Auteur Topic: [Kandidaat] Daan Boom  (gelezen 16810 keer)

Offline Geel scherm

• Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Daan Boom
« Reactie #80 Gepost op: 5-04-2026, 07:56:43 »
En weer veel hints naar Daan:
- na de geheime opdracht van Bram zie je Daan in een biecht ook twee spreekwoorden gebruiken met oog erin.
- bij de test zie je O O op de achtergrond hangen, die zitten in bOOm.
- na de eliminatie zien we een filmpje van Rik en op dat filmpje staat Rik naast een boom.
- Daan springt niet hoog genoeg en dat wordt in die opdracht en ook bij de test nog extra duidelijk gemaakt door biechten van Bram.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Zou het er niet toch te dik bovenop liggen?

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 5-04-2026, 08:23:32 »
Misschien is dit er ook wel eentje in de categorie “ligt het er niet te dik bovenop”.

Als rapper heeft Daan (als The Dean) veel te maken met tekst en taal. Het zou zomaar kunnen dat hier al een aantal verwijzingen naar zijn gedaan:
- stieren en klieren = rijm
- in aflevering 6 zegt hij “oren en ogen open” = alliteratie
- hij kent de betekenis van het woord distributieriem
- bij het abseilen moet hij een banaan raden (Daan banaan)

De laatste vind ik zelf het minst sterk, maar lach me rot als het een officiële hint blijkt te zijn :)

Offline Geel scherm

• Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
« Reactie #82 Gepost op: 5-04-2026, 09:06:48 »
En deze ook nog:
Daan die zegt "graven graven" als hij met zn handen in die emmer gaat.

« Reactie #83 Gepost op: 5-04-2026, 09:27:39 »
Het ligt er inderdaad erg dik bovenop, al houd ik telkens in gedachten: Daan is gewoon zo (net als Bram) en hij kan eea ook dik aanzetten omdat hij zeker is van zijn mol en wil winnen.
Ze laten  zien dat (volgens mij)Nienke Daan op 1 zet als hoofdverdachte, juist om ons om de tuin te leiden want Nienke vloog eruit. Maar door dat zo te laten zien wil ik daar ook weer niet intrappen.

Offline Frietei

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 5-04-2026, 10:00:43 »
Wat betreft de plek van de molboekjes (gezien vanuit Rik) komen we met morsecode op DB uit lijkt het.

Als rechts = streep en links = punt dan zijn de eerste drie afleveringen de D (streep punt punt). Aflevering vier is een streep. Kan dus D B worden want aflevering vijf was links dus punt. Letter B is -…

D B is dus absoluut mogelijk! Daan Boom! Hebben we de mol? 🤷🏻

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 5-04-2026, 10:04:28 »
Maar toch: Als Daan de mol is, was hij erg verdacht in de groep én hier én in de app. Je zou denken dat als het zo opvallend is dat ze dan de montage anders hadden geDaan?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #86 Gepost op: 5-04-2026, 10:35:45 »
als daan de mol is, heeft hij de geheime opdracht aan bram, of anders milan gegeven. En natuurlijk, het was Bram.
Precies, zijn eerste bondje en de mol wil zo iemand altijd belonen want die heeft al zo'n handicap door in principe niks op de mol in te vullen. Zo valt Vrouwe Fortuna elke keer wel enorm op. Bij het laserpak was het Daan die zomaar als eerste het spel uitging, kans 1 op 8, en nu was het zomaar zijn bondje die de jokers kreeg, kans 1 op 7. Het telt wel op intussen. Je kunt wel intussen vantevoren invullen wat er gaat gebeuren.

Wat ook opviel, je zag Daan's hoofd echt bijna uitspatten toen Bram bewegingen ging maken dat hij hem een joker zou geven "NEEEEE doe het niet!" schreeuwde hij bijna uit. Too much als kandidaat, dan wil je die joker dolgraag. Ik geloof ook dat Bram daar definitief doorkreeg hoe hij al die tijd beetgenomen is.

En meer momentjes, zoals het springen..... je kunt zeggen dubbele psychologie als Bram dan roept hoe fout Daan springt, want ze hebben immers afgesproken elkaar verdacht te maken. Maar dit leek wel een echt gefrustreerd moment van beide kanten..... Bram die dit ECHT mols vond en Daan die speciaal aan de zijkant gaat staan om niet te veel op te vallen maar dan wordt bedrogen door zijn eigen bondje.... was allemaal niet de bedoeling hier......
:)

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 5-04-2026, 10:40:22 »
Het zou heel mooi zijn dat het gegeven dat er zoveel op Daan wijst betekent dat hij in de finale zit en daar Bram (als enige) ontmaskert als Mol. Maar dat zie ik op dit moment (nog) niet.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #88 Gepost op: 6-04-2026, 15:55:21 »
- na de eliminatie zien we een filmpje van Rik en op dat filmpje staat Rik naast een boom.
Ja, slordig dat ze die bomen niet even hebben gekapt voor het filmen!

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #89 Gepost op: 7-04-2026, 12:24:20 »
Ik vind het heel scripted overkomen zoals Daan nu opeens ook Bram mee gaat nemen in de test. Het was eerst Bram die Daan ging verdenken en nu opeens ook Daan Bram. Vanuit Bram klinkt het allemaal heel naturel, alsof het hem echt overkomt, en vanuit Daan dus heel scripted alsof het uit het draaiboek van de productie komt.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #90 Gepost op: 10-04-2026, 13:10:10 »
Ik vind het heel scripted overkomen zoals Daan nu opeens ook Bram mee gaat nemen in de test. Het was eerst Bram die Daan ging verdenken en nu opeens ook Daan Bram. Vanuit Bram klinkt het allemaal heel naturel, alsof het hem echt overkomt, en vanuit Daan dus heel scripted alsof het uit het draaiboek van de productie komt.
Wat ben jij scherp dit seizoen!  8) Meestal denk ik: als Lo iemand verdenkt, is die het in elk geval niet.  ;)
« Laatst bewerkt op: 10-04-2026, 13:14:33 door Run »

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 10-04-2026, 14:26:08 »
Ik ben dat niet met je eens. Al in de busjes nadat ze elkaar molicitaties hadden gezien gaf Daan aan Bram niet uit te sluiten.

Bram zegt wel dat hij wat dingen bij Daan verdacht vindt, maar volgens mij is dat meer filosoferend hij neemt hem volgens mij niet mee in de test. Dus vreemd dat hij er dan niet uitvloog ipv Nienke. Als je fout zit en iemand anders goed, gaat 1 joker je niet redden. Dus ik ben tocht bang dat Daan het echt niet is… maar wie dan wel? Matteo? Omdat de ogen hint het sterkst in naar hem?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #92 Gepost op: 10-04-2026, 14:28:00 »
Wat ben jij scherp dit seizoen!  8)
Nou! Superscherp! 111 andere molloten zitten ook op hem ::) ::rofl:: ;D

Nee, doorgaans wil ik nog wel eens hoop houden op een verrassende mol, een Wensmol...... ik zie alleen geen alternatief voor Daan dit jaar...... Matteo heeft zeker de beste hints maar zou ik ook helemaal geen leuke mol vinden, dan nog liever Daan, en de rest verdient al zo enorm veel dat het ook niet leuk meer is.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 11-04-2026, 23:59:57 »
Ik kan al het hele seizoen bijna niemand anders dan Daan als mol zien maar als hij het is dan molt ie wel heel obvious vind ik. Deze aflevering met die nét verborgen objecten in het zand (zou natuurlijk ook één van de anderen kunnen zijn), het per ongeluk maken van die foto vlak naast Matteo, die 'friends' foto met een random vrouw die die niet kent?

En misschien is dit pure tunnelvisie maar ik zag hem bij die "don't stop me now" foto zijn hand met dat "nee, nee" vingertje vlak voordat de foto werd gemaakt veranderen (vinger naar onder buigen, andere vingers juist wat naar boven) waardoor het op de foto veel minder duidelijk was dat hij dat uitbeeldde (zie bijlagen). Maar die foto was uiteindelijk als enige goed dus áls het een molactie was dan is hij gefaald. ;D
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Geel scherm

• Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
« Reactie #94 Gepost op: 12-04-2026, 08:25:13 »
Bij de Zanzibaropdracht hangt 'Hakuna Matata'. Iets wat Daan ook zegt tegen de bewoners daar als ze net aankomen op Zanzibar voorafgaand aan de opdracht.
En natuurlijk bij de Queen-opdracht waar Daan de Lion King wil uitbeelden.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2026, 09:44:42 door Geel scherm »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #95 Gepost op: 12-04-2026, 10:27:35 »
Ik dacht altijd dat niemand met het blote oog op enige afstand het verschil kon zien tussen 2,98 en 3,05 meter.

Maar Sam heeft het berekend, dus inderdaad niet met het blote oog. Daarbij heeft ie berekend dat de hoogte van de olifant 3.05 meter moest zijn.

Met dat door Eveline gegeven antwoord, komt zij op 3 correcte antwoorden. En dus zou Daan, die tegenover haar komt te staan, de mol moeten zijn.

Case closed? Weet ik niet. De berekening berust namelijk op een meting vanaf de grond. En de olifant stond daarbij hoger door de palen waarop het plateau werd voortbewogen. Hoe dik waren die palen, maakten die het verschil?

Mijn conclusie is dan, dat 3,05 meter níet het juiste antwoord was, en daaruit voortvloeiend: dat Daan niet de mol is.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 12-04-2026, 11:18:04 »
De hoogte van de olifant kan best goed zijn (en kan volgens mij ook best fout zijn, ik vind het allemaal binnen de foutenmarge vallen), maar het aantal freezes lijkt gewoon fout. En als er inderdaad maar 7 freezes waren, kan Daan de mol niet meer zijn, want één kandidaat had alle drie vragen goed en zag de mol en dat was dan dus niet Eveline.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #97 Gepost op: 12-04-2026, 11:59:50 »
Ik ga toch ook een beetje richting uitgang. Die vragenronde op het strand was vaag.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #98 Gepost op: 12-04-2026, 12:09:44 »
De hoogte van de olifant kan best goed zijn (en kan volgens mij ook best fout zijn, ik vind het allemaal binnen de foutenmarge vallen), maar het aantal freezes lijkt gewoon fout. En als er inderdaad maar 7 freezes waren, kan Daan de mol niet meer zijn, want één kandidaat had alle drie vragen goed en zag de mol en dat was dan dus niet Eveline.
Het waren 9 freezes, is namelijk gezegd in de betreffende aflevering.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #99 Gepost op: 12-04-2026, 12:25:58 »
Dat Bram het in zijn biecht zegt hoeft niets te betekenen. Hij had nog een kater van het cafe de nacht ervoor...