Auteur Topic: [Kandidaat] Bram Krikke  (gelezen 12015 keer)

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Kandidaat] Bram Krikke
« Reactie #60 Gepost op: 25-04-2026, 22:32:39 »
Nou, ik geloof echt niet dat ze de mol letterlijk bekend maken in de eennalaatste aflevering. Hier zit echt nog wel een laagje onder.

Denk het eerlijk gezegd niet, aangezien men toch in hun Daan-tunnel blijven hangen. ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

• Forumlid
  • professionele speurneus
« Reactie #61 Gepost op: 25-04-2026, 22:37:40 »
Welke hints zouden er op Bram als mol slaan eigenlijk? Leeuwenkoning zal er vast wel één zijn, die zin van Rik zijn eerste woorden en welke nog meer dan?

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #62 Gepost op: 25-04-2026, 22:41:31 »
Welke hints zouden er op Bram als mol slaan eigenlijk? Leeuwenkoning zal er vast wel één zijn, die zin van Rik zijn eerste woorden en welke nog meer dan?
Bram is jarig op de dag van de olifant. En de kikker in de leader, anagram van Krikke.

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 25-04-2026, 22:43:01 »
De betekenis van zijn naam?

Vader van veel:
Bram beweert dat hij letterlijk alles kan.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • professionele speurneus
« Reactie #64 Gepost op: 25-04-2026, 22:43:20 »
Bram is jarig op de dag van de olifant. En de kikker in de leader, anagram van Krikke.

Oja die olifant! Die heb ik zelf nog ergens genoemd volgens mij  ::rofl:: maar ben het helemaal vergeten door alle hectiek heen.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #65 Gepost op: 25-04-2026, 22:45:42 »
Over het algemeen zijn er ook niet zo veel hints. Een paar prima hints zoals de kikker en de beginwoorden, een aantal hints waar elke kandidaat er wel wat van heeft en een paar hele vage die zo nietszeggend dat we het niet eens bespreken als hint.

Ik zie ook niet echt veel hints naar Daan die ik overtuigend vind eerlijk gezegd.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #66 Gepost op: 25-04-2026, 22:46:32 »
In de eerste afleveringen was Bram behoorlijk rustiger dan hoe hij normaal gesproken in programma's is. Spanning voor zijn rol als Mol?

Check 'm maar eens bij de Q Escape Room... CHAOS! (And I love it!)  ::)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #67 Gepost op: 25-04-2026, 23:01:52 »
Na het instorten van de Matteotunnel meld ik mij hier.

Nooit verwacht dat ik hier terecht zou komen, haha. Daan kan ook voor mij ook nog steeds de mol zijn, maar uiteindelijk denk ik dan toch dat bij Bram het plaatje het beste klopt.

Bram was mijn blinde vlek, maar ik vermoed dat Daan dan toch zijn vragen goed had bij opdracht 7.3.
En het zou zomaar kunnen dat de mol vorige week in de boot zat om kurkjes eruit te trekken.  >:D
En op basis van de allerlaatste opdracht kunnen alleen Matteo en Bram de teller langer hebben laten lopen dan wat ze zeiden. En van Matteo weten we dat hij de mol niet kan zijn.

Mocht Bram echt de mol zijn; complimenten voor iedereen die het veel eerder zag dan ik.  ;)
Wat er ook gebeurt, altijd blijven tunnelen. Het liefst vanaf aflevering 1. ;-)

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 25-04-2026, 23:44:39 »
Oja die olifant! Die heb ik zelf nog ergens genoemd volgens mij  ::rofl:: maar ben het helemaal vergeten door alle hectiek heen.
Ik heb ook een hint voorbij zien komen over de klok op 12:26. Als je die op het alfabet legt, staan de wijzers op de B en de K.

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 25-04-2026, 23:47:20 »

Oh ja het rad waar je alleen de naam van Bram Krikke uit kon halen geloof ik.

Misschien dat het oog op het rad juist aangaf: Je kunt hier de naam van de mol al zien.

Offline Doreen

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 26-04-2026, 00:10:14 »
Tja, nu mijn Matteo tunnel dramatisch is ingestort, ga ik nu toch ook voor Bram. Daan ligt er gewoon te dik bovenop. Ik twijfel al de hele tijd tussen Bram en Daan en tot vandaag dus Matteo. Quinty is voor mij echt niet de mol. Zoveel goede acties. Bram en Daan blijven dan over en dan is sukkelige Bram de logischte mol. Ik vind het vooral nog steeds vreemd dat hij als Queen-fan de nummers niet herkende, mijn man en ik herkenden ze onmiddellijk. Ben heel benieuwd naar volgende week.

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 26-04-2026, 00:16:10 »
Oh ja en de foto's combineren in de autoloods:

Krik(ke)

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #72 Gepost op: 26-04-2026, 00:20:48 »

Liep de schaduw van een olifant niet door het beeld van Nienke heen, de 2e keer dat ze achter iemand's anders scherm zaten? Daardoor dacht ik dat zij de mol was  ::tandpastasmiley:: Maar het zou mooi zijn als het wel degelijk een hint was.. Naar Bram.

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 26-04-2026, 00:22:45 »
Dat was met de tekst, de edit waarmee de tekst wegging was in de vorm van een olifant.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 26-04-2026, 00:23:58 »
Dat was met de tekst, de edit waarmee de tekst wegging was in de vorm van een olifant.

Dat was het inderdaad  ::ok:: Die olifant liep als een schaduw van links naar rechts door de tekst.

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 26-04-2026, 00:28:49 »
Ik ga misschien iets te diep in de materie, maar een olifant heeft dus blijkbaar 26 tanden... ::rofl::

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 26-04-2026, 00:34:40 »
Hoopte nog dat dat alleen voor Aziatische olifanten geldt, maar nee, het klopt  :o

"Zowel Afrikaanse als Aziatische olifanten hebben in totaal 26 tanden, waaronder twee bovenste snijtanden (slagtanden), 12 premolaren (niet-permanente tanden, vergelijkbaar met melktanden) en 12 molaren."

Offline PhoenixJanet

• Forumlid
  • Ben ik er alweer ingetunneld?
« Reactie #77 Gepost op: 26-04-2026, 06:50:45 »
Nu de Matteo tunnel kapuut is, voeg ik me ook hier toe. Eerlijk zie ik het niet helemaal bij Bram, maar ik vind de kikker hint gewoon leuk. De kikker in de leader, die versprong. Net zoals de R verspringt en je dan van Kikker, Krikke maakt.

Denk dat de bewijslast van Daan als mol sterker is in totaal. Maar zou het zo leuk vinden als deze hint klopt.
Sinds 2005 trouwe Mol kijker..

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Ben niet zo onschuldig als ik eruit zie”.
« Reactie #78 Gepost op: 26-04-2026, 09:24:47 »
Ik hoop ook dat het Bram is dan zou er nog iets van mijn analyse kloppen..namelijk dat Eveline en Milan op Daan stemden😉.
Hij heeft ook best veel verdachte dingen gedaan maar kwam met veel weg door
te zeggen dat hij oprecht onhandig is. En op het forum hebben we altijd meer op
Daan en Matteo gelet.

Misschien zegt hij na de ontknoping wel ik kan trouwens ook een aardig
moppie mollen……
« Laatst bewerkt op: 26-04-2026, 09:33:38 door Lonneke*L »

Offline OmaTasja

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 26-04-2026, 09:30:47 »
Hoihoi, na het likken van mijn wonden en een paar heerlijk bacootjes  ::rofl:: terug in het spel. Ik ga me richten op Bram en misschien zelfs met een schuin oog op Quinty ondanks haar hoge inbreng in de pot.