Auteur Topic: [Kandidaat] Bram Krikke  (gelezen 12328 keer)

Offline MissSanique

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bram Krikke
« Reactie #120 Gepost op: 2-05-2026, 07:37:53 »
De aftelklok stopt op 20:39 ongeveer, dat noem ik niet voor de uitzending. Desondanks is die hint voor mij al af en moeten we op zoek naar degene die oog in oog met Bram heeft gestaan, wie dat ook is.

Zeg dat nou niet… dan ga ik weer twijfelen, haha! Ik ben zelf mijn punten kwijt dus vertrouw op wat ik hier van anderen lees.

Haha! Toch blijf ik nu in de Bram tunnel; voor mij is hij de beste verklaring als mol. Mocht ik verkeerd zitten, dan is het ook goed.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 2-05-2026, 07:49:10 »
Toch blijf ik nu in de Bram tunnel; voor mij is hij de beste verklaring als mol. Mocht ik verkeerd zitten, dan is het ook goed.
Mag ik vragen waarom je Bram de beste verklaring vind als mol?
« Laatst bewerkt op: 2-05-2026, 08:11:34 door Mol1991 »
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline MissSanique

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 2-05-2026, 18:09:08 »
Mag ik vragen waarom je Bram de beste verklaring vind als mol?

Zeker, maar ik moet je waarschuwen: ik ben nu diep de tunnel ingedoken en dan kan ik doordraven.

Ik vind het altijd leuk om te onderzoeken wat voor rol een mol heeft gekozen; hoe gaat hij of zij de boel verstieren? Daarnaast kijk ik ook naar hints die aansluiten op het thema of die thematisch terugkomen. Verder kijk ik ook naar hoe iemand overkomt, wordt de gekozen rol consequent gespeeld of was het een karaktertrek van een kandidaat die toevallig de overhand had of tactiek van een kandidaat?

Met dat in gedachten heb ik naar Daan gekeken en in mijn ogen, dus ik kan er naast zitten, was hij niet consequent in zijn rol als mol. Een moment waar hij voor mij door de mand viel, was in aflevering 1: hij vertelt aan tafel hoe hij met Nasrdin had afgesproken dat hij zou afleiden terwijl hij 1000 euro op zak heeft. Dat verhaal vind ik niet eens zo gek, maar zijn reactie op hoe de kandidaten hierop reageren. Hij krijgt er even van langs: "..hoe kan je dat nou doen? Jij had toch 1000 euro en jij gaat dekking geven?"
De reactie van Daan was iemand die even niet wist hoe hij moest reageren, een beetje uit het veld geslagen. Als dit een geplande molactie was, dan had ik meer een assertievere reactie van Daan verwacht, een sneer of een lollige opmerking. Verder kon ik ook niet meegaan in het idee dat Daan in een lasserspak rondliep, zoals je weet, en met dat in gedachten heeft Daan daar helemaal niets gedaan.

Quinty kan voor mij de mol niet zijn, omdat zij te vaak een sleutelrol gespeeld heeft bij het slagen van opdrachten. Plus ook individueel veel geld heeft binnengebracht, terwijl dit niet nodig was. Dat zijn de grootste redenen.

Bram speelt in mijn ogen de sukkelige mol waarbij vaak dingen misgaan en tegelijkertijd zegt hij iedere keer dat hij overal goed in is. Maar het dus niet is. Denk aan hoe hij spits was bij het voetbal, waarbij ze op één keer na alléén maar tijdens freezes gescoord hebben. Het is ook een slimme jongen en ik denk dat hij dit ook in zijn molschap heeft ingezet. Bijvoorbeeld in de eerste opdracht met de lodges. Een mol weet waar welke lodges liggen, wie in welke lodge zit en waar de lodge van Rik is. Wanneer Bram en Daan hun lodge verlaten, gaat Bram snel met zijn geld de ene kant op, waardoor Daan met zijn 1000 euro de andere kant op moet. De kant waar veel lichten = veel bewakers zijn en ook de lodge van Matteo en Nasrdin. Bram is binnen notime veilig bij Rik, maar Daan loopt tegen de lamp omdat hij de langere route naar Rik heeft met meer bewakers. (Denk ik!) Bram heeft eigenlijk constant zijn lollige, en klungelige zelf gespeeld. Ik denk zelfs dat we in de finale erachter komen dat hij als mol het eerlijk wilde spelen en erop rekende dat zijn mislukkingen ervoor zouden zorgen dat het heel lang zou duren voordat hij 26 gooide. Dus ik denk dat de pot helemaal niet leeggetrokken is, maar dat de mol hier tegen zichzelf is aangelopen en dat ook de proestende reactie van Bram is. Hij kan er de humor wel van inzien, en stiekem zou ik dat ook weer iets typisch van Bram vinden.

Eerlijk: qua mogelijke molacties en mogelijke molhints staat de weegschaal tussen Daan en Bram bij mij gelijk. De introhint doet de weegschaal net iets meer naar Bram balanceren, maar voor mij geeft de doorslag hoe ik Bram als mol zien en hoe ik Daan als mol zie.

Ik kan nog wel doorgaan en met alles wat ik zeg er gigantisch naast zitten, maar nog een paar uurtjes en dan gaan we het zien!

Offline Doreen

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 2-05-2026, 18:20:44 »
Miss Sanique, helemaal gelijk. Bram is veel consequenter in zijn rol. Het ‘oeps’ gehalte is wel erg hoog. Die jongen kan niks, als je hem in het programma ziet. Hij roept de hele tijd dat hij dit of dat kan, waardoor hij op belangrijke posities wordt gezet door de kandidaten en er vervolgens een bende van maakt. Typisch molgedrag in mijn ogen. Mijn hoofd zegt Daan, mijn gevoel en inzicht zeggen Bram.

Offline Doreen

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 2-05-2026, 18:24:50 »
eer.”

Wat maakt een goede mol?
“Iemand die dicht bij zichzelf blijft, zodat je nooit merkt dat diegene een dubbele agenda heeft. Maar ook iemand die durft. Zonder scrupules doet wat nodig is en daar ten volle van geniet. Je moet het spel leuk vinden. Je moet er schijt aan hebben dat je eventueel betrapt kan worden. En als dat gebeurt, moet je er een goede uitleg bij hebben.”

Citaat van Rik.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 2-05-2026, 18:47:39 »
Wat maakt een goede mol? Als die overeenkomt met de tunnel :)

Er zijn altijd verliezers die heel zuur worden aan het einde van hun seizoen als hun “ik weet 100% zeker dat die de mol is” toch gewoon een verkeerde gok was.

Ik ben heel benieuwd naar de ontknoping en naar alles wat we nog niet gezien hebben!

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #126 Gepost op: 2-05-2026, 19:38:45 »
Haal maar vast een paar krikken om deze tunnel te stutten  :)

Offline Poontang

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 2-05-2026, 19:46:49 »
Haal maar vast een paar krikken om deze tunnel te stutten  :)

Nee, jij ziet gewoon door de bomen de mol niet meer ;)

Deze tunnel staat straks nog fier overeind!

En ouch..  CRASH
« Laatst bewerkt op: 2-05-2026, 20:50:25 door Poontang »

Online Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #128 Gepost op: 2-05-2026, 21:30:52 »
Gefeliciteerd Bram 38/40 is een mooie score.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #129 Gepost op: 2-05-2026, 22:01:59 »
Goed gedaan Bram!  ::ok::
Wat er ook gebeurt, altijd blijven tunnelen. Het liefst vanaf aflevering 1. ;-)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 2-05-2026, 22:04:35 »
Dat hij geen voorkennis leek te hebben, verraadde voor mij echt wel dat hij niet de mol kon zijn.
Maar goed gedaan Bram als winnaar   :)
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #131 Gepost op: 3-05-2026, 11:27:16 »
Trots op Bram ;D enne zonder Bram had Daan het toch een stuk moeilijker gehad als mol ::jaja::