Auteur Topic: [Kandidaat] Daan Boom  (gelezen 26246 keer)

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Daan Boom
« Reactie #300 Gepost op: 4-05-2026, 23:59:18 »
Hele leuke molactie, "Jokahh.." horen en dan improviseren en roepen dat er iets met een joker geroepen werd.  ::bravo::
Winnaar Klassiekers Pool 2023/2026, Realitynet F1 Manager 2025

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #301 Gepost op: 5-05-2026, 00:11:59 »
Hele leuke molactie, "Jokahh.." horen en dan improviseren en roepen dat er iets met een joker geroepen werd.  ::bravo::
Echt heel leuk! En wat wel grappig is, door dit ging ik in de app vol op Daan, wel pas bij de punten van aflevering 6, dus de aflevering erna. Want dit is zo’n typische molactie, dat ik dacht het kan niet anders dan Daan zijn. Ook al bleef ik wel nog licht twijfelen op Matteo, maar ik dacht bij de app ik ga een keer voor risico nemen en dat pakte perfect uit.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2026, 00:20:15 door Mol1991 »
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #302 Gepost op: 5-05-2026, 08:50:06 »
Wat is dan jouw uiteindelijke puntenaantal? Ik heb elk jaar het maximum want heb de mol altijd wel goed maar er is nu ook molbonus bijgekomen want het was dodelijk saai: duizenden mensen hadden dan het maximum. Ik heb de helft bonus erbij. Ik had in aflevering 1 en 2 nog Delilah, vanaf de 3e altijd Daan als mol. Die vragen die er nog bijkomen heb ik er een paar gemist, ik vergeet dat altijd want je kunt dat niet meteen invullen maar moet eerst een paar dagen wachten. Ik ben stom geweest, ik heb 1 aflevering helemaal geen punten ingezet dus ben een keer niet verdubbeld geweest. Ik kan nergens een einduitslag vinden, zal iets van 250.000 punten zijn ofzo, de enige winnaar kan degene zijn die puur gokt de 1e aflevering wie de mol kan zijn en dan maar elke ronde op die persoon invult dus het is nauwelijks een felicitatie waard want dat win je dan eens in de 10 jaar sowieso altijd ::) :P
Vicekampioen Molpool 2026 :)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #303 Gepost op: 5-05-2026, 09:07:37 »
Wauw, jij hebt elk jaar het maximum!  ::oink:: Dit heb ik niet, ook al had ik bij het jublieumseizoen heel veel geluk gehad, omdat ik nog geen enkel punt had verloren, kon ik op het eind alle punten aan Nathan geven, die ik daarvoor niet meenam.

Oké vreemd dat je de einduitslag niet kan vinden, ik nam vanaf aflevering 5 pas Daan mee, maar vind de totaal aantal punten die ik heb echt reuze meevallen, ook omdat ik dankzij Delilah redelijk wat punten verloren had. Maar ik had totaal 64,900 punten. Basisscore was 32.000, de testvragen vielen tegen vond ik, want had er maar 3 goed: 1500 punten en 6x ingezet op de juiste mol: 31.400 punten.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2026, 09:32:37 door Mol1991 »

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: 5-05-2026, 09:46:43 »
De maximumscore was 208.700. Ik had dit jaar mijn beste score ooit, 194.850. Had Daan ingevuld vanaf het het begin, eerste keer samen met Delilah. Daarna alles op Daan ingezet, ook de testvragen, met een uitstapje naar Matteo voor aflevering 8. Dat laatste had ik beter niet kunnen doen  ::vergroot::

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #305 Gepost op: 5-05-2026, 09:58:55 »
zo'n goede mol was hij niet

een vrij hoge pot lijkt mij vergeleken met andere jaren

Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #306 Gepost op: 5-05-2026, 10:00:37 »
zo'n goede mol was hij niet

een vrij hoge pot lijkt mij vergeleken met andere jaren
Nou andere jaren kwam dit door extreem nepmollen van andere kandidaten, die alles deden om een ronde verder te komen en door verschillende opdrachten hoe die in elkaar zaten. Dit jaar gingen veel kandidaten echt voor de pot.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2026, 10:03:58 door Mol1991 »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #307 Gepost op: 5-05-2026, 10:01:54 »
De maximumscore was 208.700. Ik had dit jaar mijn beste score ooit, 194.850. Had Daan ingevuld vanaf het het begin, eerste keer samen met Delilah. Daarna alles op Daan ingezet, ook de testvragen, met een uitstapje naar Matteo voor aflevering 8. Dat laatste had ik beter niet kunnen doen  ::vergroot::
Wauw, wat knap van je  ::bravo:: Haha, dat was idd niet zo slim.

Offline Richie

• Forumlid
« Reactie #308 Gepost op: 5-05-2026, 10:07:11 »
Nou andere jaren kwam dit door extreem nepmollen van andere kandidaten, die alles deden om een ronde verder te komen en door verschillende opdrachten hoe die in elkaar zaten. Dit jaar gingen veel kandidaten echt voor de pot.

Klopt! Het feit dat die olifant dicht bleef spreekt veel over deze groep. Hoeveel groepen van de afgelopen paar jaar zou dat nou doen? De mol heeft invloed op de pot, maar de kandidaten ook.
Gerechtigheid voor de gouden vrijstelling!

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #309 Gepost op: 5-05-2026, 10:12:19 »
Klopt! Het feit dat die olifant dicht bleef spreekt veel over deze groep. Hoeveel groepen van de afgelopen paar jaar zou dat nou doen? De mol heeft invloed op de pot, maar de kandidaten ook.
De belangrijkste reden dat de pot dichtbleef is omdat ze dachten dat openen voordeel zou opleveren voor Quinty en Nienke. Wat dus andersom bleek, een mooie twist in de opdracht.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 5-05-2026, 12:17:36 »
Wat een fantastisch mooi dagboek heeft Daan geschreven! Zo mooi om te lezen hoe hij het heeft beleefd, dat Merel en Jeroen hem door de moeilijke eerste nacht heen hebben getrokken en vooral de liefde voor het programma spat ervan af. Daan, voor het geval je dit leest, je bent een geweldig leuk mens, tof hoe je het spel hebt gespeeld.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 5-05-2026, 12:37:47 »
Helemaal eens joligmolletje en ik vond ook goed dat dit stukje erin zat: Nu heb ik het doorgaans niet zo op BN’ers, want meestal vind ik het zelfverheerlijkende verwende mensen met een gebrek aan zelfreflectie maar niet aan zelfoverschatting. Mijn vooroordeel bleek onzin.

Want bijna iedereen heeft wel een beeld van een BN'er en hoe Daan dit omschrijft zo denken veel mensen over de BN'ers ik ook af en toe. En in sommige gevallen klopt dit beeld helemaal, maar soms is het ook gewoon, maar een vooroordeel wat niet klopt met de werkelijkheid.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 5-05-2026, 12:51:35 »
Hoewel ik Daan al vanaf afl.1 verdacht vond ik hem een heel goede mol. Ik zie veel gelijkenissen met Jan (WIDM 2018): zich profileren als fanatieke kandidaat maar vaak brutaal, in-your-face mollend en een bondje sluiten met een andere kandidaat en die als hulpmol laten gebruiken.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 5-05-2026, 18:08:16 »
Haha, dat was idd niet zo slim.
Had me laten verleiden naar Matteo te switchen, omdat het er te dik oplag met Daan, maar dat was achteraf gezien een irrationele gedachte, net als met de Bram hint op het einde. Mede dankzij de discussies op dit forum kwam ik uiteindelijk toch weer bij Daan uit  :D

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 5-05-2026, 18:56:06 »
Had me laten verleiden naar Matteo te switchen, omdat het er te dik oplag met Daan, maar dat was achteraf gezien een irrationele gedachte, net als met de Bram hint op het einde. Mede dankzij de discussies op dit forum kwam ik uiteindelijk toch weer bij Daan uit  :D
Snap ik hoor, ik liet mij ook paar keer bijna verleiden dat merkte je op het forum. Maar bij de app dacht ik (sinds aflevering 6) gewoon zo laten, voor het geval zit je gewoon goed. Ook al kostte dit soms wel beetje moeite, maar inderdaad door de discussies op het forum kon het niet anders dan Daan het zijn. De Daan-verdenkers hadden gewoon betere argumenten wat echt naar de molacties en feiten lijden. Ook logisch, want Daan is de mol!

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 6-05-2026, 07:37:44 »
Nog leuk interview met Daan: https://www.nu.nl/media/6394546/interview-met-de-mol-liegen-als-je-goede-vrienden-maakt-wordt-steeds-moeilijker.html?referrer=android-app%3A%2F%2Fcom.google.android.googlequicksearchbox%2F

Dit staat er ook in:
Je hebt niet de laagste pot ooit. Wat was jouw doel?
"Ik wilde in deze laatste aflevering kunnen laten zien dat ik echt veel dingen heb gedaan. Natuurlijk ga je voor de laagste pot ooit, maar dit waren zulke goede spelers. Zó fanatiek en er werd weinig nepgemold. Ja, en dan val je misschien wat eerder op. Dus nee, niet de laagste pot ooit. Maar ach, wel een mooie finale gehad."

Het is wel zo, wat hij zegt door dat de kandidaten heel fanatiek waren, kon je al veel doorstrepen als eventuele mol. Door dit, kon ik vanaf beginaf aan: Eveline, Quinty, Geraldine, Bram, Milan, Nasrdin en Nienke afstrepen. Ook al nam ik Nienke en Nasrdin wel mee in de eerste twee afleveringen, waarom geen idee achteraf, Matteo kandidatengedrag kwam vanaf aflevering 5 heel duidelijk in beeld vond ik, achteraf al eerder. Alleen Delilah vond ik wel af en toe duidelijk mollengedrag vertonen, maar dit kwam omdat ze door had dat meerdere kandidaten haar als mol zag. Dus daar maak je als kandidaat gebruik van.

Alleen als kijker, maakt het spel je soms gek. En daardoor denk je het kan niet zo makkelijk zijn.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2026, 08:24:49 door Mol1991 »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #316 Gepost op: 6-05-2026, 10:34:36 »
kon ik vanaf beginaf aan: Eveline, Quinty, Geraldine, Bram, Milan, Nasrdin en Nienke afstrepen. Ook al nam ik Nienke en Nasrdin wel mee in de eerste twee afleveringen, waarom geen idee achteraf, Matteo kandidatengedrag kwam vanaf aflevering 5 heel duidelijk in beeld vond ik, achteraf al eerder. Alleen Delilah
Ja dit ben ik wel helemaal eens, en Nienke kon je gewoon strepen door haar paaltjesreactie. Ik bedoel, een Oscar hoor, als je dat gestamel kunt acteren. Verder deed ze ook niks molligs en was zij De Extreme Kandidaat zelfs, de Grand Lady met haar supersysteem en geliefde Molboekje.

Nasrdin was inderdaad nog een beetje tricky maar uiteindelijk was hij het tegenovergestelde van Nienke. Ik had niet de indruk dat hij er ooit iets van begreep  ::rofl:: Voor hem was meedoen aan WIDM een klein dingetje, voor Nienke was het misschien wel het mooiste wat ze ooit gedaan had.

Matteo kon je strepen door zijn agressiviteit.... ik ben uiteindelijk heel blij dat zo iemand niet de mol werd, noch een Bram die meteen een bondje aanzoekt. Maar toch hebben we zelfs Delilah al vlot geschrapt, ik vulde Daan in vanaf aflevering 3 en Delilah zakt bij mij zelfs naar de derde plaats achter Matteo totdat ze zelfs exit ging. Het was toch het geld verdienen, alle woorden goed raden bij het laserpak maar dan zo schlemielig de -250 pakken.
Vicekampioen Molpool 2026 :)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 6-05-2026, 11:29:31 »
Ja, daarom was dit seizoen behoorlijk makkelijk.

Ik vond Nienke en Nasrdin vooral door de lodge opdracht wel verdacht overkomen om die reden nam ik hen mee, ook omdat hun duo partner ook verdacht overkwamen.

Over Matteo ben ik achteraf wel eens met je, maar we hebben wel vaker wat aggresieve mollen gehad, zoals Patrick, dus ik dacht waarom niet.

Ik zat in een Delilah tunnel, dus alles was verdacht tot ze eruit ging.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2026, 12:30:39 door Mol1991 »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 6-05-2026, 15:44:15 »
Ja dit levert Daan ook wel extra molpunten op hoor, zo met een strak gezicht kunnen zitten. Dit zei hij ook wel in zijn mollicitatie dit te kunnen, hij zei niets te weinig ::bravo::

Het enige moment waarop ik het wel zag/doorhad was tijdens het ontbijt, toen Bram hem redde met 'Hey, een olifant'.

Offline kdvu

• Forumlid
« Reactie #319 Gepost op: 6-05-2026, 19:17:38 »
Wat een fantastisch mooi dagboek heeft Daan geschreven! Zo mooi om te lezen hoe hij het heeft beleefd, dat Merel en Jeroen hem door de moeilijke eerste nacht heen hebben getrokken en vooral de liefde voor het programma spat ervan af. Daan, voor het geval je dit leest, je bent een geweldig leuk mens, tof hoe je het spel hebt gespeeld.

Heel leuk dagboek!
Is er ook een dagboek van Quinty en Bram? Ik zie deze niet staan.