Ik ben zwaar teleurgesteld in het niveau van de hints. Dat er woorden voorbij komen met daarin toevallig ook de letters van de korte naam van de Mol, dat is nog tot daar aan (hee daar staat daan) toe. Maar dat je wekenlang opbouwt naar een hint die vervolgens heel bewust bij de verkeerde naam uitkomt, dat vind ik gewoon kwalijk.
Ik heb altijd graag willen geloven dat de makers geen bewuste dwaalsporen uitzetten. Zelfs bij het grootste dwaalspoor uit de recente Molgeschiedenis - de maskerhint - wil ik geloven dat het echt een foutje was en geen vooropgezet spel. Maar nog nooit bouwde een seizoen zo duidelijk op naar een hint om vervolgens
precies de verkeerde naam te geven. Als je je als Daan-verdenker in wel heel kromme bochten moet wringen om nog om zo'n grote hint heen te kunnen, dan doen hints meer kwaad dan goed. Dit is pure misleiding.
De hint was zelfs praktisch onuitvoerbaar: als Eveline en Bram allebei waren afgevallen, welke naam had Rik dan genoemd?

De enige garantie dat je met zekerheid vanaf aflevering 1 een hint kan uitstippelen is als je hem eindigt met de naam van de Mol. En dat is ook de enige logische keuze.
Je staat oog in oog met mij: Daan. Simpel, helder, en uiteindelijk toch pas in aflevering 9 bekend voor de echte speurders. In een seizoen waarin iedereen wel 10 kansen heeft gehad om oog in oog te staan met de Mol, kan één naam alleen de naam van de Mol zijn.