Auteur Topic: [Kandidaat] Milan van Dongen  (gelezen 11144 keer)

Online MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Milan van Dongen
« Reactie #80 Gepost op: 3-04-2026, 11:50:02 »
Dat Milan het filmpje over Eveline toch bekeek hoewel dat €500 uit de pot kost is natuurlijk verdacht. Maar als hij als enige niet naar een filmpje had gekeken wisten de andere kandidaten meteen dat hij de mol niet is.
Een contractitio in terminis dus. Bovendien hadden ze al afgesproken dat iedereen zou kijken of niemand. Ja, en dan is er altijd wel iemand die de mollicitatie van Eveline krijgt waar je niets aan hebt.

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: 3-04-2026, 23:50:15 »
Niet helemaal waar, want ook hij was oog in oog met de mol  ::)

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #82 Gepost op: 6-04-2026, 00:28:25 »
Dat Milan het filmpje over Eveline toch bekeek hoewel dat €500 uit de pot kost is natuurlijk verdacht. Maar als hij als enige niet naar een filmpje had gekeken wisten de andere kandidaten meteen dat hij de mol niet is.
Milan bracht de eerste 2 afleveringen veel geld binnen buiten de opdracht met de jeeps waar hij snel uitgeschakeld werd en geen invloed meer had op het mingeld en de sleutels. Daarom probeert hij zich nu steeds meer verdacht te maken in de hoop dat ze hem toch gaan verdenken.

Milan heeft alleen in aflevering 1 veel geld binnengehaald, de 1.000 euro. En hij heeft gestemd op degenen die het meeste geld hadden, dat wordt hem ook door sommigen aangerekend. Daarna is hij nergens betrokken bij geld verdienen wat te voorkomen was.

Bij de laptopopdracht zegt hij: “Of we kijken allemaal of niemand kijkt.” Dat is een gewaagde uitspraak voor een mol, want stel niemand kijkt? Maar ken de mens, en zeker een molkandidaat. Die willen info. Maar op deze manier zorg je ervoor dat het maximale bedrag uit de pot gaat. En dat sleept hij er zo uit. Welke laptop er gekeken wordt, maakt dan niet zo veel uit.

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 6-04-2026, 09:43:21 »
Bij de laptopopdracht zegt hij: “Of we kijken allemaal of niemand kijkt.” Dat is een gewaagde uitspraak voor een mol, want stel niemand kijkt?

Ik begin er rekening mee te houden dat we met Milan nog wel eens een hele brutale Mol kunnen hebben. Bij het diner is hij diegene die vraagt wat proosten in het Swahili is. Om aan het eind van het diner aan de groep te vragen “Wie vroeg het ook al weer als eerste?”. Feitelijk was het Nienke die als eerste over proosten in Swahili begon, maar het is Milan die het daadwerkelijk vraagt.

Ook zijn actie om in aflevering 1 als eerste achter zijn eigen scherm te gaan zitten is dan heel brutaal. Maar past dan ook in zijn Mol tactiek. Voor mij een grote reden geweest om hem af te schrijven.

Het omwisselen van 20 en 30 bij het doorvertellen van het verhaal lijkt me ook geen fout die Milan snel zou maken.

« Reactie #84 Gepost op: 6-04-2026, 10:11:04 »
Ik begin er rekening mee te houden dat we met Milan nog wel eens een hele brutale Mol kunnen hebben. Bij het diner is hij diegene die vraagt wat proosten in het Swahili is. Om aan het eind van het diner aan de groep te vragen “Wie vroeg het ook al weer als eerste?”. Feitelijk was het Nienke die als eerste over proosten in Swahili begon, maar het is Milan die het daadwerkelijk vraagt.

Bij mijn weten is Daan dat (even teruggekeken)

Online Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #85 Gepost op: 6-04-2026, 11:10:09 »
Milan probeert zichzelf verdacht te maken is mijn idee. Geld doet er nu niet meer toe, het gaat ze er nu om in de finale te komen.

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 6-04-2026, 11:29:20 »
Bij mijn weten is Daan dat (even teruggekeken)

Volgens mij begint Daan met proosten en is het de combinatie Nienke/ Milan die navraag doet hoe je proosten zegt in het Swahili?

Edit: Ik zit het nu terug te kijken. En zie inderdaad dat Daan het ook (nog een keer) vraagt, maar na Nienke/ Milan.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2026, 13:05:32 door marver1982 »

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 6-04-2026, 12:54:34 »

Ook zijn actie om in aflevering 1 als eerste achter zijn eigen scherm te gaan zitten is dan heel brutaal. Maar past dan ook in zijn Mol tactiek. Voor mij een grote reden geweest om hem af te schrijven.

Nu de déjà vu is geweest, is dit in een heel ander licht gekomen.  Immers de 2e keer kost het geld en juist doordat iedereen de 1e keer braaf achter de eigen naam is gaan zitten, is de honger om het de 2e keer anders te doen groter.

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 6-04-2026, 13:15:47 »
Nu de déjà vu is geweest, is dit in een heel ander licht gekomen.  Immers de 2e keer kost het geld en juist doordat iedereen de 1e keer braaf achter de eigen naam is gaan zitten, is de honger om het de 2e keer anders te doen groter.

Een heel ander licht inderdaad, wat maakt voor mij dat Milan verdachter wordt. Hij is vol bravoure in aflevering 1 voorop gaan lopen en achter zijn eigen scherm gaan zitten. Bij Deja Vu zegt hij vervolgens dat als 1 iemand op play drukt ze het allemaal doen. En dat kost 3500 euro. Slimme Mol.

Online MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #89 Gepost op: 6-04-2026, 15:32:42 »
Dat er bij die opdracht €3500 uit de pot gaat is niet de verdiensten van Milan maar van de bedenkers van de opdracht, als je het mij vraagt.

« Reactie #90 Gepost op: 6-04-2026, 16:01:37 »

Milan verdient mij ook iets teveel (in de top 2 of 3 van de grootverdieners) en ook in zijn mimiek/expressie vind ik hem niet iemand met een dubbele agenda.
Hij is wel bloedfanatiek. Ik zou hem niet kiezen als mol.

Maar ik kan het natuurlijk mis hebben :-)

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 6-04-2026, 16:32:22 »
Milan verdient mij ook iets teveel (in de top 2 of 3 van de grootverdieners)

Als ik naar het FTM schema kijk in een ander topic valt dat grootverdienen reuze mee (of tegen). Eigenlijk alleen bij the lodge game in aflevering 1 draagt hij bij aan een echt groot bedrag in de pot. Er zijn al heel veel mollen geweest die dat gedaan hebben om in het begin een beeld te creëren van de fanatieke kandidaat die voor de pot gaat.  Als ik de totaalbedragen van dit schema vergelijk tussen aflevering 1 alleen en aflevering 1 t/m 6 bij elkaar per kandidaat dan valt me op dat Milan per saldo maar 10 euro extra verdiend heeft en de andere kandidaten 165 t/m 1018 euro. Dit vind ik een behoorlijk verschil.

Ik ben ook nog niet zeker :) Maar heb wel de indruk dat Milan iemand is die heel goed een beeld van zichzelf neer kan zetten wat in werkelijkheid niet klopt.

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 7-04-2026, 22:50:57 »
Vanavond de eerste aflevering terug gekeken met in mijn achterhoofd dat Milan de Mol nog wel eens zou kunnen zijn. En met in mijn achterhoofd dat kandidaten sturen en andere mensen verdacht maken zijn Moltactiek zou zijn.

De volgende dingen vallen me op:
- Hij zegt ergens aan het begin: “of jullie je wel voorbereid hebben kandidaten”.
- Loopt kordaat naar de laptop met zijn naambordje en krijgt hierdoor een hele berg verdenkingen over zich heen.
- Doet in een biecht de uitspraak dat de Mol in de lodge stemt op de kamer met 0 euro (en doet dit zelf wellicht bewust niet zodat kandidaten dit niet naar hem kunnen herleiden).
- Hij zegt in de cabin bij ronde 2 in eerste instantie: “aftrappen namens mij” (verspreekt hij zich hier als Mol?).
- Eveline zegt als ze eruit mogen dat zij en Milan “de donkerte ingestapt zijn” (titel van de aflevering is in het duister tasten).
- Met de kennis van nu en het gemak waarmee hij 1000 euro naar Rik brengt vind ik het ongeloofwaardig dat hij er in de afleveringen die volgen zoveel moeite mee heeft.
- Hij zegt bij de olifant dat sterke mensen de palen moeten doen en stuurt aan op dichthouden van de olifant. Zo stevig dat mijn interpretatie is dat hij zijn best aan het doen is om andere mensen zo verdacht mogelijk te maken en een zaaitje te planten dat hij zeker niet de Mol kan zijn.
- Bij de eliminatie aait Milan extreem veel over de rug van Eveline. Wellicht oprecht, maar misschien ook wel uit schuldgevoel?

Mijn conclusie is dat het heel goed mogelijk is dat Milan in de eerste aflevering hard aan het werk is geweest om de verdenkingen rondom de laptop van zich af te schudden, ruimte in de groep te krijgen om te kunnen sturen (handig voor in de toekomst) en andere spelers zo verdacht mogelijk te maken en daarbij zelf buiten schot te blijven.

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #93 Gepost op: 8-04-2026, 04:02:05 »
Hij doet dan niks met die bal ruimte want de pot blijft maar oplopen.....

En ik heb de beelden vertraagd teruggezien waarin Nienke haar verdachtenlijst opschrijft.... het is zeker Milan die zij schrijft in een vloeiende beweging en niet de twee t's van Matteo. Dit is ook logisch gezien alles wat ze in voorgaande afleveringen over Milan zei. Kortom, niemand verdenkt Milan behalve Nienke en toch is zij afvaller..... hmmmm.....
:)

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 9-04-2026, 18:39:55 »
Inmiddels aflevering 2 en 3 ook terug gekeken en er vallen me een aantal dingen op.

Aflevering 2:
- Kiest Milan er bij de jeeps bewust voor om snel af te gaan (en zijn envelop uit het spel te halen) omdat hij weet dat later een kandidaat een filmpje zal zien van wat er allemaal gebeurd is en hierdoor acties van andere kandidaten verdachter worden?
- Gaat Milan op de markt bewust samen met Nienke voor het moeilijkere bosui (omdat hij weet dat Nienke hem deels verdenkt en hij zo een goede kandidaat lijkt) en met Daan voor een fruitdrank als ranja (die volgens mij ook afgekeurd wordt, om Daan verdacht te maken)? Mijn vermoeden is dat het “lemon” van Daan (En Mol…) daadwerkelijk een test is om te checken of Milan de Mol zou kunnen zijn.
- Milan zegt op de markt “zoeken naar een speld in een hooiberg”. Titel van de aflevering is “door het oog van de naald”. Internet geeft aan dat een speld en een naald allebei dun en puntig zijn,  maar dat een speld geen oog heeft.
- We zien Milan bij de test wel, maar we horen hem niet.

Aflevering 3:
- De titel van de aflevering is “door andere ogen bekijken”. Bekijkt Milan zijn rol als Mol door andere ogen als hij tegen de straatverkoper met een voetbalshirt uit Tanzania zegt “you’re the opponent today” (jij bent de tegenstander vandaag).
- Milan maakt in de pauze van het voetballen Matteo verdacht door aan te geven dat zijn doelpunt bij de freeze niet gelukt is.
- Hij is tevreden met 700 euro (had hij meer doelpunten kunnen maken?).
- Milan meldt zichzelf aan als coördinator bij het meer. Mensen op het water klagen over de slechte instructies en er wordt 0 euro verdiend.
- Doet in de club als een fanatieke kandidaat zijn best om jokers te vinden (beste jongetje van de klas kan de Mol niet zijn). Als hij gaat plassen laat hij met een grote grijns zijn joker met “de Mol” erop zien aan de camera.

Offline Joker

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 9-04-2026, 23:37:40 »
- Milan maakt in de pauze van het voetballen Matteo verdacht door aan te geven dat zijn doelpunt bij de freeze niet gelukt is.

Mol of kandidaat (ik denk zelf het tweede), moet wel gezegd worden dat Milan hier natuurlijk een punt heeft. Hoe krijg je het in vredesnaam voor elkaar om met een tegenstander die stilstaat over het lege doel te schieten. Er zijn contracten voor minder ontbonden.

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 10-04-2026, 02:27:46 »
Mol of kandidaat (ik denk zelf het tweede), moet wel gezegd worden dat Milan hier natuurlijk een punt heeft. Hoe krijg je het in vredesnaam voor elkaar om met een tegenstander die stilstaat over het lege doel te schieten. Er zijn contracten voor minder ontbonden.

Zeker waar. Al denk ik dat dat mij in mijn fanatisme ook zou kunnen overkomen. Bij Milan heb ik het idee dat er een patroon is als het gaat om zijn medekandidaten zo verdacht mogelijk maken bij de rest. Dat maakt hem voor mij verdacht als Mol.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #97 Gepost op: 10-04-2026, 03:04:51 »
Goede punten!  ::ok::

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 10-04-2026, 03:54:48 »
Goede punten!  ::ok::

Dank je Contraspion!

Bij deze mijn punten uit aflevering 4, 5 en 6.

Aflevering 4:
- Mijn vermoeden is dat Milan onderdeel van het Eye of the Tiger bondje wil zijn om op die manier makkelijker Daan en Bram verdacht te kunnen maken. In mijn beleving maken Daan en Bram zichzelf ook verdacht, maar Milan zichzelf niet.
- Draait vanuit de Mol gezien de juiste manier om het geld te verdelen in de kluizen om (bewust?) in gesprek met medekandidaten vooraf, zegt niks als het antwoord kabel duidelijk voor hen op tafel ligt en gaat terug naar de basis waardoor hij erg makkelijk afgeschoten lijkt te worden (heeft daarna nog tijd om zelf ook als “bewaker” mee te doen eventueel). Vraagt achteraf wie wat binnen gebracht heeft, waardoor Delilah met -250 verdacht wordt.
- Milan volgt Bram blindelings (titel aflevering) bij het abseilen. Zegt dat het simpel was om de tweede telefoon op te nemen, omdat hij geen smoes hoeft te verzinnen want Bram geeft hem alle ruimte?

Aflevering 5:
- Stelt bij de koffiefabriek voor om eerst allemaal 1 zak te pakken (vertragen?). Komt als fanatieke kandidaat net te laat aanrennen met een zak.
- Maakt in de auto Daan verdacht (over jokers zoeken) en Bram (die minstens een kwartier weg was).
- Milan wil Bram het veld in sturen bij de zakjes terwijl er meerdere bewakers in de buurt zijn en praat met Quinty door elkaar heen door de portofoon. Brengt 50 euro terug, terwijl er in veel zakjes 150 euro zit.
- Hij wijst bij de laptops de kandidaten op het briefje met -500 euro erop, hij verwacht niet dat het hetzelfde is als in de eerste aflevering en stelt dat als 1 iemand op play drukt ze het iedereen moeten gunnen. Introduceert een stemming om het bekijken van de beelden door te duwen? Gaat erg makkelijk bij Eveline zitten om in de biecht aan te geven dat hij veel liever bij Bram had gezeten (maar de Mol hoeft geen info uit deze opdracht te halen). Kijkt met een schuin oog hoe Nienke op de laptop zijn filmpje bekijkt (titel aflevering).

Aflevering 6:
- In mijn ogen maakt Milan tijdens het diner Daan bewust verdacht (heb ik ook in topic van de opdracht over gepost). Doet Milan dit o.a. om de verdenking van Nienke meer naar Daan dan naar hem te krijgen? Milan helpt Bram om het “ogen verhaal” weg te wuiven.
- Gooit wellicht onnodig een speer raak. Maar dat doen alle mannen, behalve Bram (en die verdenk ik niet). Milan zegt te gaan helpen met de muur insmeren, maar doet in beeld niet veel.
- Zijn grijns als hij zegt niet de Mol te zijn. Ik vind het ongeloofwaardig dat iemand als Milan per ongeluk 20 en 30 zou omdraaien. Hij zegt zelfs in de biecht dat hij de feiten graag goed wil onthouden.
- Doet in de biecht bij de test uitspraken over Eveline haar speltactiek (door de bril van een ander zien?, de titel van de aflevering).
« Laatst bewerkt op: 10-04-2026, 03:58:03 door marver1982 »

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 10-04-2026, 09:47:05 »
De hoofdreden waarom ik Milan niet verdenk is omdat hij in de opdracht met de jeeps snel uitgeschakeld werd en geen envelop heeft binnengebracht. Er zijn 5 enveloppen binnengebracht waarvan één met mingeld en één afgekeurde. De 5 kandidaten die een envelop hebben binnengebracht zijn: Matteo, Nasrdin, Daan, Eveline en Nienke. Nasdrin en Nienke zijn afgevallen en Eveline is de mol niet. Dan kunnen enkel Matteo en Daan een envelop met mingeld hebben binnengebracht.