Aflevering 1:
Daan vertelt aan tafel waar iedereen bij is hoe en waarom hij duizend euro verspeelde. De groep vind dat verdacht. Het is Matteo die hier gelijk op inhaakt en zegt:
“Jij hebt tegen Nasr gezegd met het hoogste bedrag op zak, ga jij die kant op, ik leid hem af. Dat vind ik een hele rare opmerking…
Quincy:Kapot raar” Matteo: “En nou is ie stil”.
Volgens mij is juist Matteo mols hier en Daan niet.
Daan zegt later tegen bondje Bram we moeten stieren en klieren…hij zegt volgens mij ook letterlijk tegen Bram dat ie die 1000 euro heeft laten verdwijnen..Ik denk dat Daan dus hier een zgn molactie heeft gedaan. Omdat hij de verdenkingen op zich wil krijgen. Iets wat een mol juist niet wil, zeker niet in aflevering 1. Waarom anders zijn hele actie nog eens uitgebreid in de groep delen? ???Matteo maakt hier in mijn ogen(😉) dankbaar gebruik van door de actie van Daan nog eens te benadrukken als raar. Met zijn indrukwekkende stem.
Eerder is al gezegd dat Matteo bij de jeepodracht verwarring zaaide. Dat doet hij denk ik slim want het roept bij de anderen geen zichtbare verdenkingen op (bij mij dus wel). Hoor Milan zelfs achteraf zeggen arme Matteo

Mij is verder opgevallen dat hij
twee enveloppen in de bus heeft gedaan. Aan het einde ook nog eentje tijdens de chaos. Weet niet wat erin zat, dat kon ik niet zo snel herleiden. Misschien wel een envelop uit een jeep waar al een envelop uit was gehaald?
Later meer over Matteo…