Auteur Topic: [Kandidaat] Bram Krikke  (gelezen 12013 keer)

Re: [Kandidaat] Bram Krikke
« Reactie #40 Gepost op: 13-04-2026, 11:11:49 »
Wat ik nog steeds heel gek vind is de clip die Bram niet lang geleden postte op Instagram/youtube. Het is een persiflage van het liedje Ti ta tovenaar, met de zoon van Hans Kazan. In het filmpje staan mensen soms stil, net als bij het voetballen (net als in Ti ta tovenaar) . En trivia: Matteo is de kleinzoon van de acteur die Ti ta tovenaar speelde. In de clip is ook groot een oog te zien.
In een ander seizoen had een kandidaat (ik weet niet meer wie) ooit een molachtige clip gemaakt. Hij was niet de mol.
Ik neem aan dat de mol himself toch nooit zo'n clip zou uitbrengen? Maar waarom hint hij naar Matteo??
Hoe denken jullie hierover???

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #41 Gepost op: 13-04-2026, 11:18:26 »
Ik denk dat je gewoon verbanden ziet die er niet zijn.
Bram heeft gewoon een videoclip gemaakt met de zoon van een goochelaar op de wijze van 'mijn vader is een tovenaar.'
Matteo is de kleinzoon van de acteur van tita tovenaar.
En als je oplet op Ogen, kom je die ook veel vaker tegen.

En deze dingen bestaan gewoon volledig los van elkaar. Het is een leuk toeval, maar niet meer dan dat.

Als er wel een verband is zou dat betekenen dat de videoclip gemaakt is op initiatief van Bram en dat is veel moeite voor een hint buiten het programma om.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2026, 11:20:38 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 13-04-2026, 11:48:47 »
Als Bram de mol is, dan zou hij dus eerst de limoenen ongezien hebben begaven, of ze daarna weer op te graven?

Redelijk overklaarbaar voor een mol, omdat de opdracht hierdoor een grotere kans van slagen heeft. Je kan ze toch ook gewoon lekker laten liggen? Dan heb je een geslaagde molactie erbij, plus goede televisie, om iets in de drukte te durven verstoppen.

Het kan een tactiek zijn om iemand anders verdacht te maken, maar als dat zo was dan lijkt het niet echt te werken, want hij wordt alsnog verdacht het zelf gedaan te hebben. En in alle seizoenen dat ik WIDM kijk heb ik zoiets nog niet eerder gezien.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #43 Gepost op: 13-04-2026, 12:47:52 »
Als Bram de mol is, dan zou hij dus eerst de limoenen ongezien hebben begaven, of ze daarna weer op te graven?

Redelijk overklaarbaar voor een mol, omdat de opdracht hierdoor een grotere kans van slagen heeft. Je kan ze toch ook gewoon lekker laten liggen? Dan heb je een geslaagde molactie erbij, plus goede televisie, om iets in de drukte te durven verstoppen.
Niet dat Bram bovenaan mijn lijst staat  maar aangezien er al meerdere grote dingen fout stonden kan dit juist een mooie afleidingsmanoeuvre zijn geweest. Iedereen ineens druk met de kleine items en ze vergeten de grotere dingen.

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #44 Gepost op: 13-04-2026, 13:57:23 »
Hele goede uiteenzetting dit. Inmiddels weten we dat of Bram of Daan de Mol is, het is inderdaad ondenkbaar dat Daan nog in het spel zou zitten als Bram de Mol is, wetende dat hij niet tot nauwelijks op Bram heeft ingezet. Dat kan alleen als je de Mol bent. In de afgelopen aflevering probeert de productie ook heel erg op Bram te sturen, ook met de oog in oog opdracht. Dit is vaak een teken dat de productie ons op het verkeerde been probeert te zetten.

Tenzij er zoveel verdenking op Daan zit, dat de rest daarop afvalt, en Daan steeds door het oog van de naald kruipt? En ik vind juist dat er veel op Daan wordt gestuurd, haha, waardoor ik juist een beetje meer van hem afstap.
Overigens: in de Verraders werd iemand vermoord in de nacht, waarvan de verrader overdag zei dat het heel laf was van de verraders. Hierdoor stapten verschillende mensen van hem af. Die vibes krijg ik ook bij de bold move-opmerking van Bram.

Niet dat Bram bovenaan mijn lijst staat  maar aangezien er al meerdere grote dingen fout stonden kan dit juist een mooie afleidingsmanoeuvre zijn geweest. Iedereen ineens druk met de kleine items en ze vergeten de grotere dingen.

Eens, ik vind het eigenlijk wel een briljante strategie. Iets doen, anderen verdacht maken door het te ‘ontdekken’ en tijd opslurpen van wat er echt toe doet. Het lijkt me heel goed bij Bram te passen, als hij de mol zou zijn. Het is inmiddels een beetje een patroon aan het worden voor hem (o.a. bij het hout dragen).

Ik twijfel nog steeds enorm tussen Bram en Daan (en een ietsiepietsie Matteo on the side). Want bijna alle argumenten die voor Daan als mol pleiten, kun je omkeren en op Bram laten slaan.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 13-04-2026, 14:45:40 »
Tenzij er zoveel verdenking op Daan zit, dat de rest daarop afvalt, en Daan steeds door het oog van de naald kruipt? En ik vind juist dat er veel op Daan wordt gestuurd, haha, waardoor ik juist een beetje meer van hem afstap.
Overigens: in de Verraders werd iemand vermoord in de nacht, waarvan de verrader overdag zei dat het heel laf was van de verraders. Hierdoor stapten verschillende mensen van hem af. Die vibes krijg ik ook bij de bold move-opmerking van Bram.

Een Jochem van Gelder effect, zeg jij? ;-)
Dat was me ook een seizoen zeg.

Maar ben het wel met je eens, dat Daan ook niet gespaard wordt door de productie. Als je het vanuit dat perspectief zou bekijken, zou Matteo een logischere en onverwachtere Mol zijn. Maar ik kan vrijwel niet meer uit de Daan tunnel komen haha, helemaal niet nu ik merk dat de productie ook veel verdachte dingen van Bram in de montage laat zitten. Zou geweldig zijn als ze beiden de finale halen en allebei de Mol niet blijken te zijn haha. Al denk ik dat Bram en Daan geweldige Mollen zouden zijn.

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #46 Gepost op: 13-04-2026, 15:53:04 »
Bram was heel gespannen toen hij voor Daan stond.
Hij moest de spanning weg slikken.
Geluk voor hem dat Daan in de lach schoot.

Btw hij had weer voorkennis, toen hij het vliegtuig hoorde zei hij zullen dat Quinty en Milan zijn.

Hakuna Matata verwijst naar de lion king , leeuw verwijst naar bram.

Yep Bram tunnel ::), al vind ik het idee van Bram en Daan allebei geen mol een heel leuk vooruitzicht bij de finale. ::rofl::

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #47 Gepost op: 13-04-2026, 21:36:04 »
- Bram stelde in aflevering 1 al het bondje met Daan voor.

- Bram begint zich na het zien van Daan's mollicitatie af te vragen of hij niet met de mol een bondje is aangegaan (pas daarna komen 'opeens' de verdenkingen van Daan naar Bram terug).

- Bram drukt nu Daan op het hart vooral niets op hem in te zetten.

Sorry, maar ik vind alle drie punten irrelevant.

- Een mol kan best een bondje voorstellen. Dat kan hem best helpen, veel mollen hadden bondjes en misschien wil Bram als mol het zo spelen. Misschien ook niet. Ik kan hier niet zo veel mee.

- Ja, wat moet je als mol nou zeggen over het zien van een mollicitatie van een ander? Je babbelt wat bij elkaar en zegt iets als “nou, ik dacht het niet, maar het zou zo maar kunnen”. De edit pikt dat lekker op, vooral als ze weten dat Daan er nog wel even in blijft. Niets vreemd aan. Maar het klopt dat Bram dit ook als kandidaat gezegd kan hebben. Ik kan er opnieuw niet zo veel uit halen.

- de mol moet altijd ontkennen. Dus als een andere kandidaat en bondgenoot vraagt: “zal ik wat op jou inzetten?” dan is het antwoord “dat zou ik niet doen, want ik ben het niet” volstrekt logisch. Het is misschien hier wat lastiger omdat ze echt bevriend zijn. Maar wat had Bram als hij de mol is moeten antwoorden? Als hij zegt “ja, zet maar wat op mij in” dan geeft hij toch zijn spel weg? Hij moet bijna wel zo antwoorden als hij doet.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #48 Gepost op: 14-04-2026, 12:58:19 »
Ik moest erg lachen om jouw fragment
De hele opdracht en de variatie in moeilijkheidsgraad van de vragen deed me trouwens erg aan Monty Python denken: https://youtu.be/0D7hFHfLEyk?si=7kTHUd73g8o8xyJB
dat bewijst dat we er met logica niet gaan komen. Zachte argumenten zijn dus het enige wat nog kan aanvullen. Ik schrap Milan ook omdat hij al meteen penningmeester wilde worden en vervolgens er geen aflevering is geweest waarmee hij daar iets mee kon. Zo denk ik ook dat je gewoon geen bondjes initieert. Dit overkwam Bram niet. Hij stelde het zelf helemaal voor. Daarmee werk je een ander keihard uit het spel normaal gesproken en dat is niet de taak van de mol (hoewel dat wel eens gezegd wordt). Wat de mol betreft blijven de 10 kandidaten zo lang mogelijk in het spel, en zeker de kandidaten die de mol niet verdenken..... dat is het spanningsveld.

Zoals Daan het dan weer met Bram doet is supermols: hij moedigt hem aan vooral te hulpmollen. Dit werkt tweeledig. EN neemt het veel verdenking bij de mol weg, maar ook maakt dit het voor Bram makkelijker te overleven, want de test wordt algemeen slecht gemaakt. Plus bijkomstig voordeel natuurlijk....: er gaat geld uit de pot ;D
:)

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 14-04-2026, 14:29:32 »
Ik vind het opvallend dat we van het driemans bondje niets meer horen. Zou Milan er weer uitgestapt zijn? Of heb ik iets gemist?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #50 Gepost op: 14-04-2026, 17:52:08 »
Oók nog dat bondje in de uitzending?! Er blijft voor die arme kandidaten Quinty en Matteo helemaal niets meer over !  ::rofl::

Offline Sanmol

• Forumlid
  • professionele speurneus
« Reactie #51 Gepost op: 25-04-2026, 21:54:00 »
Ik loop toch nog even deze tunnel binnen ::oink::.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 25-04-2026, 21:59:11 »
Ik heb altijd gedacht dat Bram het was.  ;D
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 25-04-2026, 22:04:23 »
Ja nu is het wel duidelijk.

We hadden het al kunnen weten toen hij zijn joker aan Daan gaf, maar Daan molde te veel en daarmee heeft hij de hele serie een mooi rookgordijn opgetrokken waar hij mol Bram erg mee geholpen heeft.

Hij had ook mooi speciaal zijn oog in oog shirt aangetrokken voor de laatste aflevering waarin geld verdiend kon worden.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2026, 22:06:54 door Mollenmania »

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 25-04-2026, 22:07:24 »
Zou het wel oprecht jammer en een beetje laf vinden als hij die geheime opdracht tijdens het diner inderdaad aan zichzelf heeft gegeven.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 25-04-2026, 22:17:06 »
Zou het wel oprecht jammer en een beetje laf vinden als hij die geheime opdracht tijdens het diner inderdaad aan zichzelf heeft gegeven.

Maar wel geniaal om zo de aandacht van jezelf af te leggen, want "de mol zal toch wel iemand anders kiezen dan zichzelf."

Alles valt nu op z'n plek

Daan had al zijn antwoorden goed, wat al sterk vermoed werd. Maar kon het niet plaatsen als hij de mol was. Wel als Bram de mol is.
Bram die zijn joker aan hulpmol Daan geeft.
Quinty die al lang op Bram zit waarvan haar biechts steeds vaag gehouden worden, omdat ze het goed heeft.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #56 Gepost op: 25-04-2026, 22:18:55 »
Hier moet nog maar even HEEEEEL veel gepost worden want Bram heeft maar 3 pagina's, zelfs een niet-mol als Matteo heeft er 14 ::rofl::
:)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 25-04-2026, 22:20:34 »
Nou, ik geloof echt niet dat ze de mol letterlijk bekend maken in de eennalaatste aflevering. Hier zit echt nog wel een laagje onder.

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #58 Gepost op: 25-04-2026, 22:24:59 »
Tja, met een Nienke die Daan als meest verdachte opschreef en Daan die vrijwel zeker 3 goede antwoorden gaf en daarbij oog in oog kwam met Bram en dan nu de eerste woorden van Rik en Bram waarbij we de klok niet zien stoppen...

Dan lijkt het toch wel behoorlijk duidelijk ??

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 25-04-2026, 22:31:05 »
Ja, en verklaart ook waarom de vrijstelling bij het abseilen hem niet interesseerde, de hints naar olifanten, de quote uit de Lion King, het kikker geluid in de leader. Case closed zou ik zeggen.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2026, 22:33:51 door Delightz »