Hele goede uiteenzetting dit. Inmiddels weten we dat of Bram of Daan de Mol is, het is inderdaad ondenkbaar dat Daan nog in het spel zou zitten als Bram de Mol is, wetende dat hij niet tot nauwelijks op Bram heeft ingezet. Dat kan alleen als je de Mol bent. In de afgelopen aflevering probeert de productie ook heel erg op Bram te sturen, ook met de oog in oog opdracht. Dit is vaak een teken dat de productie ons op het verkeerde been probeert te zetten.
Tenzij er zoveel verdenking op Daan zit, dat de rest daarop afvalt, en Daan steeds door het oog van de naald kruipt? En ik vind juist dat er veel op Daan wordt gestuurd, haha, waardoor ik juist een beetje meer van hem afstap.
Overigens: in de Verraders werd iemand vermoord in de nacht, waarvan de verrader overdag zei dat het heel laf was van de verraders. Hierdoor stapten verschillende mensen van hem af. Die vibes krijg ik ook bij de bold move-opmerking van Bram.
Niet dat Bram bovenaan mijn lijst staat maar aangezien er al meerdere grote dingen fout stonden kan dit juist een mooie afleidingsmanoeuvre zijn geweest. Iedereen ineens druk met de kleine items en ze vergeten de grotere dingen.
Eens, ik vind het eigenlijk wel een briljante strategie. Iets doen, anderen verdacht maken door het te ‘ontdekken’ en tijd opslurpen van wat er echt toe doet. Het lijkt me heel goed bij Bram te passen, als hij de mol zou zijn. Het is inmiddels een beetje een patroon aan het worden voor hem (o.a. bij het hout dragen).
Ik twijfel nog steeds enorm tussen Bram en Daan (en een ietsiepietsie Matteo on the side). Want bijna alle argumenten die voor Daan als mol pleiten, kun je omkeren en op Bram laten slaan.