Auteur Topic: [Kandidaat] Matteo van der Grijn  (gelezen 17491 keer)

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Matteo van der Grijn
« Reactie #100 Gepost op: 6-04-2026, 15:24:58 »
Terrormol is misschien ook wat té  ;), maar ik vind hem wel sturend/overheersend overkomen.
Zoals (ik citeer Daan): "Ik ben Matteo en ik ben BOOS" (in aflevering 2). Dat hij nogal boos doet dus. En in afl. 1: 'Die olifant moet open!'

En nu lopen Daan en Bram best flink te klieren samen, dus ergens kan ik me ook wel voorstellen dat je even orde op zaken moet stellen (als mol of kandidaat  ;D). Het is meer dat het bozig op mij overkomt, maar dat kan ook mijn interpretatie zijn.
En prima mogelijk dat hij een (mollen)rol speelt natuurlijk.
Ik vind dat bozig overkomen echt wel meevallen, hoor. En bedenk wel, wij hoeven maar een uurtje per week naar dat geklier van Daan en Bram te kijken, Matteo zit hier de hele tijd mee opgescheept. En ja, als je de opdrachten serieus wil spelen dan kan dit echt gaan irriteren.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #101 Gepost op: 6-04-2026, 16:14:32 »
Dat zal allemaal wel maar dat zou toch grandioze hulp voor de mol zijn?! Waarom zou je hulpmolgedrag afstraffen met een ijzeren regime waar je bang van wordt? Elke mol zou dit dankbaar aanvaarden. Het is al niet bepaald dat de pot laag is, die is zelfs erg hoog, dus dan zou Matteo wel zijn eigen glazen ingooien. En, frankly, een luizige mol zijn.
:)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #102 Gepost op: 6-04-2026, 17:07:36 »
Als Matteo de mol is, dan zal hij inderdaad wel wat zeggen van het hulpmol-gedrag van Daan en Bram. Maar pas nadat het al in de soep is gelopen.
En ja, ik zou het ook moeilijk vinden hoor, zo'n klierend duo in de groep (of ik nou mol zou zijn of kandidaat).  ;D

Verder... Ik blijf wel in deze tunnel. Vooral omdat de hints sterk naar Matteo wijzen, denk ik (zeker de jokeropdracht in aflevering 3 met het oog) en Matteo heel veel verdachte dingen heeft gedaan.

Maar ik blijf twijfelen of het toch Daan moet zijn. Zelf kreeg ik ook de indruk dat Daan het moment waarop hij een joker kreeg, lastig vond. Dus ook wel mols van Daan.

Dat Matteo misschien wat hoger lijkt te staan in FTM, kan betekenen dat hij het misschien niet is. Maar een mol kan natuurlijk ook gewoon geld binnenhalen en toch de opdracht verknoeien. Dat zou bij Matteo prima kunnen. (bv door de geldzakjes te controleren om zelf biljetjes weg te werken  >:D) En bij Daan zou het dan al zo snel megaduidelijk zijn... Dat weet ik ook niet hoor.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #103 Gepost op: 6-04-2026, 17:35:49 »
Dat zal allemaal wel maar dat zou toch grandioze hulp voor de mol zijn?! Waarom zou je hulpmolgedrag afstraffen met een ijzeren regime waar je bang van wordt? Elke mol zou dit dankbaar aanvaarden. Het is al niet bepaald dat de pot laag is, die is zelfs erg hoog, dus dan zou Matteo wel zijn eigen glazen ingooien. En, frankly, een luizige mol zijn.

Vind jij hem zo boos, Lo? Ik ervaar dat eigenlijk helemaal niet. Hij is wat grof soms, maar dat vind ik zelf best meevallen. Bijzonder hoe anders iemand kan overkomen op verschillende personen!

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 6-04-2026, 17:45:00 »
Er worden voor mijn gevoel ook een heleboel "grapjes" als serieus gezien. Zoals de strot doorbijten opmerking. Als je dat serieus neemt, lijkt hij agressief, maar het is natuurlijk overduidelijk dat Matteo niet echt Bram's strot gaat doorbijten

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #105 Gepost op: 6-04-2026, 18:02:46 »
Het was toch Daan die zei HIJ IS BOOS MAN!

En Bram zat er echt heel bedremmeld bij met dat strot afbijten.

Het is het een als je dat als grapje en groupe zegt -en in het algemeen- maar wat anders als je daar 1 op 1 iemand mee bedreigt......

Ik snap Daan en Bram wel.

En onmols, dus.......
:)

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 6-04-2026, 18:42:30 »
Zelf kreeg ik ook de indruk dat Daan het moment waarop hij een joker kreeg, lastig vond. Dus ook wel mols van Daan.

Dat Matteo misschien wat hoger lijkt te staan in FTM, kan betekenen dat hij het misschien niet is. Maar een mol kan natuurlijk ook gewoon geld binnenhalen en toch de opdracht verknoeien. Dat zou bij Matteo prima kunnen. (bv door de geldzakjes te controleren om zelf biljetjes weg te werken  >:D) En bij Daan zou het dan al zo snel megaduidelijk zijn... Dat weet ik ook niet hoor.

Ik had niet de indruk dat Daan het moment dat hij de joker kreeg lastig vond. Hij vroeg er zelf om  ::rofl::
Dat ze samen een wandelingetje maakten was natuurlijk met een bedoeling, helemaal met camera erbij. Bram leidt het in dat het fijn is om 2 jokers te hebben maar dat hij graag met Daan nog even in het spel wil blijven. Daan reageert dan dat hij het geweldig zou vinden :"Als ik van jou....." vervolgens hebben ze een hoop lol als Bram reageert met "Dat zei ik niet". Ze hadden veel lol samen....

Wat betreft FTM: Ik zie dat heel veel verdiend geld verdeeld wordt over alle kandidaten als niet duidelijk wie verantwoordelijk is voor de winst,  dat geeft wat mij betreft een vertekend beeld.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Klootzak uit liefde..
« Reactie #107 Gepost op: 6-04-2026, 21:18:53 »
En hij zit er ook nog eens bovenop dat anderen vooral ook geld verdienen zoals nu weer op de koffieplantage maar denk ook aan het geldbuidelspel waar hij elk zakje ging controleren en mensen te schand zette die maar met 50 euro kwamen aanzetten.... ja dan denk je wel 2x na voor je geld verduistert.

Hoe weet je zo zeker dat hij die geldzakjes controleerde? Volgens mij was dat dekmantel om daar juist geld uit te halen en legt hij expres aandacht op anderen.Dat doet ie consequent in elke aflevering .Dat vind ik niet te schande te zetten zoals jij dat zegt. Dat controleren is meer zgn. controleren.

Hij is degene die de meeste zakjes in handen heeft gehad. En hij was ook veel in het veld, o.a. vlakbij  waar Daan zijn zakje niet meer kon vinden. Daan kan daar een zakje weg hebben gemaakt, maar net zo goed Matteo. En als Matteo boven staat geeft hij Quincy aanwijzingen en die wordt dan snel gepakt. 🚩

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 6-04-2026, 22:11:29 »
Er worden voor mijn gevoel ook een heleboel "grapjes" als serieus gezien. Zoals de strot doorbijten opmerking. Als je dat serieus neemt, lijkt hij agressief, maar het is natuurlijk overduidelijk dat Matteo niet echt Bram's strot gaat doorbijten

Letterlijk niet natuurlijk... Dat zou wel heel raar zijn. Maar dat hij het 1 op 1 zo zegt, geeft het voor mij wel wat meer lading dan als de hele groep daarbij zou zijn. (dan zou Bram echt wel gesteund worden door Daan of iemand anders die dan een grapje maakt of zoiets).
Maar ik realiseer me ook dat de context anders kan zijn; we zien lang niet alles natuurlijk.

Hoe weet je zo zeker dat hij die geldzakjes controleerde? Volgens mij was dat dekmantel om daar juist geld uit te halen en legt hij expres aandacht op anderen.Dat doet ie consequent in elke aflevering .

Dat vermoed ik ook.

En verder kan ik Daan echt niet peilen.  ::rofl:: Ik houd het er maar op dat hij nog steeds de hulpmol is van dit seizoen.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Klootzak uit liefde..
« Reactie #109 Gepost op: 9-04-2026, 14:48:14 »
Ik vind dat Matteo vaak in een biecht voorkomt, soms om een opdracht uit te leggen. Of om anderen verdacht te maken en ook om uit te leggen hoe er in een opdracht gemold kan worden (bijv bij de koffiefabriek). Ik weet niet hoeveel de anderen hebben gebiecht. Maar het lijkt me erg vaak. Is dat een voorteken dat hij het niet is?

Aflevering 6 vind ik Daan ook verdachter dan Matteo. Al is er wel bij het hout gemold, maar daarvan zie geen harde bewijzen. Matteo is het grote stuk hout iig kwijt. Daan lijkt achteraan te willen lopen Om makkelijk te mollen? Maar Daan schuwt er niet voor om zijn molacties onder de neus van anderen te doen (slecht springen) of zijn actie nog uit te leggen (afl. 1, de -1000 euro) Dat speerwerpen was ook slecht, de laatste raakte hij nog even voor show, dus hij kon het wel.
En ook verkeerde antwoorden geven.

Een hint naar Matteo kan zijn de grijze kleding ivm onbetrouwbaar. Grijs gebruikte Matteo in zijn foute antwoord en hij had een grijze jas aan.

En ik ben het met Lo eens, waarom zou de mol met Bram één op één gaan. Die heb je net die geheime opdracht gegeven en die info heb je niet nodig..
Dat zou wel heel slim bedacht zijn. Om zo Bram om de tuin te leiden die dan ook misschien denkt dat doet een mol toch niet. Het lijkt in mijn ogen(👀) eerder kandidaats.

Bij dat geintje ik haal je kop van je romp als je die opdracht aan jezelf hebt gegeven heeft Matteo het over de allerlaatste aflevering
Net alsof hij al wist dat hij dat zou halen. Vind het beetje vreemd geformuleerd.

Ga Matteo niet zomaar afschrijven, al heb ik wel een hele goede waterdichte hint naar Daan gezien en lijkt de weegschaal nu meer naar Daan uit te slaan.
Aflevering 7 kan de doorslag gaan geven.

Qua verdachte acties zijn Bram en zelfs Milan nog niet uit te sluiten.
Ik denk toch Daan of Matteo.

« Laatst bewerkt op: 9-04-2026, 15:37:27 door Lonneke*L »

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 10-04-2026, 09:56:04 »
Ik heb steeds rekening gehouden met Matteo omdat hij in de opdracht met de jeeps mogelijk mingeld heeft binnengebracht maar als enige 2x raak gooien met de speer had niet gemoeten. Toegegeven, sommige opdrachten is hij verdachter dan Daan (olifant, Jeeps, voetbal).

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 10-04-2026, 10:53:42 »
Ik (zelfs ik  ;D ) moet toegeven dat deze tunnel piept en kraakt. Dat raak gooien vind ik ook onmols. En ook dat 1op1 gesprek met Bram vind ik een hele gekke actie voor een mol; veel te opvallend.

Maar als het zo is dat er gemold is bij de boomtakken (dat weten we niet, of wel?), dan kan ik het raak gooien wel plaatsen.
Bij de laatste opdracht ging het om vertrouwen; mogelijk deed de mol voor die opdracht even zijn best voor de goodwill. Als Matteo de mol is, dan zou ik dat wel een logische strategie vinden. Alleen heeft het dan niet geholpen; blijkbaar is hij best verdacht in de groep.

Matteo heeft echt wel verdachte acties. En bij de joker/oog-van-Quincy-opdracht kom ik vooral bij hem uit als hoofdverdachte.
Hopelijk komt er in de volgende aflevering wat meer duidelijkheid.

Aanvulling: als Matteo de mol is, dan vrees ik dat hij zichzelf in de eerste aflevering te verdacht heeft gemaakt bij de kandidaten met 'Die olifant moet open!'

Voor nu blijf ik bij Matteo als hoofdverdachte.
Bij Daan ligt het er zo dik bovenop dat ik het bijna niet meer kan geloven. De komende aflevering ga ik extra goed letten op Matteo, Daan en Milan (die ik had weggestreept, maar voor mij toch steeds verdachter wordt).
Ik ben benieuwd wat Matteo gaat uitspoken.  ;D
« Laatst bewerkt op: 11-04-2026, 12:57:07 door Tunneltelevisie »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 11-04-2026, 21:45:37 »
Toch denk ik dat dit de juiste tunnel moet zijn.  ;D
Ik vind Matteo erg verdacht in de biechten, merk ik. Hij heeft dan echt van die pretogen; ook als dingen misgaan. Jaja...

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Klootzak uit liefde..
« Reactie #113 Gepost op: 11-04-2026, 22:09:38 »
Toch denk ik dat dit de juiste tunnel moet zijn.  ;D
Ik vind Matteo erg verdacht in de biechten, merk ik. Hij heeft dan echt van die pretogen; ook als dingen misgaan. Jaja...

Mee eens Tunnelvisie. In het verleden vielen vaak kandidaten met veel biechts af. Lijkt nu alsof de mol het meeste biecht en inderdaad met veel plezier. Ik vind nog steeds dat hij een rol lijkt te spelen en dat Daan de beoogde mol dat helemaal niet heeft. Is meer zichzelf. Daan wilde graag met Matteo in opdracht 2. Matteo zag je aarzelen. Ik denk dat Daan Matteo verdenkt en dat Matteo dat weet.

Dus ondanks goede hints naar Daan ( vandaag had ie groene  sokken aan bij de test bijv) en mols gedrag blijf ik toch bij Matteo. ::vergroot::

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 11-04-2026, 22:13:33 »
Ik citeer even mijzelf.

Ik vond de lichaamstaal van Rik erg opvallend toen Matteo zei na de laatste vraag 'dan snap ik dat ik niet oog in oog kom te staan met de mol'. Rik kon zijn lachen niet inhouden, logisch als mol Matteo hem in de maling neemt. Het kwam op mij over als een mol-presentator momentje.

Ik zit echt in de Matteo tunnel, eigenlijk al sinds het begin van het seizoen.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 11-04-2026, 22:20:35 »
Daan wilde graag met Matteo in opdracht 2. Matteo zag je aarzelen. Ik denk dat Daan Matteo verdenkt en dat Matteo dat weet.

Ik denk dat Daan Matteo uitkoos omdat ie inschat dat Matteo het beste te misleiden is, het meest meegaand, bij het foto’s maken. Matteo was verbaasd want die zit op Daan. En Daan kreeg niet altijd zijn zin maar die ‘mama’-foto kon hij zonder problemen maken.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2026, 22:53:25 door Run »

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Klootzak uit liefde..
« Reactie #116 Gepost op: 12-04-2026, 00:01:22 »
Hoezo zou Daan denken dat Matteo het makkelijkst te misleiden is? Waar maak je dat uit op?  ???
« Laatst bewerkt op: 12-04-2026, 00:03:36 door Lonneke*L »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 12-04-2026, 00:06:56 »
Hoezo zou Matteo makkelijk te misleiden zijn? Waar maak je dat uit op? ???

Nee, dat lijkt mij ook niet.  :)

Maar het ging weer heerlijk mis deze aflevering. We zagen hem klooien met de parasol, klooien aan tafel, klooien met Daan tijdens het maken van de foto's (al was Daan hier ook verdacht).
Maar echt, die biechten: alsof hij zijn lachen niet kan inhouden. En tegelijkertijd leek hij toch wel gespannen bij Bram tijdens het 'oog in oog' momentje.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 12-04-2026, 09:47:50 »
Hoezo zou Daan denken dat Matteo het makkelijkst te misleiden is? Waar maak je dat uit op?  ???
Het meest meegaand. Dat bleek ook wel, Matteo vond veel goed wat Daan deed.

« Reactie #119 Gepost op: 12-04-2026, 10:03:15 »
Het meest meegaand. Dat bleek ook wel, Matteo vond veel goed wat Daan deed.

Ik denk omdat hij denkt dat hij de mol in het vizier heeft. Hij ging zelfs meemollen en dollen, al is het ook om verdacht te blijven mocht Daan niet de mol zijn.