Auteur Topic: [Kandidaat] Matteo van der Grijn  (gelezen 17445 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Kandidaat] Matteo van der Grijn
« Reactie #20 Gepost op: 7-03-2026, 22:20:03 »
Macho.... je wordt gewoon bang van zijn agressiviteit, vind ik toch moeilijk te plakken op de mol.
Hij zat dan weer niet in jeep 26. Maar al met al toch de beste hints naar hem.
Ja hij heeft goede hints. Maar Delilah en Daan zaten in jeep 26, hij niet......
:)

Offline Molleck

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 7-03-2026, 22:20:54 »
Hij is een steengoede acteur.
Eerst dacht ik “Ooh dus in het echte leven is hij ook zo explosief (zoals hij speelde in het Gouden uur)”
Maar wat nou als hij als mol ook speelt dat het hem allemaal zo ontzettend frustreert?
(“Ik ben Matteo en ik ben BOOS” zoals Daan zegt in de biecht  ::rofl::)

Het zou helpen als er hier iemand is die hem kent en weet of dit gedrag bij hem past  :P

Edit (toevoeging):
Met de verkeerde sleutel meegeven om Eveline te bevrijden, helpt hij de opdracht niet want er gaat veel tijd verloren en het wordt er alleen maar chaotischer van. Vervolgens verongelijkt reageren als blijkt dat hij geen info krijgt van Eveline omdat hij haar niet zelf bevrijd heeft.
Zou heel goed een act kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2026, 22:27:05 door Molleck »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #22 Gepost op: 8-03-2026, 00:36:36 »
Ik vond 1 (Albanese) emotionele agressie spelende mol wel genoeg eigenlijk, hoef er niet zo graag nog eentje.
Liever een mol die het gedrag van Matteo in de biecht belachelijk maakt  ;)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #23 Gepost op: 8-03-2026, 23:30:34 »
Verschil vind ik wel dat Everon wel zijn best deed om - los van zijn 'ik ben gefrustreerd - de sfeer met kandidaten goed te houden. Zo biechtte hij dat toen ook. Niemand mocht boos gaan slapen van hem.  ;)

Bij Matteo ben ik er nog niet over uit of het een act is. Of echt. Ergens hoop ik wel dat het gespeeld is, want persoonlijk vind ik zijn gedrag (in 2.1) niet sympathiek overkomen. Kan misschien aan de montage liggen, maar iets rustiger mag best van mij. In ieder geval: ik streep Matteo nog niet weg als molkandidaat.

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline m0ll0m

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #24 Gepost op: 9-03-2026, 17:17:45 »
Om 12:26 zie ik Rik in beeld.... maar die verdenk ik dan weer niet zo  8)
Wat dus een beetje gek is... Als je nu terugkijkt dan is dat niet meer zo (het shot zit op 12:34) EN de originele uitzending is ook niet meer terug te kijken bij (bijv.) Ziggo. Alle NPO1 programma's van die zaterdag kon je terugkijken, maar niet WIDM. Zou dit toch een te grote hint zijn geweest? Case closed...?

Offline Mollie25

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 11-03-2026, 14:04:52 »
Als Matteo de mol is, denk ik dat hij zijn dominante ("die olifant gaat open") en opvliegende ("ik ben Matteo en ik ben boos") kant wat probeert aan te dikken.

Ik denk dat het goed is om als mol een strategie te bepalen en bepaalde karaktereigenschappen bewust in te zetten, maar ik denk dat hij dan vanaf nu wel een beetje moet gaan dimmen. Tot nu toe zorgt het denk ik vooral voor een vervelende sfeer en niet voor kandidaten die daadwerkelijk zijn leiding volgen. Ik heb vooralsnog niet het gevoel dat hij erg serieus wordt genomen binnen de groep.

Offline daantje17

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
« Reactie #26 Gepost op: 14-03-2026, 15:35:36 »
Matteo speelt in Oogappels. Zouden al die 'ogen hints' hier iets mee te maken kunnen hebben?
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 14-03-2026, 22:02:53 »
Hij deed toch bijzonder weinig goed deze aflevering. En ook viel mij op dat hij lang bij de persoon met het oog-shirt stond. Hintje naar Matteo als mol?
Ik blijf twijfelen tussen Daan en Matteo, maar bij Daan wordt het zo langzamerhand té vind ik.

'Oogappels' zou ook een leuke hint zijn.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 15-03-2026, 09:58:48 »
De beste suggestie die ik tot nu toe gehoord heb. Om het oog aan iemand te kunnen linken.

Online Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 15-03-2026, 20:12:37 »
Hij zit wel lekker los in de heupen zo te zien ::rofl:: ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 16-03-2026, 10:50:00 »
Hij zit wel lekker los in de heupen zo te zien ::rofl:: ::rofl::

Ha, dat ook.  ;D Maar ik denk dat opdracht 3.3. het meest linkt aan de mol. Zeker nu ik die beelden terug heb gezien van het oog-moment (ik heb die beelden in het hint-topic gepost), vind ik Matteo mega-verdacht.
En nu zit ik vast in deze tunnel.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 16-03-2026, 10:58:29 door Tunneltelevisie »

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 16-03-2026, 21:52:18 »
Matteo speelt in Oogappels. Zouden al die 'ogen hints' hier iets mee te maken kunnen hebben?

Zou het zo simpel zijn? Je ziet tijdens het avondje uit ook een gesprek waarbij Iemand tegen Delilah zegt ‘Samson en Dililah’ uit het bijbelverhaal over simson/samson. De ogen van simson werden uitgestoken na verraad door Delilah. Ik denk eigenlijk niet dat de nieuwe regisseur dit soort hints gebruikt, maar noem het toch even ;-)

« Reactie #32 Gepost op: 18-03-2026, 11:30:31 »
De manier waarop Matteo zogenaamd onopvallend danst en 'niets door heeft' als Quinty de man met het t-shirt met het oog ondervraagt vind ik toch wel erg verdacht. Danst hij daarom daar (oog gericht op hem als mol?) Of houdt hij als kandidaat zijn verdachte Quintiy in de gaten??

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 18-03-2026, 15:36:58 »
De manier waarop Matteo zogenaamd onopvallend danst en 'niets door heeft' als Quinty de man met het t-shirt met het oog ondervraagt vind ik toch wel erg verdacht. Danst hij daarom daar (oog gericht op hem als mol?) Of houdt hij als kandidaat zijn verdachte Quintiy in de gaten??

Ikzelf zie daar een aanwijzing in voor Matteo als mol. Het oog (van de man in shirt) is op hem gericht.  ::jaja:: Het kan toeval zijn, maar zelf vind ik dat té toevallig.
En Matteo zou 'het niet in de gaten hebben?' Hij lijkt mij slimmer dan dat. Dus ik denk dat de mol hier lekker aan het dansen is en stiekem met aanwijzingen strooit.  ::vergroot::

Kan Daan de mol nog zijn? Ja, dat denk ik ook.  ;) Maar ik blijf hier tunnelen.

Offline Mollie25

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 19-03-2026, 09:27:21 »
Zou het zo simpel zijn? Je ziet tijdens het avondje uit ook een gesprek waarbij Iemand tegen Delilah zegt ‘Samson en Dililah’ uit het bijbelverhaal over simson/samson. De ogen van simson werden uitgestoken na verraad door Delilah. Ik denk eigenlijk niet dat de nieuwe regisseur dit soort hints gebruikt, maar noem het toch even ;-)

Leuke hint! Ik vind dit helemaal niet gek bedacht en vind de link met dit bijbelverhaal over verraad eerlijk gezegd passender bij WIDM dan een verwijzing naar een titel van een serie waar ‘oog’ in zit.

Offline Mollie25

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 20-03-2026, 08:15:36 »
Bij Matteo merk ik dat ik hem in aflevering 1 best wel opvallend vond en goed in de gaten wilde houden en hij inmiddels bij aflevering 3 flink naar de achtergrond is verdwenen. Hij zou zomaar eens mijn blinke vlek kunnen zijn!

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 20-03-2026, 09:23:41 »
Bij Matteo merk ik dat ik hem in aflevering 1 best wel opvallend vond en goed in de gaten wilde houden en hij inmiddels bij aflevering 3 flink naar de achtergrond is verdwenen. Hij zou zomaar eens mijn blinke vlek kunnen zijn!

Juist doordat hij naar de achtergrond verdwijnt, vind ik hem extra verdacht ;-) We hebben dit vaker gezien bij de regie van WIDM. Hij is écht een goede acteur, zijn boosheid na het niet slagen van een opdracht of na het niet begrijpen van de opdracht in de club zou best wel eens een knap staaltje acteerwerk zijn. Hij staat hoog op mijn lijstje.

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #37 Gepost op: 20-03-2026, 10:57:00 »
Hint?

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #38 Gepost op: 20-03-2026, 11:19:43 »
Ik moest heel even opzoeken wat je bedoelde, maar gelukkig herkende mijn oude geest Tita Tovenaar nog wel meteen.  8)
Gelukkig heeft iemand het eerder benoemd:
Matteo is de kleinzoon van Ton Lensink de acteur die Tita Tovenaar speelde en Hennie Orri. Beide bekende acteurs. Tita Tovenaar was een bekende jeugdserie uit de jaren 70, maar misschien is dit een generatie dingetje  ;)
[...]

Tikkeltje vergezocht denk ik, maar toch leuk.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 20-03-2026, 12:03:22 »
Klopt. Wellicht ook vergezocht maar toch een overeenkomst:
Tika kon de tijd en mensen op aarde stilzetten door in haar handen te klappen.

Tika kon, als ze in haar handen klapt, alle mensen op Aarde stilzetten als een standbeeld. Als ze opnieuw in haar handen klapt, of met haar vingers knipt, komen ze weer in beweging.

"Dan doe ik "dit" en alles staat stil".
Ondertussen kon er een "probleem" opgelost worden.