Auteur Topic: [Kandidaat] Eveline Stallaart  (gelezen 8463 keer)

Offline RazorBlade

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Kandidaat] Eveline Stallaart
« Reactie #40 Gepost op: 9-03-2026, 15:50:47 »
Paul Rabbering is in 2007 teruggekomen als kandidaat en heeft de finale gehaald. Werd uiteindelijk de winnaar. Zo nadelig hoeft het dus niet te zijn :D

Het is geen 2007 meer. Het is 2026, en tegenwoordig hebben we een app om de mol aan te wijzen. Hoe raar zou het zijn dat je nu zonder punten zit omdat je al je punten hebt ingezet op Eveline.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 9-03-2026, 19:21:16 »
Eveline is psycholoog. Dit is al het tweede psychologische spelletje. Eerste was: hoeveel kans dat iedereen bij zijn naambordje gaat zitten? Een psycholoog weet dat dat 99% is of meer. Tweede: hoeveel kans dat 1 van de 9 deelnemers een afgevallen deelnemer terug in het spel wil halen tegen een beloning, waarschijnlijk joker of vrijstelling? Een psycholoog weet: 99 procent of meer. Het was geen kwestie van of het zou lukken of niet, want het sleuteltje was er. Een van de negen was genoeg. De eerste die langskwam, Geraldine, werd afgeflitst. De tweede hapte al toe.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2026, 19:24:35 door Run »

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #42 Gepost op: 10-03-2026, 09:39:02 »
Het is nooit 100% uitgesloten dat iemand die terugkeert in het spel de mol is, maar ik heb haar zelf toch wel volledig afgestreept.

- Mollicitatie: 'jij gaat mee als kandidaat'
- Kandidaten die Eveline niet terug zouden wilden hebben.
- 2 sleutels die beide uit het spel konden raken als deze in handen van was van kandidaten die geflitst werden.
- Eveline die zelf gefotografeerd kon worden.

Dan moet de mollicitatie in scene zijn gezet en de fotografen de opdracht hebben gekregen om mensen met de sleutel van Eveline en Eveline zelf niet te fotograferen.
Ik zou het erg flauw vinden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 10-03-2026, 09:44:26 »
+ het intropraatje van Rik als hij het spel uitlegt en de mol specifiek toespreekt waar Eveline dus nog niet bij is. Je kan kijkers en kandidaten op een verkeerd been zetten maar dit zou allemaal neerkomen op keihard voorliegen.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 10-03-2026, 19:00:35 »
Er was trouwens nóg een spel met een sterk psychologisch element, nl The Lodge, waarin degene die liegt eerder wordt geloofd (Matteo en Nasrdin) dan degenen die de waarheid vertellen. Eveline was er voorstander om ‘gewoon de waarheid te vertellen’ wat juist het risico meebrengt niet geloofd te worden. Hoewel men denkt dat leugenaars door de mand vallen door gebrek aan details, kunnen ze deze juist achterwege laten om inconsistenties te voorkomen. Oprechte verhalen kunnen details bevatten die op het eerste gezicht onwaarschijnlijk lijken. Leugenaars moeten hun verhaal actief onderdrukken en verzinnen, wat hun hersenen zwaar belast. Als ze dit goed doen, kunnen ze emoties beter onderdrukken dan een waarheidsvinder die emotioneel is door de situatie.

Al met al plusjes voor Eveline als mol, maar ik vind het zelf nog te ongeloofwaardig om op haar te stemmen.  :D
« Laatst bewerkt op: 10-03-2026, 19:11:16 door Run »

Offline Mollie25

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 11-03-2026, 11:28:31 »
Er lijkt me op geen enkele manier nog een mogelijkheid dat Eveline de mol is. Tuurlijk is het vaker gebeurd dat kandidaten (en in het Vlaamse seizoen inderdaad de mol) een rood scherm krijgen en nog terugkeren en potentieel de mol nog zijn, maar Eveline heeft het spel verlaten, we hebben haar mollicitatie gezien waarin je zit dat ze de rol van kandidaat krijgt, ze heeft in NIET de mol en als afvaller in Moltalk gezeten.

Daarbij was er een aanzienlijke kans dat ze tijdens het jeepspel niet bevrijd zou worden, dus ik acht de kans echt 0.

Online MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #46 Gepost op: 14-03-2026, 18:56:54 »
Als zij toch de finale nog weet te halen dan vermoed ik wel dat de finale dan met vier zal zijn, om zodoende dan toch nog drie mogelijke mollen over te houden.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2026, 20:07:44 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023/2026, Realitynet F1 Manager 2025

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #47 Gepost op: 15-03-2026, 21:37:17 »
zo blue als ze aan het eind van de jokerdisco bij Bram kwam om te vragen wat de bedoeling was… Ik heb dan echt mijn twijfels of ze de finale kan halen...

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #48 Gepost op: 15-03-2026, 22:13:04 »
Heel raar inderdaad. Ik hoop voor haar dat ze inmiddels een goed beeld heeft van wie de mol is. Anders vrees ik voor haar dat ze toch de volgende afvaller zal zijn.
Wat er ook gebeurt, altijd blijven tunnelen. Het liefst vanaf aflevering 1. ;-)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #49 Gepost op: 21-03-2026, 22:59:17 »
Nog iets leuks om ons als kijker in verwarring te brengen:

Hoe heten de stippen op een dobbelsteen, en wie had de dobbelsteen als voorwerp? Ook al elders benoemd.

Offline Kriekendiek

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 22-03-2026, 22:35:24 »
Weet niet of de link met ogen/ kijken met het programma Married at first Sight al genoemd is. Zit niet op Eveline maar vind t wel opvallend

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #51 Gepost op: 23-03-2026, 17:19:33 »
Zie extra beelden ‘jij ouwe mol’. Dat zegt Matteo als hij hoort dat Eveline hem verkeerd heeft verteld dat een testvraag over ‘liedje’ ging terwijl het ‘tv programma’ was. Dat is toch wel erg goed van Eveline, terwijl ze vol adrenaline aan het abseilen is, Matteo om te tuin leiden. Haar eerste afvallen was een enorme wake-up call voor haar en nu ontgaat haar niets meer.

« Reactie #52 Gepost op: 27-03-2026, 16:06:28 »
Ik verdenk Eveline totaal niet, voornamelijk vanwege hoe de jeepopdracht in elkaar zat, maar ben een interessante video tegengekomen op YouTube.

https://youtu.be/OQmzNwz4FXQ?si=ID8J77S7z6ZfwjEm

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #53 Gepost op: 1-04-2026, 00:42:14 »
Nog maar eens teruggekeken naar aflevering 2, begin 1e opdracht.

Tureluurs heeft gelijk:

Rik richt zich op de groep van 9, maar tegelijk zegt ie: "oh ja, mól: er zijn ogen op je gericht, dus pas op met je mol-acties".

Sluitend bewijs dat Eveline niet de mol is, want zij bevond zich toen in een Jeep, en maakte geen deel uit van de groep van 9.

Case closed.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 1-04-2026, 00:48:44 »
Dat sluitend bewijs was er om andere redenen ook al voldoende als je het mij vraagt, maar laten we die discussie niet opnieuw voeren

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 11-04-2026, 23:13:16 »
Ze zag de mol, namelijk Daan, en toch de slechtste test! Ik denk dat ze teveel op Milan heeft ingevuld, die had ze in het vizier na haar terugkomst.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #56 Gepost op: 11-04-2026, 23:29:54 »
Of Daan is dan toch niet de mol?  :-X

Ze zegt dat ze in de war raakte van de laatste opdracht. Dus dan lijkt het wel alsof ze eigenlijk iemand anders in het vizier had. Het kan natuurlijk zo zijn dat ze gewoon haar gevoel heeft gevolgd en voor 'die iemand anders' had gestemd in plaats van Daan.

Maar eigenlijk vermoed ik dat ze wat vragen op Daan heeft ingevuld. En als Daan de mol is, zou het dan toch wel gek zijn dat Eveline eruit ligt (want Matteo wordt ook verdacht door de groep, misschien Bram ook wel?)
Ze kan natuurlijk ook de test niet goed hebben ingevuld.

Fijn voor haar dat ze toch wat meer afleveringen heeft kunnen meemaken.
Wat er ook gebeurt, altijd blijven tunnelen. Het liefst vanaf aflevering 1. ;-)

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 11-04-2026, 23:46:48 »
Fijn voor het spel dat een duidelijke niet-mol er voor de finale uit is. Misschien dat ze haar anders al tijdens de finale tot winnaar/verliezer hadden uitgeroepen zoals wel vaker in het verleden met nog 2 molkandidaten over maar zo blijft het toch nog wat spannender denk ik.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 22-04-2026, 20:10:06 »
Ok, dan ben jij geen echte Daantunnelaar en ook goed dat je Matteo nog meeneemt in je verdenkingen ::jaja::

Maar Eveline heb ik nergens horen dat ze niks op Daan heeft ingezet. Ben toen niet-de mol - met Eveline nog gaan checken. Daar ook niet. Maar wat vind jij dan van wat ze zegt tegen Rik als ze naar huis moet?  In principe kan ze voor Quincy zijn gegaan maar dat past totaal niet bij de tekst die ze uitsprak. Die lijkt echt op Daan te slaan die tegenover haar  stond bij de oog in oogopdracht en waardoor ze zichtbaar in de war.

Ja, ik ben niet een echte Daan-tunnellaar  :)

Ik heb het dan verkeerd onthouden, excuses ik dacht echt dat leek dat het ook bij niet de mol lijkt dat ze niet op Daan is gegaan. Maar dat klopt niet inderdaad, dan heb ik dit gewoon van het forum. Goed om te weten.

Ja, dat is een lastige wat ze tegen Rik zei, want eerlijk mijn eerste gedachte die is door de hokjes aan het twijfelen geraakt en misschien voor het eerst op Daan ingezet. Wat haar fataal werd, wat best logisch klinkt. Toen zeiden sommige Daan-verdenkers, dat het lijkt dat er geknipt is in dit stuk en er nog iets kwam. Daar ben ik deels wel mee eens, vooral door het woord maarja lijkt het dat er nog iets komt, maar dat is uitgeknipt, omdat ze hier misschien verraad wie ze als mol had. Alleen er zijn mensen (ik ben één van hen die soms de zin of een verhaal eindigt met maarja). Maar waar ik alleen wel echt aan twijfel, is het leek daarvoor niet echt dat ze op Daan zat, ze noemde hem wel in een biecht een keer daarvoor. Zou ze door de hokjes zo erg aan het twijfelen geweest zijn om vol of bijna vol op Daan in te zetten? Dat is wel een heel groot risico vind ik, maarja het kan en ze was ook heel moe zei ze tegen Splinter. Dan maak je soms niet echt heldere beslissingen.

En over Milan, hij wist dit voorbeeld als zijn bondje met haar, zou hij dan de risico nemen om volledig op Daan te gaan, als Eveline door vol op hem te gaan is uitgevlogen? Hierbij kan het ook, als hij voorbeeld denkt dat iedereen Daan als mol heeft. Toch, lijkt uit zijn dagboek niet persé dat hij Daan als mol heeft ingevuld. Hij zei dit: Dat Bram en Daan sowieso kandidaat waren, heb ik nooit gedacht haha. Ik heb altijd de nodige argwaan gehad terwijl we wel op een hele goede manier samenwerkten. Maar de kans dat er iemand in Eye of the Tiger de boel finaal zat te belazeren was vrij groot. En hee, als het zo is, neem ik mijn hoed diep af! Hier haal ik niet persé uit dat hij vol op Daan is gegaan vind ik. Dus gok toch dat dit een andere kandidaat is op wie hij vol is gegaan.

Maar jij zegt inderdaad terechte opmerkingen.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2026, 22:43:20 door Mol1991 »
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Poontang

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 22-04-2026, 20:31:09 »
Hierover mijn ongevraagde mening:

Eveline vertelde in Moltalk dat ze Milan heel erg vertrouwde. En ik denk dat deze 2 tegen elkaar ook echt veel deelde, en eerlijk waren tegen elkaar.

In de aflevering zelf hebben Milan en Eveliene een onderonsje, en ze zegt tegen Milan. Nee, Daan is t toch niet, he (zoiets). Ze zegt zelfs iets meer te zijn gaan tunnelen ofzo. Ik denk dat ze in de war is geraakt omdat ze nu juist verwachtte dat ze dus vragen fout had, en heeft vervolgens juist daan helemaal afgestreept.
Wat natuurlijk fijn is, want je kunt niet eeuwig blijven spreiden.

Volgens mij heeft ze vanuit haar tactiek Bram helemaal afgestreept omdat ze daar op had ingezet toen ze haar eerste rode scherm kreeg. Milan verdenkt ze zeker niet, dus nu kon ze de test op 2 maken. Matteo en Quinty.

Er is een goede kans dat Milan dit wist. Misschien dacht hij daarom dat Evelien simpelweg de test niet goed genoeg had gemaakt. Hij besluit juist alles op Matteo in te zetten, omdat hij Quinty "van zijn radar af heeft laten gaan".
All in. Of helemaal goed zitten, of eruit. is zijn beredenering.

Oh sorry, ik draaf door.