Auteur Topic: [Kandidaat] Nienke van Dijk  (gelezen 12649 keer)

Offline Luc

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Nienke van Dijk
« Reactie #60 Gepost op: 19-03-2026, 12:23:39 »
Eens met MolFan1990
De mol wil niet bij een paaltje staan bij de olifantenopdracht want dan heb je geen invloed op het al dan niet openmaken van de olifant. Het slecht liegen van Nienke heeft juist tot gevolg dat zij niet geloofd wordt en de olifant dicht blijft. Als dat een molactie van Nienke moet zijn is het wel een héél slechte.
En waarom als mol opkomen om met een sjaaltje de balletjes naar een bakje te begeleiden? Zij kon eenvoudigweg Quinty en zichzelf laten klooien met de balletjes.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2026, 12:25:31 door Luc »

Online annebeestje

• Winnaar WIDM pool jubileum ´25
  • Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 19-03-2026, 12:43:19 »
Nienke oppert het idee van het sjaaltje tijdens de rust. Halverwege de wedstrijd dus.
Prima om als mol lekker te scoren met een briljant idee, maar doe dat dan als de wedstrijd bijna voorbij is.

De eventueel gespeelde twijfel bij het paaltje bij de olifant kan ik nog wel plaatsen als mislukte mol actie. Maar het twijfelmoment  is zo obvious en lang in beeld gebracht door de productie…inclusief ongeduldige reactie van de anderen… Dat is bijna een reden om Nienke door te strepen…
« Laatst bewerkt op: 19-03-2026, 17:52:46 door annebeestje »

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 19-03-2026, 14:55:17 »
Nienke oppert het idee van het sjaaltje tijdens de rust. Halverwege de wedstrijd dus.
Prima om als mol letter te scoren met een briljant idee, maar doe dat dan als de wedstrijd bijna voorbij is.

De eventueel gespeelde twijfel bij het paaltje bij de olifant kan ik nog wel plaatsen als mislukte mol actie. Maar het twijfelmoment  is zo obvious en lang in beeld gebracht door de productie…inclusief ongeduldige reactie van de anderen… Dat is bijna een reden om Nienke door te strepen…

Precies. De regie houdt maar al te graag haar verdachte acties (te) lang in beeld. Dit doet mij vermoeden dat de productie ons juist een beetje probeert te sturen naar Nienke.

Offline Mollie25

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 19-03-2026, 15:12:08 »
Oneens.

Als ze de mol is, doet ze het geweldig. Bij de olifant zet ze zichzelf weg als iemand die niet goed kan liegen en voedt ze de achterdocht om zo kandidaten een reden te geven de olifant open te maken (dat werkte niet, maar niet alles zal werken). Bij de jeeps profileert ze zich als held door Eveline te bevrijden, terwijl het tijd kostte, het geen geld opleverde en ze daarbij vertrouwen won om nog een keer het veld in te gaan (waar - als ze de mol is - ze mogelijk mingeld gepakt heeft en Nasrdins plus envelop ongeldig gemaakt heeft).

Op de markt verzet ze zich tegen “bosui” (wat geld op zou leveren en het was onwaarschijnlijk dat de andere groep ook bosui zou pakken). We weten niet of de mol hier wist wat de andere groep had, maar hoe dan ook was het lastig “bloemkool” door te drukken nadat ze haar al tegemoet kwamen door de bosui terug te leggen.

Toegegeven, het sjaaltje leverde 200 euro op, maar wel nadat ze welgeteld nul balletjes erin kreeg. Dat is niet onvergeeflijk.

Ik vrees eerder dat de lompe Daan de mol is. Er is weinig kunst voor nodig om te mollen zoals hij (en de rest heeft het ook al een beetje door, zo lijkt het). Maar mollen zoals Nienke zou echt een prestatie zijn.

Jezelf bewust buiten spel zetten waar je € 3000,- in de pot kunt voorkomen, alleen om kandidaats over te komen, vind ik persoonlijk te ver gaan voor een mol. Dan ben je niet aan het mollen, maar aan het proberen kandidaat te lijken.

Evelien bevrijden die vervolgens ook weer extra geld kan ophalen vind ik daar ook een beetje onder vallen.

Daarbij is Nienke juist zelf degene die als eerste bosui aanwijst op de markt en vervolgens ook nog bloemkool én broccoli.

Maar goed, sowieso weten we nog helemaal niet zeker dat Nienke de mol is, dus wellicht ben ik veel te voorbarig. Mijn kijkplezier is er vooralsnog niet minder om!

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 19-03-2026, 21:34:58 »
Los dat ik best geloof dat mocht Nienke de mol zijn, ze (zoals alle voorgaande mollen) vast steken heeft laten vallen, snap ik de kritiek op de olifantopdracht niet.

Met zo’n fanatieke groep kan je het slepen van de olifant niet afremmen en tijdens het stemmen onopvallend aansturen op het openen van de olifant is ook niet bepaald makkelijk.

Doen alsof je panikeert bij het paaltje, wat bij de groep blijft hangen, om zo aan te sturen op een discussie over mogelijk voordeel van de kandidaten bij de paaltjes, vind ik dan helemaal niet zo’n slechte. Bij een minder potbeluste groep kandidaten die puur voor eigen gewin gaan, had dit misschien wel het zetje geweest om de olifant te openen.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #65 Gepost op: 20-03-2026, 00:39:13 »
Vind het toch wel een kwalijke actie van een Mol, door jezelf buiten te sluiten in de keuze voor wel of geen 3.000 euro in de pot. Helemaal als je de opdracht van tevoren weet. Ik kan me voorstellen dat je de groep op het verkeerde been wilt zetten, maar als Mol weet je ook dat er in aflevering 3 een opdracht komt waarbij je super kandidaats kan overkomen door volle bak voor jokers te gaan in de club met de locals. Zonder dat daar geld aan verdiend wordt.

Jezelf bewust buiten spel zetten waar je € 3000,- in de pot kunt voorkomen, alleen om kandidaats over te komen, vind ik persoonlijk te ver gaan voor een mol. Dan ben je niet aan het mollen, maar aan het proberen kandidaat te lijken.

Ja, maar gelukkig is er elk seizoen weer een andere mol aan het werk, die niet perse volgens het voorspelbare Molregime te werk gaat?

Dit is niet specifiek richting jullie bedoeld, maar ik krijg nu al wat déjà-vu gevoelens richting het jubileumseizoen. Toen zaten we in de Nathan-tunnel het halve seizoen te battelen met Loes-verdenkers die lappen tekst schreven over waarom Nathan niet de mol was/een slechte mol zou zijn/ waarom het overduidelijk Loes was. We zijn nog maar 3 afleveringen in het seizoen. Mensen kunnen toch niet op basis daarvan nu al beginnen over of iemand een goede of slechte mol is? Los van dat er nog tal van andere deelnemers de mol kunnen zijn. Er zijn door mij en anderen mogelijke verklaringen gegeven voor die olifantenopdracht en andere opdrachten tot nu toe. Dat er anderen hier zijn die dat geen goede molacties zouden vinden, prima. En super dat er in dit topic geschreven wordt. Maar ik hoop dat er hier niet net als bij Nathan vorig jaar 10 pagina's vrijwel alleen maar zullen gaan over waarom Nienke een slechte mol zou zijn, eerlijk gezegd. En dat de focus ook op het zoeken naar haar mogelijke molacties ligt. Of betwisten ervan, dat hoort er natuurlijk ook bij. Maar of ze de mol is moeten we nog maar zien en of ze een goede of slechte mol is is ook iets wat je niet eerlijkheidshalve na 3 afleveringen al kunt zeggen, want wie weet wat er nog aan staat te komen de volgende afleveringen.

« Laatst bewerkt op: 20-03-2026, 00:56:16 door Nat007 »

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 20-03-2026, 05:33:06 »
Ik vind na 3 afleveringen veel pleiten voor Nienke als mol.
Ik kan hierbij de eerdere argumenten van Nat007, Eva88ab en Leendert perfect volgen.
De actie bij de olifant vind ik dan een mooie, en idd niet het platgetreden molpad.
Wat me ook nog opviel is dat Nienke voor de eerste opdracht van afl 1 strategisch geplaatst zat om als eerste een sleutel te nemen, om die van de kamer met 250 te kiezen (ideale keuze als mol). Ze doet er alles aan om als derde hoogste bedrag gekozen te worden maar Delilah maait het gras onder haar voeten weg.
Voor mij steekt ze er als mogelijke mol momenteel ver boven uit.
En ze doet het ook goed.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2026, 06:47:46 door Molekule »

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 20-03-2026, 08:27:49 »
Ja, maar gelukkig is er elk seizoen weer een andere mol aan het werk, die niet perse volgens het voorspelbare Molregime te werk gaat?

Dit is niet specifiek richting jullie bedoeld, maar ik krijg nu al wat déjà-vu gevoelens richting het jubileumseizoen. Toen zaten we in de Nathan-tunnel het halve seizoen te battelen met Loes-verdenkers die lappen tekst schreven over waarom Nathan niet de mol was/een slechte mol zou zijn/ waarom het overduidelijk Loes was. We zijn nog maar 3 afleveringen in het seizoen. Mensen kunnen toch niet op basis daarvan nu al beginnen over of iemand een goede of slechte mol is? Los van dat er nog tal van andere deelnemers de mol kunnen zijn. Er zijn door mij en anderen mogelijke verklaringen gegeven voor die olifantenopdracht en andere opdrachten tot nu toe. Dat er anderen hier zijn die dat geen goede molacties zouden vinden, prima. En super dat er in dit topic geschreven wordt. Maar ik hoop dat er hier niet net als bij Nathan vorig jaar 10 pagina's vrijwel alleen maar zullen gaan over waarom Nienke een slechte mol zou zijn, eerlijk gezegd. En dat de focus ook op het zoeken naar haar mogelijke molacties ligt. Of betwisten ervan, dat hoort er natuurlijk ook bij. Maar of ze de mol is moeten we nog maar zien en of ze een goede of slechte mol is is ook iets wat je niet eerlijkheidshalve na 3 afleveringen al kunt zeggen, want wie weet wat er nog aan staat te komen de volgende afleveringen.

Ik snap wat je bedoelt, maar achteraf bleek Nathan toch ook niet echt een hele goede Mol? Zijn karakter maakte een hoop goed, maar qua molstreken viel het best mee toch? Hij zit in ieder geval niet in mijn top 5 mollen. En mocht Nienke de Mol zijn, dan zit ze vooralsnog daar ook niet bij ;)

Het is volgens mij een forum, dus daar mag je denk ik best je mening geven over de kwaliteit van de Mol toch? Ik denk dat de meesten het liefst kijken naar een type Jan Versteegh als Mol, dan valt het mij als trouwe kijker tegen in het geval van Nienke als Mol. Zoals Nathan mij als Mol ook tegenviel, heeft weinig écht risky dingen gedaan. En dat is prima, maar niet mijn type Mol.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 20-03-2026, 09:03:55 »
Wat ik wel mols vind van Nienke is het stemmen op het duo met €0 (Matteo/Narsdin). Maar de kamer met €250 is niet bepaald een goede molpositie, integendeel. Als mol kun je het best in het duo met het hoogste bedrag terecht komen en €1000 verspelen (Daan) of met €0 naar Rik komen (Matteo). Bovendien stemde Nienke in de tweede ronde op het duo Milan/Eveline waardoor Milan €1000 kon verzilveren. Zij had als mol dan beter op het andere duo gestemd.
Qua molposities en eventuele molacties steken Daan en Matteo ruim boven Nienke.

Nathan vond ik een best goede mol maar zijn molacties zijn veeleer beperkt en dat heeft vooral te maken met het lagere aantal opdrachten.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2026, 09:08:02 door Luc »

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 20-03-2026, 09:21:37 »
Nathan vond ik een best goede mol maar zijn molacties zijn veeleer beperkt en dat heeft vooral te maken met het lagere aantal opdrachten.

Ik vind wel dat Nathan als Mol een beetje geholpen is door de 'pot leeg' opdracht. En een Mol die bewust geld verdient (het gooien van de zak in het juiste vak) wetende dat deze opdracht eraan komt, vind ik nooit zo heel leuk om te zien. Liever dat hij daar óók geen geld had verdiend. Maar goed, het is een Nienke topic en geen Nathan topic haha.

Nienke staat vooral bovenaan bij mij omdat de productie haar ontzettend verdacht probeert te maken, terwijl haar acties juist heel kandidaats zijn inderdaad ;) Interessant om te blijven volgen, Matteo vlak ik ook echt niet uit. Is een betere acteur dan menigeen denkt.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #70 Gepost op: 20-03-2026, 09:22:34 »
Ik stel voor dat we de kwaliteiten van Nathan even achter ons laten.

Voel je vooral vrij om te bespreken waarom je denkt dat Nienke wel of juist niet de mol is. Maar respecteer het ook als een iemand een andere visie heeft.  ::ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollie25

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 20-03-2026, 11:32:38 »
Op de jokerparty in aflevering 3 hoor je het liedje “Who’s that girl?”, wat al een hintje zou kunnen zijn naar een vrouwelijke mol, en vervolgens zie je Nienke die al dansend, (met haar duimen) zichzelf lijkt aan te wijzen.

Het zit op ongeveer 50 minuten in de aflevering.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #72 Gepost op: 20-03-2026, 13:23:50 »
Ik snap wat je bedoelt, maar achteraf bleek Nathan toch ook niet echt een hele goede Mol? Zijn karakter maakte een hoop goed, maar qua molstreken viel het best mee toch? Hij zit in ieder geval niet in mijn top 5 mollen. En mocht Nienke de Mol zijn, dan zit ze vooralsnog daar ook niet bij ;)

Het is volgens mij een forum, dus daar mag je denk ik best je mening geven over de kwaliteit van de Mol toch? Ik denk dat de meesten het liefst kijken naar een type Jan Versteegh als Mol, dan valt het mij als trouwe kijker tegen in het geval van Nienke als Mol. Zoals Nathan mij als Mol ook tegenviel, heeft weinig écht risky dingen gedaan. En dat is prima, maar niet mijn type Mol.

Nou!  >:D Doe even. Nathan was een heerlijke mol.

Maar stel je nu eens even voor dat jij zelf de mol bent. En je wordt gelijk al geconfronteerd met een groep als deze. SUPER gefocust, super gemotiveerd. Ik geef het de mol na dit seizoen, want deze groep is atypisch fanatiek. Dan verwacht je ook dat een mol flexibel is en niet alleen geweldige molacties uitvoert, maar daarnaast (minstens zo belangrijk m.i.) langere tijd onder de radar blijft. Dat is geen excuus voor lauwe molacties, maar 9 van de 10 kandidatengroepen in het verleden zouden denk ik wél die olifant geopend hebben. De mol had gewoon pech met deze gestructureerde groep.

Nienke is niet mijn wensmol. Ik zou Daan veel stoerder vinden, juist omdat deze groep zo aanstaat, en om dan als een soort clown te durven overacten. Maar met wensmollen ben ik zelf geregeld volledig de boot (Boom) ingegaan  ::rofl::
En Topmollen van het caliber Dennis of Jan zijn een zeldzaamheid.
Dus Nienke is een meer waarschijnlijke mol. En hopelijk komen er nog beter molacties, van de mol sowieso dit seizoen.

En wat betreft dat verdacht maken door de regie: niet mee eens. De regie is eindelijk op een punt nu gelukkig dat ze iedereen verdacht maken. Zo moet je dat doen, niet 1 deelnemer opzichtig uit de wind houden. Doen ze juist niet, en voor iedere deelnemer komen er mogelijke molacties in beeld. Dus ook van Nienke, maar ze wordt niet extra verdacht geëdit. Dat lijkt misschien alleen maar zo wanneer iemand zich meer op haar focust?

Op de jokerparty in aflevering 3 hoor je het liedje “Who’s that girl?”, wat al een hintje zou kunnen zijn naar een vrouwelijke mol, en vervolgens zie je Nienke die al dansend, (met haar duimen) zichzelf lijkt aan te wijzen.

Mooi gevonden! Nienke is ook degene is die als enige bij de dj een nummertje aanvraagt, terwijl er achter haar een supergrote afbeelding van Medusa hangt, wat het logo van die club is overigens. Medusa was een vrouw met levende slangen als haren in de Griekse mythologie, symbolen van de verleiding en het kwaad in het Christendom.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2026, 13:35:36 door Nat007 »

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #73 Gepost op: 20-03-2026, 13:37:17 »

Hint?

Goede hint juist, Tika maar ook Nienke deed de tijd stilstaan!

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 20-03-2026, 16:56:32 »
Wat ik wel mols vind van Nienke is het stemmen op het duo met €0 (Matteo/Narsdin). Maar de kamer met €250 is niet bepaald een goede molpositie, integendeel. Als mol kun je het best in het duo met het hoogste bedrag terecht komen en €1000 verspelen (Daan) of met €0 naar Rik komen (Matteo). Bovendien stemde Nienke in de tweede ronde op het duo Milan/Eveline waardoor Milan €1000 kon verzilveren. Zij had als mol dan beter op het andere duo gestemd.
Qua molposities en eventuele molacties steken Daan en Matteo ruim boven Nienke.

Nienke probeert wel eerst van dat duo weg te sturen, dat was ook duidelijk. Ik vermoed dat de logica van Delilah haar kan genoopt hebben tot het kiezen van het logische duo?

En waarom 250 geen goede molpositie zou zijn begrijp ik niet goed.

« Reactie #75 Gepost op: 20-03-2026, 17:35:45 »
Ik begrijp niet dat je met 250 euro niet meer je best doet om uit die kamer te komen.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 20-03-2026, 18:03:28 »
En waarom 250 geen goede molpositie zou zijn begrijp ik niet goed.
Je kunt maximum €250 verliezen. De mol zit veel beter in de kamer met het hoogste bedrag (of één na hoogste) zodat die €1000 kan wegspelen. Of in een kamer met €0 en bij Rik aankomen.
Uiteindelijk zijn Delilah en Nienke niet buiten geraakt (wat de mol zeker wil). De reden waarom ik Nienke weinig waarschijnlijk vind als mol komt doordat ze vrijwel elke opdracht in de slechtste molpositie zit.

« Laatst bewerkt op: 20-03-2026, 18:40:08 door Luc »

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 21-03-2026, 07:03:26 »
De mol wil dat de drie laagste bedragen naar buiten gaan. Dat was ook de tactiek van Nienke in alles wat ze zegt bij het aanvatten van de strategiebesprekingen.
Of je als mol nu 0 of 250 euro hebt maakt dan weinig verschil.
Bij 1500 kan je maximaal 1000 euro wegspelen (wat uiteraard opvalt), maar je speelt er ook 500 in als je medekandidaat erin slaagt bij Rik te geraken. En wat als Bram de 1000 euro opeist, als Daan de mol is?

Als mol zou ik ook voor 250 euro kiezen. Het valt niet op en je kan zelfs mee de held zijn als je als mol 250 euro binnen brengt. Iedereen zal kijken naar het duo van nul euro.

Dat Nienke slechte molposities heeft klopt niet. Bij het wagenpark gaat ze twee keer het veld in, en bij het voetbal bepaalt ze mee het aantal freezes. Op het water zit ze in de boot die naar het midden vaart waar meest verwarring kan gezaaid worden.
En bij de olifant beïnvloedt ze op haar slinkse manier de keuze van de groep.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2026, 07:11:32 door Molekule »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #78 Gepost op: 21-03-2026, 07:07:48 »
Nienke
1.1 kijkt ontspannen bij de tafel van Milan
Zit niet in de 26 terreinwagen
1.2 Daan noemt de naam van zijn lodge, sein? Nienke in beeld als degene die de eerste sleutel pakt. Nienke verhoogt naar 1000 euro. Mols, zo verdwijnt de 750 uit beeld en heeft de 0 ook kans. Maar welke mol gaat bij de 250 euro staan??
1.3 De olifant gaat te snel, Nienke maakt er een zooitje van door uit te stappen en de verkeerde aanwijzingen over haar bordje te roepen???
2.1 Gaat laat op pad met drie sleutels en de opdracht om Eveline te bevrijden. Dit is bijna anti-mols te noemen. Een mol pakt de verkeerde enveloppe en dat is ook gebeurd! Controleert de auto van Nasrdin en dat is veel te complex voor een molactie.
2.2 Wil verdacht worden door een WC borstel te kiezen als toiletartikel. Wordt gewoon goedgekeurd.
3.1 Komt met het sjaalidee, waarschijnlijk in strijd met de opdracht. Maakt Quinty verdacht. Voor wie? In ieder geval niet bij de voetballers.
3.2 Zit in een boot van drie een beetje verdacht te doen. Een mol zou een kopje thee kunnen drinken want alles ging al fout.
3.3 Vind een joker, kiest een lied zonder aanwijzing.

Nienke switcht in het spel naar twijfelen aan een ander, maar verder doet ze niet veel, behalve troeven scoren.

Oordeel: géén mol.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 21-03-2026, 09:55:30 »
En bij de olifant beïnvloedt ze op haar slinkse manier de keuze van de groep.
Ik zie het geniale van deze molactie niet en ik zie ook niet in waarom de mol zichzelf buitenspel zet in een opdracht waar €3000 verdiend kan worden. Uiteindelijk is er - mede door haar - €3000 in de pot gekomen.