Auteur Topic: [Kandidaat] Matteo van der Grijn  (gelezen 17487 keer)

Offline Joriannn

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Matteo van der Grijn
« Reactie #60 Gepost op: 23-03-2026, 10:08:43 »
Hij wilde heel graag niet bij Milan, die hij als roomie wat beter kent. Door slechte duo's te maken die elkaar niet vertrouwen was de opdracht gedoemd te mislukken

Hij is 1 van mn potentiële mollen ::tandpastasmiley::

Ah ja, zo kun je het inderdaad ook zien. Het is sowieso een lastige groep  ::tandpastasmiley::

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 23-03-2026, 11:05:06 »
Hij wilde heel graag niet bij Milan, die hij als roomie wat beter kent. Door slechte duo's te maken die elkaar niet vertrouwen was de opdracht gedoemd te mislukken
Ik denk dat er heel andere redenen zijn voor die keuze. Je wilt bijvoorbeeld met iemand die je verdenkt als mol, of jezelf verdacht maken bij iemand. Een duo met je roomie levert weinig op in dit verband.
Het is ook niet voor niets volgens mij dat Eveline overbleef als duo partner. Iedereen weet immers dat zij de mol niet is dus daar wordt je niet wijzer van in je zoektocht naar de mol.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2026, 11:08:27 door MartinJ »

Online Mimitje

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 23-03-2026, 15:33:54 »
Ik denk dat er heel andere redenen zijn voor die keuze. Je wilt bijvoorbeeld met iemand die je verdenkt als mol, of jezelf verdacht maken bij iemand. Een duo met je roomie levert weinig op in dit verband.
Het is ook niet voor niets volgens mij dat Eveline overbleef als duo partner. Iedereen weet immers dat zij de mol niet is dus daar wordt je niet wijzer van in je zoektocht naar de mol.

Klopt natuurlijk ook! Maar de kans op een vrijstelling verspeel je er wel mee. Het is in ieder geval niet evident dat de mol zeker weten moest abseilen om geld uit de pot te houden.

« Reactie #63 Gepost op: 24-03-2026, 00:42:57 »
Matteo stopte als eerste een enveloppe in de bus bij de terreinwagens. Stel dat is de -250 en de rest van de kandidaten lukt het niet om een enveloppe terug te brengen, dan sta je mooi in de kijker. Matteo is geen mol.
Waarom ga je er automatisch vanuit dat de mol die -250 zelf heeft ingeleverd? Hij kan er toch voor gezorgd hebben dat iemand anders dat deed?

Online Mimitje

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 26-03-2026, 06:34:50 »
Tijdens het abseilen heeft hij niet verteld dat een telefoontje geld kostte toch? Dat wist eveline niet eens misschien?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #65 Gepost op: 26-03-2026, 20:59:56 »
Tijdens het abseilen heeft hij niet verteld dat een telefoontje geld kostte toch? Dat wist eveline niet eens misschien?

Volgens mij niet, maar ik heb deze opdracht niet meer terug gekeken.

Het enige moment waarin ik Matteo wat minder verdenk, was op de markt. Daar kreeg ik de indruk dat vooral Daan en Milan gek bezig waren.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lottidetotti

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 28-03-2026, 10:14:09 »
ik heb nog een klapper van een hint naar Matteo te pakken! (Mijn andere hints had ik in het aanwijzingen topic geplaatst).

Bij het ontbijt in Arusha komt Rik vertellen dat voetbal leeft in Tanzania en dat zij zo de namen van bekende Nederlandse voetballers weten te noemen in Tanzania. “Dus jullie hebben een naam hoog te houden” vervolgt hij. Hierna horen ze dat ze gaan voetballen tegen Tanzania.

Frenkie de Jong, voormalig Ajacied heeft in Arusha gevoetbald met schoolkinderen in 2019 toen hij daar op vakantie was (nieuwsartikelen over te vinden: Frenkie de Jong Arusha)

Matteo draagt in deze aflevering een t-shirt met de Amsterdam Legends (Ajax). Ik weet 99% zeker dat Frenkie de Jong als derde van links, op de onderste rij, is afgebeeld op dit shirt, in uniform en schoenen van de legendarische 1-4 tegen Real tijdens de Champions League in Bernabéu
« Laatst bewerkt op: 28-03-2026, 10:21:25 door Lottidetotti »

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Klootzak uit liefde..
« Reactie #67 Gepost op: 28-03-2026, 10:47:38 »
Aflevering 1:
Daan vertelt aan tafel waar iedereen bij is hoe en waarom hij duizend euro  verspeelde. De groep vind dat verdacht. Het is Matteo die hier gelijk op inhaakt en zegt:
“Jij hebt tegen Nasr gezegd met het hoogste bedrag op zak, ga jij die kant op, ik leid hem af. Dat vind ik een hele rare opmerking…
Quincy:Kapot raar” Matteo: “En nou is ie stil”.
Volgens mij is juist Matteo mols hier en Daan niet.

Daan zegt later tegen bondje Bram we moeten stieren en klieren…hij zegt volgens mij ook letterlijk tegen Bram dat ie die 1000 euro heeft laten verdwijnen..Ik denk dat Daan dus hier een zgn molactie heeft gedaan. Omdat hij de verdenkingen op zich wil krijgen. Iets wat een mol juist niet wil, zeker niet in aflevering 1. Waarom anders zijn hele actie nog eens uitgebreid in de groep delen? ???Matteo maakt hier in mijn ogen(😉) dankbaar gebruik van door de actie van Daan nog eens te benadrukken als raar. Met zijn indrukwekkende stem.

Eerder is al gezegd dat Matteo bij de jeepodracht verwarring zaaide. Dat doet hij denk ik slim want het roept bij de anderen geen zichtbare verdenkingen op (bij mij dus wel). Hoor Milan zelfs achteraf zeggen arme Matteo :(
Mij is verder opgevallen dat hij twee enveloppen in de bus heeft gedaan. Aan het einde ook nog eentje tijdens de chaos. Weet niet wat erin zat, dat kon ik niet zo snel herleiden. Misschien wel een envelop uit een jeep waar al een envelop uit was gehaald?

Later meer over Matteo…  >:D

« Laatst bewerkt op: 28-03-2026, 10:57:59 door Lonneke*L »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 28-03-2026, 11:50:25 »
Ja, en bij de jeep was het ook Daan die zei: 'Ik ben Matteo en ik ben BOOS!'.
Als Daan de mol zou zijn, dan was dit wel heel brutaal en gewaagd om de draak te steken met Matteo. Sowieso: Daan fladdert zo ontspannen door het spel (vind ik dan). Bij een mol zit er meer spanning op, denk ik. Als Daan de mol is (ik sluit dat scenario nog niet helemaal uit, haha): hulde. Maar toch denk ik dat het niet klopt.

Ik vermoed dat Daan Matteo doorheeft als mol en dat Daan een prima bliksemafleider is. Win-win voor allebei, want op die manier komt Daan makkelijk in de finale en maakt hij ook wel een goede kans om te winnen.

Voor mij is Matteo vooral in aflevering 3 verdacht. En ik denk dat het oog in opdracht 3.3 alleen op hem kan slaan.

Offline geennaam

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 28-03-2026, 12:03:17 »
Matteo sluit ik ook nog niet uit, maar wat heeft hij als mol dan gedaan volgens jullie bij bijvoorbeeld de lassers/ het schieten? Als hij als mol niet verkleed het veld in is geweest om zelf te schieten ( want hij was niet 1 van de eersten) en geen mingeld heeft gepakt?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 28-03-2026, 12:19:35 »
Ik vermoed dat de mol de kluisjes heeft verdeeld. En bij die opdracht was vooral Delilah goed bezig; Matteo heeft niks gedaan om haar te helpen, waardoor ze zelf maar het veld in is gegaan. (met mingeld als gevolg)

Als de mol heeft meegeschoten, zou het geniaal zijn. Dan moet de mol wel Daan zijn. Maar eigenlijk denk ik van niet, omdat de mol er dan ook voor moet zorgen dat hij als eerste het veld mag. Dat wil zeggen: woord snel raden (best opvallend) en meteen gaan. Maar als de groep dan zou zeggen 'wacht even...' dan wordt het wel moeilijker om dat door te zetten. Om die reden geloof ik daar niet in.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #71 Gepost op: 28-03-2026, 14:00:19 »
Op enig moment stond Matteo alleen en aan de andere kant nog drie kandidaten bij de laserschietopdracht. Als hij snel het veld was ingegaan had de rest geen combinaties meer kunnen maken, want er stond niemand. Terugkomen door Nienke en Milan was dan ook kandidaats, controleren en bezetten van die locatie, zodat er woorden geraden konden worden. Maar Matteo deed niks met die kans, in tegendeel hij liet eerst Bram gaan van de andere locatie.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 28-03-2026, 18:50:06 »
Op de markt doet Mateo geen of weinig moeite om de artikelen te helpen vinden. Bovendien loopt hij recht tegen de hanger met jokers aan en doet of hij die niet ziet. Als Mol heb je die niet nodig.
Als hij als kandidaat gestopt was om er 1 te kopen zou dat de rest van het groepje zijn opgevallen.

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #73 Gepost op: 28-03-2026, 19:29:28 »
Met de voetbalopdracht, vond ik hem verdacht, hoe hij zo hoog over het doel schoot, in plaats van nog iets dichterbij het doel te komen om makkelijker een doelpunt te maken

En sowieso zijn reacties bij test en eliminatie vind ik heel erg te overgeacteerd
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #74 Gepost op: 28-03-2026, 22:09:19 »
Ik begin Matteo steeds verdachter te vinden. Naast de hint in Moltalk, is de titel van de aflevering vandaag ook een uitspraak die Matteo (weliswaar in het bonusmateriaal van aflevering 1) letterlijk gedaan heeft. Daarbij zijn de vertrouwelingen van Matteo afvaller 2 en 3 (Geraldine en Nasrdin), de mensen die de mol vertrouwen zijn vaker een eerste afvaller. Ook is Matteo erg overdreven aanwezig in zijn biechten (deze aflevering al helemaal) en zijn zijn emoties erg groot. Meerdere gasten in Moltalk geven bovendien aan dat ze Matteo anders kennen dan hij zich nu laat zien.

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #75 Gepost op: 29-03-2026, 20:11:34 »
Op de markt doet Mateo geen of weinig moeite om de artikelen te helpen vinden. Bovendien loopt hij recht tegen de hanger met jokers aan en doet of hij die niet ziet. Als Mol heb je die niet nodig.
Als hij als kandidaat gestopt was om er 1 te kopen zou dat de rest van het groepje zijn opgevallen.

Maar het is toch heel kandidaats om voor jokers te gaan? En als het geld weggespeeld is aan jokers, is het moeilijker om de opdracht goed te doen. Ik heb Matteo overigens ook op mijn verdachtenlijst.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 29-03-2026, 23:43:51 »
Super-raar bij de koffiebonen (hard lijken te werken, biechten over mols gedrag en ondertussen weinig goede dingen gezien) en bij de drones (veel zakjes met geld pakken, maar ook zakjes openmaken + de kans om geld weg te spelen)

Enige wat ik niet snap, is dat hij voorstelt om bij het eigen naambordje te gaan zitten. Misschien wist hij dat de anderen dat toch niet zouden doen, maar misschien wel wat risicovol als mol.

Daan kan wat mij betreft ook nog steeds de mol zijn, maar ik blijf hier.  ::jaja::

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 3-04-2026, 13:21:10 »
Maar het is toch heel kandidaats om voor jokers te gaan? En als het geld weggespeeld is aan jokers, is het moeilijker om de opdracht goed te doen. Ik heb Matteo overigens ook op mijn verdachtenlijst.

Als je het geld uitgeeft aan jokers val je erg op. Kijk maar hoe de reactie richting Eveline was toen het uitkwam dat zij een joker had gekocht. Alleen denkt niemand dat zij de Mol is. Als Mateo een joker had gekocht was dat veel verdachter geweest.
Wat mij opviel is dat hij de jokers zag, dat moet wel zo te zien, maar doorliep alsof hij niets gezien had.
Ergo dat hij wist dat er jokers te vinden zouden zijn.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 4-04-2026, 22:58:57 »
Hmmm, ik ga wel twijfelen.
Matteo wordt flink verdacht door de groep, zo lijkt het. Maar datzelfde geldt ook voor Daan blijkbaar.  ???

In 6.2 misschien wat onnodig geld verdiend.
In 6.3 doet hij dan wel weer wat je van een mol verwacht; met zijn foute testvraag. Maar je zou de mol eerder op de plek Bram/Nienke verwachten misschien?

Gesprekje tussen Bram en Matteo na de eerste opdracht vond ik echt raar... Bram leek hem te verdenken en dat leek wat ongemakkelijk. Matteo kwam best dominant en sturend op mij over; ik weet niet of ik van die strategie hou. (of hij nu mol is of kandidaat)

Ik blijf in deze tunnel. Daan is voor mij wel erg duidelijk; zouden de makers er echt voor kiezen om dat zo te doen? Ik denk van niet.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 4-04-2026, 23:36:13 »

[…]

Daan is voor mij wel erg duidelijk; zouden de makers er echt voor kiezen om dat zo te doen? Ik denk van niet.

Ja, daar begin ik ook last van te krijgen. Maar denk wb Matteo ook: hoeveel heeft hij nou echt fout gedaan? En vooral: op sommige momenten had je meer kans om het te verstieren en heb je dat niet gedaan, volgens mij.
Ff checken na FTM na deze aflevering.

PS: En ook: wie anders dan? Daan is wellicht echt te duidelijk (dat springen vandaag!), maar heb verder alleen bij Matteo en (nog minder) bij Bram wat molvibes.
Laten we jabberen joekelen.