Auteur Topic: [Kandidaat] Milan van Dongen  (gelezen 11163 keer)

Offline Luc

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Milan van Dongen
« Reactie #60 Gepost op: 22-03-2026, 10:36:48 »
Ik denk ook zoiets, Bram maakt zich van in het begin verdacht (mede op verzoek van Daan) en Milan (die duidelijk niet de mol is) doet dat nu ook.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 22-03-2026, 10:48:43 »
Ik denk ook zoiets, Bram maakt zich van in het begin verdacht (mede op verzoek van Daan) en Milan (die duidelijk niet de mol is) doet dat nu ook.
Daan als mol vindt het prima dat zij zich verdacht maken want dat houdt de focus weg van hemzelf.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 22-03-2026, 11:44:59 »
En dan vergat ik nog... de eerste die zo snel mogelijk zijn eigen mol-reactie wil zien..  ::vergroot::
Belangrijkste voor de mol, anderen mogen dat filmpje niet zien.

Maar door als (1 van de) eerste(n) te gaan zitten speel je jezelf natuurlijk wel erg in de kijker. Die verdenkingen wil je graag van je afhalen. Op zich dan eigenlijk helemaal niet raar dat er verder deze aflevering veel geld is binnengehaald. Op aflevering 1 na doet Milan verder eigenlijk niets goed. Dus tenzij hij in aflevering 2 ineens bedacht dat nepmollen een goede tactiek is vind ik dit best bijzonder.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #63 Gepost op: 22-03-2026, 22:45:49 »
Ik hoor alleen maar over Milan dat hij zo duidelijk niet de mol is, en dat hij na aflevering 1 met dikke stift is doorgekrast (beetje gechargeerd;) ). Ik vind dat heel gevaarlijk. Werd dat ook niet gezegd over Nathan?

Offline geennaam

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 24-03-2026, 01:41:31 »
Wat mij niet loslaat is het feit dat hij in de Hub Daan influistert dat er aanwijzingen op T shirts te vinden zijn, waardoor er jokers te vinden zijn. De mol daar als productie-assistent? De scène bij de toiletten waarbij hij bij zijn toiletbezoek achterom kijkt en zijn joker toont met mol, is echt zo’n beeld als mol voor de laatste aflevering.
Maar dit past, net als in afl 1 als eerste gaan zitten om de beelden te zien, bij het abseilen alle telefoons opnemen, ook bij een fanatieke kandidaat. En zoveel jokers verzamelen als mol, zou ik t.o.v. andere kandidaten wat flauw vinden( hij pikt ze weg van anderen in de Hub).. dat zou een mol niet snel doen denk ik.
Daarnaast valt hij teveel op( als eerste gaan zitten bij beelden zien afl 1, bij zijn rol bij de bootjes) en haalt hij soms veel op( 1000 euro bij de lodges, dicht pleiten bij de olifant).

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 24-03-2026, 09:18:58 »
Milan was wel erg verdacht in aflevering 4 maar het feit dat hij in de eerste opdracht eigenhandig €1000 opbracht, stemde voor het duo met de meeste geld, aanspoorde om de olifant niet te openen en dat hij snel uitgeschakeld was bij de jeeps waardoor hij geen invloed meer heeft op de enveloppen en de sleutels maakt hem zeer onwaarschijnlijk als mol. Hij is beginnen mollen nadat hij een bondje met Daan en Bram sloot.

Offline MitchK

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #66 Gepost op: 24-03-2026, 09:54:23 »
Milan staat bij mij echt ver onderaan. Ik zie hem totaal niet als mol.

Hij neemt inderdaad alle telefoons op, maar dit is volledig aan Bram te danken. Hij krijgt alleen maar informatie en kans op jokers. Natuurlijk blijf je dan als kandidaat doorgaan.
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline Contraspion

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 24-03-2026, 12:59:45 »
Tegelijk is het ook een perfecte dekmantel als Milan wel de mol is. Alle schuld gaat naar Bram.

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #68 Gepost op: 24-03-2026, 14:00:44 »
Als Milan het is, heeft hij het hier gewoon in zijn schoot geworpen gekregen. Maarja, dat is ook niet echt een reden om hem af te strepen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Minerva

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 29-03-2026, 00:03:13 »
Ik vind Milan echt verdacht. Het ogenthema lijkt ook naar hem te verwijzen. Een Milan Refine is een ooglidcorrectie waardoor je beter kan zien.

De dobbelsteen met de drie bovenaan kan duiden op de 3 van Mila(a)n. Dit waren drie NL voetballers die voor AC Milan speelden. Milan is sportverslaggever. Daarbij heeft AC Milan nr. 3 niet meer uitgegeven als rugnummer na hun laatste speler nr. 3. Milan heeft veel met voetbal.

Hij staat ook altijd gelijk vooraan om de leiding te willen in bepaalde spellen waar het om strategie gaat: de olifantenopdracht bij het openen of niet, de bootjesopdracht en nu ook weer vandaag begint hij in de uitkijktoren met de buideltjes opdracht.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2026, 11:08:07 door Minerva »

« Reactie #70 Gepost op: 29-03-2026, 00:10:18 »
Ik vind Milan echt verdacht. Het ogenthema lijkt ook naar hem te verwijzen. Een Milan Refine is een ooglidcorrectie waardoor je beter kan zien.

De dobbelsteen met de drie bovenaan kan duiden op de 3 van Mila(a)n. Dit waren drie NL voetballers die voor AC Milan speelden. Milan is sportverslaggever. Daarbij heeft AC Milan nr. 3 niet meer uitgegeven als rugnummer na hun laatste speler nr. 3.

Hij staat ook altijd gelijk vooraan om de leiding te willen in bepaalde spellen waar het om strategie gaat: de olifantenopdracht bij het openen of niet, de bootjesopdracht en nu ook weer vandaag begint hij in de uitkijktoren met de buideltjes opdracht.

Maar hij heeft eigenhandig €1000 opgehaald in de eerste aflevering en was de bepalende stem om de olifant niet open te maken (€3000). Ik kan dat niet plaatsen bij een mol

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #71 Gepost op: 29-03-2026, 00:15:24 »
Het kan onder het mom van  'eerst vertrouwen winnen, daarna mollen'. Het is veel geld, maar als mensen je hebben afgestreept, kan je daarna veel meer mollen. Niet helemaal mijn favoriete moltactiek, maar het is uitlegbaar.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 29-03-2026, 00:22:49 »

De dobbelsteen met de drie bovenaan kan duiden op de 3 van Mila(a)n. Dit waren drie NL voetballers die voor AC Milan speelden. Milan is sportverslaggever. Daarbij heeft AC Milan nr. 3 niet meer uitgegeven als rugnummer na hun laatste speler nr. 3.

Daarbij lijkt het logo van AC Milan ook nog eens op een oog  ::rofl::

Offline Minerva

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 29-03-2026, 00:23:52 »
Maar hij heeft eigenhandig €1000 opgehaald in de eerste aflevering en was de bepalende stem om de olifant niet open te maken (€3000). Ik kan dat niet plaatsen bij een mol

Ja maar de mol weet gewoon dat er toch vaak gekozen wordt om geld uit de pot te spelen als mensen denken vrijstellingen of jokers te kunnen krijgen. Gebeurde vandaag ook met de deja vu opdracht. Zeker in het begin wil de mol vertrouwen winnen door heel fanatiek mee te spelen. En dat met die olifant kan best zijn dat hij eerst ook wilde dat het open ging.. maar dat dit er uit geknipt is.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #74 Gepost op: 29-03-2026, 13:16:13 »
Ik kom er ook wel een beetje op terug dat hij het niet kan zijn inderdaad, al was aflevering 1 dan wel een flinke investering. Heeft hij in aflevering 2 t/m 5 nog geld verdiend?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #75 Gepost op: 29-03-2026, 13:45:12 »
Ik kom er ook wel een beetje op terug dat hij het niet kan zijn inderdaad, al was aflevering 1 dan wel een flinke investering. Heeft hij in aflevering 2 t/m 5 nog geld verdiend?
Niks of nauwelijks...  ::ohno:: buideltje met 50 euro volgens mij. Nou ja vast een goede zak met koffiebonen, maar verder...

- in het vizier: af met 250 euro
- uniek (weet ik niet precies, maar geen grote bijdrage)
- 1 goal als voetballer voor 100 euro
- de opdracht op het meer slechte communicatie
- afgeschoten bij de opdracht met de kluisjes...
- 4 Telefoons opgenomen, niks verdiend...
- 500 euro voor een filmpje van Eveline verloren. (van die 1000 uit aflevering 1, is er 500 weggespeeld).

Komt gisteren buiten tijd nog even aangelopen met een zak koffiebonen... lijkt weer heel fanatiek zonder te leveren. De lijst wordt langer... maar toch twijfel ik nog. Gisteren wel voor het eerst wat punten op hem gezet in de app.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2026, 13:46:45 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 29-03-2026, 15:26:25 »
Wat voor mij het belangrijkste argument tegen Milan als Mol is, is het gegeven dat ik hem bij meerdere opdrachten erg richtinggevend vind op een positieve manier:
- Bij de olifant zegt hij zoiets als “sterke mensen moeten de palen doen”
- Noemt een goede oplossing bij het kluizenspel
- Vraagt om overleg bij het spel met de koffiebonen

Mocht Milan dit een enkele keer doen zou het kunnen dat het is om vertrouwen te winnen (of een foutje). Maar in mijn ogen is er bij Milan een patroon van sturende opmerkingen om te proberen de opdrachten te laten slagen. En dat vind ik geen molgedrag.

Offline Contraspion

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 31-03-2026, 03:23:57 »
Daar staat tegenover dat telkens als hij een porto vast heeft (op het meer en bij de drones met de geldbuidels) hij chaos creëert.

Offline molletje1985

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 31-03-2026, 22:09:51 »
Milan had als enige geen enkele zak koffiebonen bij zijn naam liggen...

Edit: op het laatst lagen ze er wel
« Laatst bewerkt op: 3-04-2026, 14:48:58 door molletje1985 »

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 3-04-2026, 11:33:23 »
Dat Milan het filmpje over Eveline toch bekeek hoewel dat €500 uit de pot kost is natuurlijk verdacht. Maar als hij als enige niet naar een filmpje had gekeken wisten de andere kandidaten meteen dat hij de mol niet is.
Milan bracht de eerste 2 afleveringen veel geld binnen buiten de opdracht met de jeeps waar hij snel uitgeschakeld werd en geen invloed meer had op het mingeld en de sleutels. Daarom probeert hij zich nu steeds meer verdacht te maken in de hoop dat ze hem toch gaan verdenken.