Poll

Wie is NIET de Mol?

Bram
15 (20.8%)
Daan
7 (9.7%)
Matteo
14 (19.4%)
Quinty
36 (50%)

Totaal aantal stemmen: 40

Auteur Topic: [Poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 7703 keer)

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #40 Gepost op: 31-03-2026, 03:29:33 »
De dames zijn het niet, en Bram en Matteo zijn het niet.

Alleen Milan en Daan zijn nog opties voor mij.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #41 Gepost op: 4-04-2026, 20:36:07 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 6:
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: 4-04-2026, 22:12:51 »
Eveline, Quinty, Milan zeker niet.
Bram denk ik ook niet.
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #43 Gepost op: 6-04-2026, 12:29:35 »
Ja, eens. En ik blijf er veel voor voelen Matteo ook af te schrijven:
Ik voeg nu ook Matteo toe aan dit rijtje. Gaan voor 3500 is niet goed voor de mol.
Dit was toch een buitengewoon vreemde actie als hij de mol is ???

Voor my key is ook het laserpak.... Matteo zat bij de laatste 3 die nog in de controlekamer zaten en was het niet voor Nienke geweest dan stond ie er nog. Ik acht de kans toch echt 90-95% dat de mol een van de schutters was, waarom laat je die mol anders helemaal een laserpak aantrekken om de kluisjes te vullen, worden de afvallers allemaal apart afgezonderd en was Rik's praatje omgeven door hints dat de mol het veld in zou komen?
:)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #44 Gepost op: 11-04-2026, 20:20:37 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 7:
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #45 Gepost op: 12-04-2026, 02:06:45 »
Quinty en Matteo zijn het voor mij niet.

Bram komt terug op mijn radar.

Daan deze aflevering erg verdacht.

Wat twijfel bij Milan, maar ik hou er nog even aan vast.

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #46 Gepost op: 12-04-2026, 11:58:06 »
Quinty en Milan hadden deze aflevering de slechtste Molpositie en hebben teveel goed gedaan.
Daan... Óf de mensen van de montage doen totaal geen moeite meer om de identiteit van de Mol ook maar enigszins te verbloemen, óf hij is een grandioze nepmol. Het laatste lijkt me veruit het waarschijnlijkst, zeker na het afvallen van Nienke en Eveline.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 12-04-2026, 12:04:47 »
Daan... Óf de mensen van de montage doen totaal geen moeite meer om de identiteit van de Mol ook maar enigszins te verbloemen, óf hij is een grandioze nepmol. Het laatste lijkt me veruit het waarschijnlijkst, zeker na het afvallen van Nienke en Eveline.
Ik sluit Daan nog niet helemaal uit, maar ik ga inderdaad ook steeds meer denken dat hij de nepmol is van dit seizoen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #48 Gepost op: 13-04-2026, 04:00:02 »
na het afvallen van Nienke en Eveline.
Ik vind Eveline helemaal geen argument, die zegt in Niet de mol dat ze absoluut tunnelde in haar laatste test, en natuurlijk ga je niet ineens tunnelen op iemand die je totaal niet verdacht. Nienke is wel een moeilijk verhaal maar we hebben wel eens eerder gezien dat de Wieverdenktwie niet klopt. Het feit dat ze zo expliciet alleen van Nienke toonden wat haar verdachtenlijstje was wijst op manipulatie. Als Daan maar steeds in het spel blijft en de finale haalt, waarom zouden ze dit Streepmoment dan laten zien? Ze willen juist dat we Daan strepen, dus doe ik het niet.

De rest wel ;D

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 13-04-2026, 07:30:32 »
Ik streep Daan zeker niet af als mol, want zie geen andere optie dan hem. Toch heb ik wel lichte twijfels en ben ik lichtelijk bang dat we de nepmol verdenken van dit seizoen.

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 13-04-2026, 13:22:46 »
Ik vind Eveline helemaal geen argument
Als ze Daan niet verdacht en nooit verdacht heeft, hoe heeft ze het dan tot aflevering 7 geschopt, terwijl iemand die hem in elk geval genoeg verdacht om hem bovenaan haar lijst te zetten eerder naar huis is?

Citaat
Het feit dat ze zo expliciet alleen van Nienke toonden wat haar verdachtenlijstje was

Niet waar, ze hebben in elk geval ook van Quinty laten zien dat ze Matteo bovenaan zette. De screenshots zijn vast nog wel ergens te vinden.

Citaat
Ze willen juist dat we Daan strepen, dus doe ik het niet.
Na zes afleveringen waarin de edit zowat met letters van Hollywood-formaat schreeuwt "Daan is de Mol!!!!!!!!!!!!" is dat wel heel erg mosterd na de maaltijd, niet?
Ze willen juist dat we Daan verdenken, dus doe ik het niet.

"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Online Marimol

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 13-04-2026, 14:06:04 »
Precies, Eveline, Milan en  Bram hebben gezegd dat Daan geen verdachte is.

Quinty heeft Daan nooit genoemd, benoemd nu wel de foto's die Daan samen met Matteo heeft gemaakt maar Matteo was al een hoofdverdachte.Bram begint nu te twijfelen.

Hoe kan het dat ze allemaal nog in het spel zitten terwijl Nienke afvalt. Overigens hebben de afvallers wčl Daan genoemd alhoewel dat geen harde verdenkingen waren.

Iedereen die nog in het spel zit noemt Matteo en Bram  ;)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 13-04-2026, 14:30:17 »
Natuurlijk kunnen ze verdenkingen tijdens de edit wegmonteren en/of onduidelijkere maken. En ik ben mee eens dat qua verdenkingen Daan niet logisch is als mol, maar Bram en Matteo wel. Toch zegt mijn gevoel toch wel sterk dat Daan het is, want er wijst gewoon te veel naar hem en qua mogelijke mol acties ook en die kan ik niet negeren.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 14-04-2026, 22:52:29 »
Sinds Geert Hoes het spel in aflevering 1 moest verlaten ondanks dat zijn testbiecht uitwees dat hij Milouska verdacht kan ik de uitspraken van deelnemers niet meer als factor meenemen in het bepalen wie de mol wel / niet kan zijn.

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 15-04-2026, 06:09:25 »
Toch zegt mijn gevoel toch wel sterk dat Daan het is, want er wijst gewoon te veel naar hem en qua mogelijke mol acties ook en die kan ik niet negeren.

Niet flauw bedoeld maar voor mij is te veel eerder teveel. Dan kunnen we het programma beter “Naar wie wijzen de meeste verborgen aanwijzingen” gaan noemen.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2026, 06:17:37 door marver1982 »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 15-04-2026, 07:14:13 »
Niet flauw bedoeld maar voor mij is te veel eerder teveel. Dan kunnen we het programma beter “Naar wie wijzen de meeste verborgen aanwijzingen” gaan noemen.
Kan, eerlijk gezegd doe ik zelf niks met de verborgen aanwijzingen. Ik ken ze vaak ook niet, maar wat ik nu beetje in videos zag, ja, die waren wel goed vond ik. Dus te veel is misschien ook niet handig verwoord van mij, ik ken denk ik, maar 3 verborgen aanwijzingen naar hem.

Maar ik volgde ze bij het jublieumseizoen meer en daar wezen achteraf te veel op Loes, wie niet de mol was. Misschien is dit ook een aanwijzing dat Daan niet de mol is als er inderdaad teveel zijn. Wat ik dus niet weet.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2026, 07:16:59 door Mol1991 »

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 15-04-2026, 08:07:32 »
Kan, eerlijk gezegd doe ik zelf niks met de verborgen aanwijzingen. Ik ken ze vaak ook niet, maar wat ik nu beetje in videos zag, ja, die waren wel goed vond ik. Dus te veel is misschien ook niet handig verwoord van mij, ik ken denk ik, maar 3 verborgen aanwijzingen naar hem.

Maar ik volgde ze bij het jublieumseizoen meer en daar wezen achteraf te veel op Loes, wie niet de mol was. Misschien is dit ook een aanwijzing dat Daan niet de mol is als er inderdaad teveel zijn. Wat ik dus niet weet.

Het is zeker geen kritiek naar jou hoor. Het is niet uit te sluiten dat Daan wel de Mol is, maar mocht dat zo zijn is het wel kritiek naar de programmamakers. Een goede Mol heeft wat mij betreft geen berg met verborgen aanwijzingen nodig, maar vooral acties in het programma waar je het door kan zien. Ik weet nog in het seizoen van Thomas dat hij voor mij overduidelijk de Mol was en ook een berg met verborgen aanwijzingen had. Persoonlijk vond ik dat jammer :)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 15-04-2026, 08:11:12 »
Het is zeker geen kritiek naar jou hoor. Het is niet uit te sluiten dat Daan wel de Mol is, maar mocht dat zo zijn is het wel kritiek naar de programmamakers. Een goede Mol heeft wat mij betreft geen berg met verborgen aanwijzingen nodig, maar vooral acties in het programma waar je het door kan zien. Ik weet nog in het seizoen van Thomas dat hij voor mij overduidelijk de Mol was en ook een berg met verborgen aanwijzingen had. Persoonlijk vond ik dat jammer :)
Hier ben ik volkomen mee eens. Ja, bij Thomas was inderdaad overduidelijk de mol.
En vind de meeste verborgen aanwijzingen ook te vergezocht en dat maakt het ook minder fijn vind ik.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #58 Gepost op: 15-04-2026, 08:25:59 »
Dat er veel 'verborgen aanwijzingen' zijn naar iemand komt toch vooral door onszelf en minder door de programmamakers. Die stoppen er altijd ongeveer evenveel in, waarvan de meeste naar mijn mening ook vrij betekenisloos zijn, maargoed.

Aangezien de grote meerderheid al weken op Daan zit, is het niet gek dat er ook meer "hints" voor hem worden bedacht.

Voor mij zijn het juist de acties die me naar Daan brengen, qua hints is nog niets wat me écht overtuigd. Ik zou zelf in ieder geval nooit iemand afstrepen, omdat er te veel 'verborgen aanwijzingen' naar verwijzen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #59 Gepost op: 15-04-2026, 10:00:14 »
Ik zou haast geen hints naar Daan weten. Er zijn er wel enorm veel naar Matteo. Maar ook ik kijk niet naar hints, dat deed ik al spaarzaam maar ben nog wel eens in de Maskerhint getrapt waarin we de ogen van Kim-Lian zagen.... dat nooit weer ::ohno::