Auteur Topic: [Kandidaat] Daan Boom  (gelezen 16791 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Kandidaat] Daan Boom
« Gepost op: 12-02-2026, 10:05:10 »

Bespreek hier alles over Daan Boom!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daan Boom
« Reactie #1 Gepost op: 28-02-2026, 22:15:28 »
Valt niet zo op, vind ik... Maar doet ondertussen wel de dingen die ik van een mol verwacht. Ik houd hem in de gaten.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #2 Gepost op: 28-02-2026, 22:18:57 »
Stemmen op Matteo & Nasrdin, €1000 verspelen en ook niet heel aanwezig bij het stemmen voor €3.000. Opvallend is het in ieder geval wel.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #3 Gepost op: 28-02-2026, 22:25:02 »
En dat met een soort Guust Flater vibe, ik vond het opvallend.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #4 Gepost op: 28-02-2026, 22:37:11 »
Voor mij het meest verdacht na aflevering 1 qua actie.
Met 1000 euro op zak je opofferen voor iemand die maximaal 750 bij kan hebben.

Maar als mol zou ik daar dus nooit zo open over spreken in de volle groep.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #5 Gepost op: 28-02-2026, 22:59:54 »
Voor mij het meest verdacht na aflevering 1 qua actie.
Met 1000 euro op zak je opofferen voor iemand die maximaal 750 bij kan hebben.

Of juist wél... tactiek om jezelf op een bepaalde manier neer te zetten.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: 1-03-2026, 22:11:10 »
Hij was bij de eerste vijf die vooraan liepen naar de computers en zijn computer stond strategisch vooraan op de hoek, hij liep meteen in de goede richting, mocht er iemand per ongeluk op zijn plaats gaan zitten, dan was hij er op tijd bij.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2026, 22:13:27 door Run »

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 1-03-2026, 22:25:15 »
Na terugkijken vind ik Daan ook het meest opvallend. O.a. bij het onopvallend sturen op het openen van de olifant en natuurlijk de 1000 niet binnen brengen. Zal nog even uit de tunnel blijven maar zit er met een teen in..

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 2-03-2026, 22:03:07 »
Hij was bij de eerste vijf die vooraan liepen naar de computers en zijn computer stond strategisch vooraan op de hoek, hij liep meteen in de goede richting, mocht er iemand per ongeluk op zijn plaats gaan zitten, dan was hij er op tijd bij.

Ja ook opvallend, hij blijft er ook even staan dralen ipv gelijk gaan zitten.

Online Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 3-03-2026, 10:53:42 »
Een officiële hint naar het Molschap van Daan zal het vast niet zijn, maar heel misschien is het een streek van hem om in de voorstelvideo te melden dat hij zijn (oren en) ogen open zal houden om de Mol te ontmaskeren in een seizoen waarin ogen (en mogelijk ook een irisscanner) centraal staan.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #10 Gepost op: 4-03-2026, 12:06:12 »
Niet alleen dat. Op het moment dat Milan als eerste gaat zitten staat hij al heel dicht bij zijn tafeltje (foto). Toevallig heeft zijn maatje Bram het tafeltje naast hem. Bram komt toevallig ook in zijn kielzog aanlopen. In de biecht horen we Daan zeggen: ik zie Bram naast mij en die gaat ook zitten.
Het heeft er dus alle schijn van dat Daan Bram heeft "meegesleurd" om snel naar het juiste tafeltje te lopen en goed te gaan zitten. Als er al een paar goed zitten dan is de kans heel klein dat de overige kandidaten op een willekeurig plaats gaan zitten. Ook heel slim om niet als eerste te gaan zitten om niet de aandacht op je te krijgen zoals Milan nu kreeg.
Ook valt op hoe Nasrdin en Eveline een blik hebben van, waar is mijn tafeltje, terwijl Daan en Bram doelbewust naar hun tafeltje lijken te lopen.

Online Lonneke*L

• Forumlid
  • Klootzak uit liefde..
« Reactie #11 Gepost op: 4-03-2026, 13:04:28 »
Vond het ook erg verdacht hoe hij die 1000 euro verspeelde.Jammer dat we niet zagen hoe Bram en Daan het geld verdeelden. Tot ik zag hoe Eveline ook vrij makkelijk werd afgeschoten.Het hoeft geen molactie te zijn.

Zelfs Bram kan het zijn, die bracht ‘maar’ 500 euro binnen. Maar hij kon niet weten dat Daan zou stranden natuurlijk.
Van die stoelen denk ik niet dat dat mols was. Milan zat al en het leek er niet op dat anderen iets onverwachts zouden doen en dan kan je als mol toch niet meer onopvallend ingrijpen.

Online Delightz

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 4-03-2026, 23:33:05 »
In de extra video "Leugens en Bedrog in 1e aflevering" komt Daan, napratend met Bram over de Lodge opdracht, op mij wat gemaakt over, als hij zijn verbazing uit dat Matteo en Nsardin zonder geld bij Rik aankwamen. Zou zo maar goed geacteerd kunnen zijn van een mol met voorkennis.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 5-03-2026, 08:03:12 »
Het heeft er dus alle schijn van dat Daan Bram heeft "meegesleurd" om snel naar het juiste tafeltje te lopen en goed te gaan zitten. Als er al een paar goed zitten dan is de kans heel klein dat de overige kandidaten op een willekeurig plaats gaan zitten. Ook heel slim om niet als eerste te gaan zitten om niet de aandacht op je te krijgen zoals Milan nu kreeg.

Dit maakt voor mij Daan ook heel verdacht. Als Mol ga je echt het risico niet nemen om als eerste te gaan zitten. Veel te riskant. Wat je als Mol wél kan doen, is snel 1 of 2 andere kandidaten meenemen en hun ook op hun eigen plek laten zitten (op een subtiele manier natuurlijk, anders valt dat ook op). Maar de aandacht gaat dan naar diegene die als eerste gaat zitten. Zou slim zijn van Daan.

Daarnaast gaat hij precies in zijn laatste poging om die 1000 binnen te halen op z'n bek, ik vind het allemaal net ff te toevallig.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 5-03-2026, 21:38:58 »
In de extra video "Leugens en Bedrog in 1e aflevering" komt Daan, napratend met Bram over de Lodge opdracht, op mij wat gemaakt over, als hij zijn verbazing uit dat Matteo en Nsardin zonder geld bij Rik aankwamen. Zou zo maar goed geacteerd kunnen zijn van een mol met voorkennis.

Ik dacht ook ‘waar kijk ik naar’, het kwam zo gekunsteld en nep
Op me over! Heel vreemd, alles aan hem, moet echt moeite doen niet in de tunnel te gaan..

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 6-03-2026, 14:11:25 »

Anders had Bram het verteld of Nasrdin had wellicht verteld dat Daan hem dekking gaf en zou Daan wellicht nog meer geconfronteerd worden door de anderen. Door het zelf op te biechten zet ie zichzelf meer neer als kandidaat die gewoon slecht gespeeld heeft.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #16 Gepost op: 7-03-2026, 16:03:08 »
Daan had wel een kapotte knie nadat hij gevallen was.

Hij krijgt een sleutel en noemt de naam van zijn hut, Duea of zoiets. Kan ook een signaal naar productie zijn, om de bedragen volgens afspraak te verdelen over de hutten. Past wel bij zijn spel om voor het hoogste bedrag te gaan en dan duizend euro te verspelen.

Bij het ontbijt op het terras legt hij uit wat hij gedaan heeft en wordt er openlijk aan hem getwijfeld. Lijkt mij veel te opvallend voor een eerste aflevering, als je zo in the picture komt.

Online Delightz

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 7-03-2026, 22:31:11 »
Ik vroeg me af wie het initiatief nam voor het bondje van Daan en Bram. Of was dat er in de eerste aflevering al? Als Daan de mol is, is het heel gewaagd hoe hij terugkwam op het verliezen van 1000 euro bij de Lodge opdracht. Zou Bram dat geloven?

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 7-03-2026, 22:56:24 »
Ik vond het wel opvallend dat hij Milan de schuld gaf van de limoenen, terwijl hij er zelf ook pas vlak voor de bel over begon.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #19 Gepost op: 7-03-2026, 23:26:12 »
Ik vond het opvallend dat hij pontificaal zijn envelop in de doos gooide, direct na het terugrennen. Dat gebeurde eerder niet, toen deed bijv. Geraldine een envelop van een ander in de doos en werd er veel langer gedraald / zorgvuldiger gewerkt. Hij wilde klaarblijkelijk niet dat zijn envelop gecontroleerd werd. Die had hij natuurlijk geopend om hem ongeldig te maken.
:)