Auteur Topic: [Kandidaat] Milan van Dongen  (gelezen 11143 keer)

Offline MolFan1990

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Milan van Dongen
« Reactie #20 Gepost op: 5-03-2026, 11:00:43 »
Als je als kandidaat weet dat er mogelijk voordeel te halen is bij Rik,  kies je voor jezelf. En als dat niet lukt omdat een andere kandidaat net zo ver heeft doorgedacht als jij zal het je een worst zijn wie dan bevrijd wordt en is het hooguit jammer als dat koppel geen geld heeft. Slimme kandidatenactie van Milan m.i.

Jij legt het uit als kandidatedactie, en daarom is het dus juist een slimme 'Molactie'. Door voor zichzelf te kiezen, weet hij zeker dat Geraldine & Nienke geen geld binnen gaat brengen, terwijl hij weet dat zij ook veel geld hebben. Maar goed, vervolgens brengt hij zelf wel 1000 binnen. Dus het blijft vooralsnog gissen.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 5-03-2026, 11:06:39 »
Milan kiest voor het duo met het hoogste bedrag (Daan, Bram) om naar buiten te gaan. Vervolgens zorgt Milan dat hij (en Eveline) met het tweede hoogste bedrag naar buiten komt en brengt €1000 in de pot. Kandidaatser kan niet.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2026, 11:10:15 door Luc »

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 5-03-2026, 11:50:43 »
Milan kiest voor het duo met het hoogste bedrag (Daan, Bram) om naar buiten te gaan. Vervolgens zorgt Milan dat hij (en Eveline) met het tweede hoogste bedrag naar buiten komt en brengt €1000 in de pot. Kandidaatser kan niet.

Achteraf is mooi wonen...

Nu het allemaal goed uitpakt lijkt het kandidaats. Maar wat als Geraldine en Quinty óók dit idee hadden gehad? Dan nam hij het risico dat Delilah en Nienke met het laagste bedrag naar buiten zouden gaan en de resterende groepen met het meeste geld binnen zouden moeten blijven. Had je het dan ook kandidaats gevonden?

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 5-03-2026, 12:18:11 »
Uiteindelijk hebben de twee andere duo's op Milan en Eveline gestemd, het maakte totaal niet uit op wie zijzelf zouden stemmen (ze konden niet op zichzelf stemmen). Milan heeft bovendien €1000 in de pot gebracht. Als je dat allemaal mols vindt zit je wel diep in een tunnel.

Online Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #24 Gepost op: 5-03-2026, 12:27:02 »
Ik heb het net ook ergens voorbij zien komen gelukkig, maar ik vind de actie van Milan bij de Lodge game ontzettend verdacht, waar anderen dit juist een slimme kandidatenactie vonden. Maar Milan besluit in de tweede stemronde om niet op Geraldine en Quinty te stemmen, maar op Delilah en Nienke, om zo de kans op 2 stemmen voor Geraldine en Quinty weg te nemen. Onder het mom van: dan hebben wij meer kans om het veld in te mogen.

Maar als Geraldine en Quinty óók zo zouden denken (wat best een reële optie had geweest), dan had Milan met deze gok Delilah en Nienke het veld ingestuurd. Terwijl hij wist dat zij sowieso geen/weinig geld hadden. Ik snap dat Milan de kans voor zichzelf wilt vergroten om het veld in te gaan, maar hij wist dat Geraldine en Nienke ook geld hadden, dan kies je toch voor de second best optie, als je kandidaad bent?
Inderdaad was de kans er dat Geraldine en Nienke ook zou zouden denken, en dan was hij er onverdacht uitgekomen. Scherp gezien!
Maar hij moest toch, en uiteindelijk wil je als mol niet in afl 1 al verdacht uit de hoek komen dus hij nam het meeste geld en liep in een rechte lijn naar Rik, ongezien door de rangers. Hij had er al wel voor gezorgd dat Eveline veel rangers tegen zou komen. De kandidaat die met veel geld wordt afgeschoten staat in het geheugen gegrift bij de anderen, dat is Daan. Toen dat besproken werd aan tafel, zag je Milan relaxt en lachend onderuit zitten.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2026, 12:32:25 door Run »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #25 Gepost op: 5-03-2026, 12:35:41 »
Als je denkt hij pakt wat geld om te verdoezelen dat hij snel op zijn stoel ging zitten bij 1.1, dan is het volgende probleem dat in aflevering 2 er waarschijnlijk weer een kans is op een ontmoeting met de mol via het Rad van fortuin  (draai de M). Volgens Rik komen er meerdere kansen op een ontmoeting met de mol in de serie. Oog in Oog. (Wat dat in de praktijk ook mag betekenen, dat kan nog wel eens tegenvallen wat je er aan hebt).

Offline Joker

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 5-03-2026, 13:18:23 »
Niet persoonlijk gericht op de (gedeeltelijke) Milan-verdenkers hier hoor, maar zelf vind ik het echt absurd dat er mensen zijn die hem ook maar enigszins verdacht vinden na deze eerste aflevering. Jullie mogen mij van harte komen pesten als hij de mol blijkt te zijn  ::tandpastasmiley::, maar ik heb volgens mij zelden iemand zo sterk afgeschreven na de eerste aflevering. Vandaar dat ik ook bang was dat hij af zou vallen, naast de hoeveelheid schermtijd.

Inderdaad het stemmen voor degenen met het hoogste bedrag (die bovendien in concurrentie zijn met het duo zonder geld), het duidelijk omschrijven van het biljet (waardoor de kans groter is dat degenen zonder geld eruit gepikt worden) en met name de ongekende sneltreinvaart waarmee hij richting Rik rent en met speels gemak het geld binnenhaalt. Ik kan het me gewoon écht niet voorstellen dat een mol op een dergelijke manier 1.000 euro in de pot speelt. Als mol had je toch prima minder hard kunnen rennen en je meer in de buurt van de rangers kunnen bevinden zodat er in ieder geval een kans is dat je (al dan niet bewust) wordt gepakt.

Dan leidt/stuurt hij ook nog de discussie in de laatste opdracht naar het niet openen van de olifant en dus verdienen van 3.000 (!) euro. Ik snap best dat een mol soms wat geld moet binnenhalen en zeker in het begin kan dat een goede strategie zijn (Bram die 500 pakt en daarna de olifant open wil maken is dan bijv. een stuk verdachter), maar dit is wel echt het andere uiterste. Hij heeft een directe en anders op z'n minst positieve invloed op letterlijk elke mogelijke verdiende euro in deze aflevering. Alleen de 750 van Quinty en Geraldine niet, maar dit kon qua stemrondes ook niet meer. Hiervan wordt er 4.500 ook daadwerkelijk binnengehaald. Als Daan en Eveline tot bij Rik waren gekomen was daar nog eens 1.250 bij gekomen.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 5-03-2026, 14:15:29 »
Uiteindelijk hebben de twee andere duo's op Milan en Eveline gestemd, het maakte totaal niet uit op wie zijzelf zouden stemmen (ze konden niet op zichzelf stemmen). Milan heeft bovendien €1000 in de pot gebracht. Als je dat allemaal mols vindt zit je wel diep in een tunnel.

Ik suggereer niet dat hij de Mol is, maar het zou nog steeds kunnen. We hebben Nathan afgelopen seizoen ook geld zien verdienen als Mol (de opdracht dat hij die zak in een vak moest laten vallen). Feit is dat Mollen ook wel eens geld binnenhalen, om het vervolgens in een andere opdracht weer uit de pot te trekken.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 5-03-2026, 16:14:41 »
Nathan bracht maar €500 in de pot vlak voor de onderhandelingen, de enige keer dat hij geld in de pot bracht.
Verder hoop ik dat niet opnieuw zo'n opdracht komt waar de pot leeggehaald wordt. Die obsessie om de laagste pot ooit halen moet nu voorbij zijn. Overigens zijn mollen die de pot spekten vooraleer de pot leeggehaald werd mijn minst favoriete mollen zoals Inge (WIDM2007) en Anne-Marie (WIDM2012).

Offline _Malle_Molloot

• Forumlid
  • Doorgedraaide Molloot
« Reactie #29 Gepost op: 5-03-2026, 17:01:09 »
Ben het helemaal eens met Joker: het is vrij duidelijk dat Milan een fanatieke speler is, geen mol. Wel fijn om iemand te kunnen strepen!
Al ben ik bang dat hij er in afl 2 uitvliegt…
Deze hobby kost me echt teveel tijd...

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 6-03-2026, 09:55:56 »
Nathan bracht maar €500 in de pot vlak voor de onderhandelingen, de enige keer dat hij geld in de pot bracht.
Verder hoop ik dat niet opnieuw zo'n opdracht komt waar de pot leeggehaald wordt. Die obsessie om de laagste pot ooit halen moet nu voorbij zijn. Overigens zijn mollen die de pot spekten vooraleer de pot leeggehaald werd mijn minst favoriete mollen zoals Inge (WIDM2007) en Anne-Marie (WIDM2012).

Ik vind 500 euro onnodig in de pot brengen als Mol (Nathan) ook not done. Dan speel je veel te veel op safe. Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn, dat een Mol zo min mogelijk geld in de pot moet brengen, en al helemaal niet bewust of met de wetenschap dat er een 'pot leeg' scenario zich voor kan doen. Maar het gebeurt helaas... En daarom schrijf ik Milan nog niet meteen af, omdat we in voorgaande seizoen vaker hebben gezien dat de Mol geld verdient.

Maar ben het met je eens dat de obsessie voor de laagste pot ooit eens klaar moet zijn, of in ieder geval het benoemen ervan. Want de productie maakt het ieder jaar opnieuw mogelijk om de laagste pot te behalen door krankzinninge opdrachten als biedingen / pot leeg.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 6-03-2026, 12:31:03 »
Ik ga wel akkoord dat de mol het voorzichtig doet in afl.1 maar Milan heeft enkel - en ook veel - kandidatenacties achter zijn naam dat hij ongeloofwaardig is als mol.

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #32 Gepost op: 7-03-2026, 07:43:30 »
Ten eerste, een Mol hoeft zich volgens mij nooit te verantwoorden naar de eerste afvaller. Vind jij van wel? De eerste die naar huis gaat heeft áltijd een nadeel, omdat je gewoon simpelweg te weinig tijd hebt om de Mol te ontmaskeren.

Ten tweede, dit zien we toch heel vaak? Dat de Mol geld verdient voor de pot wetende dat er later in het seizoen een afrekening komt. Afgelopen seizoen nog, met Nathan. Je kan het leuk vinden of niet, maar 9/10 mollen zal het zo aanpakken helaas. Ik denk dat we allemaal liever een Mol zien die nooit geld verdiend en ontzettend brutaal is. Maar in dat kader staat Jan Versteegh op eenzame hoogte en zal dat voorlopig ook wel zo blijven.

Hoewel ik akkoord ga met bovenstaande toch even dit:

Het klopt idd dat er mollen zijn die dit deden maar dit was altijd in dezelfde aflevering (inge, AM,Nathan). Nooit afleveringen eerder
klaar voor de strijd

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 7-03-2026, 12:03:15 »
Soms brengt de mol een beetje geld in de pot als het niet anders kan, alleen Miloushka bracht niets in de pot en molde al in de eerste aflevering in-your-face.
Maar dat een mol zich onnodig verdacht maakt bij een opdracht waar niets te verdienen is en vervolgens eigenhandig €1000 in de pot brengt en voor een groot deel die €3000 bij de olifant - Milan wilde de olifant niet openen en stak als eerste zijn hand op - kan er bij mij niet in.

Online MartinJ

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 7-03-2026, 12:25:47 »
...en voor een groot deel die €3000 bij de olifant - Milan wilde de olifant niet openen en stak als eerste zijn hand op - kan er bij mij niet in.
Milan was ook degene die zei: "Misschien zitten er wel prijzen voor hun (wijzend naar 2 bij paaltjes) in. Maken wij (knip) en blij". Die knip in de audio is ook erg vreemd. Hier is volgens mij iets weggeknipt maar wat. Iets wat de eerste zin ontkracht. Iets wat zou duiden op voorkennis. Iets wat het eerdere versterkt.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #35 Gepost op: 7-03-2026, 12:54:09 »
Hoewel ik akkoord ga met bovenstaande toch even dit:

Het klopt idd dat er mollen zijn die dit deden maar dit was altijd in dezelfde aflevering (inge, AM,Nathan). Nooit afleveringen eerder
Klaas haalde 1.000 euro op in de metro bij de start van seizoen. Daarom wil ik Milan nog niet strepen...

Citaat
"Ik wilde dit spel heel strategisch spelen en dat begint met vertrouwen winnen." Art: "Dus dit was tactiek die 1000 euro binnenhalen want je wist later gaat dat er toch wel uit?" Klaas: "Zie het als een lening."
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Online Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 7-03-2026, 22:15:42 »
Twee opvallende zaken: Vorige week had Milan de envelop die heette: ‘door het oog van de naald gekropen’ en nu heet de aflevering zo. Toen Milan begon te draaien aan het rad, stond het pijltje op de ‘M’.

Online Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #37 Gepost op: 7-03-2026, 22:39:34 »
Volgens begon het rad elke ronde op de m. Dus dat is enkel iets naar milan als het om de initiaal zou gaan, maar dan heb je oa ook nog matteo.

Verder gaat milan vrij makkelijk af bij de jeeps en dus geen verdere invloed, terwijl je ook mingeld zou kunnen pakken, want dit si een opdracht waar nul controle vanuit de groep is .

Milan al veel kandidatenpunten in mijn boekje

Online Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 7-03-2026, 22:52:21 »
Volgens begon het rad elke ronde op de m.
Nee. En die M staat voor Mol natuurlijk, met het oog eronder.

Online Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #39 Gepost op: 7-03-2026, 23:25:19 »
Net nog even nagekeken. Iedereen die aan het rad mag draaien, begint met het rad op de beginstand bij de letter m. Alleen zien we het van bram en delilah wat minder goed.