Auteur Topic: [Kandidaat] Bram Krikke  (gelezen 6472 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Kandidaat] Bram Krikke
« Gepost op: 12-02-2026, 10:05:34 »

Bespreek hier alles over Bram Krikke!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bram Krikke
« Reactie #1 Gepost op: 4-03-2026, 19:29:19 »
Hij overtuigt Daan dat Matteo en Nasrdin de waarheid spreken, is wel verdacht.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #2 Gepost op: 7-03-2026, 13:58:11 »
Bram is toch wel verdacht hoor.
1.1 Kijkt om zich heen als ze naar de tafeltjes lopen en gaat meteen in de goede richting. Mollicitatie vraagt hij aan zichzelf ben ik de mol en kijkt met een ‘wie weet - misschien gezicht’.
Zit in de 26 bus.
1.2 Kiest Daan als maatje, nadat de sleutels zijn uitgereikt. Ja haalt 500 euro binnen, kan de rangers richting Daan sturen. Pakt de kist met ‘Ga bij een paal staan voor kans op vrijstelling’. Bram noemde ook team Matteo/Nasrdin als betrouwbaar. Dus ja 500 binnen, maar stuurt op 1750.
Aan het ontbijt is hij geheimzinnig over zijn voordeel, ze gaan hem niks gunnen.
1.3 Hij loopt in de weg bij de boomstammen om te vertragen, maar zegt dat hij hoopt dat ze hem wegsturen. Geeft weinig overtuigend aan dat hij bij een paal wil gaan staan, maar dat wordt hem niet gegund. Na het geklungel van Nienke heeft hij een biecht dat hij het jammer vindt dat hij bij de derde paal nu echt geen kans meer gaat maken. Dit kan ook een mol zijn die het jammer vindt dat er geen 3e persoon uit de groep gehaald werd, zodat de olifant langzamer gaat. Stuurt in de discussie aan op openmaken, maar berust in de meerderheid die tegen is. Hij is door naar de volgende aflevering; andere kandidaten weten niet of hij een joker had. Hij lijkt kandidaats.
Zijn klungelige imago met humor is wel handig als mol. Als het mislukt, dan zullen ze het hem niet zo snel kwalijk nemen.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 7-03-2026, 15:30:26 »
Bram doet het als kandidaat maar nog veel meer als mol erg stuntelig.
Hij stemt voor het duo Matteo/Nasrdin met €0 om naar buiten te gaan. Dat is wel mols maar het binnen halen van €500 had niet gemoeten hoewel ik het nog enigszins kan begrijpen om zich in de beginfase onverdacht te maken. Maar dan kiest hij het kistje waarbij hij vrijstelling kan krijgen om bij een paal te gaan staan. Een mol zal heus wel voorkennis hebben over de kistjes en wil niet bij een paal blijven staan wegens geen invloed meer op het openen van de olifant.
Maar dan is hij vaag over de inhoud van dat kistje waardoor hij wantrouwen wekt. Bram probeert bij een paal te gaan staan maar dat lukt hem niet waarna hij gaat stuntelen met de olifant om toch bij een paal te gaan staan (wordt duidelijk in beeld gebracht). Als hij de mol is, waarom zegt hij dan niets over het voordeel van Quinty en Nienke waardoor het waarschijnlijker is dat de olifant open gaat. Bij de stemming steekt hij als enige zijn hand voor het openen van de olifant waardoor hij zich weer verdacht maakt. Uiteindelijk geeft hij de beslissende stem over het niet openen van de olifant.
Als Bram de mol is, doet hij het wel zeer slecht.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #4 Gepost op: 7-03-2026, 15:37:42 »
Als Daan Buea zegt als lodge naam springt Bram er meteen op om Daan te kiezen, zodra dat verantwoord is, dus na de eerste Geraldine/Quinty.

Bram vroeg ook aan Matteo of ze samen 1 kistje mochten pakken. Dat is vreemd, want er waren drie kistjes en Bram kon uit twee kistjes kiezen.

Bram sloeg ook nog het bruggetje naar de derde opdracht door vanaf het terras te wijzen op een olifant.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2026, 16:07:45 door foxhunter »

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 8-03-2026, 00:46:19 »
Vind dat Bram niet perse onmols is maar de manier van spelen bij de olifant opdracht is als mol wel echt dom, hij doet niks met zijn voordelen en probeert nog wel om de groep naar de olifant openen te sturen maar dat lukt totaal niet.

Zou hem als mol nieteens erg vinden maar ik mag toch hopen dat als hij het is, hij er wel iets beter in wordt want tot zover lijkt het nog niet veel.

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #6 Gepost op: 9-03-2026, 16:18:12 »
Bram draagt als enige een zonnebril in het vliegtuig.
Geen oogcantact willen met de kandidaten?
Eerst voor stemmen en dan weer mee gaan met de groep bij de olifant. Mol gedrag?
Bram zegt in het voor filmpje nadat rick zegt dan ze oog in oog hadden kunnen staan met de mol: Daar slaap ik nog niet van.
Is natuurlijk heel spannend voor de mol.
Bram zegt tegen Daan in aflevering 2 : jij bent mijn ogen en ik ben jouw ogen
Je ziet een rode krik.
Op het rad kan je Bram Krikke naam uit halen.
Ik snap alleen niet of het nut had dat hij er uit geflits werd.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 9-03-2026, 16:19:51 »
In de eerste opdracht maakte hij van 426 in dat nummerplaat 436. Lijkt typisch een kandidaat die zich verdacht wil maken.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #8 Gepost op: 9-03-2026, 19:07:46 »
Dat wel overduidelijk ja… Ik hoop niet dat het bondje met Daan hem vroegtijdig fataal wordt.
Tot nu toe nog maakt hij op mij nog een beetje fletse en oppervlakkige indruk achter, hoop dat er wat meer pit in komt, maar misschien is dit wat het is.

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2026, 09:53:08 »
Deze comment net gelezen bij Siem.

M: Steven Kazan heeft met Bram Krikke een cover gemaakt van Tita Tovemaar (de opa van Matteo) -> https://www.youtube.com/watch?v=dxmBX66ctcU
Op 2:13 verschijnt er een oog in de clip (26?).

Dit filmpje is pas een week oud. :o

Offline garfreek

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #10 Gepost op: 21-03-2026, 10:33:53 »

........Tot nu toe nog maakt hij op mij nog een beetje fletse en oppervlakkige indruk achter, hoop dat er wat meer pit in komt, maar misschien is dit wat het is.

Dit is wel echt hoe hij is. Echt zo'n typische Gen Z droogkloot. Mijn nichtje heeft er al drie bij ons op de bank geploft zo!  ::rofl::

« Reactie #11 Gepost op: 22-03-2026, 06:03:48 »
En het is Brammetje die na de laseropdracht in de auto met de goed geformuleerde vraag komt: "Hoe noem je zo'n riem in de auto waarvoor je wel eens naar de garage moet ?" En het is Daan die meteen het antwoord weet en dus verdacht lijkt, maar als je ziet hoe Bram erbij kijkt en rustig heeft afgewacht: "dit is wel een leuk moment om dat woord te onthullen". Maar toen Bram die vraag zo stelde ja, toen wist ik het ook meteen.
Hoe wist Bram trouwens dat dat de vraag was ?

Wat is dit topic trouwens opvallend leeg.
Wat tegen Bram spreekt m.i. is die afgetrapte spijkerbroek, die kan echt niet in een TV programma!
Maar ik vind deze vraag van Bram heel erg klinken als: "Waar in Kiev zitten jullie ?"
« Laatst bewerkt op: 22-03-2026, 06:08:23 door Groundhog860 »

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #12 Gepost op: 22-03-2026, 08:10:46 »
Dat viel mij ook op, heel bijzonder hoe hij dat bracht. Maar het kan ook om uit te lokken zijn geweest, kijken wie als eerste reageert.
Overigens heb ik dit vaker bij hem. Bij de olifant draait hij zijn mening bij als de meeste stemmen op niet openen gaan, bij deze opdracht zegt hij de juiste oplossing om het hardst wanneer een ander de goede oplossing begint te formuleren.
Mijn gevoel schreeuwt vanaf het begin ‘Bram’, en dat maakt dat ik er niet in geloof, want de afgelopen jaren zat mijn gevoel bijna altijd fout bij het ontmaskeren van de mol ::rofl:: Pas wanneer ik dat combineer met ratio vind ik de goede mol. Meestal, dan  ::rofl::

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #13 Gepost op: 22-03-2026, 08:30:16 »
Ik vind hem wel verdacht in zijn bondjes. Eerst al die opmerking over ‘dan ben jij mijn ogen en ik jouw ogen’ en nu de naam ‘eten of the tiger’ verzinnen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #14 Gepost op: 22-03-2026, 10:52:50 »
Als Bram de mol is doet hij het ongelooflijk goed.
Na aflevering 4 staat hij weer op 1 bij mij. ::)

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 25-03-2026, 01:40:07 »
Deze ging eraan vooraf.
Misschien zit hier een hint naar seizoen 2013 aflevering 6 'Horen, zien, zwijgen'. In de kerk moesten de kandidaten van 4 personen aangeven wie zij als mol ingevuld hadden, de meest genoemde naam was Daniël Boissevain. Die was toen niet de mol, als Bram hiernaar verwijst is Daan Boom ook niet de mol.

Online Kriekendiek

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 25-03-2026, 07:28:00 »
Deze ging eraan vooraf.
Misschien zit hier een hint naar seizoen 2013 aflevering 6 'Horen, zien, zwijgen'. In de kerk moesten de kandidaten van 4 personen aangeven wie zij als mol ingevuld hadden, de meest genoemde naam was Daniël Boissevain. Die was toen niet de mol, als Bram hiernaar verwijst is Daan Boom ook niet de mol.

Horen Zien Zwijgen. Mogelijk: 2 x 26 (Z) hier te zien. 2+6=8. De H?

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #17 Gepost op: 29-03-2026, 18:40:53 »
Ik vind het erg opvallend dat Bram  elke keer verschillende kleding aan heeft terwijl andere kandidaten vaak het zelfde afwisselend aan hebben.
Zelfs Daan mocht kleding lenen van hem.

Ik heb mol vibes bij hem. ;D

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #18 Gepost op: 1-04-2026, 19:06:31 »
Hier wordt weinig geschreven terwijl de hints.naar hem je toch ook om de oren vliegen.
Zelf zit ik nu al weer een paar keer op Daan maar ik blijf toch nog twijfelen.

Ik zag een hint met 3 keien voorbij komen als in 3 keer K in Bram Krikke.
Nu zag ik in de groepsfoto op zijn shirt 3 katten. Hetzelfde dus..

Verder heeft hij onlangs met de groep ChipZ het nummer haunted House opnieuw uitgebracht,, een spookverhaal.

Omdat er een aantal verhalen is gebruikt dit seizoen, zoals het paard van Troje , Medusa en Rocky III, zie ik een link naar zijn podcast De nummer 1 aller tijden. Allemaal bekende verhalen uit de geschiedenis.

« Laatst bewerkt op: 1-04-2026, 19:08:53 door missmolly »

« Reactie #19 Gepost op: 2-04-2026, 22:27:24 »
Dat hij pas geleden  zo’n raar filmpje met de zoon van Hans Kazan heeft gemaakt met een tita tovenaarsliedje (verwijzing naar Matteo, als kleinzoon van die acteur?) en een oog (!) is wel weer zo vreemd dat ik denk dat een mol dat niet doet.
Ofwel, ik kan deze man totaal niet peilen. Iemand hier een mening over?

« Laatst bewerkt op: 2-04-2026, 22:29:11 door milliemollie »