Auteur Topic: [Kandidaat] Bram Krikke  (gelezen 6474 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Kandidaat] Bram Krikke
« Reactie #20 Gepost op: 3-04-2026, 11:14:35 »
Geinig, al weken de nr 1 verdachte landelijk maar hier slechts 1 pagina verdenkingen.... ik zal ff nr. 2 maken 8)
:)

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 3-04-2026, 11:28:16 »
Bram is de meest bekende kandidaat en wordt hier het verdachtst neergezet. Daarom heeft hij de meeste stemmen.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 3-04-2026, 11:35:56 »
Bram is de meest bekende kandidaat en wordt hier het verdachtst neergezet. Daarom heeft hij de meeste stemmen.
Ja, elk jaar staat de meest bekende op nummer 1 tot die eruit gaat. Was bij Soy Kroon ook en bij zoveel andere. Ik let eigenlijk nooit heel erg naar waar iedereen in de peiling in de app, staat, omdat vaak de meest bekende op 1 staat en nog zoveel redenen waardoor het nooit helemaal logisch is vind ik
« Laatst bewerkt op: 3-04-2026, 11:37:58 door Mol1991 »
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #23 Gepost op: 5-04-2026, 18:22:01 »
Ik blijf mol vibes houden bij Bram.
Al vind ik het heel raar als hij zich zelf de opdracht heeft geven. ???
Waarom: 
Hij geeft weer een joker weg.
Hij heeft kleding aan die vies mogen worden bij de masai.
Hij is heel relax bij het scherm.
Hij drinkt geen alcohol.
Hij vertelt al over het speer gooien voordat ze de opdracht hebben gezien.
Hij zet daan op een plaats om te springen die veels te hoog is voor hem.
Hij had wel moeite met het gesprek met Matteo, hij zag vast voor zich dat zijn hoofd er af ging. ::rofl::
Hij liep achteraan bij het brandhout en kon zo wat hout laten vallen.
Hij mopperde veel en dat vind ik toch niet echt bij hem passen , het klonk meer gespeeld.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2026, 19:14:57 door Krien »

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 5-04-2026, 20:03:55 »
Zo is er meer dat naar Bram wijst. Zoals tijdens het abseilen, waar hij anders dan Matteo, Delilah en Quinty niets geeft om het niet hoeven zien van zijn scherm. En dat terwijl hij eerder vrij fanatiek op zoek was naar jokers en andere voordelen. Ik houd hem voorlopig in het vizier.

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #25 Gepost op: 5-04-2026, 20:27:36 »
Ik blijf mol vibes houden bij Bram.
Al vind ik het heel raar als hij zich zelf de opdracht heeft geven. ???
Waarom: 
Hij geeft weer een joker weg.
Hij heeft kleding aan die vies mogen worden bij de masai.
Hij is heel relax bij het scherm.
Hij drinkt geen alcohol.
Hij vertelt al over het speer gooien voordat ze de opdracht hebben gezien.
Hij zet daan op een plaats om te springen die veels te hoog is voor hem.
Hij had wel moeite met het gesprek met Matteo, hij zag vast voor zich dat zijn hoofd er af ging. ::rofl::
Hij liep achteraan bij het brandhout en kon zo wat hout laten vallen.
Hij mopperde veel en dat vind ik toch niet echt bij hem passen , het klonk meer gespeeld.

Ik ook, al durf ik niet in de tunnel te stappen. Aanvulling:

Hij vertraagt met die sjaal, waardoor het tillen voor de rest zwaarder wordt en ze meer geneigd zouden kunnen zijn om een zwaar blok te laten vallen
Hij gooide alle speren mis
« Laatst bewerkt op: 5-04-2026, 21:10:20 door Nijntjelief »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #26 Gepost op: 5-04-2026, 20:35:30 »
tijdens het abseilen, waar hij anders dan Matteo, Delilah en Quinty niets geeft om het niet hoeven zien van zijn scherm.
Hij heeft daar toch een hele goede kandidaatsstrategie, hij was een bondje aangegaan en vertrouwt erop dat zijn bondje hem nu 4x waardevolle info gaat doorspelen. Dat kan ook ter waarde van 4 jokers zijn, je weet het niet. En bovendien, je kunt je bondje ook niet gaan naaien met allemaal leugens die later uitkomen, dan ben je ook je bondje kwijt. Die andere koppels waren allemaal geen bondjes.

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 9-04-2026, 06:15:49 »
Omdat het hier bij Bram wel heel stil blijft ben ik benieuwd of er mensen op het forum zijn die Bram juist wel of niet verdenken? En waarom?

Ik merk aan mezelf dat ik de neiging heb om Bram te geloven als hij in het gesprek met Daan na het diner zegt dat de rol van Mol niks voor hem zou zijn (hij verdiend wat mij betreft een Oscar als dit gespeeld is). En dat hij zwaar respect heeft voor diegene die die rol wel de hele dag speelt. Het zou kunnen dat Bram dit zegt om de verdenking van Daan van zich af te houden, maar mocht Bram de Mol zijn kan ik me voorstellen dat hij juist enige verdenking van Daan wil hebben zodat Daan als bliksemafleider in het spel blijft. 

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #28 Gepost op: 9-04-2026, 10:22:23 »
Ik zit dik in een bram tunnel.

12 augustus – Internationale Dag van de Olifant: Bram zijn geboortedatum.

1 minpuntje voor bram , waarom geeft hij zich zelf de spreekwoorden opdracht?

Ik zal het zien, ben nooit goed in het raden van de juiste mol ::rofl::

« Reactie #29 Gepost op: 9-04-2026, 11:16:35 »
1 minpuntje voor bram , waarom geeft hij zich zelf de spreekwoorden opdracht?

Ik denk omdat Bram weet dat hij Daan naast zich heeft en (ook) zeer verdacht is (en dat graag wil blijven). Ik denk ook dat Bram en Daan in het bondje hebben afgesproken om zo verdacht mogelijk zo ver mogelijk te komen.
Ook de nadruk op het onderonsje met Matteo, die openlijk twijfelt, om Bram onder druk te zetten, doet mij denken dat Matteo het nog best eens bij het rechte eind kan hebben: dat de mol zichzelf de opdracht heeft gegeven (met Daan in zijn bondje kan dat goed, wordt die nog eens nog meer verdacht.

Tja, ik blijf twijfelen tussen Daan en Bram, maar Bram stijgt in mijn verdenkingen.

« Reactie #30 Gepost op: 12-04-2026, 09:20:11 »
Ik neig deze aflevering weer meer naar Bram, al stemde ik op Daan
Bram met de snor net als Freddy Mercury. En die zo fan is maar zo weinig nummers herkent. Waarom als kandidaat, die wil winnen neem ik aan, anderen en vooral zgn acties van Daan telkens zo verdacht maken?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #31 Gepost op: 12-04-2026, 15:30:39 »
Bram heeft zeker verdachte dingen gedaan in WIDM. Voor een Queen-fan had hij zeker wat meer foto's juist kunnen leggen.

Maar hij doet ook wel dingen die ik zelf niet uitlegbaar vind voor een mol. Zoals de spreekwoorden-opdracht aan zichzelf toewijzen en bij de Zanzibar. Zou je echt zelf die meloenen verstoppen, die weer opgraven en dan roepen dat dit is gebeurd? Dat lijkt mij nogal vreemd voor een mol.

Ik verdenk hem daarom niet, maar je weet het maar nooit natuurlijk.  ;)
« Laatst bewerkt op: 12-04-2026, 15:36:44 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 12-04-2026, 15:55:13 »
Bram Krikke zegt van zichzelf bij het zwembad dat het een bold move zou zijn als hij bij de Zanzi bar fruit verstopt heeft en zelf weer opgegraven. Als ik eerlijk ben vind ik Bram als Mol 1 grote bold move. Waar veel acteerwerk bij komt kijken, want hij komt voor mij op meerdere momenten erg oprecht over. Maar wel lekker dat er op dat punt onduidelijkheid is en er nog wat te puzzelen valt (voor mij dan in ieder geval) :)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 12-04-2026, 16:14:11 »
Ik zie hem niet als mol, maar zou hij wel de mol zijn, lijkt hij mij wel een type om juist die spreekwoorden-opdracht aan hem zelf te geven en net zoals dat hij bij Zanzibar het fruit begraaft en zelf weer vind. Ik vind dit wel bij hem passen zo'n tactiek als hij de mol is.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2026, 16:50:31 door Mol1991 »
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 12-04-2026, 20:43:03 »
Als ik mijn aantekeningen nog eens langsloop zijn er best wel dingen die Mols genoemd zouden kunnen worden bij Bram.

Mogelijke acties:
- Wil in de olifant kijken
- Wil Eveline bevrijden bij de jeeps (vertragen), envelop eruit door val
- Afgeschoten bij het spel met de kluizen
- Gooit niet raak bij het speerwerpen
- Heeft samen met Quinty een sleutelpositie bij de Queen opdracht

Hints:
- Uitspraken met ogen (jij bent mijn ogen, ik de jouwe en eye of the tiger: Rik heeft dan al wel de “oog in oog met de Mol” uitspraak gedaan)
- Kikker (Krikke met 2e letter naar 6e plaats) in de leader
- Lijkt horen, zien en zwijgen uit te beelden bij de voetbalwedstrijd

Wat opvalt:
- Waagt bij het abseilen zijn deelname aan het spel voor informatie
- Bram deelt zijn indruk van de mollicitatie van Daan met de groep
- Als Bram de Mol is heeft hij meerdere keren moeten acteren richting Daan om aan te geven dat hij het niet is of niet zou kunnen
- Gunt Daan een joker
- Wil niet dat Daan in de test vragen op hem invult, mocht Bram de Mol zijn en mocht Daan het opvolgen zou hij er daarom uit kunnen vliegen (onlogisch als Mol?, Daan is een ideale bliksemafleider)
- Vind te laat de ingegraven spullen bij de Zanzi bar

Ik denk dat de “bold moves” van Bram zowel als Mol dan wel als kandidaat door hem gedaan kunnen worden. Waar ik mee blijf zitten is dat hij zich al vroeg in het spel verdacht gemaakt heeft naar de groep en met Daan de afspraak gemaakt heeft dat zoveel mogelijk te zullen doen. Om met Daan te spreken: ik maak een diepe buiging als hij de rol van Mol kan spelen.

Ik zie het op dit moment niet bij hem.

Mocht iemand aanpassingen of aanvullingen hebben: welkom!
« Laatst bewerkt op: 12-04-2026, 20:45:04 door marver1982 »

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 13-04-2026, 07:40:25 »
Ik neig deze aflevering weer meer naar Bram, al stemde ik op Daan
Bram met de snor net als Freddy Mercury. En die zo fan is maar zo weinig nummers herkent. Waarom als kandidaat, die wil winnen neem ik aan, anderen en vooral zgn acties van Daan telkens zo verdacht maken?

In deze fase van het spel wil je zelf óók als kandidaat zijnde verdacht overkomen. Dit vergroot immers je kansen op een finaleplek. In mijn optiek sturen de makers teveel op Bram in deze laatste fase, waardoor ik geneigd ben te denken dat toch Daan de Mol is.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #36 Gepost op: 13-04-2026, 08:12:00 »
- Bram stelde in aflevering 1 al het bondje met Daan voor.

- Bram begint zich na het zien van Daan's mollicitatie af te vragen of hij niet met de mol een bondje is aangegaan (pas daarna komen 'opeens' de verdenkingen van Daan naar Bram terug).

- Bram drukt nu Daan op het hart vooral niets op hem in te zetten.

Deze zaken verenigen zich niet met een mol.... die zou nooit een vertrouweling uit het spel willen werken. Maar bedenk het eens andersom, hoe kan Daan al vanaf aflevering 1 overleven als hij niets op Bram inzet als mol? Omdat hij de mol is natuurlijk. Van Daan uit vind ik het beter te rijmen; hij zeg Bram aan tot het doen van hulpmolacties waardoor Bram extra verdacht wordt..... en dit werkt, want Bram is verdachter dan Daan bij de kandidaten, waardoor Bram steeds de executie overleeft.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 13-04-2026, 10:09:18 »
- Bram stelde in aflevering 1 al het bondje met Daan voor.

- Bram begint zich na het zien van Daan's mollicitatie af te vragen of hij niet met de mol een bondje is aangegaan (pas daarna komen 'opeens' de verdenkingen van Daan naar Bram terug).

- Bram drukt nu Daan op het hart vooral niets op hem in te zetten.

Deze zaken verenigen zich niet met een mol.... die zou nooit een vertrouweling uit het spel willen werken. Maar bedenk het eens andersom, hoe kan Daan al vanaf aflevering 1 overleven als hij niets op Bram inzet als mol? Omdat hij de mol is natuurlijk. Van Daan uit vind ik het beter te rijmen; hij zeg Bram aan tot het doen van hulpmolacties waardoor Bram extra verdacht wordt..... en dit werkt, want Bram is verdachter dan Daan bij de kandidaten, waardoor Bram steeds de executie overleeft.

Hele goede uiteenzetting dit. Inmiddels weten we dat of Bram of Daan de Mol is, het is inderdaad ondenkbaar dat Daan nog in het spel zou zitten als Bram de Mol is, wetende dat hij niet tot nauwelijks op Bram heeft ingezet. Dat kan alleen als je de Mol bent. In de afgelopen aflevering probeert de productie ook heel erg op Bram te sturen, ook met de oog in oog opdracht. Dit is vaak een teken dat de productie ons op het verkeerde been probeert te zetten.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #38 Gepost op: 13-04-2026, 10:51:23 »
Ja haha die opdracht kun je bijna zien als 'ingevoegd door de mol' toen de ontwikkelingen zoals hierboven geschetst zich gingen ontwikkelen. Ze moeten gedacht hebben hoe leuk het zou zijn als mol en nepmol elkaar in de ogen gaan staren. Ze hielden dit als enige koppeltje ook niet vol, Daan begon te praten en ze barstten het uit van het lachen. Hier heb je als mol wel 250 euro voor over. Je brengt er veel verwarring mee tot stand onder de kandidaten en kan vervolgens nog harder mollen. En voor Daan persoonlijk was het even een payback momentje..... eerst moest hij in de verdediging toen Bram zijn mollicitatie kwam te zien. Nu kon hij in de aanval omdat hij zogenaamd tegenover de mol kwam te staan. Ben echt wel benieuwd of dit allemaal reuze gescript is nog tijdens de opnames, want vantevoren konden ze een droomscenario als dit met het vroege superbondje niet voorstellen.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 13-04-2026, 11:02:24 »
Ja haha die opdracht kun je bijna zien als 'ingevoegd door de mol' toen de ontwikkelingen zoals hierboven geschetst zich gingen ontwikkelen. Ze moeten gedacht hebben hoe leuk het zou zijn als mol en nepmol elkaar in de ogen gaan staren. Ze hielden dit als enige koppeltje ook niet vol, Daan begon te praten en ze barstten het uit van het lachen. Hier heb je als mol wel 250 euro voor over. Je brengt er veel verwarring mee tot stand onder de kandidaten en kan vervolgens nog harder mollen. En voor Daan persoonlijk was het even een payback momentje..... eerst moest hij in de verdediging toen Bram zijn mollicitatie kwam te zien. Nu kon hij in de aanval omdat hij zogenaamd tegenover de mol kwam te staan. Ben echt wel benieuwd of dit allemaal reuze gescript is nog tijdens de opnames, want vantevoren konden ze een droomscenario als dit met het vroege superbondje niet voorstellen.

Ik wil niet al te negatief of pessimistisch zijn hoor haha, maar ik vind het persoonlijk niet echt een leuke opdracht als je als kandidaat nooit zeker kan weten of je de Mol voor je neus hebt. Want stel dat ze allemaal de vragen goed hadden gehad, had je dan 5x Daan gezien? De productie had dan vast wel weer een manier gevonden om het alsnog onduidelijk te maken (ook voor de kandidaten), daar om komt dit over als een hele spannende opdracht maar in werkelijkheid valt dit reuze mee, omdat de Mol alsnog niet ontdekt wordt op deze manier. Voor de Mol zal het ongetwijfeld spannend zijn geweest, want die stond voor het eerst écht als Mol voor een kandidaat, dat lijkt me wel spannend.

En zouden Bram en Daan elkaars rol écht niet weten? Deze twee zijn dikke vrienden, dus samen de finale halen zou een droom zijn als vrienden toch? Ik weet dat het niet mag, maar ze slapen iedere avond op dezelfde kamer, dan is één zinnetje ('Ik ben de Mol') er snel uitgeglipt. Daan die Bram helpt door te zeggen dat hij de Mol is, en Bram die Daan helpt door als nepmol te fungeren. Ik hoop het niet, maar zou het kunnen?