, 21:36:46 »
Iedereen heeft zich de woorden van Rik in de oren geknoopt, 2026 is belangrijk.

Wel heel toevallig dat ze in de auto met 26 en Z erin een lensdop vinden.
Z26 is een Nikon lensdop van 26 mm voor de Nikon Z serie. Weer een verwijzing naar oog.

Verder zie ik in de Z nog een verwijzing naar generation Z. Wie heeft zich met de sociaal/psychische problemen van deze generatie beziggehouden?

Generatie Z (geboren ca. 1997-2012) zijn echte "digital natives" die opgroeiden met internet, sociale media en smartphones. Vaak worden zij "Zoomers" genoemd, een term die verwijst naar hun actieve, digitale levensstijl.
FOMO (Fear of Missing Out) treft meer dan 70% van Generatie Z, vaak versterkt door sociale media, wat leidt tot angst, keuzestress en vergelijkingsdrang.

Mooi gevonden, de fomo show, het programma van Daan ;-)

Offline Memmymol

• Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzigen en afleveringtitels
« Reactie #41 Gepost op: 6-03-2026, 15:11:27 »
Wat mij nog opviel was, dat in vier lodges de telefoon met het scherm naar beneden lag, bij binnenkomst kandidaten.
Bij Nienke en Delilah lag de telefoon echter met het scherm naar boven.
Tijd: 22.00
Daaronder: De mol
Zou dat nog iets kunnen betekenen?

Offline Blauw

• Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #42 Gepost op: 6-03-2026, 21:10:30 »
Gekke opmerking van Nienke op het einde van het exclusieve filmpje "een zwarte vrijstelling". 26 Stukjes zegt ze.

(hoezo?)
Ik heb dit ook al meerdere forums verteld maar niemand reageert daar op. We houden Nienke maar gewoon in de gaten of ze nog vaker het getal 26 noemt.

Offline Papazwerver

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 7-03-2026, 04:55:47 »
Mij lijkt gewoon als grapje, rik had net daarvoor vertelt over 26 als belangrijk getal

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 7-03-2026, 18:39:57 »
Oog in oog met de Mol?
Ik dacht: misschien moeten we oog zien als 0:09, maar dan loopt de uitleg over de app nog en is er niemand in beeld.
Op 00:09:00 (oog in/en oog?) is Daan in beeld. Geen idee of er verder iets mee te puzzelen is. Of in combinatie met 26?  ???
Laten we jabberen joekelen.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #45 Gepost op: 7-03-2026, 22:14:51 »
Daan was volgens mij de enige die zijn test maakte op het spoor ipv naast het spoor. Een hint dat het spoor naar de mol leidt? ::vergroot::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tjardazk

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 7-03-2026, 22:24:11 »
Er was iets bijzonders met Evelien haar ketting. Bij het maken van de test handt de letter E er als bedel aan. Bij de executie zien we eerst de letter S er aan hangen. Het volgende shot als zij de uitslag krijgt hangen de letters EVS er aan. Ze zullen er al dus tijd wel aangezeten hebben maar ze kan letters naar achter in haar nek hebben geschoven. Maar waarom, hoe of wat nog geen idee. Komt het wellicht over met een nummerbord?

Offline Geel scherm

• Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
« Reactie #47 Gepost op: 7-03-2026, 22:29:16 »
Op het rad staat LM(O). Precies tegenover deze letters staat DB (Daan Boom). Met de D ook in het groen.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #48 Gepost op: 7-03-2026, 22:29:18 »
het leek op een s, maar volgens mij was het een gespiegelde z  ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline molLin

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 7-03-2026, 23:05:27 »
Daan was volgens mij de enige die zijn test maakte op het spoor ipv naast het spoor. Een hint dat het spoor naar de mol leidt? ::vergroot::

Helaas, Nasrdin zat ook op het spoor.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #50 Gepost op: 8-03-2026, 00:07:19 »
Die ketting van Eveline viel ons ook op, zou ze geheime boodschappen hebben..? In theorie kan ze toch niet meer de mol zijn omdat we de uitslag van de mollicitatie hebben gehoord? Of moeten dat nu ook niet meer geloven.

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #51 Gepost op: 8-03-2026, 00:28:00 »
Helaas, Nasrdin zat ook op het spoor.
Ah had ik toch eerst even terug moeten kijken! Naja, dan kan die (misschien toch al iets te simpele) hint ook weer de prullenbak in.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Guökishar

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 8-03-2026, 04:09:27 »
Al die aanspelingen op ogen kan je als volgt duiden: ogen (mv) in Swahili is "macho". Wie gedraagt en wordt neergezet gezet als macho --> Matteo ::vergroot::

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #53 Gepost op: 8-03-2026, 07:56:03 »
Ah had ik toch eerst even terug moeten kijken! Naja, dan kan die (misschien toch al iets te simpele) hint ook weer de prullenbak in.

Ik had het een heel goeie gevonden!

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 8-03-2026, 11:42:22 »
Op het rad staat LM(O). Precies tegenover deze letters staat DB (Daan Boom). Met de D ook in het groen.

Het oog onder de M vormt de O. Foto van het rad staat prominent op de officiële site, dus "iedereen had het kunnen zien" M+oog maakt groen verbinding met de D, L maakt rood verbinding met B. Goed gezien!
(Snappen we gelijk waarom dat oog erop stond)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #55 Gepost op: 8-03-2026, 12:14:29 »
Zijn er nu nog steeds mensen die denken dat de ketting van Evelien een speltechnische betekenis heeft?

De verklaring voor haar ketting heeft niets met het spel te maken.

Online Kriekendiek

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 8-03-2026, 13:15:51 »

Hij loopt ook weg op het spoor ipv er langs.

Op het rad stond de groene M met het oog. Enige andere groene letter was de D....... (ook bij Delaihla uiteraard)

Offline Frietei

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 8-03-2026, 14:20:05 »
Als je alle letters van het rad één keer gebruikt kun je de zin

‘Bram K helpt gids’

maken…tja…

Offline Molzkovicz

• Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen en afleveringtitels
« Reactie #58 Gepost op: 8-03-2026, 17:15:15 »
Eveline kruipt door het oog van de naald in aflevering 2, aangezien zij terug mag keren in het spel. Als Daan de Mol is, kan de afleveringstitel ‘Door het oog van de naald’ echter ook op hem slaan. Na een draai van hem aan het rad wordt de letter M, en daarmee het oog eronder, op een haar na gemist. Daarmee ontspringt hij maar net de dans, want als Mol kun je zonder extra hulpmiddelen nooit oog in oog met de Mol staan, de verwachte betekenis van het oogpictogram. Zowel het woord ‘oog’ als het woord ‘naald’ kan overigens betrekking hebben op het rad in kwestie (de naald is de rode wijzer).

Offline Memmymol

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 8-03-2026, 17:32:17 »
De letters M en D staan in het groen. (De Mol)
Wanneer je het rad draait en de veer bovenaan blijft staan op de D, heb je onderaan de M, alleen lees je die dan als een W.
Dan heb je de letters D/W in het groen. Delilah Warcup
DM De Mol.  DW Delilah Warcup
Even een omgekeerde foto van het rad toegevoegd, voor het idee