Auteur Topic: [Kandidaat] Nienke van Dijk  (gelezen 12644 keer)

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nienke van Dijk
« Reactie #40 Gepost op: 15-03-2026, 00:36:47 »
Ik zit er wel een beetje mee dat Nienkes grootste molactie bij de jeeps zou zijn (door in Nasrdins jeep mingeld te pakken en daardoor Nasrdins plusgeld ongeldig te maken) en dat de bodycams die molactie behoorlijk lastig zouden maken zonder dat Quinty iets zou opmerken.

Al met al blijft ze flink verdacht, zeker in de voetbalopdracht ook. Maar blijft lastig ook.

Offline _Malle_Molloot

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
« Reactie #41 Gepost op: 15-03-2026, 00:44:18 »
Maar het gekke is: Quinty heeft alleen de beelden gezien waarin Nienke Evelien bevrijdt. Waar zijn de beelden van het pakken van een envelop?

En tijdens de opdracht zien we niet welk kenteken ze doorgeeft…

En bij aflevering 1, opdracht 1, is Nienke de enige waarvan wij niet de reactie zien wanneer de rol wordt verteld. Dat is toch gek? Van haar zien we niets
Deze hobby kost me echt teveel tijd...

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #42 Gepost op: 15-03-2026, 02:04:31 »
Maar het gekke is: Quinty heeft alleen de beelden gezien waarin Nienke Evelien bevrijdt. Waar zijn de beelden van het pakken van een envelop?

En bij aflevering 1, opdracht 1, is Nienke de enige waarvan wij niet de reactie zien wanneer de rol wordt verteld. Dat is toch gek? Van haar zien we niets

Mee eens. Dat viel inderdaad op. Ik denk ook dat mocht Nienke de mol zijn en een molactie hebben bij Nasrdin's jeep, dat Quinty alleen maar bodycam beelden van Nienke heeft gezien toen ze Eveline eerder bevrijdde. En sowieso niet de mol op heterdaad kon betrappen en ontdekken hier. Hooguit kandidaten kon afstrepen, wat ook waardevol is voor een kandidaat. Plus, ze zag als enige mol Nienke aan het werk met de pingpongballetjes, wat Quinty nog weer een voordeel geeft.

In de bootopdracht zal het lastig mollen zijn geweest voor Nienke, dit is het enige tegendraadse dat ik haar zag doen  ;D

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 15-03-2026, 02:43:14 »
Wat ik kon zien bij het (1x) terugkijken is dat van de 7 freeze sirenes die afgingen er 4 in beeld door Quinty alleen gegooid werden. En 2 door Quinty met hulp van Nienke die een sjaal strakhield ter ondersteuning. Een 1 sirene ging af zonder dat we zagen wie van de twee dames hier verantwoordelijk voor was.

Dus Nienke kan maximaal één keer zelfstandig een balletje raak hebben gegooid, en waarschijnlijk nul keer.

Mee eens dat dit lopende band werk had moeten zijn zodra ze die sjaalnmethode ontdekt hadden. Maar Nienke was hier van alle deelnemers het meest effectief aan het mollen en heeft vele honderden euro's uit de pot gehouden. Meer dan wat Daan kon voorkomen met een beetje dollen voor de camera na een doelpunt.

Ik kreeg dat gevoel een beetje nadat de kandidaten hoorden dat er bij de kano opdracht 0 euro was verdient. Al vind ik haar op andere momenten weer zo naturel dat ik aan het twijfelen sla.

En het zou kunnen dat ze tijdens de kano opdracht met de porto gerommeld heeft. Al waren er meer kandidaten in de gelegenheid en was het voor het mislukken van de opdracht niet echt nodig met alle chaos.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #44 Gepost op: 15-03-2026, 08:22:22 »
Zij zegt dat Dodoma al goed hing, toch heeft Daan dat bordje vervangen. Naar getuigenis van Eveline en Delilah is Daan hier verdacht. Nienke niet.
Ik denk ook dat mocht Nienke de mol zijn en een molactie hebben bij Nasrdin's jeep, dat Quinty alleen maar bodycam beelden van Nienke heeft gezien toen ze Eveline eerder bevrijdde
Quinty zegt in de testbiecht dat ze alle beelden gezien heeft. Ik zou het ook flauw vinden als ze nou net de molactie eruit knippen. Ik heb zelf geopperd hoe Daan hier gemold kan hebben, dat kan ook met bodycam heel eenvoudig.
:)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #45 Gepost op: 15-03-2026, 12:47:22 »
Ik zit niet echt in deze tunnel, maar wat ik toch verdacht vind, is dat Quinty heel erg de reddingsactie van Nienke benadrukte. Dat is blijkbaar wat de beelden haar laten zien.

Ik denk wel dat ze een montage ziet? (anders duurt het heel lang, want de kandidaten zijn wel een aantal minuten weg geweest) Het zou dan inderdaad flauw zijn om de echte molactie weg te laten; ik denk ook niet dat de makers dat hebben gedaan. Als Nienke de mol is, dan kun je natuurlijk wel makkelijker de focus op haar reddingsactie leggen (zonder de molactie te verhullen); dat deed ze ook mooi theatraal.  ;D

De mol is dan de redder. Ja ja.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 16-03-2026, 13:01:36 »
Ik zit er wel een beetje mee dat Nienkes grootste molactie bij de jeeps zou zijn (door in Nasrdins jeep mingeld te pakken en daardoor Nasrdins plusgeld ongeldig te maken) en dat de bodycams die molactie behoorlijk lastig zouden maken zonder dat Quinty iets zou opmerken.

Al met al blijft ze flink verdacht, zeker in de voetbalopdracht ook. Maar blijft lastig ook.

Die molactie bij de jeep is inderdaad een hele vreemde actie van Nienke. Dit zou haar meteen ontmaskeren als Mol, zou de productie dit over het hoofd hebben gezien? Anders kan ik me niet voorstellen dat ze dit in de aflevering hebben gelaten.  Door die actie bij de jeeps zit ik volledig in de Nienke tunnel, en dat werd de afgelopen aflevering gevoed door het feit dat ze op een sleutelpositie zat bij de voetbalwedstrijd, daar nauwelijks heeft bijgedragen en omdat ze een joker heeft verdiend tijdens de 'club opdracht'. Ik denk dat de Mol daar fanatiek kandidaats probeert over te komen door volle bak voor een joker te gaan. Zodat men denkt: zij wilt zo graag een joker, dan kan ze de Mol niet zijn.

Dus na 3 afleveringen is Nienke 100% mijn Mol.

Offline Kreauwen

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 16-03-2026, 13:31:08 »
Grappig dat hier genoemd wordt dat iemand Nienke zo oprecht vindt overkomen. Al vanaf aflevering 1 verdenk ik Nienke, omdat ze voor mij super obvious aan het faken is in de interactie met de kandidaten. Maar dit valt me vooral heel erg op omdat ik op precies dezelfde manier praat en reageer wanneer ik lieg.
Ik dacht eerst nog dat ze misschien heel ongemakkelijk is bij mensen, dat kan nog verklaren waarom het zo onnatuurlijk op mij overkomt. Maar ook in de kano zag ik het vandaag weer. En toen ze boos werd op Quinty vanwege die bal die verdween, viel het me het meeste op.

Dit dus. Het viel mij voor het eerst op ergens in aflevering 2. Nu ik er op let klinkt alles zo gespeeld, met als hoogtepunt idd de duo-opdracht met Quinty

Al is het misschien gewoon haar manier van praten  ::vergroot::

Online MartinJ

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 16-03-2026, 17:12:58 »

Heel vreemd inderdaad. De laatste twee enveloppen die terugkomen zijn die van Eveline en Nienke. Bij die van Eveline wordt er een punt van gemaakt of ze deze er wel in moeten stoppen. Bij Evelien roepen ze: stop erin stop erin. Waarom? De tijd dringt blijkbaar voor allebei. Omdat ze weten dat Eveline niet de mol is zouden ze die envelop toch eerder moeten vertrouwen dan die van Nienke?
Nienke dringt zich ook heel erg op om nog een keer het depot in te gaan. Als de mol hier al zou willen mollen dan zou hij dat doen aan het eind van de opdracht. Omdat Eveline die molactie anders zou kunnen zien en niet onbelangrijk omdat hij niet de enige wil zijn die een envelop binnenbrengt en met mingeld.
Maar wat dan wel weer toevallig is dat Nienke de kans krijgt om een envelop te pakken uit een jeep waaruit al een envelop met €250 is gepakt en dat ze met een envelop van -€250 deze zou kunnen annuleren. Ik ga er nog steeds vanuit dat een tweede envelop met mingeld uit een jeep een andere envelop met plusgeld overruled.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 16-03-2026, 20:48:25 »
Ik denk dat Quinty alles heeft gezien, maar wij niet. Ik denk ook dat de montage met opzet schimmig was vorige week en dat het helemaal niet de bedoeling is om ons daar ook maar enige duidelijkheid over te verschaffen.

« Reactie #50 Gepost op: 18-03-2026, 07:39:14 »
Ik vind dit erg verdacht bij het terugkijken. Nienke loopt in eerste instantie naar rechts, maar kiest er voor om toch de andere kant op te gaan en buigt ineens af. Waarom? Zou ze haar naam al hebben kunnen lezen, of wist ze als mol waar ze heen moest. Nienke blijft mijn mol
« Laatst bewerkt op: 18-03-2026, 07:42:17 door Straatblaffer »

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 18-03-2026, 12:46:10 »
Nienke is mijn mol momenteel, maar ik vind ook dat de productie ook wel al te graag verdachte dingen van Nienke laten zien. Zoals bijvoorbeeld het in beeld brengen van het feit dat Nienke in dezelfde jeep zit als Nasrdin. Maar ook in aflevering 3, waarin je duidelijk ziet dat Quinty alle balletjes raak gooit bij het bierpong, en er geen een van de hand van Nienke in beeld gebracht wordt. Mijn gevoel zegt ook dat de productie ons een probeertje naar Nienke probeert te sturen.

Want zou je in aflevering 1 bij de olifantenopdracht wel bij een paaltje blijven staan? Dan heb je geen invloed meer op die 3.000 euro.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #52 Gepost op: 18-03-2026, 15:29:03 »
Klopt. Nienke is ook de eerste die een stap naar voren zet in de kring tegenover de Maasai. En die als eerste aanstalte maakt om richting die computers te lopen. En dan niet als eerste helemaal vooraan, zodat Milan alle aandacht krijgt hier, maar heel dicht erop. Zodat ze de kans heel klein maakt dat iemand anders op haar plekje terecht kan komen.

Nienke is mijn mol momenteel, maar ik vind ook dat de productie ook wel al te graag verdachte dingen van Nienke laten zien. Zoals bijvoorbeeld het in beeld brengen van het feit dat Nienke in dezelfde jeep zit als Nasrdin. Maar ook in aflevering 3, waarin je duidelijk ziet dat Quinty alle balletjes raak gooit bij het bierpong, en er geen een van de hand van Nienke in beeld gebracht wordt. Mijn gevoel zegt ook dat de productie ons een probeertje naar Nienke probeert te sturen.

Want zou je in aflevering 1 bij de olifantenopdracht wel bij een paaltje blijven staan? Dan heb je geen invloed meer op die 3.000 euro.

Vind zelf de de regie sinds kort juist veel beter balans weet te vinden in het tonen van potentiële molacties van iedereen, inclusief de Mol. Het was lange tijd een spelletje van: 'Vind de meest uit de wind gehouden kandidaat'. Gelukkig wordt er onderhand iets meer getoond van iedereen, waardoor het moeilijker speuren is. En in dit geval: als Nienke in dezelfde jeep zit als Nasrdin is het lastig om dit uit de uitzending te houden? Er worden beelden gemaakt in die jeeps van kandidaten. Dat is normaal? Dus zien we Nienke ook. En in aflevering 3 ook. Nienke heeft geen enkel balletje zelf in een kopje gegooid, daar kunnen we zo goed als zeker van zijn. De regie houdt dit nog een beetje vaag door 1 van de 7 (meen ik) rake balletjes niet te tonen. Maar de andere 6 werden allemaal door Quinty raak gegooid in beeld. En wát Nienke deed, een sjaal gebruiken, kwam ook in beeld. Dat is waarschijnlijk gewoon alles wat ze goeddeed de hele tijd. Maakt haar nog altijd een goede molverdachte. Zeker omdat we niet zien waarom die sjaalmethode niet meer dan 2x (hooguit 3x) is gebruikt.

Over dat paaltje verschillen de meningen. Het was de allereerste aflevering. De Mol doet wel vaker rustigaan daar. Zenuwen gieren, niet ontdekt worden voelt belangrijker dan meteen een whopper van een molactie doen. Bij dat paaltje was Nienke opvallend opvallend aan het acteren. Ingestudeerd bijna. Ze wilde twijfel zaaien bij de eindgroep over wat er op haar briefje stond. Normaliter wekt dat argwaan en nieuwsgierigheid en kan dit een goede sluwe moltactiek zijn, zo aan het begin van de reis. Alleen deze groep was atypisch en ging voor het geld in plaats van de nieuwsgierigheid.  :)
« Laatst bewerkt op: 18-03-2026, 15:32:17 door Nat007 »

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 18-03-2026, 16:40:31 »
Ik lees veel over de sjaalmethode waarom die niet vaker gebruikt werd. Maar dat kan alleen als het bekertje vlakbij staat. Ik had het idee dat ze pas weer een beker mochten proberen die ze al gehad hadden als alles raak was. Anders gooiden ze wel door op het eerste bekertje dat lukte en geen “verdwijngat” had. Volgens mij hadden ze simpelweg niets aan de sjaal bij bekertjes verder weg..

« Reactie #54 Gepost op: 18-03-2026, 22:47:24 »

Mijn theorie hierbij is dat ze bij dat paaltje de ultieme kandidaat kon spelen. Ze improviseerde (express) zó slecht dat de kandidaten haar afschrijven als mol. Ik denk dat dit tactiek was.

Offline Mollie25

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 19-03-2026, 09:22:36 »
We hebben nu 3 afleveringen gehad en ik word steeds banger dat Nienke de mol is.

Van alle kandidaten komt ze wat mij betreft het meest nerveus en verdacht over, met reacties die nep/slecht gespeeld overkomen.

Vanwege haar kandidatenacties (actief geen €3000,- uit de pot houden bij de olifant, actief een speler bevrijden om extra geld te verdienen bij de jeeps, juiste suggesties doen op de markt, het idee met de sjaal opperen bij het voetbalspel etc.) kon ik me niet voorstellen dat ze de mol is; al dit soort kandidatenacties zou ik onvergeeflijk vinden voor een mol.

Maar inmiddels ben ik bang dat ze toch de mol is en het molschap misschien niet goed aandurft.

Hopelijk is het nog veel te vroeg in het seizoen voor dit soort conclusies en blijkt ze straks gewoon een super zenuwachtige kandidaat die zich geen houding weet te geven - maar wat zou ik het een domper (op een tot nu toe heel leuk seizoen) vinden als Nienke straks de mol blijkt te zijn.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 19-03-2026, 09:39:29 »
We hebben nu 3 afleveringen gehad en ik word steeds banger dat Nienke de mol is.

Van alle kandidaten komt ze wat mij betreft het meest nerveus en verdacht over, met reacties die nep/slecht gespeeld overkomen.

Maar inmiddels ben ik bang dat ze toch de mol is en het molschap misschien niet goed aandurft.

Hopelijk is het nog veel te vroeg in het seizoen voor dit soort conclusies en blijkt ze straks gewoon een super zenuwachtige kandidaat die zich geen houding weet te geven - maar wat zou ik het een domper (op een tot nu toe heel leuk seizoen) vinden als Nienke straks de mol blijkt te zijn.

Ja ik deel jou mening eigenlijk wel. Ik zou Nienke ook geen hele leuke Mol vinden, gebaseerd op het feit hoe ze nu overkomt. Ik hou juist van een Mol met een brutaal karakter, a la Jan Versteegh en daar staat Nienke wel een beetje haaks op.

Na 3 afleveringen de Mol ben ik steeds overtuigder van Nienke als Mol en dat zou ik inderdaad ook wel een deceptie vinden.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 19-03-2026, 09:43:07 »
Over dat paaltje verschillen de meningen. Het was de allereerste aflevering. De Mol doet wel vaker rustigaan daar. Zenuwen gieren, niet ontdekt worden voelt belangrijker dan meteen een whopper van een molactie doen. Bij dat paaltje was Nienke opvallend opvallend aan het acteren. Ingestudeerd bijna. Ze wilde twijfel zaaien bij de eindgroep over wat er op haar briefje stond. Normaliter wekt dat argwaan en nieuwsgierigheid en kan dit een goede sluwe moltactiek zijn, zo aan het begin van de reis. Alleen deze groep was atypisch en ging voor het geld in plaats van de nieuwsgierigheid.  :)

Vind het toch wel een kwalijke actie van een Mol, door jezelf buiten te sluiten in de keuze voor wel of geen 3.000 euro in de pot. Helemaal als je de opdracht van tevoren weet. Ik kan me voorstellen dat je de groep op het verkeerde been wilt zetten, maar als Mol weet je ook dat er in aflevering 3 een opdracht komt waarbij je super kandidaats kan overkomen door volle bak voor jokers te gaan in de club met de locals. Zonder dat daar geld aan verdiend wordt.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 19-03-2026, 10:02:37 »
Oneens.

Als ze de mol is, doet ze het geweldig. Bij de olifant zet ze zichzelf weg als iemand die niet goed kan liegen en voedt ze de achterdocht om zo kandidaten een reden te geven de olifant open te maken (dat werkte niet, maar niet alles zal werken). Bij de jeeps profileert ze zich als held door Eveline te bevrijden, terwijl het tijd kostte, het geen geld opleverde en ze daarbij vertrouwen won om nog een keer het veld in te gaan (waar - als ze de mol is - ze mogelijk mingeld gepakt heeft en Nasrdins plus envelop ongeldig gemaakt heeft).

Op de markt verzet ze zich tegen “bosui” (wat geld op zou leveren en het was onwaarschijnlijk dat de andere groep ook bosui zou pakken). We weten niet of de mol hier wist wat de andere groep had, maar hoe dan ook was het lastig “bloemkool” door te drukken nadat ze haar al tegemoet kwamen door de bosui terug te leggen.

Toegegeven, het sjaaltje leverde 200 euro op, maar wel nadat ze welgeteld nul balletjes erin kreeg. Dat is niet onvergeeflijk.

Ik vrees eerder dat de lompe Daan de mol is. Er is weinig kunst voor nodig om te mollen zoals hij (en de rest heeft het ook al een beetje door, zo lijkt het). Maar mollen zoals Nienke zou echt een prestatie zijn.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 19-03-2026, 10:45:21 »
Oneens.

Als ze de mol is, doet ze het geweldig. Bij de olifant zet ze zichzelf weg als iemand die niet goed kan liegen en voedt ze de achterdocht om zo kandidaten een reden te geven de olifant open te maken (dat werkte niet, maar niet alles zal werken). Bij de jeeps profileert ze zich als held door Eveline te bevrijden, terwijl het tijd kostte, het geen geld opleverde en ze daarbij vertrouwen won om nog een keer het veld in te gaan (waar - als ze de mol is - ze mogelijk mingeld gepakt heeft en Nasrdins plus envelop ongeldig gemaakt heeft).

Op de markt verzet ze zich tegen “bosui” (wat geld op zou leveren en het was onwaarschijnlijk dat de andere groep ook bosui zou pakken). We weten niet of de mol hier wist wat de andere groep had, maar hoe dan ook was het lastig “bloemkool” door te drukken nadat ze haar al tegemoet kwamen door de bosui terug te leggen.

Toegegeven, het sjaaltje leverde 200 euro op, maar wel nadat ze welgeteld nul balletjes erin kreeg. Dat is niet onvergeeflijk.

Ik vrees eerder dat de lompe Daan de mol is. Er is weinig kunst voor nodig om te mollen zoals hij (en de rest heeft het ook al een beetje door, zo lijkt het). Maar mollen zoals Nienke zou echt een prestatie zijn.

"Mollen als Nienke zou echt een prestatie zijn", sorry maar dan leg ik de lat voor een Mol toch wel een stuk hoger dan jij. Een Mol zou bij de olifantenopdracht echt niet bij een paaltje willen staan, je wilt direct invloed hebben op de pot. Nu had ze geen invloed op de keuze voor 3.000 euro in de pot, dure gok is dat geweest als ze de Mol is.

En iedereen kan balletjes misgooien bij het bierpongen haha, ook niet bepaald een wereldprestatie. En het feit dat ze nog een keer het speelveld in mocht bij de jungle opdracht was volgens mij niet bepaald omdat ze vertrouwen kweekte bij de groep door Evelien te bevrijden, maar ook simpelweg om het feit dat je als kandidaat maar één envelop binnen mag brengen en zij dat nog niet gedaan had.

Kortom, niet bepaald meesterzetten. Maar ach, misschien (als ze de Mol echt is) worden we nog verrast in de laatste aflevering ;)