Auteur Topic: [Kandidaat] Daan Boom  (gelezen 16784 keer)

Offline Brtdm

• Forum Moderator
Re: [Kandidaat] Daan Boom
« Reactie #40 Gepost op: 15-03-2026, 11:36:35 »
Nouja, dan zijn we eruit. Daan is de rat.
Nu nog een mol vinden..  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Jcw

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 15-03-2026, 17:27:40 »
Hij kruipt ook tot 2x toe als een mol over het grasveld

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #42 Gepost op: 15-03-2026, 18:28:21 »
Sjee, “Cherche Le Rat” Chateau Promenade… Meesterlijk.  ::bravo:: Wanneer gaat Diederik Ebbinge mee als kandidaat Of Eva Crutzen of Henri van Loon!? Ton Kas mag ook. Sorry ik dwaal af. We zoeken een Rat Mol
De vergelijking van Daan met Daniel is wel opvallend.

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #43 Gepost op: 22-03-2026, 09:22:10 »
Wel grappig dat Daan aan het begin van de eerste opdracht een uitgebreide biecht geeft hoe onmogelijk het is om aan Rick's aanmoediging te voldoen om toch vooral de mol in het vizier te krijgen. Het lijkt wel een Productieassistent-momentje. Want verder heeft niemand het erover. Doch dit spelelement moet wel even benadrukt worden. Zodat we later mooie beelden gaan terugzien hoe de mol diverse kandidaten omver knalt. Edit is duidelijk: Daan is de mol.
:)

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 22-03-2026, 17:31:14 »
Als ik Google op Tom Cruise en Mol vind ik een beschrijving over Mission Impossible ( https://www.primevideo.com/-/nl/detail/Mission-Impossible/0K4OLFIS9PWEEKFBDFOYJCXKOS) waar het vinden van een mol centraal staat. Als ik Google op Tom Cruise en oog vind ik een mythe over dat je Tom Cruise op de set niet in de ogen zou mogen aankijken ( https://www.elle.com/nl/lifestyle/lifestyle-nieuws/a44503872/crewleden-tom-cruise-niet-aankijken/).

Het is geen waterdicht bewijs voor Daan als Mol, maar het zou kunnen verklaren waarom Daan expliciet Tom Cruise als actieheld noemt :) En het is wellicht een hint naar dat er dit seizoen meerdere mogelijkheden zijn om “oog in oog” met de Mol te komen te staan.

Offline Joriannn

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 22-03-2026, 17:42:20 »
Ik snap de link tussen Daan en Tom Cruise echt totaal niet. Hoe bedoel je dit?

« Reactie #46 Gepost op: 22-03-2026, 19:19:12 »
Ik snap de link tussen Daan en Tom Cruise echt totaal niet. Hoe bedoel je dit?

Daan noemt Tom Cruise als zijn voorbeeld bij het abseilen en dat hij een Tom Cruise zou willen zijn.
Marver googled even verder en zoekt of er misschien meer verbanden zijn tussen hen die richting het molschap
zouden kunnen wijzen.

Offline Joriannn

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 22-03-2026, 20:48:11 »
Daan noemt Tom Cruise als zijn voorbeeld bij het abseilen en dat hij een Tom Cruise zou willen zijn.
Marver googled even verder en zoekt of er misschien meer verbanden zijn tussen hen die richting het molschap
zouden kunnen wijzen.

Ahh dank. Die had ik gemist!

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #48 Gepost op: 23-03-2026, 20:15:11 »
Dat Tom Cruise was best leuk acteerwerk.

En bij de laser vind ik 200 scoren wel een goed alibi. Je scoort 200 en koopt verdenking af, wetende dat je vervolgens toch die extra laserman in het veld bent die de rest van de kandidaten afschiet (al lukte dat maar deels). Dan sta jij zelf er helemaal positief bij op!
:)

Online Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 24-03-2026, 11:21:44 »
Vanaf het eerste moment heb ik Daan als Mol in mijn poule. Maar ik ga nu toch twijfelen.
Hij molt zo opzichtig dat het niet meer serieus genomen kan worden.Ik zie hem nu als bliksemafleider voor mss Milan? Het triobondje tussen Bram, Daan en Milan voelt gekunsteld.
Daan is zo favoriet, op het Forum, bij Mollenstreken en overal in mijn kennissenkring dat hij het waarschijnlijk niet is. Dat leert de geschiedenis ons. Maar wie dan wel?

Offline Joriannn

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 24-03-2026, 13:24:12 »
Toch is Daan in de app niet favoriet, maar op nummer 2, en op de hielen gevolgd door Milan. Dat valt dus allemaal echt wel mee. Ik zie eigenlijk ook geen realistisch alternatief. Alleen Matteo, misschien

Online Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Klootzak uit liefde..
« Reactie #51 Gepost op: 25-03-2026, 23:11:39 »
Ik denk dat Daan wel degelijk bang was bij het abseilen. Geen toneelstukje dus. Want waarom zou hij dat als mol doen? De mol wil zoveel mogelijk telefoontjes opnemen en hoeft daarvoor geen toneelstukje op te voeren. Dat hij zei dat hij Delilah niet vertrouwde is genoeg reden voor het opnemen van telefoontjes. Die angst maakt dat niet gemakkelijker. Nieuwsgierigheid is ook een plausibele reden om telefoontjes aan te nemen.

Matteo die ik als mol zie weet door zijn woordkeuze en dwingende toon Eveline subtiel te bespelen. Eveline trekt vrij snel de conclusie dat ze juist wel telefoontjes op moet nemen. Hij zegt al gelijk de eerste telefoon moet je overslaan want die bevat geen waardevolle informatie. Waardoor Eveline gelijk denkt er zijn dus wel waardevolle telefoontjes.

Wat mij betreft hoeft de mol dus niet per se te abseilen.
Het resultaat was hetzelfde n.l. drie opgenomen telefoontjes.

Offline Joriannn

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 26-03-2026, 07:08:20 »
Muah, Daan heeft eerder geabseild. Als je zoekt naar abseilen met burgemeester van Valkenburg zie je dat het daar allemaal wel meevalt met de angst. Volgens mij wilde Daan vooral niet te veel verdacht worden. Delilah dacht zelfs dat Daan er maar 2 op had genomen en verdacht hem totaal niet. Ik denk dat de angst niet echt was.

Online Lonneke*L

• Forumlid
  • Klootzak uit liefde..
« Reactie #53 Gepost op: 26-03-2026, 11:45:23 »
Vraag me dan af of hij toen ook van zo’n hele hoge silo is afgegaan. Niet ieder abseilen is hetzelfde. En de vraag blijft waarom zou hij dit moeten acteren? Niet nodig om resultaat te halen.Ik vind hem eerder minder verdacht nu.

P.s. Heb het filmpje bekeken en dat gaat om een 25 meter diepe waterput en daar zie je al dat Daan het wel heel eng vindt..Nog een bewijs voor mij dat hij wel degelijk heel bang is.Maar goed dat kun je ook wel zien…
« Laatst bewerkt op: 26-03-2026, 11:57:33 door Lonneke*L »

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 26-03-2026, 12:19:33 »
Vraag me dan af of hij toen ook van zo’n hele hoge silo is afgegaan. Niet ieder abseilen is hetzelfde. En de vraag blijft waarom zou hij dit moeten acteren? Niet nodig om resultaat te halen.Ik vind hem eerder minder verdacht nu.

P.s. Heb het filmpje bekeken en dat gaat om een 25 meter diepe waterput en daar zie je al dat Daan het wel heel eng vindt..Nog een bewijs voor mij dat hij wel degelijk heel bang is.Maar goed dat kun je ook wel zien…

Daan is zeker weten oprecht bang, ik heb vrijwel alle FOMO show afleveringen gezien (ook al voor WIDM hoor haha) en hij durft over het algemeen niet veel, maaaaaar: hij doet het altijd! En dat gebeurt nu precies weer. Ik denk dus niet dat het een toneelstuk is, maar wat hij wel als Mol uit kan vergroten of kan gebruiken. Echte angst is heel handig voor een Mol.

Online Lonneke*L

• Forumlid
  • Klootzak uit liefde..
« Reactie #55 Gepost op: 26-03-2026, 12:38:21 »
Wat is daar zo handig aan? Dat ze denken die is zo bang dat kan de mol niet zijn?
Of hij trekt er zoveel aandacht mee dat ze hem juist ( meer) gaan verdenken…..

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 26-03-2026, 12:48:21 »
Wat is daar zo handig aan? Dat ze denken die is zo bang dat kan de mol niet zijn?
Of hij trekt er zoveel aandacht mee dat ze hem juist ( meer) gaan verdenken…..

In principe kan je je dan altijd verschuilen achter het feit dat je uit 'angst' gehandeld hebt en daardoor misschien net even een andere keuze hebt gemaakt, dan je zou doen als je geen angst had. Lijkt me toch een prima positie voor een Mol ;)

Zie bijvoorbeeld Nienke, zij wilt uit angst zo snel mogelijk naar beneden en laat de telefoons links liggen. Terwijl ze, als ze geen angst had gehad, misschien meer telefoons op had genomen.

Online Lonneke*L

• Forumlid
  • Klootzak uit liefde..
« Reactie #57 Gepost op: 26-03-2026, 12:58:36 »
Bij Nienke zie ik dat voordeel wel, bij Daan niet.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 26-03-2026, 13:39:05 »
Bij Nienke zie ik dat voordeel wel, bij Daan niet.

Je kijkt nu alleen naar deze specifieke opdracht. Maar ik zei dat 'angst heel handig is voor een Mol', doelende op in het algemeen.

Online Lonneke*L

• Forumlid
  • Klootzak uit liefde..
« Reactie #59 Gepost op: 26-03-2026, 20:59:36 »
Ja, ik kijk specifiek naar Daan natuurlijk het is tenslotte het Daantopic😉.